URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 21 SEPTEMBRIE 2018

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Ştiu, investiţia a costat o grămadă de bani şi nu se poate merge la infinit pe bunăvoinţa constructorului, care schimbă pe banii lui dalele deteriorate. Dar Piaţa Unirii a fost făcută pentru ca orădenii şi turiştii să se poată bucura de ea! Dacă mergem pe ideea că Piaţa devine un loc sacru, intangibil, s-ar putea să fim nevoiţi ca la intrare să ne descălţăm şi să umblăm cu tălpici, ca pe vremuri în Palatul Baroc.
Zic şi eu
Adrian Cris
Abia aştept să-l văd pe domnu’ Nelu Mang, întâiul familist al Bihorului, având de-a dreapta sa vreun popă în sutană şi în stânga un frate cu şorţuleţ, echer şi compas (sau invers), propovăduind printre bihoreni modificarea Constituţiei aşa încât să definească expres căsătoria ca "uniunea dintre un bărbat şi o femeie", la referendumul din 7 octombrie! În treacăt fie zis, nu-i ironic că Dragnea a pus "consultarea populară" într-o duminică fără soţ?
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
După ce, zeci de ani, românii au plătit taxa de drum în prețul combustibilului, rovignete pentru drumuri și taxe de trecere pentru poduri, după ce au trecut ani mulți de la semnarea celui mai păgubos contract din istorie pentru România (contractul cu Bechtel, mulțumim Adrian Năstase!) fără ca cineva să facă pușcărie, după ce s-a furat din banii de drumuri ca-n filme, ei bine, după toate acestea, românilor li se cer din nou bani pentru a nu fi tratați drept animale și pentru a avea dreptul de a circula pe o șosea cu pretenții de autostradă. O adevărată taxă pe prostie!
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre felul în care gestionează autorităţile combaterea pestei porcine africane?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Legea nr. 203/2018 privind măsurile de eficientizare a achitării amenzilor contravenţionale, lege care a intrat în vigoare pe 24 august 2018, prevede că în materia contravenţiilor rutiere se va aplica, de la 1 ianuarie 2019, o nouă metodă referitoare la achitarea acestora.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Căpuşele sunt vectorii unor boli grave (paralizie, febra Q, tularemia, borelioza şi altele), dar de cele mai multe ori reacţia locală produsă de muşcătură se limitează la o simplă roşeaţă cu senzaţie de mâncărime (prurit) care dispare în decurs de câteva zile în lipsa suprainfecţiei bacteriene. 
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Se pare că minciuna îl poate face pe un politician să pară mai... autentic. Oamenii tind să vadă minciunile emise de un lider politic drept o tentativă a acestuia de a se lupta cu mâinile murdare împotriva unui sistem corupt; asta în pofida faptului că minciunile sunt sfruntate şi demistificate ulterior.
13 Iulie 2017, 10:44

Concurs internaţional de atelaje, în weekend, la Oşorhei

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Iubitorii sporturilor hipice sunt aşteptaţi în acest weekend la Oşorhei, unde în perioada 14-16 iulie se va desfăşura un concurs internaţional de atelaje. Spectacolul ecvestru va avea loc pe păşunea de la Berkes şi este inclus în cadrul celei de-a IX-a ediţii a Zilelor Comunei Oşorhei.

Concursul Internaţional de Atelaje de la Oşorhei se va desfăşura în acest an pe păşunea de la Berkes, în perioada 14-16 iulie, în cadrul celei de-a IX-a ediţii a Zilelor Comunei Oşorhei. Astfel, în mijloc de iulie, timp de trei zile, de vineri până duminică, doritorii se vor bucura din plin de frumosul spectacol ecvestru de la Oşorhei, având ocazia să admire cai extrem de valoroşi, exemplare cabaline deosebit de frumoase şi spectaculoase, antrenate pentru a participa cu succes la competiţii de mare anvergură. Atelajele participante în competiţie, prezentarea şi sportivitatea conducătorilor de echipaje vor aduce un plus de atractivitate şi spectaculozitate pe parcursul celor trei zile de concurs. Întregul concurs, care presupune trei probe: dresaj, maraton şi obstacole, se va desfăşura în Zona Berkes din cadrul comunei Oşorhei.

Iată programul şi modul de desfăşurare a competiţiei:

Concursul de dresaj - Vineri, 14 iulie, ora 11:

Pe un teren de 40x100 m atelajele trebuie sa evolueze dupã un program obligatoriu dinainte stabilt. În dreptul literelor aşezate în puncte fixe lângã careul de dresaj caii trebuie sã execute întoarceri, schimbãri de aluri de mers, cercuri mai mici, mai mari conduşi, cu o mânã sau douã mâini, semicercuri, diagonale, opriri în care câteva secunde atelajul trebuie sã stea nemişcat sau dat înapoi 3 m obligatoriu în linie dreaptã. Caii trebuie sã meargã în aceeaşi cadenţã, cu aceaşi ţinutã, deci cu o armonie perfectã în patru aluri de mers, şi anume pas – obligatoriu bine sprijinit pe zãbalã, cu ritmicitate şi cu aceaşi forţã de tracţiune din partea cailor, trap mãrunt, trap de lucru şi trap alungit. Aceastã ultimã alură de mers este poate cel mai greu de realizat. Cere atât o conformaţie anatomicã aproape perfectã din partea cailor cât şi multã, multã muncã şi antrenamente.Se puncteazã atât driverul cât şi prezentarea atelajului. Punctajul obţinut fiind scãzut din punctajul maxim şi devine punct de penalizare cu care concurentul continuã concursul în urmãtoarele probe. Eroarea de parcurs dupã trei reluãri înseamnã descalificare.

Concursul de maraton -  Sâmbătă, 15 iulie, ora 11:

Proba de maraton pune la încercare rezistenţa fizică şi pregătirea tehnică a cailor şi a driverilor. Traseul de maraton, cu o lungime de peste 15 kilometri are mai multe etape şi presupune pacurgerea traseului în cel mai scurt timp. Pe traseu sunt instalate şapte obstacole naturale şi artificiale construite din lemn şi alte materiale, aplicându-se câte puncte de penalizare la fiecare 5 secunde petrecute într-un obstacol, cu riscul eliminării din probă pentru concurenţii care depăşesc limita de 5 minute. Trãsurile folosite la proba de maraton sunt vehicule cu construcţie specialã, realizate cu soluţii tehnice sofisticate. Ele trebuie sã aibã greutãţi si ecartamente obligatorii stabilite în regulament iar ţinuta şi costumaţia concurenţilor este la libera alegere, doar casca de protecţie sau toca fiind obligatorii. Secundul (secunzii) au o sarcinã foarte precisã şi deosebit de dificilã, ei ţin echilibrul atelajului, de multe ori executând exerciţii fizice aproape acrobatice. Condiţia fizicã şi cea psihicã sunt extrem de importante atât la driveri cât şi la cai.

Concursul de obstacole -  Duminică, 16 iulie; ora 11:

Concurenţii se prezintã la start în funcţie de rezultatele obţinute în primele zile, astfel cã primii la start sunt cei cu cele mai multe puncte de penalizare iar ultimii sunt echipajele cu cele mai bune rezultate. Din nou se cere trăsura de stil şi costumaţia elegantã. Obstacolele constau din jaloane portocalii de formã conicã aşezate la 10 cm de ecartamentul roţilor, fiecare jalon având câte o minge deasupra. Mingea doborâtã de concurent se penalizeazã. Porţile sunt marcate, pe o parte si alta cu culori, culoarea roşie obligatoriu la mâna dreaptã şi culoarea albã la mâna stângã. Parcul de obstacole este decorat cu plante şi flori ornamentale, ridicând astfel nivelul estetic al probei. Pe lângã doborârea mingilor sau depãşirea timpului de bazã, atelajele sunt penalizate cu puncte pentru derobãri sau nesupuneri din partea cailor, lipsa elementelor obligatorii din ţinuta concurenţilor sau dotarea incompletã a trãsurilor, iar ajutorul din exterior sau din partea secundului, eroarea de parcurs sau a treia împotrivire a cailor, depãşirea unui minut de la semnalul sonor şi pânã la trecerea liniei de start şi ocolirea porţii de sosire sau rãsturnarea trãsurii se pedepsesc cu descalificare.

Punctajul final

Punctajul final al concursului de atelaje se realizeazã prin adunarea punctelor de penalizare din toate cele trei zile de concurs. Dupã terminarea celor trei probe, va avea loc premierea si parada  atelajelor în ritmurile muzicii şi aplauzele spectatorilor.

Participanţii

Vor lua startul un număr de aproximativ 15-17 atelaje, din mai multe ţări, printre participanţi numărându-se componenţii echipei naţionale de atelaje a României precum şi driveri din TOP 10 mondial, inclusiv vicecampionul mondial en-titre.

Locaţia

La circa 700 de metri de ieşirea din Oşorhei înspre Cluj, pe partea dreaptă, imediat după Moara Albastră se găseşte drmul care duce spectatorii exact la pista de concurs, denumită de localnici Păşunea Berkeş.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
POATE AȘA RĂMÂNE
Reformulez: Dintre cânăreți participăa cineva la....călărie ?
Postat 13 Iulie 2017, 12:13 de TDS
count display

FOTO BIHOREANUL

  • Deţinuţii din mai multe judeţe s-au întrecut la fotbal: Orădenii, pe locul II (FOTO / VIDEO)
  • Se toarnă fundaţia! Au început construcţia podului din strada Universităţii (FOTO)
  • Lucrările s-au terminat, ambuteiajele continuă! Trecerea de nivel cu calea ferată din strada Uzinelor a fost modernizată degeaba (FOTO)
  • Figaro și Lucifer, doi motani singuratici au ajuns de la Paris la Zoo Oradea (FOTO)
  • Cruce luminoasă de 14 metri, înălţată la Vintere cu ocazia Centenarului (FOTO)
  • Let’s do it, Bihor: Peste 23.000 de voluntari au adunat 30.000 de saci de gunoaie (FOTO)
  • Gunoaie de oameni: Firma de salubritate a Primăriei Aleşd a aruncat 200 tone de deşeuri în mijlocul naturii (FOTO/VIDEO)
  • 'Huligani' la Cetate: Rockerii de la Hooligans au închis Zilele Culturii Maghiare (FOTO/VIDEO)
  • Oradea City Running Day: Alergători de toate vârstele au fugit pe străzile oraşului (FOTO/VIDEO)
  • Cântăreţul de la pod: În fiecare seară, trubadurul Lucian Chelu cântă pentru orădeni lângă Podul Intelectualilor (FOTO/VIDEO)

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 3.8697 RON
  • 1 EUR = 4.5959 RON
  • 1 HUF = 0.015 RON