URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 18 IUNIE 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
S-au făcut multe investiții în Oradea, dar cred că de departe cea mai importantă este centura care ne va lega de mult dorita Autostradă Transilvania - A3. Guvernul a dat o hotărâre în acest sens, CNAIR are acum toate actele, așa că se poate ocupa de lansarea licitației, iar banii de la UE sunt asigurați. Oare ce ar trebui să mai intervină ca această centură să nu se facă?
Zic şi eu
Adrian Cris
Veste bună: Pásztor Sándor, Mang Ioan şi Traian Bodea, triada care conduce Consiliul Judeţean fără să se ţină de puţinele promisiuni făcute în 2016 şi fără să lase nimic în urma ei, cu excepţia căpuşării instituţiilor din subordine cu clientelă pe cât de incompetentă pe tot atât de lacomă, vor deveni din vara anului viitor o amintire urâtă.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Cu mai puține spectacole decât în anii trecuți, mă așteptam să văd mai mulți spectatori la FITO 2019. Dar, la unele, mai ales la cele înscrise în concurs, au fost multe locuri libere în sală. Am bifat 5 zile din cele 8 ale festivalului și voi face o scurtă trecere în revistă a ceea ce am văzut.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre condamnarea la închisoare a preşedintelui PSD, LIviu Dragnea?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Codul de procedură civilă prevede reguli cu privire la persoana care suportă cheltuielile ocazionate de derularea unui proces, stabilind ca regulă de principiu că acestea vor fi suportate de către partea care pierde procesul. În ce condiţii, însă?
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Diabetul zaharat este cea mai frecventă boală endocrină, frecvenţa reală fiind mai greu de apreciat din cauza standardelor diferite de diagnostic. Considerând hiperglicemia matinală ca un criteriu de diagnostic, circa 1-2% din populaţie este afectată. Boala se caracterizează prin anomalii metabolice şi prin complicaţii tardive ce afectează ochii, rinichii, nervii şi vasele de sânge.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
25 Ianuarie 2018, 15:51

"Dragon" în teste: Municipalitatea va fi obligată să cumpere şi mijloace de transport ecologice (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Timp de câteva zile, un autobuz electric produs de compania Xiamen din China numit Golden Dragon a circulat pe mai multe linii, fiind testat de OTL.

Societatea testează mai multe astfel de modele întrucât, din 2019, 30% din autovehiculele achiziţionate de OTL vor trebui să fie cu propulsie ecologică.

Autobuzul Golden Dragon a fost prezentat şi presei, joi, de viceprimarul Mircea Mălan, directorul OTL, Viorel Pop, şi de doi reprezentanţi ai companiei chineze Xiamen.

Mircea Mălan a fost cel care a vorbit despre necesitatea dotării parcului OTL cu vehicule ecologice, legiferată, de altfel, de anul acesta la nivel naţional.

"În urmă cu câteva zile a fost promulgată legea privind promovarea transportului ecologic, care obligă autorităţile publice locale ca, începând cu anul următor, cel puţin 30% din autovehiculele achiziţionate pentru transportul public să aibă o propulsie ecologică: gaz lichefiat, alte forme de gaz, energie electrică. Din această pricină, va trebui să luăm foarte în serios aceste variante", a afirmat Mălan.

Tot viceprimarul, însă, a vorbit şi despre inconvenienţele autobuzelor electrice. "Un autobuz din acesta costă în jur de 450.000 euro. Problema este că, în plus, o dată la câţiva ani, trebuie schimbaţi acumulatorii, operaţiune care costă din nou circa 200.000 euro. Aşadar există probleme serioase de sustenabilitate", a spus acesta.

Autobuzul produs de Xiamen este unul silenţios, cu 80 de locuri, care consumă circa 1 kilowat pe kilometru. Directorul OTL, Viorel Pop, a spus, însă, că din acest punct de vedere tramvaiele modernizate Tatra, cumpărate recent de societate au un consum similar, deşi au o capacitate mai mare de transport.

"Astăzi, realitatea arată că preţul este totuşi ridicat, eficienţa nu e pe măsură. Dacă consumă cât consumă un tramvai, e deja o problemă…", a comentat viceprimarul Mircea Mălan. În această perioadă, OTL mai are în teste şi un autobuz hibrid Solaris, electric şi Diesel.

În ciuda semnelor de întrebare legate de sustenabilitatea şi eficienţa autobuzelor electrice, municipalitatea va trebui să analizeze astfel de variante, întrucât, din 2019, va trebui să le şi achiziţioneze.

Anul acesta, a amintit Mălan, municipalitatea va achiziţiona tramvaie noi pe bani europeni. "Vrem să achiziţionăm 10 tramvaie noi şi încercăm să găsim variante şi pentru achiziţia de autobuze pe RO-HU", a spus acesta.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
mUE
Pina in 2020 aceeasi UE a trasat sarcina tarilor comunitare ca 20% din energia electrica sa fie din surse regenerabile. Romania s-a conformat exemplar si a virit in plina criza certificate verzi pe gitul populatiei,desi numai din energia hidro avea deja vreo 18%. E de studiat cit de rentabile si de ecologice sunt si vehiculele electrice in conditiile in care energia electrica are pretul cel mai mare...iar acumulatorii presupun exclusiv metale grele
Postat 25 Ianuarie 2018, 19:24 de excalibur
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1899 RON
  • 1 EUR = 4.7228 RON
  • 1 HUF = 0.0147 RON