URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 22 IANUARIE 2020

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Vicepreședintele Consiliului Județean Bihor, Traian Bodea, a venit cu o găleată de cenușă pe care și-a pus-o în cap. După trei ani şi jumătate de șefie, și-a dat seama că la instituția pe care și el o conduce sunt fel de fel de loaze de partid care nu fac nimic. Aflăm că în 2018 au rămas necheltuiți aproape 100 milioane lei, iar anul trecut 52 milioane.
Zic şi eu
Adrian Cris
În urmă cu un deceniu, când îşi începea primul mandat, primarul Ilie Bolojan socotea corect că Oradea trebuie înnoită radical, atât prin refacerea sistemelor de apă-canalizare şi de termoficare, cât şi prin reabilitarea clădirilor din centrul istoric, aşa încât acestea să devină atractive inclusiv turistic. Apoi a declanşat cele mai vaste operaţiuni în ambele direcţii, în ciuda contestărilor formulate de adversari.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Dacă nu mă înşel, era perioada în care preşedintele Iohannis se contra cu PSD pe marginea numirii unui premier, când Moise Guran a făcut o ediţie a emisiunii "România în direct" pornind de la întrebarea "Care ar fi cea mai potrivită persoană pentru a fi desemnată premier?". Ascultătorii au pomenit multe nume, inclusiv din zona non-politică, printre care, deloc surprinzător, şi al lui... Moise Guran. Ca de obicei, în situaţii critice, oamenii au nevoie de un om, un singur om, care să îi salveze. E posibil ca atunci să-i fi apărut jurnalistului gândul de mărire.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre decizia Primăriei Oradea de a taxa eliberarea pe loc a documentelor la ghişeu şi de a încuraja, inclusiv prin reduceri fiscale, relaţia online între cetăţeni şi administraţie?



De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum am arătat săptămânile trecute, legislaţia noastră prevede posibilitatatea ca statul să acorde facilităţi persoanelor care nu pot să îşi permită cheltuielile pricinuite de desfăşurarea unui proces civil. Dacă în episoadele anterioare am prezentat condiţiile de acordare a acestui ajutor, în continuare vom vedea procedura prin care ajutorul public judiciar poate fi obţinut.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Colica renală este o durere intensă la nivelul regiunii lombare şi abdominale determinată de obstacole organice sau funcţionale ale rinichilor şi căilor urinare. Obstacolele organice cele mai dese sunt calculii mobili din litiaza renală, cheagurile de sânge sau fragmentele de puroi din infecţiile cronice sau tumorile renale şi stenozele ureterale (modificări ale calibrului ureteral) din tuberculoza renală. Cele funcţionale sunt reprezentate de spasme ale musculaturii căilor urinare, care pot fi independente sau asociate cu obstacolele organice.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
03 Decembrie 2018, 13:28

Podul Centenarului a fost inaugurat de o Dacie tricoloră, în prezenţa comisarului european Corina Creţu (FOTO/VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Podul Centenarului din Oradea, îmbrăcat în drapelele statelor membre Uniunii Europene, a fost deschis pentru maşini luni la prânz, prima maşină care l-a străbătut fiind o Dacie în culorile naţionale. Inaugurarea s-a făcut în prezenţa comisarului european Corina Creţu, aflată în vizită la Oradea la invitaţia primarului Ilie Bolojan.

Cel mai mare

La deschiderea traficului auto pe cel mai nou pod orădean au mai luat parte, alături de comisarul european şi de primarul Bolojan, prefectul Ioan Mihaiu şi preşedintele Consiliului Judeţean, Pásztor Sándor.

Începută anul acesta, construcţia a fost executată de asocierea reprezentată de firma Freyrom în termen record - doar opt luni şi jumătate.

"Podul, fără picioare în apă, este cea mai mare structură de acest gen (n.r. - din ţară), cu o lungime de 80 metri şi o cale de mijloc de 18 metri", a spus inginerul Vlad Moldovan, care a condus lucrările.

Cu două benzi de circulaţie late de câte 3,5 metri şi delimitat la ambele capete de câte un sens giratoriu, podul este menit să uşureze tranzitul pietonilor de pe un mal pe celălalt al Crişului şi să îmbunătăţească traficul în zona centrală.

"Deschiderea acestui pod va permite introducerea de curse de transport în comun în zona centrală pe străzi precum Mihai Eminescu şi Ady Endre, care în prezent nu sunt deservite de OTL", a promis primarul Ilie Bolojan.

Podul Centenarului, Oradea

Un pachet de proiecte

Edilul a arătat că investiţia în podul Centenarului s-a ridicat 3,3 milioane euro şi face parte dintr-un proiect mai vast, în valoare de 15 milioane euro, cofinanţat din fonduri comunitare.

Acest pachet mai cuprinde investiţii precum reabilitarea Pieţei Ferdinand, transformarea străzilor Aurel Lazăr şi Libertăţii în artere pietonale, reamenajarea malului stâng al Crişului Repede pe porţiunea de lângă clădirea Primăriei.

Edilul a mulţumit atât echipei care a lucrat la acest proiect, de la angajaţii Primăriei la constructori, cât şi comisarului european Corina Creţu. "În fiecare an, de când am aderat la Uniunea Europeană, Oradea şi-a dublat bugetul de investiţii ca urmare a investiţiilor Uniunii Europene", a declarat primarul.

Ardealul, cap de listă

Practic, 80% din valoarea investiţiei în noul pod a fost finanţată din fonduri UE. "Comisia Europeană a contribuit cu 2,6 milioane euro în beneficiul orădenilor pentru construcţia acestui pod. Este un proiect emblematic şi una dintre cele mai mari investiţii din actualul ciclu bugetar. Felicit constructorii că au reuşit să îl finalizeze în timp record", a afirmat Corina Creţu.

Comisarul european a lăudat administraţiile din zona de Vest a ţării pentru proiectele europene derulate sau angajate. "Ardealul este cap de listă la atragerea de fonduri europene, un exemplu de bune practici care trebuie urmat", a declarat comisarul.

Potrivit Corinei Creţu, riscul de dezangajare a fondurilor UE la nivelul României era de 800 milioane euro. Prin lansarea unor proiecte care vizează finanţări pentru întreprinderile mici şi mijlocii, precum şi achiziţia de ambulanţe, gradul de absorbţie a fondurilor europene a crescut cu circa 200 milioane euro, dar România tot riscă să piardă 600 milioane euro.

Corina Creţu şi Ilie Bolojan

"La mulţi ani, România!"

Circulaţia pe noul pod a fost deschisă la ora 12, când maşina Centenarului, o Dacia 1300 din anul 1978, cu număr dedicat, BH-18-UNR, vopsită tricolor de proprietarul etnic maghiar, a făcut traseul între cele două sensuri giratorii. "Am vopsit maşina în tricolor ca omagiu adus Unirii", a explicat şoferul Ervin Koszta.

Orădeanul şi-a vopsit Dacia în culori tricolore în numai cinci zile, pentru a putea să treacă cu ea podul Centenarului de 1 Decembrie, dar a trebuit să aştepte încă două zile.

Tânărul, ca dealtfel şi ceilalţi participanţi la trafic care au traversat podul luni la prânz, a primit din mâna poliţiştilor locali steaguri tricolore pentru maşină şi urarea: "La mulţi ani România! La mulţi ani români!".

Fără excepţie, şoferii s-au declarat încântaţi de inaugurarea podului. "Mă bucur că s-a deshis. Poate aşa se mai reduce aglomeraţia şi o să traversăm Crişul mai uşor", a spus un şofer. Asta, cu atât mai mult cu cât pentru anul viitor se anunţă un val de lucrări fără precedent care vor afecta în mod cert circulaţia auto pe poduri precum Dacia şi Sfântul Ladislau...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
asa da
mi-a scapat mie sau nu s-a taiat nici o pamblica(sic!), nu s-a servit nici un mic, nici o fasole...randul unu a fost la blugi si la lejereanu, numai capabilii din randu doi au fost la patru ace. BRAVOOO!!!
Postat 05 Decembrie 2018, 13:44 de ferfeleaga
+
Podul ăsta e o chestie de normalitate. Era nevoie de el, după cum e nevoie încă de cel puțin 10 poduri peste Crișul Repede, iar asta doar în Oradea. Felicitări tuturor și la mai mare, adică la mai multe poduri!
Postat 03 Decembrie 2018, 23:12 de Shogun
?!
Ervin Koszta nu-i chiar ,,sofer"! Are o firma care se ocupa cu restaurarea autoturismelor, cu tuningul auto, omul a castigat si niste trofee in strainatate, deci e pe bune! Inca ceva: daca partea UE, de 80%, a fost de 2.6 mil. euro, partea Oradiei a fost de 650.000 de euro. 500.000 sunt garantia de la podul Macho, asa ca mai raman 150.000. P.S. Mi se uita ala micu' peste umar si-mi spune ca scriu aiureli, banii de garantie nu s-au recuperat! Ce stie copilul....
Postat 03 Decembrie 2018, 16:33 de pinonel
Bravo Sarca
Esti amabil sa ne relatezi care i baiu tau cu asfaltul si care ar fi solutia ta?! Normal ca nu i ok, pt tine, ca nu ai mai vazut asa ceva, acest tip de asfalt se foloseste la autostrazi!!
Postat 03 Decembrie 2018, 15:31 de User anonimizat
!!!!
Nu pot fi cutră! Acest pod oleacă futurist își are locul! Poate asfaltul nu e de cea mai bună calitate dar...e OK. Și s-a respectat termenul! Când e bine, e bine...
Postat 03 Decembrie 2018, 14:01 de unom
daca pleaca din pesdeu
Corina Cretu, cam singura persoana cu capul pe umeri din toata clica asta li se reduce iq-ul adunat al tuturor membrilor de partid din pesde la jumatate, cel putin.
Postat 03 Decembrie 2018, 14:00 de User anonimizat
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.3042 RON
  • 1 EUR = 4.779 RON
  • 1 HUF = 0.0143 RON