URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 02 APRILIE 2020

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Una din principalele griji ale Guvernului a fost să înființeze un Grup de Comunicare Strategică. La cum funcționează, însă, această sculă nefericită din mâinile Guvernului se poate numi, fără a greși, Grupul de Cenzură Scandaloasă. După cum pică, pe rând, medicii și spitalele din țară, în plină epidemie de coronavirus, ne dăm seama că un asemenea instrument de propagandă este nu doar binevenit în mâinile autorităților, ci chiar esențial pentru a acoperi catastrofa organizatorică din România.
Zic şi eu
Adrian Cris
În spitalele din Italia şi Spania sunt mii de medici şi asistente care s-au adaptat condiţiilor vitrege şi folosesc pentru protecţie ce au la îndemână, inclusiv saci menajeri. În Italia au şi decedat peste 50 de cadre medicale la datorie. Nici unul n-a dat bir cu fugiţii. Nici acolo, nici în restul Europei. La noi, veştile sunt de Balcani...
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Să strigi în gura mare că n-ai ce-ţi trebuie pentru munca de zi cu zi e interzis în sistem. În orice sistem. E revoltă, e disidenţă, e sabotaj! Dăunează la funcţie, la avansări, la sporuri sau măriri de salarii, la relaţiile cu colegii şi cu şefii. Frica de realitate şi băgatul capului în nisip prevalează în faţa sincerităţii...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părerea aveți despre măsurile adoptate de autoritățile din România în ce privește răspândirea noului tip de coronavirus?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Așa cum am arătat săptămâna trecută, Codul administrativ a trecut testul de neconstituționalitate și rămâne în vigoare, astfel încât voi prezenta, începând de azi, aspectele cele mai importante aduse de acest act normativ. Întrucât subiectul ultimelor săptămâni în mass-media îl reprezintă Guvernul, mă voi referi la principalele reglementări care vizează această instituţie...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
În data de 16 martie, Preşedintele Franţei a decis adoptarea unor măsuri pentru reducerea propagării virusului COVID-19 pe teritoriul Franţei. Astfel, începând cu 17 martie, de la ora 12, timp de 15 zile, cetăţenii se pot deplasa doar cu un atestat justificativ şi doar în anumite condiţii: de la domiciliu la locul de muncă (în caz că nu sunt condiţii pentru telemuncă), pentru cumpărăturile de primă necesitate (doar în zonele comerciale de proximitate) şi vizitarea medicului de familie în cazurile mai urgente.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Poate v-aţi întrebat zilele acestea ce e cu isteria hârtiei de toaletă şi unii v-aţi mirat privind online clipuri cu oameni cărând baxuri întregi în braţe ori luptându-se pentru o rolă de hârtie de WC. Am fost curios să văd care e explicaţia psihologică a acestui comportament bizar şi de ce fix hârtia de toaletă e cea care preocupă mai mult masele. La urma urmei există lucruri mult mai importante decât ea în situaţii de criză...
03 Decembrie 2018, 13:28

Podul Centenarului a fost inaugurat de o Dacie tricoloră, în prezenţa comisarului european Corina Creţu (FOTO/VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Podul Centenarului din Oradea, îmbrăcat în drapelele statelor membre Uniunii Europene, a fost deschis pentru maşini luni la prânz, prima maşină care l-a străbătut fiind o Dacie în culorile naţionale. Inaugurarea s-a făcut în prezenţa comisarului european Corina Creţu, aflată în vizită la Oradea la invitaţia primarului Ilie Bolojan.

Cel mai mare

La deschiderea traficului auto pe cel mai nou pod orădean au mai luat parte, alături de comisarul european şi de primarul Bolojan, prefectul Ioan Mihaiu şi preşedintele Consiliului Judeţean, Pásztor Sándor.

Începută anul acesta, construcţia a fost executată de asocierea reprezentată de firma Freyrom în termen record - doar opt luni şi jumătate.

"Podul, fără picioare în apă, este cea mai mare structură de acest gen (n.r. - din ţară), cu o lungime de 80 metri şi o cale de mijloc de 18 metri", a spus inginerul Vlad Moldovan, care a condus lucrările.

Cu două benzi de circulaţie late de câte 3,5 metri şi delimitat la ambele capete de câte un sens giratoriu, podul este menit să uşureze tranzitul pietonilor de pe un mal pe celălalt al Crişului şi să îmbunătăţească traficul în zona centrală.

"Deschiderea acestui pod va permite introducerea de curse de transport în comun în zona centrală pe străzi precum Mihai Eminescu şi Ady Endre, care în prezent nu sunt deservite de OTL", a promis primarul Ilie Bolojan.

Podul Centenarului, Oradea

Un pachet de proiecte

Edilul a arătat că investiţia în podul Centenarului s-a ridicat 3,3 milioane euro şi face parte dintr-un proiect mai vast, în valoare de 15 milioane euro, cofinanţat din fonduri comunitare.

Acest pachet mai cuprinde investiţii precum reabilitarea Pieţei Ferdinand, transformarea străzilor Aurel Lazăr şi Libertăţii în artere pietonale, reamenajarea malului stâng al Crişului Repede pe porţiunea de lângă clădirea Primăriei.

