URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 19 AUGUST 2018

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Problema subvenţiilor trebuie privită însă cu reticenţă, cel puţin din două motive. O dată, pentru că la ce lipsă de forţă de muncă există în Oradea, e imposibil de crezut că oamenii săraci nu-şi pot găsi de lucru. Şi atunci, de fapt pe cine subvenţionăm? Pe oamenii săraci sau pe oamenii fără chef de muncă?
Zic şi eu
Adrian Cris
Noua mineriadă a PSD nu mai lasă cale de întoarcere pentru că, pur şi simplu, pe aşa-zişii social-democraţi nu-i interesează demult ce spune poporul, ci doar ce spun ei poporului. Li se rupe de imagine, de sondaje, de UE şi de orice alt „moft”, pentru că probabil şi-au pregătit inclusiv planul de a fura alegerile.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
De 4 ani, Untold înseamnă Cluj-Napoca, înseamnă România. Umblă vorba că se vrea mutarea lui în afara orașului, nu din pricina deranjului din centru, ci pentru că scena principală, stadionul adică, e limitativă cu numărul de persoane din motive de siguranță. Dacă se va transforma din festival urban în festival câmpenesc s-ar putea ca percepția să se schimbe.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Unde vă veți petrece vacanța de vară?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam recent, a intrat în vigoare prima dintre cele "trei legi ale justiţiei" mult discutate în ultimul timp în spaţiul public, respectiv Legea nr. 207/2018 pentru modificarea Legii nr. 304/2004 privind organizarea judiciară.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Hematuria reprezintă prezenţa sângelui în urină. Cauzele sunt variate şi se pot grupa în 2 categorii: renale şi extrarenale. Vezi ce boli poate indica!
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
În caz că nu aţi observat, fobiile faţă de anumite vieţuitoare sunt mai des întâlnite decât cele care au ca obiect alte animale. De exemplu, femeile tind să se teamă mai mult de insecte şi păianjeni decât de - să zicem - porumbei. Mult mai mulţi oameni se tem de şerpi decât de pisici. De şobolani decât de mămăruţe. În acest articol vom discuta despre psihologia fricii şi cum teama a jucat un rol adaptativ în dezvoltarea speciei umane.
10 Aprilie 2018, 18:57

Harta de zgomot: Consilierii PSD se opun construirii unei noi linii de tramvai în Oradea (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

O linie de tramvai în plus nu înseamnă zgomot mai puţin. Dimpotrivă! Aceasta este părerea consilierilor locali ai PSD Bihor Liviu Sabău Popa şi Adrian Negrea care au venit marţi la dezbaterea publică a planului de acţiune pentru reducerea zgomotului în Oradea însoţiţi de fostul consilier Adrian Stângă.

"Cum credeţi că rezolvă problema poluării sonore în Oradea apariţia unui nou poluator?", a întrebat Liviu Sabău Popa. Consilierul a mai susţinut că "degeaba construim o linie nouă, dacă vom merge cu tramvaie vechi care tot zgomot vor face".

Grupul PSD din Consiliul Local este de părere că, în loc să construiască noua linie de tramvai, municipalitatea ar putea investi cei 12 milioane euro pe achiziţia de autobuze şi troleibuze mai puţin poluatoare fonic, montarea de panouri antifonice pe marginea şoselelor circulate sau izolarea fonică a locuinţelor orădenilor din zonele afectate de zgomot.

"Va scădea poluarea fonică!"

În replică, directorul executiv al firmei Enviro Consult, care a făcut studiul pentru reducerea zgomotului, Bogdan Lazarovici, a explicat că, dimpotrivă, noua linie de tramvai va aduce mai multă linişte în oraş.

"Conform Planului de Mobilitate Urbană, construirea liniei de tramvai va scădea poluarea fonică cu doi decibeli la nivel de oraş, pentru că orădenii vor îşi vor lăsa maşinile acasă", a explicat Lazarovici.

Directorul a mai spus că amenajarea unei căi de rulare noi, cu totul înierbată, nu va creşte nivelul de zgomot.

Argumentele specialistului, bazate pe studii teoretice, au fost însă contracarate de fostul consilier local Adrian Stângă cu realităţi locale.

"În condiţiile în care OTL îşi scade numărul de curse ca să facă economii, orădenii n-o să dea niciodată maşina pe tramvai", a spus social-democratul.

Zgomot pe Densuşianu...

