URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
10 Aprilie 2018, 18:57

Harta de zgomot: Consilierii PSD se opun construirii unei noi linii de tramvai în Oradea (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

O linie de tramvai în plus nu înseamnă zgomot mai puţin. Dimpotrivă! Aceasta este părerea consilierilor locali ai PSD Bihor Liviu Sabău Popa şi Adrian Negrea care au venit marţi la dezbaterea publică a planului de acţiune pentru reducerea zgomotului în Oradea însoţiţi de fostul consilier Adrian Stângă.

"Cum credeţi că rezolvă problema poluării sonore în Oradea apariţia unui nou poluator?", a întrebat Liviu Sabău Popa. Consilierul a mai susţinut că "degeaba construim o linie nouă, dacă vom merge cu tramvaie vechi care tot zgomot vor face".

Grupul PSD din Consiliul Local este de părere că, în loc să construiască noua linie de tramvai, municipalitatea ar putea investi cei 12 milioane euro pe achiziţia de autobuze şi troleibuze mai puţin poluatoare fonic, montarea de panouri antifonice pe marginea şoselelor circulate sau izolarea fonică a locuinţelor orădenilor din zonele afectate de zgomot.

"Va scădea poluarea fonică!"

În replică, directorul executiv al firmei Enviro Consult, care a făcut studiul pentru reducerea zgomotului, Bogdan Lazarovici, a explicat că, dimpotrivă, noua linie de tramvai va aduce mai multă linişte în oraş.

"Conform Planului de Mobilitate Urbană, construirea liniei de tramvai va scădea poluarea fonică cu doi decibeli la nivel de oraş, pentru că orădenii vor îşi vor lăsa maşinile acasă", a explicat Lazarovici.

Directorul a mai spus că amenajarea unei căi de rulare noi, cu totul înierbată, nu va creşte nivelul de zgomot.

Argumentele specialistului, bazate pe studii teoretice, au fost însă contracarate de fostul consilier local Adrian Stângă cu realităţi locale.

"În condiţiile în care OTL îşi scade numărul de curse ca să facă economii, orădenii n-o să dea niciodată maşina pe tramvai", a spus social-democratul.

Zgomot pe Densuşianu...

La dezbaterea de marţi au mai participat reprezentanţi ai Primăriei, Agenţiei de Proteţia Mediului şi Direcţiei de Sănătate Publică şi mai puţin de zece orădeni de rând.

Aceştia din urmă au fost în majoritatea lor proprietari de imobile din vecinătatea şoselei de centură, unul dintre principalii factori de poluare fonică din municipiu.

Riveranii au reclamat că nu se pot odihni în case din cauza gălăgiei provocate de traficul greu. "Pe şoseaua de centură sunt restricţii de viteză care nu se respectă, în Gara de Vest se formează trenuri şi se încarcă marfă îndeosebi noaptea, iar imediat ce va da căldura şi circulaţia TIR-urilor va fi interzisă între orele 8 – 20 maşinile de mare tonaj vor trece una după alta după lăsarea serii şi n-o să mai putem dormi", a reclamat Gabriel Popescu, propietarul unei case din strada Ovid Densuşianu.

... dar şi pe Făcliei

Aceeaşi reclamaţie a avut-o şi Camelia Vaida, proprietara unei case din strada Ignatie Darabant, tot în zona şoselei de centură, dar şi orădeanul Daniel Marian, proprietarul unui imobil în vecinătatea sensului giratoriu din strada Făcliei, imediat lângă intrarea pe podul Constantin Prezan.

"Nu trebuia să se facă investiţia în drumul expres în felul în care s-a făcut. Nu sunt trotuare, nu s-a luat nicio măsură împotriva gălăgiei provocată de traficul rutier şi sunt depăşiri de zgomot", a protestat Marian.

Cetățenii veniţi la dezbatere pentru a reclama zgomotul provocat de trafic au cerut măsuri de protecţie care ar putea cuprinde, în funcţie de specificul fiecărei zone, de la montarea de panouri antifonice la plantări de arbori sau măsuri de izolare fonică a caselor.

Şoselele înseamnă gălăgie!

Potrivit studiului făcut de firma Enviro Consult, principalele depăşiri ale nivelului de zgomot la nivelul municipiului Oradea sunt provocate de traficul rutier.

Cele mai afectate zone pe timp de zi sunt cele traversate de şosele cu trafic greu precum cele din străzile Ovid Densuşianu, Calea Borşului, Podului şi Matei Corvin.

Depăşiri ale nivelului de zgomot pe timp de noapte se mai înregistrează pe artere precum Calea Aradului, Calea Clujului, Ogorului şi Făcliei pe porţiunea delimitată de strada Codrilor şi Podul Prezan.

Planul de măsuri pentru reducerea zgomotului vizează, printre altele, construirea unei linii noi de tramvai pentru a reduce traficul auto (12 milioane euro), modernizarea parcului de tramvaie şi autobuze (5 milioane euro), construcţia de piste pentru biciclete (400.000 euro) şi transformarea în artere pietonale a străzilor Libertăţii (2 milioane euro) şi Aurel Lazăr (800.000 euro).

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
8 Comentarii
Ovid Densușianu
E Ovid, nu Ovidiu (https://ro.wikipedia.org/wiki/Ovid_Densu%C8%99ianu).
Postat 11 Aprilie 2018, 13:08 de frank001
RE: Ovid Densușianu
Corect. Multumim!
Postat 11 Aprilie 2018, 15:58 de Moderator
tramvaie sau troleibuze?
Tramvai Siemens cumparat de pmo: 2,7 mil eur + tva/bucata adica 3,2 mil eur/bucata. Troleibuze Skoda cumparate de Primaria Galati ( 90 persoane capacitate de transport): 14 buc cu 5,5 mil eur adica 400.000 eur/bucata. Troleibuzele accepta si autoturisme pe calea de rulare, poluarea fonica e aproape nula, investitia in instalatia de alimentare cu energie electrica e acceasi ca si la un tramvai... Voi ce ati alege?
Postat 11 Aprilie 2018, 11:12 de Kid
@ Alex cu ce
E adevărat că un tramvai nou nu e gălăgios și clar nici poluant dar la fel poate fi un troleibuz, care nici macar nu are nevoie de cale de rulare scumpă și greu de intretinut. Daca mai si blocăm o banda de circulație nu rezolvam problema ambuteiajelor ci din contra o amplificăm. Studiul e clar făcut pe genunchi și rupt de realitatea și nevoile oradenilor. Totul e sa părem eco și să cheltuim niste bani..
Postat 11 Aprilie 2018, 09:59 de User anonimizat
Portavoci
Tramvaiul circula fara a adauga aglomeratie in traficul rutier (pe cea mai mare parte a traseelor) iar spatiul dintre linii poate fi inierbat oferind un aspect civilizat. Nu polueaza, tramvaiele noi nu fac zgomot, nu li se uzeaza bateriile nu trebuie sa astepti sa se incarce, au capacitate mai mare de transport....In Oradea ce poate sa faca PSD? ce a facut intodeauna...sa fie gica contra !
Postat 11 Aprilie 2018, 09:27 de alexcuce
EXACT!
Nu credeam c-o s-o spun vreodată, dar sunt de acord cu PSD în această privință: NU tramvaielor și DA autobuzelor electrice sau troleibuzelor, iar asta PESTE TOT în Oradea. Zgomotul de rulaj al tramvaielor e cumplit, mai ales al celor vechi, însă niște troleibuze - ca să nu se facă praf infrastructura - ar fi excelent, iar asta - repet - PESTE TOT în oraș.
Postat 11 Aprilie 2018, 07:22 de Shogun
Adevarul se vede de la o posta!
Toate aceste ,,proiecte" au ca principal scop sifonarea de fonduri, indiferent din ce sursa ar proveni, de catre firmele de casa ale primarului& gastii lui! Nimeni nu a putut explica de ce e nevoie sa se sparga strazi cand autobuzul electric azi l-ai cumparat, maine l-ai scos la treaba. Poimaine vrei sa schimbi ruta, nicio problema! Tramvaiul e ,,fix"! De ce nu se vor autobuze electrice?! Pt. ca nu prea e loc de parandarat! Cumperi X autobuze, dai Y euro. Punct. Cu tramvaiele e altceva! E nevoie de reteaua de alimentare cu electricitate, e nevoie de calea de rulare, ehe, e loc berechet de bagat mana adanc in banul public!
Postat 10 Aprilie 2018, 22:14 de pinonel
hei, tramvai...
D-le Bolojan Lazarovici! Chiar ne credeți tâmpiti? Îsi vor lăsa unii masinile ca " să se dea " cu tramul pe malul Peței? Ce aveau autobuzele electrice? Cred că la tramvaie/linii tot pică ceva! Doar asta poate fi explicația! Și-așa inutilă Polivalenta va fi amplasată înghesuit! Sa mai treacă și tramvaiul pe lângă ea!
Postat 10 Aprilie 2018, 20:26 de dani-e-let
La padure cu ei
Ciumetii astia sant impotriva oricarei forme de civilizatie...in frunte cu mustata si ministreasa Vasilica...sarmana tara....
Postat 10 Aprilie 2018, 19:49 de zorro
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON