URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 18 IUNIE 2018

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Anul trecut, Zilele întemeietorului oraşului Oradea au fost un succes nesperat. Cifrele privind audienţa au fost ameţitoare, organizatorii estimând chiar 60.000 de participanţi la manifestări. Din start, anul acesta organizatorii au anunţat că ar dori ca sărbătoarea să nu fie una a comunităţii maghiare, ci a tuturor orădenilor. Uşor de zis, dar greu de digerat pentru unii.
Zic şi eu
Adrian Cris
Vinerea trecută, şeful Poliţiei de Frontieră Române, orădeanul Ioan Buda, a dat o veste mare: după o întâlnire cu omologul de la Budapesta, a decis deschiderea "ocazională" a unui nou punct de trecere a frontierei în Bihor, la Santăul Mare, exclusiv pentru "efectuarea unor transporturi de materiale de construcţii" necesare construirii autostrăzii din Ungaria. Nimic rău până aici, dar asta numai dacă avem memorie de efemeridă şi nu ne amintim câteva detalii poate, totuşi, relevante...
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Umorul e ca mâncarea - are mii de forme, gusturi și arome. Nimeni nu agreează toate bucatele de pe pământ. Plaja de preferințe culinare ţine, în cazul celor mai mulți oameni, de cultura locului în care s-au născut, de ce le-a gătit mama toată viața, de posibilitățile financiare, de zona respectivă, de educație și auto-educație, de tradiție și conservatorism.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi pe marginea scandalului legat de „atenţiile” pregătite de părinţi profesorilor de la Colegiul Naţional Emanuil Gojdu?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
În 7 iunie 2018, în calitate de cameră decizională, Camera Deputaţilor a adoptat un proiect de lege privind modificarea Codului de procedură civilă, care a fost trimis Preşedintelui României în vederea promulgării. În condiţiile în care unul dintre principalele subiecte actuale din mass media este reprezentat de modificarea codurilor penale, adoptarea acestei legi, mult mai importante pentru cetăţeanul de rând, a trecut aproape neobservată. Sunt modificate aproximativ 100 de articole din Codul de procedură civilă!
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Toxiinfecţiile alimentare sunt boli acute cu manifestări diareice, determinate de salmonele, stafilococi enterotoxici, clostridium perfringens, clostridium botulinum şi alţi agenţi patogeni. Cea mai frecventă toxiinfecţie alimentară este cea determinată de salmonele. Există peste 1.700 de tipuri clasificate de salmonele. 
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Ne naştem, suntem crescuţi de părinţi, ne maturizăm, avem la rândul nostru propriii copii pe care îi creştem, îmbătrânim. Fiecare generaţie trece prin acelaşi ciclu, dar o face în perioade diferite de timp, pe măsură ce în urma noastră rămâne istoria. Aşa se face că aceia care au prins în adolescenţă începuturile comunismului în România au încă memoria vremurilor de dinainte şi au trebuit să se adapteze schimbării.
20 Septembrie 2017, 22:11

Un fost pilot Ryanair dezvăluie cum s-a ajuns la miile de zboruri anulate

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Un fost pilot al companiei Ryanair a scris un articol pentru cotidianul britanic The Guardian, în care dezvăluie condițiile în care sunt forțați să lucreze angajații companiei, dar și tratamentul de care au parte aceștia. 

După cum se ştie, compania aeriană s-a văzut nevoită să anuleze aproximativ 2.000 de zboruri în următoarele şase săptămâni din cauza lipsei de personal, dar şi a unei greşeli în planificarea concediilor piloţilor.

Compania aeriană a dat explicații tot mai colorate privind această situație. Noi reguli privind orarul de zbor al piloților, controlul de trafic aerian din Franța, condițiile nefavorabile de zbor din Italia sau concediul obligatoriu al piloților sunt doar câteva dintre motivele invocate de Ryanair pentru anularea curselor.

Ultima ştire este că Ryanair oferă 13.500 de euro piloților pentru a renunţa la concedii, într-o încercare disperată de a acoperi numărul de curse vândute. De altfel, conducerea Ryanair se aşteaptă se plătească şi despăgubiri uriaşe - 20 de milioane de euro -pasagerilor ale căror curse au fost anulate.

„Concediul piloților este explicația mea preferată”, scrie James Atkinson, un fost pilot al companiei Ryanair. „Am fost pilot la Ryanair din 2006 până în 2014, iar anularea acestor zboruri nu mă surprinde. Ce am trăit în opt ani la Ryanair m-au făcut să dau dezaprobator din cap, iar faptul că aproximativ 700 de piloți ai companiei și-au dat demisia în ultimul an...nici asta nu mă surprinde.

Ryanair nu poate înlocui piloții în ritmul în care aceștia demisionează. Șeful companiei, Michael O'Leary, își insultă pe față piloții și a dus o politică împotriva tuturor celor care au încercat să obțină un contract colectiv de muncă. Strategia de control aplicată de Ryanair este bazată pe ideea de a dezbina și a cuceri. Astfel, angajații au tipuri diferite de contracte, deși au același post, și sunt recrutați pe criterii diferite. Piloții Ryanair sunt angajați în peste 80 de sucursale ale companiei, din Lituania până în Maroc sau Cipru, un alt impediment în calea contractelor colective.

