URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 21 IULIE 2018

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Degeaba ne-am străduit să facem noi un Untold mai mare, e imposibil. Nici de o Gărână mai deșteaptă nu cred că suntem în stare. În schimb, la ce mândrețe de Cetate avem, nu cred că există localitate în România să poată rivaliza cu noi când este vorba de un Festival Medieval.
Zic şi eu
Adrian Cris
Cel mai important eveniment al săptămânii trecute a fost anunţarea de către primarul Ilie Bolojan a două noi proiecte cu fonduri UE în valoare de 24 milioane euro, pentru decongestionarea traficului pe axa rutieră cea mai problematică a oraşului, între podul Dacia şi zona Cantemir, cu pasaje subterane, favorizarea mijloacelor de transport în comun şi multe, multe detalii inginereşti, precum exacavarea la 4 metri şi relocarea reţelelor de utilităţi…
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
A venit multă lume, Andrei, să îşi ia rămas bun de la tine. Atâtea inimi grele la un loc nu am văzut de mult timp. Uneori trebuie să murim ca să ne dăm seama cine suntem. Ai fi fost mândru, cu toată modestia ta emblematică, să vezi câţi oameni frumoşi au venit să te salute. A fost multă tristeţe în locul acela, pentru că moartea ta a fost mai mult decât breaking news. A fost heart-breaking news.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Unde vă veți petrece vacanța de vară?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Mai pe româneşte, instanţa supremă spune că nu importă dacă agentul constatator a trecut sau nu suspendarea permisului în procesul-verbal, fiind suficient ca sancţiunea suspendării să fie prevăzută în lege, mai ales că termenele de suspendare de 30, 60 sau 90 de zile nu pot fi majorate sau reduse de poliţist tocmai pentru că termenele legale sunt clar determinate.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Ridicarea temperaturii mediului ambiant la peste 32 gr. C şi o umiditate relativă ridicată (peste 60%) determină modificări ale organismului, care se pot grupa în 4 sindroame importante: mialgia termică, insolaţia, accidentele datorate efortului fizic pe caniculă şi şocul hipertermic.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Cercetătorii regnului animal se confruntă de ani de zile cu o problemă spinoasă. Animalele care duc o luptă şi o câştigă au o şansă foarte mare să câştige şi următoarea bătălie. Întrebarea este: "de ce anume?". Sunt la mijloc factori psihologici? Este vorba de încrederea dobândită de către învingător? Mai mult - deoarece acelaşi lucru pare să fie valabil şi în cazul fiinţelor umane - un studiu a încercat să găsească un răspuns la această întrebare: de ce învingătorii continuă să învingă?
20 Septembrie 2017, 22:11

Un fost pilot Ryanair dezvăluie cum s-a ajuns la miile de zboruri anulate

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Un fost pilot al companiei Ryanair a scris un articol pentru cotidianul britanic The Guardian, în care dezvăluie condițiile în care sunt forțați să lucreze angajații companiei, dar și tratamentul de care au parte aceștia. 

După cum se ştie, compania aeriană s-a văzut nevoită să anuleze aproximativ 2.000 de zboruri în următoarele şase săptămâni din cauza lipsei de personal, dar şi a unei greşeli în planificarea concediilor piloţilor.

Compania aeriană a dat explicații tot mai colorate privind această situație. Noi reguli privind orarul de zbor al piloților, controlul de trafic aerian din Franța, condițiile nefavorabile de zbor din Italia sau concediul obligatoriu al piloților sunt doar câteva dintre motivele invocate de Ryanair pentru anularea curselor.

Ultima ştire este că Ryanair oferă 13.500 de euro piloților pentru a renunţa la concedii, într-o încercare disperată de a acoperi numărul de curse vândute. De altfel, conducerea Ryanair se aşteaptă se plătească şi despăgubiri uriaşe - 20 de milioane de euro -pasagerilor ale căror curse au fost anulate.

„Concediul piloților este explicația mea preferată”, scrie James Atkinson, un fost pilot al companiei Ryanair. „Am fost pilot la Ryanair din 2006 până în 2014, iar anularea acestor zboruri nu mă surprinde. Ce am trăit în opt ani la Ryanair m-au făcut să dau dezaprobator din cap, iar faptul că aproximativ 700 de piloți ai companiei și-au dat demisia în ultimul an...nici asta nu mă surprinde.

Ryanair nu poate înlocui piloții în ritmul în care aceștia demisionează. Șeful companiei, Michael O'Leary, își insultă pe față piloții și a dus o politică împotriva tuturor celor care au încercat să obțină un contract colectiv de muncă. Strategia de control aplicată de Ryanair este bazată pe ideea de a dezbina și a cuceri. Astfel, angajații au tipuri diferite de contracte, deși au același post, și sunt recrutați pe criterii diferite. Piloții Ryanair sunt angajați în peste 80 de sucursale ale companiei, din Lituania până în Maroc sau Cipru, un alt impediment în calea contractelor colective.

Între timp, oboseala de a zbura pentru Ryanair este un lucru real. Când eram acolo, eram trimis să zbor chiar și în zilele libere, fără plată suplimentară, spre zone în care exista o lipsă de piloți. Trebuia să iau zboruri cu escală, multe dintre ele de noapte, îmi plăteam singur hotelul și nu eram rambursat ulterior. Odată ce ajungeam acolo, mă prezentam la datorie, mi se dădea un orar încărcat de zbor, pentru cinci zile consecutive, apoi trebuia să mă întorc acasă.

Dacă era vară, aveam doar trei zile de stat acasă, înainte să o iau de la capăt. A fost o experiență care m-a distrus.

Mulți dintre piloții Ryanair sunt angajați ai companiei și au contracte făcute în Irlanda. Însă compania folosește o schemă inteligentă pentru a-și „masca” piloții în contracte drept „prestatori independenți de servicii”. Acești „prestatori” poartă aceeași uniformă, au același ID în companie, zboară conform cu orarele piloților, însă sunt angajații nimănui. Ei semnează contracte cu o firmă care oferă servicii de zbor pentru Ryanair, iar aceste contracte le sunt prezentate drept o ofertă finală, pe care pot să o accepte sau să o refuze, fără posibilitatea unei negocieri.

Piloții angajați ai Ryanair au condiții ceva mai bune decât prestatorii de servicii, li se acordă și un plan de pensii, însă sunt cu mult în spatele colegilor de la easyJet, ca să nu mai vorbim de cei de la Lufthansa sau KLM. Oamenilor le vine greu să creadă, dar este adevărat: niciun pilot sau angajat al Ryanair nu primește nici măcar o sticlă cu apă. Dacă le e sete, trebuie să și-o cumpere singuri.

Sute de piloți tineri pleacă de la Ryanair pentru oferte mai bune în China sau Emiratele Arabe Unite sau, dacă au noroc, rămân în Europa. Eu am plecat în China, unde mă sunau foști colegi de la Ryanair să mă întrebe ce să facă pentru a aplica și ei.

Pentru a-și păstra fluxul de piloți, Ryanair are un „program de cadeți”, în care recrutează piloți care au trecut examenele teoretice și au la activ câteva sute de ore de zbor în simulatoare și avioane de mici dimensiuni. Sunt apoi antrenați rapid să fie co-piloți pe Boeinguri 737. În patru ani, trebuie să poată deveni căpitani de zbor, altfel nu li se mai prelungește contractul.

Ce sper eu că se va întâmpla după această criză? Sper ca vocile piloților să se facă auzite, să reușească să obțină contracte colective și condiții mai bune, fără o presiune așa mare pusă pe umerii lor”, mai scrie James Atkinson, care în prezent pilotează avioane în China.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Da
Asta înseamnă British managenent. Si la orice inceput de afacere baga bani multi si apoi vine un destept de manager ca el stie how to save money . Lucrez la unul dintre cele mai luxoase hoteluri din londra plus mai am un job facultativ delivery la amazon. Ideea e să comentezi cu ei si sa nu-i bagi in seama , pt ca daca esti cu contract direct si nu cu agenție ai legea de partea ta si nu te pot da afara asa usor , daca esti cu agenție atunci zbori puiule zbori. Am fost amenințat de 2 ori ca ma trimite la HR ca sa fiu dat afara, si doar vorbe, daca nu greșești nu are ce să-ți faca
Postat 20 Septembrie 2017, 23:28 de sandu1200
count display

FOTO BIHOREANUL

  • Mai repede! Drumul de Sântandrei peste câmpuri ar putea fi dat în folosinţă în luna noiembrie (FOTO)
  • Rămas bun! Jurnalistul Andrei Şandor a fost condus pe ultimul drum cu muzica formaţiei Toto (FOTO / VIDEO)
  • Regulamentul locurilor de joacă. Orădenii din Ioşia sunt revoltaţi de gălăgia provocată de părculeţul din strada Lăpuşului (FOTO)
  • Proiect internaţional: Studenţi din Asia, la Universitatea din Oradea (FOTO)
  • Şefii PSD, UDMR şi ALDE din Consiliul Judeţean şi-au 'premiat' primarii: 'Banii se împart prin vot politic' (FOTO)
  • Vara şantierelor: De săptămâna aceasta mai multe străzi din toată Oradea vor fi blocate pentru lucrări (FOTO)
  • Sărbătoare nemţească: Tineri germani din ţară şi din străinătate au cântat şi au dansat în centrul Oradiei (FOTO/VIDEO)
  • În vizită la transmisioniştii militari: Bihorenii au putut vedea dotările Centrului 54 Comunicaţii Oradea (FOTO/VIDEO)
  • Şedinţa Consiliului Judeţean nu s-a putut ţine pentru că PNL-iştii şi un PSD-ist au lipsit. Pásztor avertizează că judeţul ar putea rata fonduri europene (FOTO)
  • HUMANAMED Oradea a devenit unicul laborator din ţară dotat cu un analizor pentru depistarea precoce a cancerului de ficat (FOTO)

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 3.8697 RON
  • 1 EUR = 4.5959 RON
  • 1 HUF = 0.015 RON