URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 22 AUGUST 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Numai o minune ar face ca aeroportul din Oradea să fie urnit și să poată face o concurență credibilă celui din Debrețin. Dacă ar exista respect pe lumea asta, primarul din Debrețin ar trebui să dea aeroportului din urbea sa numele Kiss-Pásztor.
Zic şi eu
Adrian Cris
Primarul Oradiei a stârnit noi reacţii vehemente săptămâna trecută, cu propunerea ca municipalitatea să ofere, la preţuri sub cele ale pieţei, 10-12 locuri de casă unor români dornici să se repatrieze. Cei mai vocali au fost, previzibil, orădenii pur-sânge, cei pentru care locul de baştină e argumentul beton şi pedigriul mai valoros decât sinapsele neuronale.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
La Untold trebuie să te obişnuieşti rapid cu marea frustrare că nu poţi fi în toate locurile în acelaşi timp. Dacă ai venit doar pentru anumiţi artişti, e simplu, mergi să-i vezi şi gata. Dacă dimpotrivă, vrei să vezi cât mai multe, ai o mare provocare. Nu numai suprapunerea orelor este o problemă, ci şi timpii de deplasare de la o scenă la alta. Când în festival sunt 90.000 de oameni pe seară, mişcarea e anevoioasă.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre necesitatea construirii şi modul în care se va realiza viitorul pasaj subteran Magheru, care va lega pe sub bulevard Aleea Ştrandului de Pacul Traian?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam săptămâna trecută, în data de 26 iulie a fost publicată în Monitorul Oficial Legea nr. 152/2019 pentru modificarea Codului rutier. Pe lângă modificările aduse procedurii de suspendare a dreptului de a conduce în cazul săvârşirii unei contravenţii, noua lege aduce şi modificări cu privire la sancţiunile aplicabile în cazul cercetării pentru comiterea unor infracţiuni la regimul rutier.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Tratamentul cardiopatiei ischemice este individualizat pentru fiecare pacient, ţinându-se cont de felul de viaţă, factorii de risc, gradul de incapacitate al bolnavului, stresurile specifice fizice şi emoţionale care precipită disconfortul toracic cu apariţia anginei, medicul fiind singurul care poate recomanda planul terapeutic. Acesta trebuie să cuprindă mai multe etape.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
22 Mai 2019, 19:17

Test drive de excepţie la Oradea: BMW i8 Roadster, „diavolul” hybrid (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

BMW Grup West Premium Oradea a scos la testare trei noutăţi din portofoliul BMW: i8 Hybrid, în variantele Roadster şi Coupé, şi i3, un automobil 100& electric. În evenimentul organizat la Hotelul Stokker din Oradea, echipa BIHOREANUL a testat, marţi, pentru cititorii săi modelul BMW i8 Roadster. O experienţă inconfundabilă!

Era inevitabil pentru compania BMW să facă tranziţia spre automobilele hybrid. Şi a făcut-o în mare stil, combinând toate atuurile posibile: putere mare, consum mic, poluare cât mai redusă şi design de lux. I8 Roadster captează atenţia încă de la prima vedere. Are o formă aerodinamică, sportivă, specifică automobilelor de lux, cu gardă mică la sol, înălţime în jur de 1 metru, uşile cu deschidere verticală fiind vedetele principale.

Expresia "a urca la bord" este oarecum nepotrivită în cazul i8. Practic, atât şoferul cât şi pasagerul coboară pentru a ajunge pe scaune, de aceea e nevoie de o oarecare mobilitate şi supleţe fizică. Odată instalat în scaun, se instalează şi senzaţia pură că te afli într-un monopost de Formula 1 sau chiar la comanda unui avion. Pornirea sistemelor de control de la bord întregesc senzaţia. Ergonomia designului frizează perfecţiunea. Fiecare buton este uşor accesibil, fiecare comandă este facilă, fiecare informaţie de pe ecrane e perfect vizibilă.

Comparaţia cu un avion nu este prea forţată. BMW i8 ajunge în 4,6 secunde la prima sută de kilometri pe oră şi, după alte câteva clipe poate atinge viteza de decolare a unui avion de linie. Motorul termic Twin Power Turbo de 1500 cm cubi, în doar 3 cilindri, care împinge din spate maşina şi dă senzaţii unice la accelerare, este ajutat de cel electric care se ocupă de puntea faţă. Împreună, cele două motoare aruncă pe şosea 374 de cai putere şi nu te lasă nicio clipă să uiţi că te afli la volanul unui BMW.

Cutia de viteze cu 6 trepte schimbă imperceptibil treptele în modul automat, iar la comutarea pe manual îi lasă şoferului posibilitatea de a conduce cât de sportiv vrea el, folosind doar padelele laterale amplasate pe volan, în faţa semnalizatoarelor. Sistemul de frânare face aproape imposibil derapajul oricât de bruscă ar fi apăsarea. Menţionăm că am făcut testul pe asfalt uscat, dar cel mai probabil e la fel şi pe asfalt umed. Stabilitatea în curbe este un alt atu de vârf al BMW i8, diferenţa între condusul în linie dreaptă şi condusul în viraje fiind aproape insesizabilă. Forma ergonomică a scaunelor are şi ea un rol important aici.

Viteza maximă a automobilului este limitată la 250 km/h, din care până la 120 se poate ajunge doar electric. În ceea ce priveşte consumul combinat, manualul tehnic al BMW i8 Roadster pare să fi suferit o imensă greşeală de tipar: 2.0 litri/100 km!!! Şi totuşi, producătorii ne asigură că nu este o greşeală, condusul în limite normale de viteză putând atinge aceste valori de-a dreptul incredibile.

Sistemele de siguranţă la condus sunt un ajutor mare pentru şofer şi pentru ceilalţi participanţi la trafic. BMW i8 frânează uşor când simte pietoni prin preajmă, îi avertizează cu un sunet de turbină când se circulă în mod electric până la 30 km/h, ajută la menţinerea benzii de rulare şi previne coliziunile cu maşina din faţă. Nu am apucat să testăm automobilul şi pe timp de noapte, deşi eram curioşi de tehnologia laser folosită în sistemul de iluminare, care garantează vizibilitatea până la 600 de metri.

Am testat-o pe un traseu de vreo 26 de kilometri în mediu urban şi aproape-urban. De la Hotelul Stokker am luat-o în modul electric pe Şirul Canonicilor şi Bulevardul Ştefan cel Mare, după care am cotit-o spre drumul expres. Am căutat drumuri fără semafoare, lesne de înţeles de ce. Odată ajunşi pe drumul expres, i-am lăsat pe cei din faţă să ia distanţă ca să ne creăm spaţiu de manevră, şi am călcat pentru prima dată pedala mai tare. Zgomotul motorului, vibraţia simţită în spate, acceleraţia resimţită de organism şi viteza cu care s-a derulat peisajul ne-au lăsat aproape muţi.

Am făcut o probă şi în rampă, până la Ciuperca, drum cu o înclinaţie pe care au simţit-o doar umanoizii din habitaclu, nu şi maşina. După o scurtă şedinţă foto (suplimentată de un cuplu de maramureşeni simpatici care ne-au rugat frumos să le dăm voie să-şi facă nişte poze cu maşina în fundal, iar noi, ca bogaţii, ne-am milostivit şi i-am lăsat), ne-am întors pe drumul expres, am ieşit pe Clujului şi am ajuns la punctul pe care ni-l doream - Centura. Acolo s-a dezlănţuit iadul. Acela a fost momentul în care BMW i8 Roadster ne-a arătat ce ştie şi ce poate.

Ecranul virtual care proiectează viteza curentă şi restricţiile de circulaţie pe sectorul de drum pe care ne aflam părea defect. E nefiresc pentru un conducător de maşină de duzină să vadă că rulează cu 40 km/h, iar după 2 secunde de acceleraţie să se pomenească la 120 km/h! Asta ni s-a întâmplat ori de câte ori pedala a fost apăsată mai hotărât.

După o scurtă perioadă de acomodare cu noile senzaţii, am trecut la nivelul următor. Am băgat o rugăciune scurtă anti-radar, am aşteptat să fim singuri pe cele două benzi pe sens, ne-am asigurat că nu vine nimeni din spate (de parcă ar fi fost posibil!), am inspirat adânc şi am călcat-o. La 160 km/h, maşina mai putea şi voia mai mult, ca o nimfomană, dar echipajul masculin din interior şi-a recunoscut limitele şi a revenit la viteza responsabilă. La coborâre, în curtea hotelului Stokker, pilotul BIHOREANULUI s-a prelins pe ciment şi a fost auzind exclamând: "Asta nu-i maşină! Ăsta e diavolul!"

La final, vă satisfacem şi probabil cea mai mare curiozitate - preţul acestei bijuterii. Ei bine, pentru toate tehnologiile, dotările, inovaţiile şi senzaţiile povestite în acest articol (plus prea multe altele), trebuie scos din buzunar 150.000 de Euro. Pe lângă aceasta mai recomandăm alocarea unui buget lunar pentru amenzile de viteză, pentru că o astfel de maşină nu te va lăsa niciodată să conduci în limitele Codului Rutier. Tocmai de aceea, recomandăm multă moderaţie şi echilibru în relaţia cu seducătorul BMW i8 Roadster.  

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2601 RON
  • 1 EUR = 4.7274 RON
  • 1 HUF = 0.0144 RON