URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 20 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
30 Mai 2017, 23:35

Ministrul Agriculturii: "Oaia este o statuie vie". Ce ziceţi de "Mioriţa" brand de ţară?

Ministrul Agriculturii: 'Oaia este o statuie vie'. Ce ziceţi de 'Mioriţa' brand de ţară? sursa foto: Facebook, Grecu Leonard
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Ţara arde, baba se piaptănă! O idee năstruşnică, pusă pe tapet de ministrul Agriculturii, Petru Daea, a devenit virală, marţi, pe internet. Ministrul a pledat pentru ideea schimbării brandului de ţară, prin înlocuirea celebrei frunze cu o oaie, arătând că "frunza o are toată lumea, dar oi ca în România nu" şi că "oaia este o statuie vie".

"Domnule ministru, de ce oaia ar trebui să fie simbol naţional sau brand de ţară?", a fost întrebat ministrul Agriculturii, Petre Daea (PSD), de jurnaliştii unui post de televiziune.

"Oaia este o statuie vie. Este doar o definiţie, argumentele se găsesc în străfundul analizei pentru fiecare şi pentru orice loc. Uitaţi-vă dumneavoastră, astăzi, în orice parte a ţării cât de frumos este acest animal pe păşunele verzi ale ţării româneşti", a răspuns acesta, potrivit Digi24.ro.

Acesta  a mai arătat că frunza "o are toată lumea", dar "oi ca în România nu". "Lângă oaie găseşti o frunză, lângă frunză nu poţi să găseşti o oaie", şi-a încheiat Daea pledoaria pentru înlocuirea frunzei cu o oaie.

Dialogul a avut în contextul în care presa centrală a scris că Ministrul Turismului, Mircea Dobre, ar intenţiona să schimbe brandul turistic de ţară, înlocuind celebra frunză a Elenei Udrea cu o oaie, pentru a construi imaginea turistică a României în jurul legendei Mioriţa. "Este vreo ruşine că discutăm despre simbolurile României, despre Mioriţa? Este vreo ruşine că ne folosim de legendele României? În primul rând trebuie să ne gândim că trebuie să promovăm România în interiorul ei, pentru că cei mai mulţi turişti sunt în interiorul României, apoi trebuie să ne gândim la cei trei milioane de români, de cetăţeni români, care vin de două ori pe an şi cheltuiesc bani în activitatea această turistică din România. Mulţi dintre ei şi-au şi dezvoltat afaceri în turismul din România. Este vreo ruşine că le reamintim românilor de legende şi de simbolurile naţionale?", a declarat Dobre.

Cet este că, după ce ministrul agriculturii a pledat pentru ideea schimbării brandului de ţară, declaraţiile sale au fost comentate intens pe Facebook şi imediat au apărut numeroase meme-uri pe această temă. Mulţi internauţi au înlocuit imaginea frunzei din brandul de ţară cu cea a unei oi sau cu alte simboluri, iar din multe comentarii nu lipseşte expresia "au făcut-o de oaie". 

"După 20 de ani de educaţie abramburiciană e firesc să te identifici cu oaia. Obiectivul a fost atins", a comentat şi fostul ministru al Educaţiei, Daniel Funeriu.

Digi 24.ro subliniază însă că România e obligată să păstreze frunza ca brand de ţară încă trei ani.

Dincolo de glume, specialiştii în comunicare atrag atenţia că oaia - cu trimitere directă la Mioriţa - nu e chiar cea mai inspirată alegere.

"E vorba de ce vindem celor pe care ni-i dorim aici, nu vindem numai pentru români. Nici măcar pentru români nu este o imagine şi o poveste foarte veselă. Nu e exact imaginea pe care ne-o doream acum, când ne reafirmăm sau dorim să ne reafirmăm în lume", spune Anca Nedea Pavel, fost şef Autorităţii Naţionale pentru Turism.

Asocierea unui astfel de simbol cu România trimite la ideea că suntem o ţară pastorală. Adică exact opusul imaginii pe care vrem să o vindem - aceea a unei societăţi dinamice, în transformare.

"Probabil că singura metodă este asta: să le spunem că sunt proşti. Nu mai trebuie să ne ferim şi este o formă de activism, dacă vrei, social să le spunem: trebuie să vă duceţi la şcoală, să învăţaţi, să citiţi", spune Aneta Bogdan, expert în branding, citat de Digi24.ro.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
...mda
... care oaie d-le ministru, aia pe care se chinuie ciobanii sa o cresca si nu au unde sa vanda branza, carnea sau sa vanda lana cu 1 leu kilu. Nu va e rusine , sau este o directiva in a ne bate joc de tara asta. Ministru pu.........
Postat 03 Iunie 2017, 09:11 de FLORIN64
PCR transpartinic. Ep.: Un brand turistic de țară. Un brand de MADR
I. ”Acesta a mai arătat că frunza "o are toată lumea", dar "oi ca în România nu". "Lângă oaie găseşti o frunză, lângă frunză nu poţi să găseşti o oaie", şi-a încheiat Daea pledoaria pentru înlocuirea frunzei cu o oaie. Dialogul a avut în contextul în care presa centrală a scris că Ministrul Turismului, Mircea Dobre, ar intenţiona să schimbe brandul turistic de ţară, înlocuind celebra frunză a Elenei Udrea cu o oaie, pentru a construi imaginea turistică a României în jurul legendei Mioriţa.” 1. Faptul că frunza donei Lenuţa Udrea trebuie schimbată ca şi brand turistic al României este un lucru firesc. Au ajuns și curcile sa rada de noi; 2. O propunere de brand pentru MADR, condus de domnul Daea: Țurcana/oaia românească. II. O propunere decentă de brand turistic pentru România: ”Coloana infinitului”, opera sculptorului Brâncuși. 1. Pentru o conexiune mai mare cu imaginea României, folosirea cu precădere a culorilor naționale; 2. Pentru o conexiune cu rădăcinile istorice ale poporului român, dar, evident, și cu obiectivele turistice istorice ale țării, aceasta poate fi încadrată, deasupra, în fundal, sau frontal, cu steagul de luptă dacic (model Bitdefender). 3. Propunerea se adresează conducerii centrale și locale a PSD, respectiv Guvernului României.
Postat 01 Iunie 2017, 10:38 de stefan
Fix o laie iara ?
Ma mir ca nimeni dintre specialisti n-a propus mamaliga , ce au cu ea ?
Postat 31 Mai 2017, 04:37 de SM
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6625 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON