URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
25 Ianuarie 2018, 15:51

"Dragon" în teste: Municipalitatea va fi obligată să cumpere şi mijloace de transport ecologice (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Timp de câteva zile, un autobuz electric produs de compania Xiamen din China numit Golden Dragon a circulat pe mai multe linii, fiind testat de OTL.

Societatea testează mai multe astfel de modele întrucât, din 2019, 30% din autovehiculele achiziţionate de OTL vor trebui să fie cu propulsie ecologică.

Autobuzul Golden Dragon a fost prezentat şi presei, joi, de viceprimarul Mircea Mălan, directorul OTL, Viorel Pop, şi de doi reprezentanţi ai companiei chineze Xiamen.

Mircea Mălan a fost cel care a vorbit despre necesitatea dotării parcului OTL cu vehicule ecologice, legiferată, de altfel, de anul acesta la nivel naţional.

"În urmă cu câteva zile a fost promulgată legea privind promovarea transportului ecologic, care obligă autorităţile publice locale ca, începând cu anul următor, cel puţin 30% din autovehiculele achiziţionate pentru transportul public să aibă o propulsie ecologică: gaz lichefiat, alte forme de gaz, energie electrică. Din această pricină, va trebui să luăm foarte în serios aceste variante", a afirmat Mălan.

Tot viceprimarul, însă, a vorbit şi despre inconvenienţele autobuzelor electrice. "Un autobuz din acesta costă în jur de 450.000 euro. Problema este că, în plus, o dată la câţiva ani, trebuie schimbaţi acumulatorii, operaţiune care costă din nou circa 200.000 euro. Aşadar există probleme serioase de sustenabilitate", a spus acesta.

Autobuzul produs de Xiamen este unul silenţios, cu 80 de locuri, care consumă circa 1 kilowat pe kilometru. Directorul OTL, Viorel Pop, a spus, însă, că din acest punct de vedere tramvaiele modernizate Tatra, cumpărate recent de societate au un consum similar, deşi au o capacitate mai mare de transport.

"Astăzi, realitatea arată că preţul este totuşi ridicat, eficienţa nu e pe măsură. Dacă consumă cât consumă un tramvai, e deja o problemă…", a comentat viceprimarul Mircea Mălan. În această perioadă, OTL mai are în teste şi un autobuz hibrid Solaris, electric şi Diesel.

În ciuda semnelor de întrebare legate de sustenabilitatea şi eficienţa autobuzelor electrice, municipalitatea va trebui să analizeze astfel de variante, întrucât, din 2019, va trebui să le şi achiziţioneze.

Anul acesta, a amintit Mălan, municipalitatea va achiziţiona tramvaie noi pe bani europeni. "Vrem să achiziţionăm 10 tramvaie noi şi încercăm să găsim variante şi pentru achiziţia de autobuze pe RO-HU", a spus acesta.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
mUE
Pina in 2020 aceeasi UE a trasat sarcina tarilor comunitare ca 20% din energia electrica sa fie din surse regenerabile. Romania s-a conformat exemplar si a virit in plina criza certificate verzi pe gitul populatiei,desi numai din energia hidro avea deja vreo 18%. E de studiat cit de rentabile si de ecologice sunt si vehiculele electrice in conditiile in care energia electrica are pretul cel mai mare...iar acumulatorii presupun exclusiv metale grele
Postat 25 Ianuarie 2018, 19:24 de excalibur
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON