URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
09 Decembrie 2017, 10:06

Ne enervează: Indicatoarele de parcare din Piaţa Cetăţii se bat cap în cap (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Locuitorii din Piaţa Cetăţii reclamă că de când municipalitatea a amenajat parcări cu taxă în şanţul fortificaţiei nu mai au unde îşi lăsa maşinile.

"Toţi şoferii care vin la serviciu sau cu treburi în zonă se aglomerează în parcarea riveranilor din blocurile din centrul civic pentru că este fără taxă. Deşi locul nu este amenajat sunt în stare să îşi împotmolească maşinile în noroi numai să nu plătească, în vreme ce parcarea cu taxă e aproape goală toată ziua", a reclamat BIHOREANULUI unul dintre locuitorii zonei.

Pentru că, peste zi, îşi găsesc locurile ocupate, mulţi dintre locatari ajung să îşi lase maşina contra cost în parcarea pietruită de sub podul de la intrarea în Cetate.

"Mă gândeam să îmi fac abonament de riveran, dar acolo sunt două plăcuţe care se bat cap în cap. Una spune că pot, iar alta că nu pot parca acolo pe bază de abonament de riveran", povesteşte orădeanul.

Despărţite de accesul în parkingul pietruit, cele două indicatoare anunţă pe o parte "parcare cu plată pe bază de abonament", deci inclusiv abonament pentru riverani, iar pe cealaltă parte că "în această parcare nu sunt valabile tichetele de parcare şi abonamentele eliberate pentru riverani".

Va fi modificat!

Contactat de BIHOREANUL, şeful Serviciului Parcări din cadrul Primăriei Ionuţ Şimon, spune că parcarea pietruită este rezervată exclusiv vizitatorilor Cetăţii, respectiv orădenilor ca au abonament de parcare în oraş şi vin să viziteze fortificaţia.

"Parcarea a fost amenajată pe fonduri europene, special pentru vizitatorii Cetăţii. Aici pot parca doar turiştii şi orădenii care au abonament pe marcaj alb, dar nu şi riveranii, pentru că altfel toate locurile ar fi ocupate în permanenţă", a spus Şimon.

Şeful Serviciului Parcări spune că indicatorul care permite parcarea cu abonament de riveran va fi modificat în cel mai scurt timp.

"Luna trecută, când au montat panoul care interzice parcarea cu abonament de riveran, colegii au uitat să acopere cu o bandă porţiunea care permite acest lucru", a explicat funcţionarul.

Potrivit lui Şimon, locuitorii zonei pot parca oriunde altundeva în şanţul Cetăţii pe bază de abonament de riveran.

În loc de clădire, parcare...

Pe de altă parte locuitorii din Piaţa Cetăţii sunt de părere că problema ar putea fi rezolvată mult mai simplu dacă municipalităţii ar amenaja parcarea din curtea blocului, astfel încât să nu mai parcheze în noroi, şi i-ar da destinaţia de parcare rezidenţială sau de domiciliu.

Viceprimarul Florin Birta a spus că municipalitatea cunoaşte problema reclamată de locuitorii zonei şi caută soluţii. "Primăria caută o formulă legală să intre în posesia clădirii abandonate în jurul căruia se parchează în prezent în curtea blocului. Ulterior, aceasta ar urma să fie demolată, iar în curtea blocului va fi transformată în parcare", a spus Birta.

Edilul a evitat să avanseze o dată concretă de începere a lucrărilor dat fiind faptul că acestea depind de data exproprierii clădirii.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Iar blocurile alea au parcari subterane la subsol. Si daca terenul din jurul blocului este al unui alt privat
Inseamna ca ei toti parcau gratis acolo ilegal in curtea altuia, iar acum se plang ca parcheaza si altii. Si totusi, cer ca din bani publici, adica inclusiv din impozitele mele de Nufaru si ale altora de Rogerius etc sa se cumpere terenul de la privat ca sa i se faca lui parcare.
Postat 09 Decembrie 2017, 18:37 de unu
Romanul si dupa 30 ani tot cultura de asistat social are: “sa ma rezolve statul”
In mod normal, prima intrebare care se pune e a cui e curtea interioara unde parcheaza oamenii. Daca e a blocului, asociatiei, cota parte proiprietari, sa isi puna borduri de 15 cm sa nu le urce nici cu un SUV, bariera de acces cu cardul sau telecomanda si sa plateasca asociatia. Asa nu mai intra “turistul” ca sa parcheze gratis in curtea ta, si nici tu nu mai ceri primariei sa parchezi gratis in parcarea ei, a cetatii. Dar e mai simplu sa renunti la propria responsabilitate si sa urli ca primaria nu iti da de mancare si nu iti pune in straita.
Postat 09 Decembrie 2017, 18:33 de unu
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON