URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 17 FEBRUARIE 2020

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Deși anual se asfaltează câteva zeci de străzi, numărul celor care rămân la stadiul de ulițe cu hârtoape este în continuă creștere. Acesta e paradoxul orădean, că nu prididesc edilii să asfalteze pe cât se dezvoltă noile cartiere. Dar principalul vinovat de toată această problemă e tot Primăria.
Zic şi eu
Adrian Cris
Poate vă şochez: mie mi-a plăcut sâmbăta trecută la Conferinţa Judeţeană a PSD Bihor! Recunosc, am avut o plăcere sadică, pe care am savurat-o ignorând că unii din cei 648 delegaţi veniseră la sărbătoarea de partid cu maşinile primăriilor. La fel, nu mi-a păsat nici că rezultatul "alegerilor" îmi era clar încă de două săptămâni: pentru că n-a îndrăznit nimeni să-l concureze, Mang a fost reales printr-o simplă ridicare de mâini.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Pe o străduță din Oradea țevile pocnesc mai des decât dopurile de șampanie prin restaurantele elegante. De câte ori apa rece, apa caldă sau agentul termic se infiltrează la suprafață din străfundurile bătrânei instalații, apare o echipă cu un scenariu bine stabilit: decopertează asfaltul, sapă tranșeea, ajunge la țeavă, taie bucata bolnavă, o sudează pe cea nouă, acoperă la loc, tasează pământul și betonează. Ulterior vine o altă echipă cu o basculă de asfalt și mai multe lopeți, după care, în sfârșit, pe străduța ghinionistă se lasă liniștea.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre dorința Guvernului Orban de a elimina pensiile speciale ale magistraților și despre grevele anunțate de aceștia ca reacție?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Recent a fost publicată în Monitorul Oficial al României Decizia nr. 581/1 octombrie 2019 a Curţii Constituţionale, prin care s-a stabilit că soluţia legislativă ce permitea menţinerea măsurilor asigurătorii ca urmare a sesizării penale făcute de Fisc este neconstituţională.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Hematuria reprezintă prezenţa sângelui în urină. Cauzele sunt variate şi se pot grupa în 2 categorii: renale şi extrarenale.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
06 Februarie 2020, 16:21

Nicolae Burnete, fost ministru al Cercetării, a devenit Doctor Honoris Causa al Universităţii din Oradea (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Într-o audienţă destul de restrânsă, formată din circa 80 de cadre didactice şi studenţi, fostul ministru Nicolae Burnete, care a deţinut un mandat scurt, în anul 2018, în fruntea Cercetării, a devenit, joi, Doctor Honoris Causa al Universităţii din Oradea.

Profesorul, totodată preşedintele Senatului Universităţii Tehnice din Cluj Napoca şi, de peste un deceniu, cadru didactic asociat la Facultatea de Inginerie Managerială şi Tehnologică din Oradea, a fost protagonistul unei ceremonii conduse de preşedintele Senatului UO, Aurel Căuş, la care au participat rectorul orădean Constantin Bungău, decanul IMT, Alexandru Pele, şi rectorul Universităţii Tehnice din Cluj, Vasile Ţopa.

Desigur, universitarii orădeni au avut doar cuvinte de laudă despre Burnete, spunând că este o mare personalitate a ingineriei auto din România şi că, în ciuda faptului că este un om de ştiinţă cu o activitate vastă şi remarcată la nivel internaţional, este modest.

După ce Căuş a citit hotărârea Senatului UO prin care Burnete a devenit Doctor Honoris Causa, profesorul clujean a ţinut o scurtă lecţie, vorbindu-le celor prezenţi despre biocombustibili şi maşinile viitorului.

Subiectul n-a fost defel întâmplător: la Universitatea Tehnică, Burnete a fondat un laborator unic în Europa de Est pentru cercetarea biocombustibililor, unde în ultimii ani, alături de colegii săi, a studiat eficienţa combustibililor din lipide naturale, precum ulei de rapiţă, de floarea soarelui ori uleiuri alimentare uzate. Cercetările au fost atât de eficiente, încât autobuze publice din Cluj Napoca şi din Alba Iulia circulă cu biocombustibili produşi la Universitatea Tehnică.

Burnete a prezentat şi dezavantajele autoturismelor electrice, adică consumul ridicat de energie pentru sistemul de climatizare (aceste maşini funcţionând optim doar la 20 de grade Celsius), sursele de alimentare, modalitatea dificilă de obţinere a acestora şi stocarea energiei la bord, arătând în finalul lecţiei că, cel mai probabil, în 2050 oamenii vor prefera maşinile electrice pentru deplasările în interiorul localităţilor, respectiv hibride în exteriorul localităţilor.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
nulitatile intelectuale inca capuseaza universitatea. cacofonie intentionata.
observ ca de 3 ani banditii de la univ oradea in frunte cu bungau tot medaliaza clujenii, intr-o disperare patetica de a-si mari valoarea prin alianta. absolut jenant, calitatea cadrelor didactice universitare este varza. poate 10% dintre profesori sunt valori intelectuale si profesionala, restul sunt aveniti, toti neamuri, pile si combinatii.
Postat 06 Februarie 2020, 18:50 de roger
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4 RON
  • 1 EUR = 4.7694 RON
  • 1 HUF = 0.0142 RON