URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 20 OCTOMBRIE 2018

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Neisprăviţii de la Ministerul Educaţiei au mai fătat o mărgică. Au elaborat un Cod de etică prin care se interzice profesorului care predă la clasă să îşi mediteze propriii elevi. Hai să zicem că acest aspect e corect, chit că poate fi uşor de eludat dacă profesorii fac schimb de elevi între ei. Mă aşteptam să interzică total meditaţiile, dar probabil că nu i-a dus capul până acolo.
Zic şi eu
Adrian Cris
Nu mă număr între cei care consideră că o convingere religioasă exclude o gândire liberală. Nu cred că a gândi liber(al) înseamnă să fii fără niciun Dumnezeu. Un exemplu notoriu este cel al chirurgilor care mărturisesc că se roagă înaintea intervenţiilor dificile. Şi reciproca e valabilă. Poţi fi ateu, dar cât se poate de retrograd. Prin urmare, recunosc, ca orice om de bun simţ, dreptul oricărui membru PNL de a fi acţionat conform propriei conştiinţe la recentul referendum pentru "familia tradiţională".
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Conferințele 11even, în care 11 oameni vorbesc câte 11 minute, sunt ca nunțile românești - nimeni nu îndrăznește să le facă mai scurte. Teorema care spune că ce e frumos durează puțin nu funcționează... Majoritatea vorbitorilor a dat impresia că tema conferinței, „La trecutu-ți mare, care viitor?”, nu a fost înțeleasă prea bine. Cei mai mulți au vorbit despre ei înșiși, lăsându-le spectatorilor sarcina de a extrage esența și de a construi puzzle-ul.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Aţi votat la recentul referendum pentru redefinirea familiei în Constituţie?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam săptămâna trecută, în curând vor intra în vigoare modificările legii privind statutul judecătorilor şi procurorilor ca urmare a faptului că, recent, Curtea Constituţională a respins ultima obiecţie de neconstituţionalitate ce putea fi formulată de preşedintele României cu privire la această lege, iar, vineri, 12 octombrie, Klaus Iohannis a fost nevoit să promulge noul statut al magistraţilor.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
În cursul evoluţiei bolii, după faza septicemică urmează faza organică, în care reapare febra, simultan cu instalarea unor sindroame diferite. Dintre acestea, cele ma frecvente sunt meningita leptospirotică (manifestată prin dureri de cap, fotofobie, redoare a muşchilor cefei, simptome care se remit de cele mai multe ori), sindromul hepatorenal (cu icter şi mărire în volum a ficatului, cu posibilitate de evoluţie spre forme severe), manifestări hemoragice limitate (la nivelul gingiilor, conjunctivelor, mucoasei nazale etc.) sau grave (hemoragii digestive majore) şi insuficienţa renală.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Anxietatea este una din marile probleme psihologice ale secolului nostru. Alături de depresie, este subiectul cel mai des întâlnit în cabinetele de psihologie. Anxietatea variază de la om la om și se manifestă oarecum diferit ca intensitate în cazul fiecăruia.
10 Aprilie 2018, 18:57

Harta de zgomot: Consilierii PSD se opun construirii unei noi linii de tramvai în Oradea (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

O linie de tramvai în plus nu înseamnă zgomot mai puţin. Dimpotrivă! Aceasta este părerea consilierilor locali ai PSD Bihor Liviu Sabău Popa şi Adrian Negrea care au venit marţi la dezbaterea publică a planului de acţiune pentru reducerea zgomotului în Oradea însoţiţi de fostul consilier Adrian Stângă.

"Cum credeţi că rezolvă problema poluării sonore în Oradea apariţia unui nou poluator?", a întrebat Liviu Sabău Popa. Consilierul a mai susţinut că "degeaba construim o linie nouă, dacă vom merge cu tramvaie vechi care tot zgomot vor face".

Grupul PSD din Consiliul Local este de părere că, în loc să construiască noua linie de tramvai, municipalitatea ar putea investi cei 12 milioane euro pe achiziţia de autobuze şi troleibuze mai puţin poluatoare fonic, montarea de panouri antifonice pe marginea şoselelor circulate sau izolarea fonică a locuinţelor orădenilor din zonele afectate de zgomot.

"Va scădea poluarea fonică!"

În replică, directorul executiv al firmei Enviro Consult, care a făcut studiul pentru reducerea zgomotului, Bogdan Lazarovici, a explicat că, dimpotrivă, noua linie de tramvai va aduce mai multă linişte în oraş.

"Conform Planului de Mobilitate Urbană, construirea liniei de tramvai va scădea poluarea fonică cu doi decibeli la nivel de oraş, pentru că orădenii vor îşi vor lăsa maşinile acasă", a explicat Lazarovici.

Directorul a mai spus că amenajarea unei căi de rulare noi, cu totul înierbată, nu va creşte nivelul de zgomot.

Argumentele specialistului, bazate pe studii teoretice, au fost însă contracarate de fostul consilier local Adrian Stângă cu realităţi locale.

"În condiţiile în care OTL îşi scade numărul de curse ca să facă economii, orădenii n-o să dea niciodată maşina pe tramvai", a spus social-democratul.

Zgomot pe Densuşianu...

La dezbaterea de marţi au mai participat reprezentanţi ai Primăriei, Agenţiei de Proteţia Mediului şi Direcţiei de Sănătate Publică şi mai puţin de zece orădeni de rând.

Aceştia din urmă au fost în majoritatea lor proprietari de imobile din vecinătatea şoselei de centură, unul dintre principalii factori de poluare fonică din municipiu.

Riveranii au reclamat că nu se pot odihni în case din cauza gălăgiei provocate de traficul greu. "Pe şoseaua de centură sunt restricţii de viteză care nu se respectă, în Gara de Vest se formează trenuri şi se încarcă marfă îndeosebi noaptea, iar imediat ce va da căldura şi circulaţia TIR-urilor va fi interzisă între orele 8 – 20 maşinile de mare tonaj vor trece una după alta după lăsarea serii şi n-o să mai putem dormi", a reclamat Gabriel Popescu, propietarul unei case din strada Ovid Densuşianu.

... dar şi pe Făcliei

Aceeaşi reclamaţie a avut-o şi Camelia Vaida, proprietara unei case din strada Ignatie Darabant, tot în zona şoselei de centură, dar şi orădeanul Daniel Marian, proprietarul unui imobil în vecinătatea sensului giratoriu din strada Făcliei, imediat lângă intrarea pe podul Constantin Prezan.

"Nu trebuia să se facă investiţia în drumul expres în felul în care s-a făcut. Nu sunt trotuare, nu s-a luat nicio măsură împotriva gălăgiei provocată de traficul rutier şi sunt depăşiri de zgomot", a protestat Marian.

Cetățenii veniţi la dezbatere pentru a reclama zgomotul provocat de trafic au cerut măsuri de protecţie care ar putea cuprinde, în funcţie de specificul fiecărei zone, de la montarea de panouri antifonice la plantări de arbori sau măsuri de izolare fonică a caselor.

Şoselele înseamnă gălăgie!

Potrivit studiului făcut de firma Enviro Consult, principalele depăşiri ale nivelului de zgomot la nivelul municipiului Oradea sunt provocate de traficul rutier.

Cele mai afectate zone pe timp de zi sunt cele traversate de şosele cu trafic greu precum cele din străzile Ovid Densuşianu, Calea Borşului, Podului şi Matei Corvin.

Depăşiri ale nivelului de zgomot pe timp de noapte se mai înregistrează pe artere precum Calea Aradului, Calea Clujului, Ogorului şi Făcliei pe porţiunea delimitată de strada Codrilor şi Podul Prezan.

Planul de măsuri pentru reducerea zgomotului vizează, printre altele, construirea unei linii noi de tramvai pentru a reduce traficul auto (12 milioane euro), modernizarea parcului de tramvaie şi autobuze (5 milioane euro), construcţia de piste pentru biciclete (400.000 euro) şi transformarea în artere pietonale a străzilor Libertăţii (2 milioane euro) şi Aurel Lazăr (800.000 euro).

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
8 Comentarii
Ovid Densușianu
E Ovid, nu Ovidiu (https://ro.wikipedia.org/wiki/Ovid_Densu%C8%99ianu).
Postat 11 Aprilie 2018, 13:08 de frank001
RE: Ovid Densușianu
Corect. Multumim!
Postat 11 Aprilie 2018, 15:58 de Moderator
tramvaie sau troleibuze?
Tramvai Siemens cumparat de pmo: 2,7 mil eur + tva/bucata adica 3,2 mil eur/bucata. Troleibuze Skoda cumparate de Primaria Galati ( 90 persoane capacitate de transport): 14 buc cu 5,5 mil eur adica 400.000 eur/bucata. Troleibuzele accepta si autoturisme pe calea de rulare, poluarea fonica e aproape nula, investitia in instalatia de alimentare cu energie electrica e acceasi ca si la un tramvai... Voi ce ati alege?
Postat 11 Aprilie 2018, 11:12 de Kid
@ Alex cu ce
E adevărat că un tramvai nou nu e gălăgios și clar nici poluant dar la fel poate fi un troleibuz, care nici macar nu are nevoie de cale de rulare scumpă și greu de intretinut. Daca mai si blocăm o banda de circulație nu rezolvam problema ambuteiajelor ci din contra o amplificăm. Studiul e clar făcut pe genunchi și rupt de realitatea și nevoile oradenilor. Totul e sa părem eco și să cheltuim niste bani..
Postat 11 Aprilie 2018, 09:59 de User anonimizat
Portavoci
Tramvaiul circula fara a adauga aglomeratie in traficul rutier (pe cea mai mare parte a traseelor) iar spatiul dintre linii poate fi inierbat oferind un aspect civilizat. Nu polueaza, tramvaiele noi nu fac zgomot, nu li se uzeaza bateriile nu trebuie sa astepti sa se incarce, au capacitate mai mare de transport....In Oradea ce poate sa faca PSD? ce a facut intodeauna...sa fie gica contra !
Postat 11 Aprilie 2018, 09:27 de alexcuce
EXACT!
Nu credeam c-o s-o spun vreodată, dar sunt de acord cu PSD în această privință: NU tramvaielor și DA autobuzelor electrice sau troleibuzelor, iar asta PESTE TOT în Oradea. Zgomotul de rulaj al tramvaielor e cumplit, mai ales al celor vechi, însă niște troleibuze - ca să nu se facă praf infrastructura - ar fi excelent, iar asta - repet - PESTE TOT în oraș.
Postat 11 Aprilie 2018, 07:22 de Shogun
Adevarul se vede de la o posta!
Toate aceste ,,proiecte" au ca principal scop sifonarea de fonduri, indiferent din ce sursa ar proveni, de catre firmele de casa ale primarului& gastii lui! Nimeni nu a putut explica de ce e nevoie sa se sparga strazi cand autobuzul electric azi l-ai cumparat, maine l-ai scos la treaba. Poimaine vrei sa schimbi ruta, nicio problema! Tramvaiul e ,,fix"! De ce nu se vor autobuze electrice?! Pt. ca nu prea e loc de parandarat! Cumperi X autobuze, dai Y euro. Punct. Cu tramvaiele e altceva! E nevoie de reteaua de alimentare cu electricitate, e nevoie de calea de rulare, ehe, e loc berechet de bagat mana adanc in banul public!
Postat 10 Aprilie 2018, 22:14 de pinonel
hei, tramvai...
D-le Bolojan Lazarovici! Chiar ne credeți tâmpiti? Îsi vor lăsa unii masinile ca " să se dea " cu tramul pe malul Peței? Ce aveau autobuzele electrice? Cred că la tramvaie/linii tot pică ceva! Doar asta poate fi explicația! Și-așa inutilă Polivalenta va fi amplasată înghesuit! Sa mai treacă și tramvaiul pe lângă ea!
Postat 10 Aprilie 2018, 20:26 de dani-e-let
La padure cu ei
Ciumetii astia sant impotriva oricarei forme de civilizatie...in frunte cu mustata si ministreasa Vasilica...sarmana tara....
Postat 10 Aprilie 2018, 19:49 de zorro
count display

FOTO BIHOREANUL

  • „Un milion de stele”: Bisericile catolice din Oradea, unite de Ziua Internaţională pentru Eradicarea Sărăciei (FOTO)
  • Jurnalişti şi scriitori dezbat la Oradea diferenţele şi 'complicităţile' dintre ei (FOTO/VIDEO)
  • Se lucrează la extinderea drumului expres spre Episcopia Bihor. Se va construi şi un viaduct înalt de 10 metri (FOTO/VIDEO)
  • Cum arată Podul Centenarului. Va fi inaugurat înainte de termen, pe 1 Decembrie (FOTO/VIDEO)
  • Copţi, dar buni! Oradea a dat trei campioni la Openul Austriei de Judo Masters! (FOTO)
  • Nu vă jucaţi cu focul! Opt incendii de vegetaţie uscată, într-o singură zi (FOTO)
  • Să tragem linie! Lucrările pentru reamenajarea liniei de tramvai vor bloca cel puţin o lună circulaţia prin Calea Aradului (FOTO)
  • Statuia Evei Heyman din Parcul Bălcescu a fost donată Primăriei Oradea (FOTO/VIDEO)
  • Accident pe Calea Borşului: Ambulanță în misiune, lovită de un Ford și proiectată într-un TIR. Două persoane au ajuns la spital (FOTO)
  • Sprijin pentru persoanele cu dizabilităţi. A fost lansată filiala orădeană a asociaţiei 'Ridică-te şi umblă' (FOTO)

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 3.8697 RON
  • 1 EUR = 4.5959 RON
  • 1 HUF = 0.015 RON