SÂMBĂTĂ, 20 OCTOMBRIE 2018

Ediția tipărită

Cu fiecare cretin care vandalizează mobilierul urban, ne dăm seama că încă suntem la stadiul de comună primitivă, intrată abuziv şi prin nebăgare de seamă în U.E.
Nu mă număr între cei care consideră că o convingere religioasă exclude o gândire liberală. Nu cred că a gândi liber(al) înseamnă să fii fără niciun Dumnezeu. Un exemplu notoriu este cel al chirurgilor care mărturisesc că se roagă înaintea intervenţiilor dificile. Şi reciproca e valabilă. Poţi fi ateu, dar cât se poate de retrograd. Prin urmare, recunosc, ca orice om de bun simţ, dreptul oricărui membru PNL de a fi acţionat conform propriei conştiinţe la recentul referendum pentru "familia tradiţională".
Cum a fost?
Conferințele 11even, în care 11 oameni vorbesc câte 11 minute, sunt ca nunțile românești - nimeni nu îndrăznește să le facă mai scurte. Teorema care spune că ce e frumos durează puțin nu funcționează... Majoritatea vorbitorilor a dat impresia că tema conferinței, „La trecutu-ți mare, care viitor?”, nu a fost înțeleasă prea bine. Cei mai mulți au vorbit despre ei înșiși, lăsându-le spectatorilor sarcina de a extrage esența și de a construi puzzle-ul.
Aţi votat la recentul referendum pentru redefinirea familiei în Constituţie?

Avocatul Bihoreanului
Aşa cum arătam săptămâna trecută, în curând vor intra în vigoare modificările legii privind statutul judecătorilor şi procurorilor ca urmare a faptului că, recent, Curtea Constituţională a respins ultima obiecţie de neconstituţionalitate ce putea fi formulată de preşedintele României cu privire la această lege, iar, vineri, 12 octombrie, Klaus Iohannis a fost nevoit să promulge noul statut al magistraţilor.
În cursul evoluţiei bolii, după faza septicemică urmează faza organică, în care reapare febra, simultan cu instalarea unor sindroame diferite. Dintre acestea, cele ma frecvente sunt meningita leptospirotică (manifestată prin dureri de cap, fotofobie, redoare a muşchilor cefei, simptome care se remit de cele mai multe ori), sindromul hepatorenal (cu icter şi mărire în volum a ficatului, cu posibilitate de evoluţie spre forme severe), manifestări hemoragice limitate (la nivelul gingiilor, conjunctivelor, mucoasei nazale etc.) sau grave (hemoragii digestive majore) şi insuficienţa renală.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Anxietatea este una din marile probleme psihologice ale secolului nostru. Alături de depresie, este subiectul cel mai des întâlnit în cabinetele de psihologie. Anxietatea variază de la om la om și se manifestă oarecum diferit ca intensitate în cazul fiecăruia.
15 Martie 2011, 14:00

Cronici ale "reeducării prin tortură", la Biblioteca Judeţeană

Proiectul "Fenomenul Piteşti" va fi lansat oficial şi în Oradea joi de la ora 17 la Biblioteca Judeţeană "Gheorghe Şincai". "Evenimentul constă într-o triplă lansare: volumul monografic "Piteşti. Cronica unei sinucideri asistate", ediţia a II-a, revăzută şi adăugită, fiind semnată de istoricul orădean Alin Mureşan, documentarul "Demascarea", în regia lui Nicolae Mărgineanu şi site-ul www.fenomenulpitesti.ro", se arată într-un comunicat trimis de organizatori.

Toate cele trei proiecte prezintă una dintre cele mai inumane acţiuni din istoria recentă, "reeducarea prin tortură", care s-a desfăşurat în penitenciarul Piteşti în perioada 1949-1951.

Cartea a apărut la Editura Polirom, în ediţia a II-a, revăzută şi adăugită. Volumul a fost rescris aproape în totalitate. "Cele trei procese regizate de regimul comunist în legătură cu "fenomenul Piteşti" sunt povestite pe baza documentelor de arhivă, iar biografiile principalelor personaje implicate în "reeducare" sunt prezentate în două secţiuni speciale ale cărţii, dedicate victimelor, respectiv ofiţerilor din Securitate şi din Ministerul de Interne implicaţi", se mai arată în comunicarea organizatorilor.

În ceea ce priveşte filmul documentar, acesta urmăreşte relatările a opt victime ale torturilor din închisoarea Piteşti, care povestesc etapele şi torturile prin care erau forţaţi să treacă, stările sufleteşti pe care le-au cunoscut şi ne oferă consideraţiile lor generale despre scopul şi efectele acţiunii. Pe lângă film, DVD-ul conţine un capitol bonus de 7 minute intitulat "Despre iertare" şi cele două trailere oficiale.

Site-ul fenomenulpitesti.ro îşi propune să ofere cât mai multe informaţii despre acţiunea violentă din Piteşti, din perioada 1949-1951. Pe site pot fi găsite fragmente nepublicate din interviuri cu peste 30 de victime ale brutalităţilor, copii ale celor mai importante documente, fişele matricole de încarcerare ale victimelor, precum şi descrieri ale închisorii, ale acţiunii în sine şi ale personajelor implicate.

La lansare vor participa istoricii Gabriel Moisa, Corneliu Crăciun şi Alin Mureşan, cel care a semnat şi scenariul filmului documentar "Demascarea". Intrarea la eveniment este liberă, iar cei interesaţi vor putea achiziţiona cartea, filmul sau pachete carte şi film la preţuri promoţionale.

Tripla lansare de la Biblioteca Judeţeană este organizată de Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc, Fundaţia Sfinţii Închisorilor, Biblioteca Judeţeană "Gheorghe Şincai", Editura Polirom şi www.fenomenulpitesti.ro