URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
01 Iulie 2010, 17:01

Marile magazine nu măresc preţurile... deocamdată!

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Hipermarketurile au anunţat, joi, în prima zi de aplicare a TVA-ului majorat la 24%, că păstrează preţurile constante, chipurile, ca o măsură "compensatorie", de protecţie a "puterii de cumpărare" a clienţilor.

„Carrefour anunţă menţinerea preţurilor la acelaşi nivel la toate produsele din catalogul aniversar din perioada 30 iunie - 12 iulie în hypermarketurile sale. În ciuda majorării TVA-ului, aceste preţuri vor rămâne neschimbate", arăta un comunicat al Carrefour difuzat joi.

Principalul concurent, Real Hypermarket România a anunţat, de asemenea, că „va păstra neschimbate preţurile pentru oferta promoţională aferentă perioadei 1-14 iulie", majorarea TVA pentru catalogul promoţional aferent perioadei rspective urmând să fie "suportată integral de către companie, astfel încât clienţii pot achiziţiona produsele din acest catalog cu preţurile neschimbate".

Metro Cash & Carry România a anunţat altfel aceeaşi tehnică de marketing: acordarea unui discount de 4,04% din preţul produselor vizate, adică exact cu cât sunt influenţate în sus preţurile produselor de majorarea TVA. Oferta este valabilă tot pentru perioada 1-14 iulie, pentru produsele promoţionale cuprinse în cataloagele Metro.

Aşa cum chiar comunicatele oficiale lasă să se înţeleagă, "dărnicia" marilor comercianţi este, de fapt, una limitată la două săptămâni şi are, potrivit unor surse din domeniu, o explicaţie mult mai rece decât aşa-zisa grijă faţă de economiile financiare ale clienţilor. Luate prin surprindere de mărirea bruscă a TVA, hipermarketurile nu au putut, fizic, să eticheteze sutele de mii de produse de pe stoc, pentru a le vinde la preţurile mărite, şi ca atare au transformat cum au putut scumpirea într-o strategie improvizată de marketing.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON