JOI, 18 APRILIE 2019

Aeroportul Oradea, ca orice instituţie girată de Consiliul Judeţean, este în picaj. Ghinionul său este dublu: au plecat operatorii externi şi a rămas Taromul, cu preţurile sale neruşinate. Bietul Bimbo Tibor Szuhai a fost pus preşedinte al Consiliului de Administraţie al Aeroportului probabil ca să se facă de râs, nu să facă treabă, pentru că habar nu are de avioane.
Săptămâna trecută am scris despre revolta unui orădean somat pe 1 aprilie să-şi stingă o datorie de 312 lei la CASS despre care nici nu ştia, din 2014, scadentă în iunie, cu precizarea că până la 31 martie putea beneficia de o bonificaţie de 10%. De atunci, am primit mesaje din partea altor păţiţi, cărora ANAF le-a notificat restanţe în pragul prescrierii.
Am o mică plăcere perversă, nemărturisită până acum: îmi place să urmăresc mitingurile electorale. Acele întâlniri dintre "ne prefacem că ne pasă" şi "ne prefacem că vă credem că vă pasă" sunt o combinaţie irezistibilă ce te face să întorci capul, în timp ce, paradoxal, te atrage să priveşti mai departe.
Care credeţi că ar fi soluţia cea mai bună pentru reintroducerea zborurilor internaţionale e Aeroportul din Oradea?

În 19 martie 2019 a fost publicată în Monitorul Oficial Decizia nr. 76/2018 a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, prin care s-a stabilit că legea aplicabilă dreptului la repararea pagubei de către stat ca urmare a unei hotărâri de achitare ulterioare unei hotărâri definitive de condamnare este cea în vigoare la momentul rămânerii definitive a hotărârii de achitare.
Gastrita este o inflamaţie a mucoasei gastrice (învelişul interior al stomacului). Nu se poate vorbi despre gastrită ca despre o boală singulară, ci despre un grup de boli care au în comun modificări la nivelul mucoasei gastrice şi care se deosebesc clinic între ele.
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
07 Noiembrie 2018, 12:39

Kids’ Dino Dig: ERA Park Oradea te invită în lumea dinozaurilor! (FOTO)

Eşti curios de cum arăta lumea acum 100 milioane de ani? De felul în care stăpâneau dinozaurii Pământul? Te preocupă arheologia sau paleontologia? Ai vrea să devii un descoperitor de relicve ale trecutului? Acum e şansa ta!

Centrul comercial ERA Park Oradea, din Calea Aradului, se transformă într-un veritabil tărâm al dinozaurilor. În perioada 9-21 noiembrie, sub cupola centrului comercial, copiii sunt invitaţi la Kids’ Dino Dig, o expoziţie interactivă, în care prichindeii nu doar că vor învăţa despre dinozauri, dar vor lua parte şi la expediţii şi aventuri fabuloase!

Este vorba despre o expoziţie interactivă, care va fi deschisă zilnic, între orele 12 şi 20. Vizitatorii vor fi invitaţi la un tur de circa 45 de minute, în care, după ce vor "săpa" pentru a ajunge efectiv la fosile dinozauri, se vor putea bucura împreună de marea descoperire: un dinozaur.

Supravegheaţi de specialişti care le vor oferi informaţii, dar şi echipamente şi utilaje pentru săpat, copiii se vor transforma în paleontologi, implicându-se activ în descoperirea animalelor. Potrivit scenariului, un grup de oameni de ştiinţă are nevoie de ajutor, în cadrul unui proiect de săpături început acum mai bine de 10 ani. Într-un final, cercetătorii au descoperit un strat de fosile, despre care bănuiesc că aparţin unei specii de dinozauri ce a trăit în Era Cretacică, în urmă cu 120 milioane de ani. În demersul lor, oamenii de ştiinţă au nevoie de o echipă de mici paleontologi care să-i ajute.

Practic, zona cupolei ERA Park se va transforma într-un mini-şantier. Copiii vor avea ocazia să intre sub poarta jurasică, dar şi să facă expediţii, să sape în zona de excavare şi să descopere fosile de dinozauri îngropate în nisip. În plus, vor putea admira exemplare de dinozauri precum T-Rex (7 metri), Ankylosaurus (5 m), Pterosaurs (2,5 m), dar şi un schelet gigantic Allosaurus  (8 x 3 m) şi o replică a unui cuib de dinozauri (2.5 m).

De asemenea, cei mici vor putea să exploreze lumea dinozaurilor şi urmărind filmuleţe în zona de documentare.

Expoziţia se adresează copiilor cu vârste între 5 - 12 ani, iar participarea este gratuită.

Este foarte important de reţinut, însă, că intrarea se face în grupuri organizate a câte 20 - 25 de copii şi durează aproximativ 45 de minute.

"Programările se vor face în zona expoziţiei, începând cu data de 9 noiembrie, ora 12. Vă aşteptăm cu drag!", au transmis reprezentanţii ERA.

• 'Dumnezeu a plâns pentru Fiul Său!': Devoţiunea Calea Crucii din Parcul Olosig s-a ţinut pe ploaie (FOTO / VIDEO)