DUMINICĂ, 19 MAI 2019

Cred că încorporarea Sânmartinului trebuia făcută în primul rând organic, natural, urmând ca oficial să aibă loc numai după ce toate condițiile ar fi fost îndeplinite. Bunăoară, acum Bolojan propune un sistem de transport în comun pentru întreaga Zonă Metropolitană. Iată un mod discret și eficient de a îngloba comunele limitrofe în corpul municipiului.
Anul trecut, tot la jumătatea lunii mai, vă împărtăşeam o "Poveste din Sicilia", cu un tânăr plecat din Găeşti, dar în continuare legat de ţară, inclusiv prin site-urile de ştiri, care zicea că nu s-ar întoarce. "Banii pe care voi îi primiţi acum sunt bani mincinoşi, n-o să vă ţină mult", zicea Ionuţ, mai lucid decât mulţi dintre cei de acasă, care începeau să guste majorările de salarii oferite bugetarilor.
La o primă analiză, bazată pe obida generală şi frustrările acumulate, motivele de a sta acasă par mai multe. Supărarea pe politicieni nu e o boală românească, funcţionează oriunde în lume. La noi pare mai aprigă din cauză că şi noi suntem mai aprigi la mânie. Pe lângă asta, mai ajută şi randamentul scăzut al clasei politice.
Pe 26 mai, veţi merge şi veţi vota şi la referendumul convocat de preşedintele României, pe tema interdicţiei graţierii şi amnistierii faptelor de corupţie şi a ordonanţelor de urgenţă pe tema justiţiei?

Iniţiativa de revizuire a Constituţiei în sensul interzicerii ocupării funcţilor publice de către persoane condamnate este constituţională. Recent, a fost publicată pe site-ul Curţii Constituţionale Decizia nr. 222 din 9 aprilie 2019 prin care Curtea Constituţională a stabilit că iniţiativa de revizuire a Constituţiei, iniţiată de un număr foarte mare de cetăţeni, este constituţională şi poate să îşi continue parcursul legislativ.
Deşi numărul cazurilor de cancer al stomacului sunt în continuă scădere, totuşi această boală rămâne încă o problemă, studiile epidemiologice sugerând că riscul de a face boala este mai mare la clasele sociale cu nivel socio-economic scăzut. Consumul îndelungat de alimente cu un conţinut mare de nitriţi (cum sunt cele uscate, sărate şi afumate) poate determina apariţia bolii, alături de acţiunea unor bacterii.
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
10 Aprilie 2019, 17:48

Premieră ştiinţifică: A fost dezvăluită prima imagine cu o gaură neagră (VIDEO)

Prima fotografie făcută vreodată unei găuri negre a fost prezentată pe 10 aprilie de oamenii de ştiinţă de la Event Horizon Telescope Collaboration.

Gaura neagră măsoară 40 de miliarde de kilometri - de trei milioane de ori mai mare decât Pământul - şi a fost descrisă de cercetători drept "un monstru", potrivit BBC, citat de adevărul.ro.

Gaura neagră se află la 500 milioane de miliarde de kilometri distanţă şi a fost fotografiată de o reţea de opt telescoape din întreaga lume.

"Imaginea prezintă un inel strălucitor, format în timp ce lumina este întinsă în jurul gravitaţiei extrem de puternice din jurul găurii negre, care este de 6,5 miliarde de ori mai masivă decât Soarele", arată un comunicat al Proiectului Event Horizon.

Umbra care se poate vedea prezintă efectele pe care gravitaţia le are asupra undelor radio emise din materia dimprejurul găurii negre, într-o regiune mai largă decât "graniţa" acesteia. Astfel, gravitaţia modifică forma spaţiului şi a timpului, generând această umbră circulară, stranie.

Dezvăluirea a fost făcută în urma unor conferinţe de presă desfăşurate simultan, la Bruxelles, Lyngby, Santiago, Shanghai, Tokyo, Taipei, şi Washington D.C.

Pentru a surprinde o imagine a unei găuri negre, cercetătorii au combinat puterea a opt radiotelescoape din jurul lumii folosind o tehnologie numită Very-Long-Baseline-Interferometry (VLBI), potrivit European Southern Observatory. Aceasta creează un telescop virtual aproape de aceeaşi mărime cu cea a Pământului.

Existenţa găurilor negre este universal acceptată printre astronomi, dar încă există multe lucruri necunoscute despre ele.

În iunie 2018, cercetătorii de la Universitatea Naţională Australiană au descoperit gaura neagră cu cea mai rapidă creştere din Univers.

Găurile negre sunt alcătuite din cantităţi uriaşe de materie strânsă într-o zonă mică, potrivit NASA, creând un câmp puternic gravitaţional care atrage totul din jur, inclusiv lumina.

Gaura neagră supermasivă, cunoscută drept quasar, creşte atât de repede încât poate înghiţi o masă de mărimea Soarelui la fiecare două zile. În ianuarie 2019, oamenii de ştiinţă au depistat cea mai bătrână gaură neagră din univers.

1 Comentariu
Asta cu...
Asta cu "cea mai batrana" mi-a rupt mintea! Cum o fi stabilit varsta, varstele ca sa le poata compara si sa emita o opinie pertinenta? Da Pamantul(trera) ce vrsta are?
Postat 11 Aprilie 2019, 00:01 de scortosul