Între timp, oboseala de a zbura pentru Ryanair este un lucru real. Când eram acolo, eram trimis să zbor chiar și în zilele libere, fără plată suplimentară, spre zone în care exista o lipsă de piloți. Trebuia să iau zboruri cu escală, multe dintre ele de noapte, îmi plăteam singur hotelul și nu eram rambursat ulterior. Odată ce ajungeam acolo, mă prezentam la datorie, mi se dădea un orar încărcat de zbor, pentru cinci zile consecutive, apoi trebuia să mă întorc acasă.

Dacă era vară, aveam doar trei zile de stat acasă, înainte să o iau de la capăt. A fost o experiență care m-a distrus.

Mulți dintre piloții Ryanair sunt angajați ai companiei și au contracte făcute în Irlanda. Însă compania folosește o schemă inteligentă pentru a-și „masca” piloții în contracte drept „prestatori independenți de servicii”. Acești „prestatori” poartă aceeași uniformă, au același ID în companie, zboară conform cu orarele piloților, însă sunt angajații nimănui. Ei semnează contracte cu o firmă care oferă servicii de zbor pentru Ryanair, iar aceste contracte le sunt prezentate drept o ofertă finală, pe care pot să o accepte sau să o refuze, fără posibilitatea unei negocieri.

Piloții angajați ai Ryanair au condiții ceva mai bune decât prestatorii de servicii, li se acordă și un plan de pensii, însă sunt cu mult în spatele colegilor de la easyJet, ca să nu mai vorbim de cei de la Lufthansa sau KLM. Oamenilor le vine greu să creadă, dar este adevărat: niciun pilot sau angajat al Ryanair nu primește nici măcar o sticlă cu apă. Dacă le e sete, trebuie să și-o cumpere singuri.

Sute de piloți tineri pleacă de la Ryanair pentru oferte mai bune în China sau Emiratele Arabe Unite sau, dacă au noroc, rămân în Europa. Eu am plecat în China, unde mă sunau foști colegi de la Ryanair să mă întrebe ce să facă pentru a aplica și ei.

Pentru a-și păstra fluxul de piloți, Ryanair are un „program de cadeți”, în care recrutează piloți care au trecut examenele teoretice și au la activ câteva sute de ore de zbor în simulatoare și avioane de mici dimensiuni. Sunt apoi antrenați rapid să fie co-piloți pe Boeinguri 737. În patru ani, trebuie să poată deveni căpitani de zbor, altfel nu li se mai prelungește contractul.

Ce sper eu că se va întâmpla după această criză? Sper ca vocile piloților să se facă auzite, să reușească să obțină contracte colective și condiții mai bune, fără o presiune așa mare pusă pe umerii lor”, mai scrie James Atkinson, care în prezent pilotează avioane în China.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Da
Asta înseamnă British managenent. Si la orice inceput de afacere baga bani multi si apoi vine un destept de manager ca el stie how to save money . Lucrez la unul dintre cele mai luxoase hoteluri din londra plus mai am un job facultativ delivery la amazon. Ideea e să comentezi cu ei si sa nu-i bagi in seama , pt ca daca esti cu contract direct si nu cu agenție ai legea de partea ta si nu te pot da afara asa usor , daca esti cu agenție atunci zbori puiule zbori. Am fost amenințat de 2 ori ca ma trimite la HR ca sa fiu dat afara, si doar vorbe, daca nu greșești nu are ce să-ți faca
Postat 20 Septembrie 2017, 23:28 de sandu1200
count display

FOTO BIHOREANUL

  • Morţii cu morţii: Drumul între DN 79 şi cimitirul din Nojorid, presărat cu buruieni înalte de 2 metri! (FOTO)
  • Culturi distruse: Grindina a făcut pagube enorme în mai multe localităţi din Bihor (FOTO/VIDEO)
  • Meciuri internaţionale atractive, la turneul internaţional de box 'Memorialul Nicolae Talpoş' (FOTO)
  • The Lion Kings: Campionii României la baschet au prezentat trofeul în faţa fanilor orădeni, fiind primiţi cu aplauze şi confetti (FOTO/VIDEO)
  • Furtună peste Oradea: Ploaia şi vijelia au inundat străzi şi au doborât copaci cu nemiluita (FOTO/VIDEO)
  • Bucurie în Piața Unirii! CSM Oradea este din nou campioana României la baschet! (FOTO / VIDEO)
  • Maşină făcută scrum, pe strada Transilvaniei (FOTO)
  • Sfinţire cu ştaif a Bisericii Sfântul Apostol Andrei (FOTO)
  • Bucuria lucrurilor mărunte: Mii de licăriri în Parcul Cetăţii, la Festivalul Luminii (FOTO/VIDEO)
  • Palatul Vulturul Negru, 'ecran' pentru o proiecţie impresionantă, de Zilele Art Nouveau (FOTO/VIDEO)

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 3.8697 RON
  • 1 EUR = 4.5959 RON
  • 1 HUF = 0.015 RON