URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 20 IUNIE 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
S-au făcut multe investiții în Oradea, dar cred că de departe cea mai importantă este centura care ne va lega de mult dorita Autostradă Transilvania - A3. Guvernul a dat o hotărâre în acest sens, CNAIR are acum toate actele, așa că se poate ocupa de lansarea licitației, iar banii de la UE sunt asigurați. Oare ce ar trebui să mai intervină ca această centură să nu se facă?
Zic şi eu
Adrian Cris
Veste bună: Pásztor Sándor, Mang Ioan şi Traian Bodea, triada care conduce Consiliul Judeţean fără să se ţină de puţinele promisiuni făcute în 2016 şi fără să lase nimic în urma ei, cu excepţia căpuşării instituţiilor din subordine cu clientelă pe cât de incompetentă pe tot atât de lacomă, vor deveni din vara anului viitor o amintire urâtă.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
La grădiniţă, visăm la bulinele colorate - alea negre sunt rele, cele colorate viu sunt bune, semn de apreciere. După ce mai creştem, apar diplomele. Şi primim câte nu putem duce - pentru că am participat la un curs de 3 ore, pentru că am ieşit penultimii la un concurs de atletism, pentru că la o seară de dans n-am călcat pe nimeni pe picioare sau pentru că am terminat facultatea, chiar dacă n-am susţinut licenţa. E o aşa inflaţie de diplome, încât, la 14 ani, dacă nu ai cel puţin 50 de bucăţi pe etajeră te poţi considera pierdut definitiv pe calea ratării.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre condamnarea la închisoare a preşedintelui PSD, LIviu Dragnea?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Codul de procedură civilă prevede reguli cu privire la persoana care suportă cheltuielile ocazionate de derularea unui proces, stabilind ca regulă de principiu că acestea vor fi suportate de către partea care pierde procesul. În ce condiţii, însă?
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Diabetul zaharat este cea mai frecventă boală endocrină, frecvenţa reală fiind mai greu de apreciat din cauza standardelor diferite de diagnostic. Considerând hiperglicemia matinală ca un criteriu de diagnostic, circa 1-2% din populaţie este afectată. Boala se caracterizează prin anomalii metabolice şi prin complicaţii tardive ce afectează ochii, rinichii, nervii şi vasele de sânge.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
11 Iunie 2019, 18:47

Alternativa la Oşorhei: Drumul de Fughiu prin Podgoria este realizat în proporţie de 20% (FOTO / VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Drumul de Fughiu prin cartierul Podgoria, gândit ca o alternativă la circulaţia pe DN1 prin Oşorhei, este realizat în proporţie de 20%.

Termen: sfârşitul anului!

Lucrările, începute în aprilie, se desfăşoară în ritm alert. "Se lucrează pe tronsoane. Până acum s-au finalizat reţelele de apă pluvială şi zidul de sprijin menit să prevină alunecările de teren. Pe unele porţiuni se lucrează la casetarea drumului (n.r. amenajarea de casete umplute cu piatră pentru a nu ceda marginea drumului) iar pe altele s-a ajuns în faza montării bordurilor şi amenajării staţiei de autobuz. În centrul cartierului a început amenajarea radierului podului, iar pe traseu se reconstruiesc podeţele", a declarat viceprimarul Florin Birta pentru BIHOREANUL.

Potrivit viceprimarului, lucrarea se va finaliza în termenul contractual. "Înainte de sfârşitul anului se va circula deja pe acest drum", a promis edilul.

Municipalitatea a găsit soluţii pentru amenajarea căii de legătură Oradea - Fughiu cu câte o bandă pe sens, inclusiv cu staţii pentru autobuz în afara carosabilului.

"Iniţial era vorba ca pe unele porţiuni mai înguste să se circule alternativ din ambele sensuri, ceea ce ar fi fost o problemă pentru că ne aşteptăm ca acest drum să fie unul circulat. Pentru a evita acest lucru, Primăria a făcut unele exproprieri de terenuri, dar nu a afectat nicio casă", a spus Birta.

Şase staţii de autobuz

Programate să înceapă la sfârşitul lui 2018, lucrările de amenajare a drumul Oradea - Fughiu au fost decalate pentru prima parte a acestui an pentru reproiectarea investiţiei, relocarea unor reţele de fibră optică şi licitarea lucrărilor suplimentare.

Printre acestea s-au numărat amenajarea unui trotuar şi a unei staţii de autobuz în zona urbanizată a localităţii Podgoria. În total drumul, lung de 3,6 kilometri, va avea şase staţii de autobuz.

Investiţia, fără lucrările suplimentare câştigate tot de Drumuri Bihor, se va ridica la 4,5 milioane lei şi va trebui finalizată în 12 luni.

Noul drum va fi  dotat cu şanţuri, rigole şi podeţe pentru îmbunătăţirea sistematizării pluviale şi va fi prevăzut cu stâlpi de iluminat şi marcaje rutiere.

Curbele cu o rază mai mică de 226 de metri de pe traseul drumului vor fi supraînălţate şi supralărgite pentru a îmbunătăţi siguranţa traficului.

Drumul prin Podgoria nu va putea fi folosit de autovehiculele de mare tonaj.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
PMO nu face drum nou ...
... ci toarnă beton peste vechiul drum cu pământ tasat și pietriș , care exista încă de la 1900 toamna încoace !?!
Postat 12 Iunie 2019, 09:18 de CrisDumi
idee
Probabil că terenurile alea sunt ale unor oameni. Dacă drumul merge drept, începe să taie terenurile oamenilor, ceea ce crește imediat costurile cu despăgubirile. De-asta se merge așa.
Postat 12 Iunie 2019, 00:03 de manu144x
Asa arata drumul ala prin camp....
Asa arata drumul ala prin camp.... ca pisatul boului! Sunt mai multe poze care sustin afirmatia mea. Cred ca aveti ceva la cap istia de faceti proiecte. Cu cat se lungeste drumul asa serpuit in camp? Cu cat creste valoarea investitiei, cheltulilor cu serpuiala aia? Vai de noi!
Postat 11 Iunie 2019, 19:38 de scortosul
Intreb si eu pentru un prieten
Vizionand pozele mi-a cazut privirea pe poza 10 si ma ..... intreb de ce in plin camp faci "serpentinele" alea in loc sa indrepti drumul? Adica zic si eu ca si prietenul meu: drumul drept e mai scurt, mai ieftin, mai economicos, mai usor, mai sigur. de ce? nu stim desena cu creionul un drum drept in camp?
Postat 11 Iunie 2019, 19:23 de scortosul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2193 RON
  • 1 EUR = 4.726 RON
  • 1 HUF = 0.0146 RON