URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 19 IANUARIE 2020

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La cele 100 proiecte aflate în derulare, primarul Bolojan vrea să mai implementeze încă 172, dacă tot a reuşit să rezolve accesarea banilor de la UE. Practic, în felul acesta, în 2020 Bihorul are pe rol 273 lucrări, pentru că vine şi Consiliul Judeţean cu o investiţie. Mă gândesc că au de gând să termine terminalul neterminat, care trebuia terminat cu doi ani în urmă.
Zic şi eu
Adrian Cris
În urmă cu un deceniu, când îşi începea primul mandat, primarul Ilie Bolojan socotea corect că Oradea trebuie înnoită radical, atât prin refacerea sistemelor de apă-canalizare şi de termoficare, cât şi prin reabilitarea clădirilor din centrul istoric, aşa încât acestea să devină atractive inclusiv turistic. Apoi a declanşat cele mai vaste operaţiuni în ambele direcţii, în ciuda contestărilor formulate de adversari.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
O mare parte din sudalmele pe care le încasează autorităţile ar fi evitabile dacă s-ar comunica sincer şi corect pe canalele oficiale. Dar, de cele mai multe ori, în România se preferă tăcerea. S-au făcut paşi mari înainte în domeniul comunicării în ultimii 30 de ani, dar încă suntem departe de lumea în care, atunci când apare o problemă, se organizează rapid o conferinţă de presă, preferabil în direct.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre decizia Primăriei Oradea de a taxa eliberarea pe loc a documentelor la ghişeu şi de a încuraja, inclusiv prin reduceri fiscale, relaţia online între cetăţeni şi administraţie?



De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum am arătat săptămânile trecute, legislaţia noastră prevede posibilitatatea ca statul să acorde facilităţi persoanelor care nu pot să îşi permită cheltuielile pricinuite de desfăşurarea unui proces civil. Dacă în episoadele anterioare am prezentat condiţiile de acordare a acestui ajutor, în continuare vom vedea procedura prin care ajutorul public judiciar poate fi obţinut.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Colica renală este o durere intensă la nivelul regiunii lombare şi abdominale determinată de obstacole organice sau funcţionale ale rinichilor şi căilor urinare. Obstacolele organice cele mai dese sunt calculii mobili din litiaza renală, cheagurile de sânge sau fragmentele de puroi din infecţiile cronice sau tumorile renale şi stenozele ureterale (modificări ale calibrului ureteral) din tuberculoza renală. Cele funcţionale sunt reprezentate de spasme ale musculaturii căilor urinare, care pot fi independente sau asociate cu obstacolele organice.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
12 Noiembrie 2018, 16:52

Termen: 1 Decembrie. Constructorii au montat grinzile podului din strada Universităţii din Oradea (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Termenul de predare a podului peste Peţa din strada Universităţii ar putea să nu mai fie prelungit cu două săptămâni, aşa cum estima Primăria iniţial.

Constructorii au montat luni grinzile de beton ale podului, iar în zilele următoare vor face cofrarea, montarea armăturii şi turnarea plăcii de beton a construcţiei.

"Municipalitatea depune toate eforturile în vederea rezolvării traficului pietonal până la data de 1 decembrie", se menţionează într-un comunicat al Primăriei.

Potrivit acestuia, până în prezent a fost realizată estacada metalică pentru devirea apei, s-au turnat culeele podului şi a fost curăţata valea Peţei. Amenajarea albiei pârâului se va face în etapa finală a lucrărilor în care va fi vor intra în refacere şi carosabilul, trotuarele de legătură şi spaţiile verzi.

Noul pod din strada Universităţii va avea o lungime de 19,25 metri, o deschidere de 18,59 metri şi o lăţime a carosabilului de şapte metri.  Podul va fi traversat de trotuare de câte 2,4 metri care vor include şi câte o pistă pentru biciclete lată de un metru.

Construit în 1940, vechiul pod a fost demolat pentru că nu mai prezenta siguranţă în exploatare.

Lucrările de construire a noului pod, în valoare 1 milion de lei, fără TVA, sunt executate de asocierea de firme reprezentată de Drumuri Bihor din care mai fac parte Proexco SRL, Trameco SA şi General Standard Antreprenor General.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Unomprost
Intreaba-ti partidul când termină autostrada aia din 2003.
Postat 12 Noiembrie 2018, 19:53 de Sandu1206
pene-leii
Eu nu am înțeles....pietonal? Când vor circula autobuzele pe podet? Inteleg ca...."devirea"...."in care va fi vor intra"....totuși....care este termenul normal? Sunt capabili Bolojan Mălan Birta să dea un răspuns simplu și concis? Eu zic ca nu....
Postat 12 Noiembrie 2018, 18:55 de unom
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2831 RON
  • 1 EUR = 4.7795 RON
  • 1 HUF = 0.0143 RON