Edilul a mulţumit atât echipei care a lucrat la acest proiect, de la angajaţii Primăriei la constructori, cât şi comisarului european Corina Creţu. "În fiecare an, de când am aderat la Uniunea Europeană, Oradea şi-a dublat bugetul de investiţii ca urmare a investiţiilor Uniunii Europene", a declarat primarul.

Ardealul, cap de listă

Practic, 80% din valoarea investiţiei în noul pod a fost finanţată din fonduri UE. "Comisia Europeană a contribuit cu 2,6 milioane euro în beneficiul orădenilor pentru construcţia acestui pod. Este un proiect emblematic şi una dintre cele mai mari investiţii din actualul ciclu bugetar. Felicit constructorii că au reuşit să îl finalizeze în timp record", a afirmat Corina Creţu.

Comisarul european a lăudat administraţiile din zona de Vest a ţării pentru proiectele europene derulate sau angajate. "Ardealul este cap de listă la atragerea de fonduri europene, un exemplu de bune practici care trebuie urmat", a declarat comisarul.

Potrivit Corinei Creţu, riscul de dezangajare a fondurilor UE la nivelul României era de 800 milioane euro. Prin lansarea unor proiecte care vizează finanţări pentru întreprinderile mici şi mijlocii, precum şi achiziţia de ambulanţe, gradul de absorbţie a fondurilor europene a crescut cu circa 200 milioane euro, dar România tot riscă să piardă 600 milioane euro.

Corina Creţu şi Ilie Bolojan

"La mulţi ani, România!"

Circulaţia pe noul pod a fost deschisă la ora 12, când maşina Centenarului, o Dacia 1300 din anul 1978, cu număr dedicat, BH-18-UNR, vopsită tricolor de proprietarul etnic maghiar, a făcut traseul între cele două sensuri giratorii. "Am vopsit maşina în tricolor ca omagiu adus Unirii", a explicat şoferul Ervin Koszta.

Orădeanul şi-a vopsit Dacia în culori tricolore în numai cinci zile, pentru a putea să treacă cu ea podul Centenarului de 1 Decembrie, dar a trebuit să aştepte încă două zile.

Tânărul, ca dealtfel şi ceilalţi participanţi la trafic care au traversat podul luni la prânz, a primit din mâna poliţiştilor locali steaguri tricolore pentru maşină şi urarea: "La mulţi ani România! La mulţi ani români!".

Fără excepţie, şoferii s-au declarat încântaţi de inaugurarea podului. "Mă bucur că s-a deshis. Poate aşa se mai reduce aglomeraţia şi o să traversăm Crişul mai uşor", a spus un şofer. Asta, cu atât mai mult cu cât pentru anul viitor se anunţă un val de lucrări fără precedent care vor afecta în mod cert circulaţia auto pe poduri precum Dacia şi Sfântul Ladislau...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
asa da
mi-a scapat mie sau nu s-a taiat nici o pamblica(sic!), nu s-a servit nici un mic, nici o fasole...randul unu a fost la blugi si la lejereanu, numai capabilii din randu doi au fost la patru ace. BRAVOOO!!!
Postat 05 Decembrie 2018, 13:44 de ferfeleaga
+
Podul ăsta e o chestie de normalitate. Era nevoie de el, după cum e nevoie încă de cel puțin 10 poduri peste Crișul Repede, iar asta doar în Oradea. Felicitări tuturor și la mai mare, adică la mai multe poduri!
Postat 03 Decembrie 2018, 23:12 de Shogun
?!
Ervin Koszta nu-i chiar ,,sofer"! Are o firma care se ocupa cu restaurarea autoturismelor, cu tuningul auto, omul a castigat si niste trofee in strainatate, deci e pe bune! Inca ceva: daca partea UE, de 80%, a fost de 2.6 mil. euro, partea Oradiei a fost de 650.000 de euro. 500.000 sunt garantia de la podul Macho, asa ca mai raman 150.000. P.S. Mi se uita ala micu' peste umar si-mi spune ca scriu aiureli, banii de garantie nu s-au recuperat! Ce stie copilul....
Postat 03 Decembrie 2018, 16:33 de pinonel
Bravo Sarca
Esti amabil sa ne relatezi care i baiu tau cu asfaltul si care ar fi solutia ta?! Normal ca nu i ok, pt tine, ca nu ai mai vazut asa ceva, acest tip de asfalt se foloseste la autostrazi!!
Postat 03 Decembrie 2018, 15:31 de User anonimizat
!!!!
Nu pot fi cutră! Acest pod oleacă futurist își are locul! Poate asfaltul nu e de cea mai bună calitate dar...e OK. Și s-a respectat termenul! Când e bine, e bine...
Postat 03 Decembrie 2018, 14:01 de unom
daca pleaca din pesdeu
Corina Cretu, cam singura persoana cu capul pe umeri din toata clica asta li se reduce iq-ul adunat al tuturor membrilor de partid din pesde la jumatate, cel putin.
Postat 03 Decembrie 2018, 14:00 de User anonimizat
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4133 RON
  • 1 EUR = 4.8246 RON
  • 1 HUF = 0.0132 RON