URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 20 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
24 Mai 2010, 18:17

Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină! (FOTO)

Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină! (FOTO) Concertul lui Mărgineanu, punctul final al Studfest
Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină! (FOTO) Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină!
Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină! (FOTO) Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină!
Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină! (FOTO) Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină!
Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină! (FOTO) Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină!
Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină! (FOTO) Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină!
Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină! (FOTO) Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină!
Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină! (FOTO) Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină!
Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină! (FOTO) Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină!
Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină! (FOTO) Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină!
Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină! (FOTO) Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină!
Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină! (FOTO) Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină!
Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină! (FOTO) Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină!
Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină! (FOTO) Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină!
Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină! (FOTO) Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină!
Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină! (FOTO) Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină!
Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină! (FOTO) Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină!
Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină! (FOTO) Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină!
Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină! (FOTO) Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină!
Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină! (FOTO) Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină!
Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină! (FOTO) Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină!
Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină! (FOTO) Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină!
Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină! (FOTO) Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină!
Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină! (FOTO) Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină!
Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină! (FOTO) Studfest: bani mulţi, nume mari, lume puţină!
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Dacă se pot comenta destule pe seama organizării amatoriceşti şi a popularizării insuficiente, puţine critici pot fi aduse asupra consistenţei manifestărilor grupate în Studfest, festivalul studenţilor orădeni sponsorizat cu bani grei atât de municipalitate (90.000 de lei numai de aici), cât şi de o mulţime de companii.

Cu toate acestea, efectul lui a fost extrem de palid în urbe, dovada cea mai elocventă fiind concertele din weekend, cu nume sonore ale vieţii muzicale româneşti, dar care nu au adus publicul scontat, chit că erau oferite gratuit, prin grija sponsorilor!

Vineri seara, de exemplu, la discoteca No Problem, băieţii de la Paraziţii au strâns abia vreo 250 de tineri, marea majoritate studenţi atraşi, mai mult, de atmosfera de discotecă decât de concert.

În mod clar, invitaţia adresată de organizatori orădenilor, de a se prezenta în număr mare la manifestări, aducând cu ei, pe post de bilet de intrare, câte o carte care să fie donată basarabenilor, nu a stârnit ecou. Pe lângă că spectatori din afara mediului studenţesc au fost foarte puţini, nici măcar vreun loc amenajat pentru donarea cărţilor nu exista, iar liderul studenţilor din Senat, Adrian Dume, părea că nici nu ştie despre ce e vorba.

Patronul discotecii, Cătălin Ilea, care nu a pus bilete la intrare, ci doar tichete valorice de 10 lei, de care clienţii puteau apoi să îşi comande băuturi de la bar, era şi el stupefiat de slaba prezenţă. "Ceva nu e în regulă cu oraşul ăsta. Dacă era vreun manelist, sau vreo seară de-a liceelor, era plin!", spunea gazda.

Cu toate acestea, Cheloo, Ombladon şi Freaka şi-au făcut treaba, susţinând un spectacol de excepţie, spre ciuda celor care, deşi ar fi dorit poate să îi vadă şi să îi audă live, au preferat să lenevească pe-acasă.

La fel s-a întâmplat şi duminică seara, în parcarea din faţa Lotus Center. Mihai Mărgineanu şi trupa sa au produs un concert extraordinar, presărat cu glume haioase şi momente de interpetare virtuoase, pe o sonorizare perfectă, dar toate acestea în faţa a... nici 200 de spectatori! Din care, din nou, jumătate au fost sutdenţi implicaţi, probabil, şi în organizare...

A fost momentul care, de altfel, a închis Studfestul - un festival ce şi-a dorit multe, a avut multe la dispoziţie, dar a realizat, totuşi, destul de puţin. Rămâne de văzut, la o analiză mai aprofundată, care ar fi cauzele şi "vinovaţii"...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
24 Comentarii
Acelasi IP... alt om
Imi pare rau sa te anunt ca tu vezi acelasi IP din cauza faptului ca in acelasi birou, la aceleasi 2 calculatoare, lucram mai multi oameni. Cat despre faptul ca tu ai invitat la dezbatere... mai ai de invatat ce inseamna a dezbate pe tema unui eveniment. Poate daca veneai la Clubul de dezbateri invatai cum se realizeaza o dezbatere. Nu rupe evenimentul in bucati si nu comenta pe 2 din cele aprox. 90 de evenimente. Avem deosebita bucurie de a anunta ca un numar destul de mare de studenti si tineri oradeni au luat parte la evenimente culturale si sportive, asa ca nu rezuma totul la cele doua din totalul de concerte pe care le-am realizat. Daca vrei sa scrii un articol serios, ia legatura cu unul dintre noi, organizatorii si te ajutam. Cat despre ultima propozitie, esti penibil! Unii stim sa facem treaba si fara deconturi!!! Si ca sa stii, asta se numeste VOLUNTARIAT (cauta sensul cuvantului in DEX). Georgeta - Florina IVANESCU
Postat 25 Mai 2010, 20:53 de @Florin Ciucas
andreea, ai legatura
Doar cateva precizari si am incheiat, ca nu e treaba mea sa polemizez cu tine. Eu am fost la cele doua evenimente, am scris ce am vazut si am invitat la dezbatere, pornind de la constatari. N-ai decat sa iti dai si tu cu parerea, dar ti-am atras atentia cu privire la epitete, sa nu fii obraznic. Si da, tu esti si cea care semneaza andreea, ca te vad dupa IP. Asa ca las-o balta si vezi-ti de discutiile cu colegii si de deconturi. (Florin Ciucas)
Postat 25 Mai 2010, 20:07 de @Dume
@sorin bradea
scuzati greselile de ortografie dar emotiile au fost mari
Postat 25 Mai 2010, 20:02 de sorin bradea
@toti oradenii
Nu vad de ce se aduc acuze persoanelor nepotrivite, nu organizatorii sunt(em) de vina ca nu au participat la evenimente zeci de mii de persoane ci "doar" mii, e vorba de dezineteresul de care sunt(em) cuprinsi. In loc sa gandim ca daca avem 2 ore libere putem vedea o piesa de teatru, sa participam la un atelier sau sa dezbatem idei cu persoane cu o vasta experienta de viata, ne multumim sa ne "tolanim" la TV si sa vedem care de unde ce fura, care de unde ce ceasuri de zeci de mii de $ si-a cumparat, etc. M'am inclus si pe mine printre cei care "lenevesc sa TV" pentru ca asta patim cu totii, dar unii incercam sa iesim din monotonia asta macar din cand in cand si cand reusim incercam sa-i tragem si pe altii dupa noi. Nu vreau sa comentez articolul pentru ca e evident ca autorul nu cunoaste toate evenimentele (sau n-a vrut sa arate altfel), vreau doar sa spun mai bine critici constructive decat noroi nefondat
Postat 25 Mai 2010, 20:01 de sorin bradea
@Florin Ciucas
Florine, imi pare rau ca un ziarist isi poate permite sa spuna ca o incasez, ca incasez ce? Alte mizerii cum ati mai scris? In ceea ce priveste faptul ca as semna comentarii cu nume de fete, uita-te mai jos si poti vedea ca sunt unul din cei doi care si-au dat numele complet. Cu referinta la costum, pot sa spun ca in ziua aia nu am trecut pe acasa, dar cum nu ai organizat niciodata ceva similar, iti este foarte usor sa-ti dai cu parerea. Inainte de a face afirmatii, mai intai verifica, poate asa ai ajunge mai departe ca jurnalist, iar daca ai ceva sa-mi scrii, poti sa o faci pe adresa mea de mail pe care cred ca mai mult de jumatate din presa locala o cunoasteti. Am vrut sa fiu bland cu ceea ce sa scris, dar din pacate comentariul tau, pe langa ridicol a fost lipsit de orice argumentatie. Cand faci o afirmatie despre o persoana care in ultimii 3 ani si-a dedicat activitatea ajutarii si sprijinirii studentilor din Oradea, incearca macar sa faci lucruri corecte. Cat despre afirmatia din articol, daca ai fi corect ai fi redat discutia noastra toata, cu referinta la responsabilul acestor detalii de la bal. Daca ma intrebai inainte sa scrii mai multe detalii, probabil ca erai mai informa
Postat 25 Mai 2010, 18:57 de Adrian Dume
andreea, fii barbata!
Dume, nu folosi epitete aiurea, ca o incasezi! Si fii barbat, nu mai semna cu nume de fete. Si, apropo, mai lasa costumul ala naibii acasa, nu vezi ca la concerte pari din alt film?
Postat 25 Mai 2010, 18:40 de Florin Ciucas
dra
STUDFEST ORADEA a avut peste 90 de activitati in 5 zile! Cred ca este ceea ce trebuie sa vedem in primul rand. Si faptul ca la prima editie au fost si alte evenimente, pe langa concerte sau petreceri, la care au participat mii de oameni (in Cetate, la Universitate, pe pietonala). Ati vazut Gala Traficantului? Ati intrat in dialog cu Diaconu sau cu Parvulescu? Daca nu, intrebati-i pe cei care au fost!
Postat 25 Mai 2010, 18:02 de cata
PRESA!?
Daca toata societatea romaneasca e asa cum e , va asteptati ca presa sa fie mai presus!?Sigur, sunt cazuri si cazuri si motive si motive dar prezenta presei a fost mult prea redusa.La anul propun sa se adauge la festivalul tinerilor oradeni doua chestiuni: 1. un eveniment cu bere,mici,manele,scandal,etc. ( le regizam noi,fara probleme). 2. O dezbatere asupra rolul presei intr-o societate sanatoasa si evaluarea performantelor actuale.
Postat 25 Mai 2010, 17:54 de Robert
Festival studenţesc în Oradea
Le multumesc tuturor celor care au luat parte la festival si ii asteptam la anul la editia a doua. Din cate stiu banii au fost mult mai putin decat in orice alt centru universitar in care se desfasoara astfel de evenimente. Ii rog pe toti cei care doresc sa aduca critici constructive pentru editia de anul viitor, sa o faca pe adresele celor implicati si sa ni se alature pentru a face ceva mai bun!
Postat 25 Mai 2010, 17:47 de adrian dume
studfest
Ce-mi mai plac mie persoanele care sunt primele cand vine vorba de critica, dar cand trebuie sa se implice efectiv sunt de negasit. Aruncati cu atat noroi asupra organizatorilor de parca ar fi fost profesionisti, cu totii sunt tineri, poate la prima experienta a coordonarii unui eveniment, iesiti din facultate sau inca studenti, cum vreti sa fie profesionisti? Lumea a fost putina, dar asa ne-am obisnuit majoritatea sa stam acasa si cu greu mai schimbi lumea.Eliminand studentii din anii terminali, care aveau examene de sustinut, restul unde au fost?.. StudFest nu s-a realizat doar pentru studenti si, daca imi amintesc bine s-a precizat acest lucru de fiecare data cand a fost posibil. Iar cand vine vorba de promovare, apoi ma scuzati, media oradeana abunda de jurnalisti dezinformati care isi scriu articolele doar pe baza comunicatelor de presa pentru ca documentarea pe teren deja nu mai e la moda. Va amintesc ca s-a tinut o conferinta de presa la care au fost invitate toate institutiile media din oras, dar au binevoit sa vina cateva. Apropo, exista si un site al festivalului, mai informati-va si de acolo, o mana de voluntari a muncit zi si noapte ca el sa fie updatat.
Postat 25 Mai 2010, 17:45 de carmen
lulului
Lulu? Who the F... is Lulu? :)) lulu, atata vreme cat iti incepi ideile cu "deci"....permite-mi sa rad putin de teatrul tau ieftin
Postat 25 Mai 2010, 17:22 de sanzi
lulu ia lectii de gramatica
si tu, lulu, de ce nu ai ajuns? daca scrii atat de corect gramatical. asa e, mai lulu, rares respira pe mai departe. dar tu? tu ce faci? umbra degeaba pamantului? rares, ciucas e un jurnalist de exceptie. pacat ca nu mai tine de obiceiul lui ala bun de a se informa cu pedanterie. adrian dume a anuntat (atentie! in media!!!!) ca se doneaza carti pentru Basarabia.
Postat 25 Mai 2010, 15:47 de anonim
consilier municipal agramat
si rares zbucea asta, cel fara de "i", culmea, a ajuns si consilier de mun(i)cipiu' , dom'le
Postat 25 Mai 2010, 15:14 de lulu
hai noroc si la mai mare
nu trebuie sa-mi ceri mie scuze pt ca tu esti pe langa cu i-urile :)) si nici macar sa-ti para rau de mine :)) culmea. oricum, respira mai departe. linistit. o sa fie bine :)) Dumnezeu te iubeste! noapte buna.
Postat 25 Mai 2010, 13:44 de lulu
lulu-i
ai dreptate cu "i"-ul, scuzele mele. in rest esti total pe langa subiect. pacat de tine.
Postat 25 Mai 2010, 13:24 de rares
pt zbucea
"nefericiti" se scrie cu doi de "i" :)) anyway... no problem bini ca sintiem studienti, dara. no ashe, felicitari si la mai mare, pana la urma poate izbutiti si voi. da nu-i bai, noa. felicitari. oricum e mai bine ca nu v-ati cheltuit banii prin birturi :))
Postat 25 Mai 2010, 13:11 de lulu
zbucea
@lulu si pentru toti nefericiti care indraznesc sa arunce cu noroi in munca altora: 1. acesta nu a fost un job a fost VOLUNTARIAT - facut de niste tineri care inca mai spera in "ceva" - mercantilismul este un cuvant care nu incape langa studfest. 2. slava domnului ca exista critica, ca sa ne dam seama ce nu am facut bine, insa omule cu nume de bere - critica trebuie sa fie una constructiva, daca ne dorim progres, insa tu vrei doar sa instigi. datorita oamenilor ca tine este romania unde este. rusine! 3. ai fost la conferintele studfest ? iti pun eu: a fost plina aula magna. ai fost la ateliere? iti spun eu ca s-a lucrat foarte bine. ai fost la clubul de dezbateri? ca sa inveti sa te exprimi, nu de alta dar ti-ar prinde bine ai fost la gala traficantului de cultura? banuiesc ca nu te-a interesat sa vezi oameni talentati care lucreaza cu pasiune. ai fost la Cjul sau Timisoara luna asta sa vezi ce festival amarat au avut acolo.sunt convins ca nu ai fost! ma mir ca ai avut tupeu sa scris acest articol mizerabil!
Postat 25 Mai 2010, 12:28 de rares
victorie
A fost extraordinar ceea ce s-a intamplat in Oradea, dar acest festival nu va mai avea loc pentru ca oradenii nu il merita, uitativa la nenorocitul de ciucas cum improasca cu noroi, oare baiatul asta a fost in stare sa faca ceva de genul asta in viata lui. Eu nu Cred. Cert este ca nu stie nici macar sa numere. E un Zero barat. As vrea sa intreb redactia Bihoreanul la cate conferinte a participat? Au fost in Oradea niste personalitati care au ceva de spus, in schimb Ciucas s-a dus la Parazitii, ca aia sunt importanti! Media oradeana a demonstrat importanta unui astfel de eveniment!
Postat 25 Mai 2010, 10:45 de andreea
lamentabil
pai exact asta e problema, ca ajungem sa ne lamentam ca cica, am facut totusi ceva in masa asta amorfa...ca altii nu au facut nici macar atat. pai ce e asta, oare? chiar asa de incompetenti am ajuns cu totii? desi e posibil, pt ca la noi serviciile destepte si bine platite se ocupa pe criterii relationale, de interes si nu de competenta.
Postat 25 Mai 2010, 10:31 de druga ion
spectatori
in orasul asta e mai bine sa nu faci nimic sau sa faci parte din masa amorfa a spectatorilor, incapabili sa se implice in ceva dar foarte vrednici cand vine vorba despre critica.
Postat 25 Mai 2010, 10:00 de din pacate oradean
neprofesionisti
deci ORGANIZATORII EVENIMENTULUI AU FOST LA PAMANT!!! Habar n-au avut sa-si promoveze si sa-si marcheze acest eveniment. nu stiu cine raspunde de acest lucru, insa eu cu siguranta as face tot posibilul sa-i trimit rapid spre un alt job...scurt pe doi
Postat 25 Mai 2010, 09:41 de lulu
studfest
Mai Cataline, nu stiu din ce cauza crezi ca poti sa-ti dai cu parerea despre un oras. Crezi ca daca ai facut o suma de bani din amestecul beuturilor prin crisma aia te-ai calificat ? Trebuia sa te gindesti singur la ce n-ati facut bine, daca mai aveai ceva urme de bun simt. hai 'pa
Postat 25 Mai 2010, 08:56 de ioan pop
studfest
"consistenta manifestarilor" a facut parte tot din organizare, e meritul organizatorilor. teoria conform careia media prezinta puncte de vedere trunchiate, distorsionate sau stereotipe se confirma si aici. cate jurnale, atatea opinii. jb nu e de acord cu tine. considera ca studfest a adunat multa lume. cat priveste "insuficienta popularizare" cred ca aici vorbim si despre institutiile media din acest oras, putine la numar, "topite" de criza si incapabile de a oglindi un eveniment de proportii menit sa scoata si orasul asta din cumplita lancezeala in care se afla. un altfel de eveniment decat, asa cum ti-a spus catalin ilea, manele, manele si telenovele.
Postat 25 Mai 2010, 08:15 de un anonim
prost plasat
Trebuie spus si faptul ca o treime din studenti (anii terminali) erau in sesiune si cu pregatirile de licenta pe ultima suta de metri. Cum sa merg la studfest daca maine am examen?... A fost foarte prost plasat in timp festivalul. Sper ca vor invata asta pentru anul viitor. In ciuda amatorismului organizarii, nota 10 cu steluta pentru curajul si determinarea organizatorilor. Poate la anul vor apela si la o firma specializata in evenimente... daca tot sunt sponsori mari si multi.
Postat 24 Mai 2010, 20:12 de student
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6625 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON