URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 17 OCTOMBRIE 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au venit la BIHOREANUL 10 studenţi de la Medicină din anii IV şi V care au rămas repetenţi pe motiv că n-au luat examenul de fiziopatologie din anul III cu conferenţiarul Ovidiu Burtă. Decanul Adrian Maghiar a sperat că studenţii, pe care-i tratează ca pe nişte vaci de muls, vor trece într-un final de Burtă, dar n-a fost să fie.
Zic şi eu
Adrian Cris
N-am cunoscut, în 26 ani de meserie, politician mai ranchiunos şi otrăvitor decât preşedintele PSD Bihor, Ioan Mang. Cu un deceniu în urmă, când era pus şef după seria Mişu Bar, Florian Serac, Gheorghe Sârb, mulţi, inclusiv subsemnatul, credeam că, universitar fiind, va aduce un aer nou, mai curat, în pedeserismul local. Ne-am înşelat...
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Societatea asta bazată pe consum, care ne face nefericiţi cu propriul automobil imediat ce apare un model mai nou, riscă să ne afecteze şi percepţia politică. De cum se instalează un guvern proaspăt, acesta devine demodat, prost şi neperformant, şi începem să ne dorim altul. Amuzant este că noi chiar credem că asta ne va schimba viaţa în bine. Însă...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre dorinţa Primăriei Oradea de a demola circa 20 de case pentru a muta parcările de pe bulevardul Nufărul în spatele blocurilor?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum am arătat în urmă cu aproximativ două luni, în data de 13 august 2019 a fost publicată în Monitorul Oficial Ordonanţa nr. 11/2019. Potrivit acestui act normativ, "în timpul conducerii pe drumurile publice a unui vehicul aflat în mişcare, conducătorului acestuia îi este interzisă ţinerea în mână sau folosirea cu mâinile în orice mod a telefonului mobil sau a oricărui dispozitiv mobil prevăzut cu funcţia de înregistrare ori redare text, foto sau video".
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Există 8 specii de filarii care infectează omul, dar dintre acestea doar 4 sunt responsabile de infecţii grave. Se estimează că filariile, care infectează circa 140 de milioane de persoane în toată lumea, sunt transmise prin anumite specii de ţânţari sau alte artropode...
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
25 Ianuarie 2018, 15:51

"Dragon" în teste: Municipalitatea va fi obligată să cumpere şi mijloace de transport ecologice (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Timp de câteva zile, un autobuz electric produs de compania Xiamen din China numit Golden Dragon a circulat pe mai multe linii, fiind testat de OTL.

Societatea testează mai multe astfel de modele întrucât, din 2019, 30% din autovehiculele achiziţionate de OTL vor trebui să fie cu propulsie ecologică.

Autobuzul Golden Dragon a fost prezentat şi presei, joi, de viceprimarul Mircea Mălan, directorul OTL, Viorel Pop, şi de doi reprezentanţi ai companiei chineze Xiamen.

Mircea Mălan a fost cel care a vorbit despre necesitatea dotării parcului OTL cu vehicule ecologice, legiferată, de altfel, de anul acesta la nivel naţional.

"În urmă cu câteva zile a fost promulgată legea privind promovarea transportului ecologic, care obligă autorităţile publice locale ca, începând cu anul următor, cel puţin 30% din autovehiculele achiziţionate pentru transportul public să aibă o propulsie ecologică: gaz lichefiat, alte forme de gaz, energie electrică. Din această pricină, va trebui să luăm foarte în serios aceste variante", a afirmat Mălan.

Tot viceprimarul, însă, a vorbit şi despre inconvenienţele autobuzelor electrice. "Un autobuz din acesta costă în jur de 450.000 euro. Problema este că, în plus, o dată la câţiva ani, trebuie schimbaţi acumulatorii, operaţiune care costă din nou circa 200.000 euro. Aşadar există probleme serioase de sustenabilitate", a spus acesta.

Autobuzul produs de Xiamen este unul silenţios, cu 80 de locuri, care consumă circa 1 kilowat pe kilometru. Directorul OTL, Viorel Pop, a spus, însă, că din acest punct de vedere tramvaiele modernizate Tatra, cumpărate recent de societate au un consum similar, deşi au o capacitate mai mare de transport.

"Astăzi, realitatea arată că preţul este totuşi ridicat, eficienţa nu e pe măsură. Dacă consumă cât consumă un tramvai, e deja o problemă…", a comentat viceprimarul Mircea Mălan. În această perioadă, OTL mai are în teste şi un autobuz hibrid Solaris, electric şi Diesel.

În ciuda semnelor de întrebare legate de sustenabilitatea şi eficienţa autobuzelor electrice, municipalitatea va trebui să analizeze astfel de variante, întrucât, din 2019, va trebui să le şi achiziţioneze.

Anul acesta, a amintit Mălan, municipalitatea va achiziţiona tramvaie noi pe bani europeni. "Vrem să achiziţionăm 10 tramvaie noi şi încercăm să găsim variante şi pentru achiziţia de autobuze pe RO-HU", a spus acesta.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
mUE
Pina in 2020 aceeasi UE a trasat sarcina tarilor comunitare ca 20% din energia electrica sa fie din surse regenerabile. Romania s-a conformat exemplar si a virit in plina criza certificate verzi pe gitul populatiei,desi numai din energia hidro avea deja vreo 18%. E de studiat cit de rentabile si de ecologice sunt si vehiculele electrice in conditiile in care energia electrica are pretul cel mai mare...iar acumulatorii presupun exclusiv metale grele
Postat 25 Ianuarie 2018, 19:24 de excalibur
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.3082 RON
  • 1 EUR = 4.7537 RON
  • 1 HUF = 0.0143 RON