URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 16 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă suntem prea prost îmbrăcați pentru Qatar Airways? Dacă sacoșele de rafie nu cadrează cu standardul lui Turkish Airlines? Dacă poziția prea apropiată de Debrețin nu e pe placul lui Wizz Air? Dacă Ryanair e un low cost la fel de scump ca orice companie de linie, dar mult mai imprevizibil? Dacă, dacă, dacă... Atunci mai bine zburăm de la Oradea cu frații noștri moldoveni de la HiSky!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
De nu puține ori, pe meleagurile noastre veștile „de bine” se lasă cu surprinzătoare reacții adverse. Dacă trece prin Oradea o vedetă sau un turist oarecare și comite imprudența să-i remarce frumusețea, apar imediat frustrați și nefericiți gata să facă orice vizitator să se simtă, post factum, nepoftit. Îi cer intrusului aspru, cu indignare, ba și cu suspiciune, socoteală. De ce nu s-a plimbat și prin cartiere, să le vadă mizeria...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
12 August 2019, 11:59

Servicii la înălţime: Preluat de Primărie, aeroportul înfloreşte, oferind bihorenilor servicii de top... La Debreţin! (FOTO)

Servicii la înălţime: Preluat de Primărie, aeroportul înfloreşte, oferind bihorenilor servicii de top... La Debreţin! (FOTO) TRANSFER ŞI NU NUMAI. Cu şoferi atestaţi pentru transportul de persoane, vehicule noi şi servicii exclusiviste, firma Pannon Transfer a reuşit să câştige încrederea conducerii Aeroportului Debreţin, devenind partener exclusiv pentru următorii ani, în care aerogara ţinteşte cifre de trafic impresionante
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Aeroportul Internaţional Debreţin, folosit intens şi de bihoreni, continuă să crească. Preluat la sfârşitul anului trecut de către Primărie, care i-a alocat pe acest an fonduri de 1,2 milioane euro, aeroportul concurent celui din Oradea aproape că şi-a dublat deja numărul de clienţi.

Cum a fost posibil? Considerat de Consiliul Local drept un obiectiv important pentru dezvoltarea turismului şi atragerea investiţiilor străine, Aeroportul din Debreţin a intrat într-un proces de schimbare majoră. Pentru a-l adapta la cerinţele pieţei, noua conducere s-a gândit nu doar la modernizarea pistelor şi a terminalelor de călători şi mărfuri, ci şi la o serie de servicii conexe de tip premium. Ca de pildă cele de transfer, care se fac nu doar local, ci în întreaga regiune, acoperind inclusiv Oradea. Transportul e realizat de compania Pannon Transfer care, la cerere, poate asigura transport până la domiciliu.

Schimbarea la faţă

directorul executiv al Aeroportului Debreţin, Vajda JánosÎn 2012, Aeroportul din Debreţin avea o singură cursă externă, spre Londra. În 2014 erau cinci. Acum, de aici se zboară spre 13 ţări, cu curse regulate, operate de Wizz Air şi Lufthansa. "Zborul companiei Lufthansa Debreţin - Munchen asigură legături spre New York, Boston, Bangkok, Singapore, deci spre întreaga lume", explică directorul executiv Vajda János (foto), numit în funcţie la sfârşitul anului, imediat după ce aeroportul a fost preluat de Consiliul Local Debreţin.

Cert e că schimbările făcute de noii administratori şi fondurile prevăzute de municipalitate au dat roade. "În iulie am sărbătorit vizitatorul cu numărul 250.000 pe acest an. Anul trecut, acest lucru se întâmpla în octombrie. Din calculele noastre, cel târziu anul 2023 îl vom încheia cu profit", spune Vajda.

Nu a fost uşor, căci întreaga strategie de dezvoltare a fost regândită, iar serviciile au fost parţial externalizate, fiind prestate acum prin parteneriate cu firme private, selectate riguros, prin licitaţii. "Conform politicii de afaceri, acţionarul principal pune accent pe investiţiile făcute pentru confortul şi siguranţa pasagerilor", arată directorul.                   

"Concurenţa e normală"

Pentru fluidizarea traficului din aeroport se testează deja două noi porţi de control. Terminalul de călători a fost recompartimentat, s-au amenajat saloane mai mari, iar parcarea funcţionează cu bariere şi automate de plată. Planurile includ dezvoltarea unor spaţii de joacă pentru copii, pentru ca aşteptarea să fie mai confortabilă, iar pista din beton neutilizată în prezent va fi înlocuită cu una nouă, lată de 45 metri şi dotată cu un sistem modern de ghidaj.

Aeroportul din Debreţin mai are un bistro modern, cu terasă, un shop cu suveniruri şi standuri de informare turistică. "Încercăm să facem totul pentru ca pasagerii care ajung în Debreţin să nu mai perceapă aeroportul ca fiind unul de tranzit. Suntem în legătură cu hotelierii din oraş, iar informaţiile sunt că au tot mai mulţi turişti care, înainte să plece spre destinaţii mai importante, se opresc să viziteze Debreţinul pentru 2-3 zile", mai spune directorul.

Un serviciu util călătorilor este şi cel de transfer, mai ales că nu e unul obişnuit, ci la standarde înalte. Ţinând cont de cererea din regiune, serviciul a fost gândit în aşa fel încât preluarea călătorilor să se facă nu numai din Debreţin, ci şi din Oradea. "În afaceri, concurenţa este normală şi importantă, iar cei care câştigă sunt călătorii. Analizăm permanent poziţia competitorilor din regiune, suntem atenţi nu doar la Oradea, ci şi la Košice. Sincer, ne străduim ca în regiune să se zboare de la Debreţin", recunoaşte Vajda.

Confortabil, sigur şi rapid

De altfel, condiţiile impuse firmelor interesate să preia serviciul de transfer au fost de-a dreptul draconice. "Am vrut să avem garanţia că vizitatorul ajunge în siguranţă pe aeroport şi de aici până acasă", spune Vajda.  

Compania câştigătoare, Pannon Guard Zrt., are o vechime de 15 ani, cu o gamă diversă de servicii, având contracte în Ungaria inclusiv pentru transport de pacienţi. Firma asigură, practic un serviciu de tip shuttle bus, confortabil şi rapid, între staţiile din Oradea şi aeroport, iar pasagerii care doresc au posibilitatea de a solicita serviciul chiar de la domiciliu.

Ford Transit Kombi FWD Trend

Transferul către aeroportul din Debreţin se face prin rezervare telefonică sau online, în funcţie de ora de zbor, spre şi de la Oradea, cu o flotă de 13 autovehicule, introduse în circulaţie în luna mai a acestui an. Sunt microbuze noi, comode şi confortabile, Ford Transit Kombi FWD Trend (foto), cu şoferi atestaţi pentru transportul de persoane.

Pasagerii care vor să călătorească singuri sau doar cu familia, dar şi companiile care organizează transferuri către sau dinspre aeroport pentru angajaţi şi parteneri, pot apela, contra unui cost suplimentar, la servicii de tip VIP, în acest caz transportul fiind realizat cu maşini Mercedes-Benz V Class Avantgarde V250d. El include servicii de catering, iar la cerere chiar şi personal specializat de protecţie.

Plată cu cardul şi net gratis

managerul general al companiei Pannon Transfer,  Mórucz LászlóPentru achitarea serviciilor de transport, clienţii nu trebuie să schimbe bani, toate maşinile fiind dotate cu terminale POS, aşa că plata se poate realiza, simplu, cu cardul. "Nu vom fi mai scumpi sau mai ieftini decât alţii. Pot spune cu certitudine, însă, că vom oferi mai mult decât alţii. De exemplu, această posibilitate de a plăti cu cardul. Considerăm că în anul 2019, în condiţiile în care clienţii noştri sunt în mare parte străini, e un minimum necesar", spune managerul general al companiei Pannon Transfer,  Mórucz László (foto).

Microbuzele au internet wireless gratuit, deci în drum spre sau dinspre aeroport clienţii îşi pot verifica email-urile, pot transmite mesaje ori pot urmări ştirile. Părinţii cu copii mici pot fi şi ei liniştiţi: firma asigură scaune speciale pentru aceştia, în funcţie de vârstă. La fel, persoanele cu dizabilităţi pot solicita scaune cu rotile, iar cele care călătoresc cu animale de companie au la dispoziţie cuşti pentru transportarea lor în siguranţă.

Door to door

Transportul standard pe ruta Oradea - Debreţin costă 40 lei, iar firma îşi preia călătorii în Oradea din Şirul Canonicilor. Pentru clienţii mai pretenţioşi, Pannon Transfer oferă şi varianta door-to-door, care implică un cost suplimentar, în funcţie de distanţă. Tariful se calculează cu o aplicaţie online, disponibilă pe www.pannontransfer.eu, în câteva zile şi în limba română. Clientul introduce în sistem adresa de la care doreşte să fie preluat ori cea la care doreşte să ajungă, iar în mesajul prin care se confirmă preluarea comenzii i se transmite suma pe care urmează să o achite.

Clienţii sunt anunţaţi prin SMS despre sosirea maşinii. "Ei primesc un mesaj pe telefonul mobil cu 10 minute înainte să ajungă şoferul, ca să aibă timp să iasă. Totul se face organizat, fără costuri ascunse", mai spune directorul Mórucz.

La sosirea la Aeroportul Debreţin, toţi clienţii, atât cei care au ales servicii standard, cât şi cei care au optat pentru servicii VIP, sunt întâmpinaţi de hostessele firmei, prezente 24 de ore din 24 pe aeroport. Ele îi însoţesc până în terminal, le indică unde pot face check-in, unde pot sigila bagajele, îi ajută la transferul de la aeronavă la terminal şi cu manipularea bagajelor, oferindu-le şi informaţii despre casele de schimb valutar, posibilităţi de cazare sau vizitare, restaurante, etc. Servicii complete cu adevărat...


MILIONUL
Iată că se poate!

Vechiul aeroport militar sovietic de la marginea oraşului Debreţin înregistrează record după record. Dacă în 2018 a avut 353.000 pasageri, numărul estimat pe 2019 este de 600.000 vizitatori, iar pentru anul viitor şi-a propus să depăşească un milion.

În prezent, pe Aeroportul Debreţin (www.debrecenairport.com) operează două companii, Wizz Air şi Lufthansa, către destinaţii precum Londra, Paris, Tel-Aviv, Doncaster, Munchen, Milano, Dortmund, Barcelona, Eindhoven.

Totodată, în sezonul estival, de la Debreţin zboară curse charter ale companiilor Sundair, Corendon, FlyEgypt, Bulgarian Air Charter şi Smartwings spre destinaţii turistice precum Antalya (Turcia), Zakynthos (Grecia), Hurghada (Egipt) şi Burgas (Bulgaria).

(adevrtorial)

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
schimbare
indiferent daca il preia primaria sau altcineva, este clar ca trebuie schimbat radical atat administratorul cat si directorul, fiind ca CJB a demonstrat ca nu e capabil sa-l gestioneze, si prin simplul fapt ca a tinut 30 de ani acelasi director in functie. si intr-o companie privata s-ar intampla la fel...delasarea sau incompetenta ar fi sanctionate rapid si radical.
Postat 13 August 2019, 13:27 de ferfeleaga
@ sandu
Or mai fi si altii dar nu par interesati de Oradea.
Postat 13 August 2019, 12:44 de oradeanbihor
Oradeanbihor
Wizz Air e singurul low cost din Europa, nu mai sunt alții
Postat 13 August 2019, 11:36 de Sandu1206
hudimiristii si manga cred ca au castigat ?
Primaria Oradea poate si trebuie sa le strice socotelile. La urma urmei e vorba de populatia locala si de bugetul local.
Postat 13 August 2019, 06:44 de 1234
Low cost de panonia
Vad ca se scoate in evidenta ca aeroportul "a fost preluat de primarie"... ce ar putea face primaria cu aeroportul daca nu ar exista Wizz Air, companie maghiara low-cost, care a avut tot interesul sa reduca/anuleze cursele de pe aeroporturi apropiate (ex. Oradea) in detrimentul Debrecen-ului, cel mai important oras din estul Ungariei (populatie, economie, invatamant - oras universitar + centru medical de renume). Ca sa nu ne imbatam cu apa rece.. daca PMO preia aeroportul.. are la indemana un operator low cost care sa concureze WizAir?
Postat 13 August 2019, 00:13 de oradeanbihor
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6664 RON
  • 1 EUR = 4.9737 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON