URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 21 IULIE 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Csomortanyi Istvan, președintele PPMT, explică rezultatul lamentabil la Bacalaureat al elevilor maghiari prin imposibilitatea de a trece examenul la limba română. El propune ca elevii maghiari din România să învețe româna ca pe o limbă străină. Şi adevărul e că, de data asta, Csomortanyi are perfectă dreptate. Poți să te naști în România, dar dacă limba ta maternă e maghiara, pentru tine româna va fi mereu o limbă străină...
Zic şi eu
Adrian Cris
Ultima ispravă este un Cod administrativ care imprimă un ritm şi mai nebun. Nu doar primăriile, ci şi consiliile judeţene, prefecturile şi serviciile guvernamentale vor fi obligate să comunice în limbile minorităţilor, adică vor face noi angajări în sistem. Foştii primari, viceprimari, preşedinţi şi vicepreşedinţi de CJ-uri vor avea pensii speciale, tot din, chipurile, bugetele locale, iar cei actuali vor putea valorifica terenuri şi clădiri cu voturile a doar jumătate plus unu din consilieri, fapt ce va reduce şi mai drastic patrimoniile...
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
În spatele fiecărui om politic pe care îl vedeţi la tv sau prin ziare se află o mulţime de oameni care muncesc pe brânci. Sub funcţii de şef de cancelarie, şefi de cabinet, experţi, consilieri sau asistenţi, oamenii aceia pe care nu îi vedem niciodată fac munca efectivă despre care şeful lor bate din gură. Ei sunt marii anonimi ai lucrurilor ce se întâmplă, totuşi, în aparatul de stat, pe care, din pricina supărării noastre generalizate, le ignorăm.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteţi de acord cu ideea primarului Ilie Bolojan de a înfiinţa o televiziune a Primăriei, finanţată din bani publici?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
În data de 5 iulie a fost publicată în Monitorul Oficial Ordonanța de Urgență a Guvernului României nr. 57/2019 privind Codul Administrativ. Codul Administrativ a fost inițial adoptat sub forma unei legi care însă a fost declarată neconstituțională în ansamblul său de către Curtea Constituțională, iar proiectul de lege s-a întors în Parlament pentru a fi pus în acord cu decizia Curții Constituționale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Ridicarea temperaturii mediului ambiant la peste 32 gr. C şi o umiditate relativă ridicată (peste 60%) determină modificări ale organismului, care se pot grupa în 4 sindroame importante: mialgia termică, insolaţia, accidentele datorate efortului fizic pe caniculă şi şocul hipertermic. Sunt afectate în special persoanele vârstnice cu afecţiuni cardio-respiratorii şi copiii mici.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
11 Iunie 2019, 18:47

Alternativa la Oşorhei: Drumul de Fughiu prin Podgoria este realizat în proporţie de 20% (FOTO / VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Drumul de Fughiu prin cartierul Podgoria, gândit ca o alternativă la circulaţia pe DN1 prin Oşorhei, este realizat în proporţie de 20%.

Termen: sfârşitul anului!

Lucrările, începute în aprilie, se desfăşoară în ritm alert. "Se lucrează pe tronsoane. Până acum s-au finalizat reţelele de apă pluvială şi zidul de sprijin menit să prevină alunecările de teren. Pe unele porţiuni se lucrează la casetarea drumului (n.r. amenajarea de casete umplute cu piatră pentru a nu ceda marginea drumului) iar pe altele s-a ajuns în faza montării bordurilor şi amenajării staţiei de autobuz. În centrul cartierului a început amenajarea radierului podului, iar pe traseu se reconstruiesc podeţele", a declarat viceprimarul Florin Birta pentru BIHOREANUL.

Potrivit viceprimarului, lucrarea se va finaliza în termenul contractual. "Înainte de sfârşitul anului se va circula deja pe acest drum", a promis edilul.

Municipalitatea a găsit soluţii pentru amenajarea căii de legătură Oradea - Fughiu cu câte o bandă pe sens, inclusiv cu staţii pentru autobuz în afara carosabilului.

"Iniţial era vorba ca pe unele porţiuni mai înguste să se circule alternativ din ambele sensuri, ceea ce ar fi fost o problemă pentru că ne aşteptăm ca acest drum să fie unul circulat. Pentru a evita acest lucru, Primăria a făcut unele exproprieri de terenuri, dar nu a afectat nicio casă", a spus Birta.

Şase staţii de autobuz

Programate să înceapă la sfârşitul lui 2018, lucrările de amenajare a drumul Oradea - Fughiu au fost decalate pentru prima parte a acestui an pentru reproiectarea investiţiei, relocarea unor reţele de fibră optică şi licitarea lucrărilor suplimentare.

Printre acestea s-au numărat amenajarea unui trotuar şi a unei staţii de autobuz în zona urbanizată a localităţii Podgoria. În total drumul, lung de 3,6 kilometri, va avea şase staţii de autobuz.

Investiţia, fără lucrările suplimentare câştigate tot de Drumuri Bihor, se va ridica la 4,5 milioane lei şi va trebui finalizată în 12 luni.

Noul drum va fi  dotat cu şanţuri, rigole şi podeţe pentru îmbunătăţirea sistematizării pluviale şi va fi prevăzut cu stâlpi de iluminat şi marcaje rutiere.

Curbele cu o rază mai mică de 226 de metri de pe traseul drumului vor fi supraînălţate şi supralărgite pentru a îmbunătăţi siguranţa traficului.

Drumul prin Podgoria nu va putea fi folosit de autovehiculele de mare tonaj.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
PMO nu face drum nou ...
... ci toarnă beton peste vechiul drum cu pământ tasat și pietriș , care exista încă de la 1900 toamna încoace !?!
Postat 12 Iunie 2019, 09:18 de CrisDumi
idee
Probabil că terenurile alea sunt ale unor oameni. Dacă drumul merge drept, începe să taie terenurile oamenilor, ceea ce crește imediat costurile cu despăgubirile. De-asta se merge așa.
Postat 12 Iunie 2019, 00:03 de manu144x
Asa arata drumul ala prin camp....
Asa arata drumul ala prin camp.... ca pisatul boului! Sunt mai multe poze care sustin afirmatia mea. Cred ca aveti ceva la cap istia de faceti proiecte. Cu cat se lungeste drumul asa serpuit in camp? Cu cat creste valoarea investitiei, cheltulilor cu serpuiala aia? Vai de noi!
Postat 11 Iunie 2019, 19:38 de scortosul
Intreb si eu pentru un prieten
Vizionand pozele mi-a cazut privirea pe poza 10 si ma ..... intreb de ce in plin camp faci "serpentinele" alea in loc sa indrepti drumul? Adica zic si eu ca si prietenul meu: drumul drept e mai scurt, mai ieftin, mai economicos, mai usor, mai sigur. de ce? nu stim desena cu creionul un drum drept in camp?
Postat 11 Iunie 2019, 19:23 de scortosul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2139 RON
  • 1 EUR = 4.7326 RON
  • 1 HUF = 0.0145 RON