La dezbaterea de marţi au mai participat reprezentanţi ai Primăriei, Agenţiei de Proteţia Mediului şi Direcţiei de Sănătate Publică şi mai puţin de zece orădeni de rând.

Aceştia din urmă au fost în majoritatea lor proprietari de imobile din vecinătatea şoselei de centură, unul dintre principalii factori de poluare fonică din municipiu.

Riveranii au reclamat că nu se pot odihni în case din cauza gălăgiei provocate de traficul greu. "Pe şoseaua de centură sunt restricţii de viteză care nu se respectă, în Gara de Vest se formează trenuri şi se încarcă marfă îndeosebi noaptea, iar imediat ce va da căldura şi circulaţia TIR-urilor va fi interzisă între orele 8 – 20 maşinile de mare tonaj vor trece una după alta după lăsarea serii şi n-o să mai putem dormi", a reclamat Gabriel Popescu, propietarul unei case din strada Ovid Densuşianu.

... dar şi pe Făcliei

Aceeaşi reclamaţie a avut-o şi Camelia Vaida, proprietara unei case din strada Ignatie Darabant, tot în zona şoselei de centură, dar şi orădeanul Daniel Marian, proprietarul unui imobil în vecinătatea sensului giratoriu din strada Făcliei, imediat lângă intrarea pe podul Constantin Prezan.

"Nu trebuia să se facă investiţia în drumul expres în felul în care s-a făcut. Nu sunt trotuare, nu s-a luat nicio măsură împotriva gălăgiei provocată de traficul rutier şi sunt depăşiri de zgomot", a protestat Marian.

Cetățenii veniţi la dezbatere pentru a reclama zgomotul provocat de trafic au cerut măsuri de protecţie care ar putea cuprinde, în funcţie de specificul fiecărei zone, de la montarea de panouri antifonice la plantări de arbori sau măsuri de izolare fonică a caselor.

Şoselele înseamnă gălăgie!

Potrivit studiului făcut de firma Enviro Consult, principalele depăşiri ale nivelului de zgomot la nivelul municipiului Oradea sunt provocate de traficul rutier.

Cele mai afectate zone pe timp de zi sunt cele traversate de şosele cu trafic greu precum cele din străzile Ovid Densuşianu, Calea Borşului, Podului şi Matei Corvin.

Depăşiri ale nivelului de zgomot pe timp de noapte se mai înregistrează pe artere precum Calea Aradului, Calea Clujului, Ogorului şi Făcliei pe porţiunea delimitată de strada Codrilor şi Podul Prezan.

Planul de măsuri pentru reducerea zgomotului vizează, printre altele, construirea unei linii noi de tramvai pentru a reduce traficul auto (12 milioane euro), modernizarea parcului de tramvaie şi autobuze (5 milioane euro), construcţia de piste pentru biciclete (400.000 euro) şi transformarea în artere pietonale a străzilor Libertăţii (2 milioane euro) şi Aurel Lazăr (800.000 euro).

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
8 Comentarii
Ovid Densușianu
E Ovid, nu Ovidiu (https://ro.wikipedia.org/wiki/Ovid_Densu%C8%99ianu).
Postat 11 Aprilie 2018, 13:08 de frank001
RE: Ovid Densușianu
Corect. Multumim!
Postat 11 Aprilie 2018, 15:58 de Moderator
tramvaie sau troleibuze?
Tramvai Siemens cumparat de pmo: 2,7 mil eur + tva/bucata adica 3,2 mil eur/bucata. Troleibuze Skoda cumparate de Primaria Galati ( 90 persoane capacitate de transport): 14 buc cu 5,5 mil eur adica 400.000 eur/bucata. Troleibuzele accepta si autoturisme pe calea de rulare, poluarea fonica e aproape nula, investitia in instalatia de alimentare cu energie electrica e acceasi ca si la un tramvai... Voi ce ati alege?
Postat 11 Aprilie 2018, 11:12 de Kid
@ Alex cu ce
E adevărat că un tramvai nou nu e gălăgios și clar nici poluant dar la fel poate fi un troleibuz, care nici macar nu are nevoie de cale de rulare scumpă și greu de intretinut. Daca mai si blocăm o banda de circulație nu rezolvam problema ambuteiajelor ci din contra o amplificăm. Studiul e clar făcut pe genunchi și rupt de realitatea și nevoile oradenilor. Totul e sa părem eco și să cheltuim niste bani..
Postat 11 Aprilie 2018, 09:59 de bihoreanoradean
Portavoci
Tramvaiul circula fara a adauga aglomeratie in traficul rutier (pe cea mai mare parte a traseelor) iar spatiul dintre linii poate fi inierbat oferind un aspect civilizat. Nu polueaza, tramvaiele noi nu fac zgomot, nu li se uzeaza bateriile nu trebuie sa astepti sa se incarce, au capacitate mai mare de transport....In Oradea ce poate sa faca PSD? ce a facut intodeauna...sa fie gica contra !
Postat 11 Aprilie 2018, 09:27 de alexcuce
EXACT!
Nu credeam c-o s-o spun vreodată, dar sunt de acord cu PSD în această privință: NU tramvaielor și DA autobuzelor electrice sau troleibuzelor, iar asta PESTE TOT în Oradea. Zgomotul de rulaj al tramvaielor e cumplit, mai ales al celor vechi, însă niște troleibuze - ca să nu se facă praf infrastructura - ar fi excelent, iar asta - repet - PESTE TOT în oraș.
Postat 11 Aprilie 2018, 07:22 de Shogun
Adevarul se vede de la o posta!
Toate aceste ,,proiecte" au ca principal scop sifonarea de fonduri, indiferent din ce sursa ar proveni, de catre firmele de casa ale primarului& gastii lui! Nimeni nu a putut explica de ce e nevoie sa se sparga strazi cand autobuzul electric azi l-ai cumparat, maine l-ai scos la treaba. Poimaine vrei sa schimbi ruta, nicio problema! Tramvaiul e ,,fix"! De ce nu se vor autobuze electrice?! Pt. ca nu prea e loc de parandarat! Cumperi X autobuze, dai Y euro. Punct. Cu tramvaiele e altceva! E nevoie de reteaua de alimentare cu electricitate, e nevoie de calea de rulare, ehe, e loc berechet de bagat mana adanc in banul public!
Postat 10 Aprilie 2018, 22:14 de pinonel
hei, tramvai...
D-le Bolojan Lazarovici! Chiar ne credeți tâmpiti? Îsi vor lăsa unii masinile ca " să se dea " cu tramul pe malul Peței? Ce aveau autobuzele electrice? Cred că la tramvaie/linii tot pică ceva! Doar asta poate fi explicația! Și-așa inutilă Polivalenta va fi amplasată înghesuit! Sa mai treacă și tramvaiul pe lângă ea!
Postat 10 Aprilie 2018, 20:26 de dani-e-let
La padure cu ei
Ciumetii astia sant impotriva oricarei forme de civilizatie...in frunte cu mustata si ministreasa Vasilica...sarmana tara....
Postat 10 Aprilie 2018, 19:49 de zorro
count display

FOTO BIHOREANUL

  • Diaspora, Oradea te aşteaptă: 'Stranierii' primiţi la Oradea cu uşile deschise, 'nu cu gaze şi bastoane' (FOTO)
  • Cum va arăta artera Nufărul – Centrul Civic: Linii de tramvai înierbate, străjuite de arbori înalţi, stâlpi de iluminat cu senzori şi camere de supraveghere (FOTO)
  • OTL s-a dotat cu un autobuz decapotabil pentru turişti (FOTO / VIDEO)
  • „Monştri” la Primăria Oradea: Piaţa Unirii a fost invadată (FOTO / VIDEO)
  • Scene dramatice în satul Olosig: Localnicii plâng în hohote văzând cum le sunt omorâte animalele (FOTO/VIDEO)
  • Scandal în satul Olosig: Localnicii, revoltați că autoritățile vor să le omoare toți porcii! (FOTO)
  • Feciorul și tradițiile: De dragul tradiţiilor, un adolescent bihorean a renovat o casă veche de 84 de ani (FOTO)
  • 'Fără implicare nu va fi schimbare': Aproximativ 150 de orădeni au protestat şi duminică seară (FOTO / VIDEO)
  • Hercule e bihorean! Sportivul bihorean Florin Lupaş este considerat cel mai puternic român (FOTO)
  • Festivalul KaravanAct: 'Zarvă' pe picioroange în centrul Oradiei (FOTO / VIDEO)

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 3.8697 RON
  • 1 EUR = 4.5959 RON
  • 1 HUF = 0.015 RON