URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când au venit liberalii la conducerea Oradiei, numai de dezbinare avem parte. Se face un pod nou peste Criș: de ce se face? Și dacă se face, de ce are doar o bandă pe sens? La ce ne trebuie drum expres când pe terenurile alea vegetația creștea liniștită încă de pe vremea lui Ladislau Întemeietorul? Iar se fac pasaje supra și subterane? E scandalos cum se intervine la renovarea parcurilor, nu era mai bine înainte?!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
11 Iulie 2017, 15:49

Pilotul echipei orădene Carcover Racing Team s-a impus în etapa din Cehia a campionatului de motociclism viteză RoSbk (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Campionatul de motociclism viteză RoSbk a programat cea de-a IV-a etapă a sezonului, în perioada 8-9 iulie, în Cehia. Aici, pilotul maghiar al echipei orădene Carcover Racing Team, Chrobák Janos, s-a impus în cursa desfăşurată la Brno, la clasa Supersport.  

Absent motivat în cursa de la Slovakia Ring, deoarece a avut o competiţie cu juniorii pe care-i pregăteşte la propria şcoală de pilotaj, Chrobák Janos s-a revanşat în Cehia, unde a câştigat cursa şi a reamintit că este unul dintre favoriţi la câştigarea campionatului.

În cele trei etape în care a luat startul, Chrobák a câştigat de două ori (Pannonia Ring şi Brno) şi a obţinut un loc III (în etapa inaugurală de la Serres, Grecia). Chrobák l-a devansat, la Brno, pe Pap Bela, pilot orădean care concurează pe cont propriu.

Locul III a fost obţinut de Aron Romocea, pilot de asemenea din Oradea, dar care concurează pentru Pascotă Racing Ghiroc. Revenit în competiţii, orădeanul lui Rozsdas Racing Team, Laci Pentek a sosit pe locul IV, iar colegul de echipă a lui Chrobak, Silvio Muzzalupo (Carcover), s-a clasat pe locul al V-lea.

Orădeanul Cristian Ghitea, liderul clasei GP 600 Rookies, a concurat la clasa Supersport. Aceasta pentru că au fost mai multe abandonuri şi căzături la antrenamente, astfel că nu s-a întrunit numărul de piloţi pentru efectuarea startului la această categorie, iar Ghitea a primit acceptul oficialilor pentru a concura la Supersport. "Am concurat pentru a acumula experienţă şi cred că am avut o evoluţie onorabilă", a spus Ghitea care a sosit pe locul VII şi s-a ales cu 9 puncte în ierarhia generală. La Sbk Challenge, Vigh Gyorgy s-a clasat pe locul III. La Brno, Vigh a fost întrecut de Ionuţ Mistode şi Gal Barda, însă se menţine în fruntea ierarhiei generale.

Ultimele două etape se vor desfăşura pe 3 septembrie, la Motorpark România şi în Croaţia, pe circuitul de la Rijeka, pe 22 octombrie.


Clasamentele generale:

La Supersport:

1 Pap Bela 75 pct

2 Janos Chrobak (Carcover) 66 pct

3 Aron Romocea 57 pct

4 Silvio Muzzalupo (Carcover) 36 pct

La SBK Challenge:

1 Vigh Gyorgy (Carcover) 72 pct

2 Alex Szekely (Team 33Cluj) 53 pct

3 Gal Barda (Ducati, Israel) 51 pct

4  Ionuţ Mistode (ASL Racing) 50 pct

La GP 600 – (Rookies):

1 Cristian Ghitea (Carcover) 59 pct

2 Ali Yefe Yegin (Turcia) 25 pct

3 Septimiu Popa 23 pct

4. Kerem Ucar (Turcia) 20 pct

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON