URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 19 IUNIE 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
S-au făcut multe investiții în Oradea, dar cred că de departe cea mai importantă este centura care ne va lega de mult dorita Autostradă Transilvania - A3. Guvernul a dat o hotărâre în acest sens, CNAIR are acum toate actele, așa că se poate ocupa de lansarea licitației, iar banii de la UE sunt asigurați. Oare ce ar trebui să mai intervină ca această centură să nu se facă?
Zic şi eu
Adrian Cris
Veste bună: Pásztor Sándor, Mang Ioan şi Traian Bodea, triada care conduce Consiliul Judeţean fără să se ţină de puţinele promisiuni făcute în 2016 şi fără să lase nimic în urma ei, cu excepţia căpuşării instituţiilor din subordine cu clientelă pe cât de incompetentă pe tot atât de lacomă, vor deveni din vara anului viitor o amintire urâtă.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
La grădiniţă, visăm la bulinele colorate - alea negre sunt rele, cele colorate viu sunt bune, semn de apreciere. După ce mai creştem, apar diplomele. Şi primim câte nu putem duce - pentru că am participat la un curs de 3 ore, pentru că am ieşit penultimii la un concurs de atletism, pentru că la o seară de dans n-am călcat pe nimeni pe picioare sau pentru că am terminat facultatea, chiar dacă n-am susţinut licenţa. E o aşa inflaţie de diplome, încât, la 14 ani, dacă nu ai cel puţin 50 de bucăţi pe etajeră te poţi considera pierdut definitiv pe calea ratării.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre condamnarea la închisoare a preşedintelui PSD, LIviu Dragnea?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Codul de procedură civilă prevede reguli cu privire la persoana care suportă cheltuielile ocazionate de derularea unui proces, stabilind ca regulă de principiu că acestea vor fi suportate de către partea care pierde procesul. În ce condiţii, însă?
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Diabetul zaharat este cea mai frecventă boală endocrină, frecvenţa reală fiind mai greu de apreciat din cauza standardelor diferite de diagnostic. Considerând hiperglicemia matinală ca un criteriu de diagnostic, circa 1-2% din populaţie este afectată. Boala se caracterizează prin anomalii metabolice şi prin complicaţii tardive ce afectează ochii, rinichii, nervii şi vasele de sânge.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
06 Martie 2019, 18:19

Compania CFR, condamnată să plătească despăgubiri 400.000 de euro după ce o femeie a fost mutilată într-o haltă

Compania CFR, condamnată să plătească despăgubiri 400.000 de euro după ce o femeie a fost mutilată într-o haltă (foto: generic, sursa: www.radiocluj.ro)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Judecătoria Haţeg (judeţul Hunedoara) a condamnat CFR într-un dosar de vătămare corporală din culpă, după un accident feroviar petrecut în staţia Subcetate în urma căruia au avut de suferit mai mulţi călători, cele mai grave consecinţe suportându-le o femeie care a rămas fără o mână.

Potrivit sentinţei Judecătoriei Haţeg, scrie Adevărul, CFR SA a fost amendată cu 1,2 milioane lei amendă pentru săvârşirea infracţiunii de vătămare corporală din culpă. Femeia care a rămas fără o mână va primi daune materiale în echivalentul sumei de 116.064 euro, daune morale de 300.000 euro şi încă 1.000 lei pe lună de la data producerii prejudiciului (14 septembrie 2014, ziua când a avut loc accidentul) până la încetarea stării de nevoie, adică până la protezare.

CFR a fost trimisă în judecată în 2017 de procurorii Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, din cauza accidentului petrecut cu trei ani înainte în gara Subcetate din judeţul Hunedoara, soldat cu rănirea a trei călători.

Procurorii au stabilit că în 14 septembrie 2014, în jurul orei 00:27, în halta respectivă a avut loc un accident feroviar din cauza companiei.

Potrivit informaţiilor reţinute în dosar, cei trei călători s-au informat în staţie la ce linia urma să sosească trenul pe care îl aşteptau şi apoi au pornit spre acea linie, traversând alte trei linii de cale ferată. Din cauza lipsei de indicatoare de orientare şi a iluminatului slab, cele trei persoane nu au văzut platforma pe care trebuia să aştepte trenul, oprindu-se înainte de a ajunge la ea, între linii.

Femeia, împreună cu alte şase persoane, a fost surprinsă de trecerea trenului pe care îl aştepta, dar şi a unui marfar, simultan, pe o linie de cale ferată, iar din cauza curenţilor de aer s-a dezechilibrat şi a căzut cu braţul stâng peste firul uneia din linii, aşa încât roţile trenului i l-au amputat. Alte două persoane au căzut şi ele ca urmare a curenţilor de aer, suferind lovituri.

CFR a fost acuzată că nu a realizat în staţia Subcetate indicatoare de orientare a călătorilor, astfel încât aceştia să poata identifica peroanele şi platformele corespunzatoare fiecărei linii.

De asemenea, staţia nu deţinea autorizatie de funcţionare şi nu a luat măsuri specifice suplimentare de prevenire a producerii unor accidente feroviare, funcţionând ilegal.

Sentinţa Judecătoriei Haţeg nu este definitivă, putând fi atacată în 10 zile de la comunicare.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2241 RON
  • 1 EUR = 4.7249 RON
  • 1 HUF = 0.0147 RON