URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 18 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
05 Februarie 2018, 23:07

Cale ferată de mare viteză via Oradea: România şi Ungaria au semnat pentru tren super rapid între Cluj şi Budapesta

Cale ferată de mare viteză via Oradea: România şi Ungaria au semnat pentru tren super rapid între Cluj şi Budapesta sursa foto: Mediafax.ro (Shutterstock)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Ministrul român de Externe, Teodor Meleşcanu, şi omologul său ungar Peter Szijjarto au convenit, luni, în privinţa dezvoltării unei linii de cale ferată de mare viteză între Cluj-Napoca şi Budapesta, a anunţat ministrul ungar de Externe. Dacă se va concretiza, calea ferată va trece prin Oradea.

De altfel, Guvernul ţării vecine a aprobat şi o finanţare în valoare de un miliard de forinţi pentru acest proiect, anunţă agenţia MTI, citată de Mediafax.

"Guvernul Ungariei a aprobat o finanţare în valoare de 1 miliard de forinţi (3,3 milioane de euro) pentru studiul de fezabilitate al acestui proiect. Guvernul Ungariei nu are nicio obiecţie faţă de planul României de a extinde calea ferată de mare viteză până la Bucureşti", a spus Szijjarto.

De precizat că nu a fost avansat un termen-limită pentru finalizarea lucrării.

Anterior, şeful diplomaţiei de la Budapesta declarase că infrastructura de transport în Europa se dezvoltă mai ales pe căile ferate, iar proiectul unui tren de mare viteza care să lege Budapesta prin Cluj de Bucureşti trebuie să fie prioritar.

În România, din cauza infrastructurii, viteza medie a trenurilor este de 45 de kilometri la oră. La nivelul CFR SA, există doar proiecte pentru modernizarea căii ferate pentru a se putea circula cu o viteză de 160 km/oră.

Calea ferată de mare viteză este un tip de infrastructură feroviară pe care transportul este operat semnificativ mai rapid decât pe infrastructura convenţională, prin folosirea unui sistem integrat de material rulant şi linii dedicate.

Deşi în lume nu există un standard armonizat, noile linii pe care trenurile de mare viteză pot circula cu peste 250 km/oră şi liniile existente care permit circulaţia cu peste 200 km/oră sunt în general considerate căi ferate de mare viteză, mai arată Mediafax.

Ministrul de externe al Ungariei, Peter Szijjarto, declara, în luna octombrie, la Cluj-Napoca, că doreşte să îmbunătăţească legăturile dintre Ungaria spre Transilvania prin construcţia unei noi autostrăzi spre Oradea şi care se continuă cu A3 spre Cluj dar şi o cale ferată rapidă spre partea de vest a României.

"Şi în prezent oraşe precum Timişoara, Arad sau Lugoj sunt conectate deja prin autostradă la Budapesta, iar în curând vor urma Deva, Sibiu, Cluj (prin A10 Sebeş-Turda) şi Târgu Mureş. Spre comparaţie, momentan nu se ştie o dată exactă cu privire la construcţia autostrăzilor Piteşti-Sibiu, Comarnic-Braşov, în timp ce Târgu Mureş-Iaşi rămâne un vis frumos  o autostradă care să străbată trei şiruri muntoase fiind un proiect SF într-o ţară în care 3 km de autostradă între Bucureşti şi Centură pe A3 durează de mai bine de cinci ani, iar proiectele sunt câştigate de firme fără angajaţi sau experienţă", nota, la acea vreme, Ziarul Financiar.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
Iar prostiti lumea?
Iar prostiti lumea? Ce mare viteza cand in Ro. viteza e restrictionata la 50km/ora? Viteza media a trenurilor (nu alea de tipo personal) este de 47km/ora! Nu aburiti oamenii cu sperante desarte. doar daca ungurii nu reconstruiesc in Romania caile ferate si asta din interes etnic!
Postat 06 Februarie 2018, 14:59 de scortosul
Romania e condusa de retardati !?!
Primul lucru la care ar fi trebuit sa se gandeasca ar fi fost, in mod normal, un tren rapid spre Bucuresti !?!
Postat 06 Februarie 2018, 10:47 de WinDos
Doar atat aveti voie sa devoalati?!
Dar despre acordul prin care Romania se obliga sa livreze gaz metan ungariei, nu scrieti?! Bine, nu din cel pe care il importam de la rusi, ala e prea scump pt. unguri, e bun doar la populenii mioritici! Adica ce credeau psd-istii, ca oficina ungariei din parlamentul de la Bucuresti a votat guvernul asa, fara sa ceara nimic in schimb pt. patria mama?! Mai mult ca sigur ca in ungaria pretul gazului metan importat din Romania va fi mai mic decat pt. consumatorii casnici de pe la noi!
Postat 06 Februarie 2018, 09:50 de ili3
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6739 RON
  • 1 EUR = 4.9754 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON