URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 23 MARTIE 2019

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Atunci când se fac investiţii din fonduri guvernamentale, reţeta e simplă. De obicei câştigă o firmă tare din Bucureşti, care are intrare pe la CNAIR, la Ministerul Dezvoltării sau la Compania Naţională de Investiţii. Imediat după adjudecarea licitaţiei, care de regulă are la bază descalificarea concurenţei, fericitul câştigător sună la fraierii care au firme din Oradea şi le propun să le subcontracteze lucrarea.
Zic şi eu
Adrian Cris
Se zice că doar cine nu munceşte nu greşeşte (deşi eu, personal, cred că greşeşte şi cel ce nu munceşte). În orice caz, bărbaţi sunt cei care îşi asumă greşelile, iar eu îmi declar apartenenţa la această categorie. Ca atare, recunosc că după ce am primit reacţia lui Pásztor, i-am verificat argumentele, cum că deplasarea în interes de serviciu în Austria a făcut-o separat de cea în interes privat în Elveţia. 
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Protestul de vineri a avut eficiența unei petale de trandafir în fața șenilei unui tanc de 50 de tone. Conducătorii s-au spart de râs în timpul protestului de un sfert de ceas al celor buni, după care s-au întors în întuneric și fum, la masa de poker pe care joacă soarta acestei nații nefericite. Pe ei nu îi interesează dacă străzile se blochează pentru 15 minute, câtă vreme lucrul acesta oricum se întâmplă zilnic, ore în șir...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Care credeţi că ar fi soluţia cea mai bună pentru reintroducerea zborurilor internaţionale e Aeroportul din Oradea?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Instanţa Supremă s-a pronunţat recent, printr-o decizie de speţă, în sensul în care Ghidul pentru acordarea daunelor morale emis de Fondul de Protecţie a Victimelor Străzii nu este obligatoriu pentru instanţe.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Scleroza multiplă este o boală caracterizată prin inflamaţia şi distrucţia selectivă a mielinei sistemului nervos central, cu apariţia unor zone de cicatrizare. Mielina este o substanţă care înveleşte fibrele nervoase, având un rol important în conducerera influxului nervos şi care apare în luna a 5-a vieţii intrauterine cu definitivare după naştere. Boala mai este denumită şi scleroza "în plăci" datorită aspectului zonelor cicatrizate ale creierului, leziunile fiind denumite "plăci".
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
13 Iulie 2017, 10:44

Concurs internaţional de atelaje, în weekend, la Oşorhei

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Iubitorii sporturilor hipice sunt aşteptaţi în acest weekend la Oşorhei, unde în perioada 14-16 iulie se va desfăşura un concurs internaţional de atelaje. Spectacolul ecvestru va avea loc pe păşunea de la Berkes şi este inclus în cadrul celei de-a IX-a ediţii a Zilelor Comunei Oşorhei.

Concursul Internaţional de Atelaje de la Oşorhei se va desfăşura în acest an pe păşunea de la Berkes, în perioada 14-16 iulie, în cadrul celei de-a IX-a ediţii a Zilelor Comunei Oşorhei. Astfel, în mijloc de iulie, timp de trei zile, de vineri până duminică, doritorii se vor bucura din plin de frumosul spectacol ecvestru de la Oşorhei, având ocazia să admire cai extrem de valoroşi, exemplare cabaline deosebit de frumoase şi spectaculoase, antrenate pentru a participa cu succes la competiţii de mare anvergură. Atelajele participante în competiţie, prezentarea şi sportivitatea conducătorilor de echipaje vor aduce un plus de atractivitate şi spectaculozitate pe parcursul celor trei zile de concurs. Întregul concurs, care presupune trei probe: dresaj, maraton şi obstacole, se va desfăşura în Zona Berkes din cadrul comunei Oşorhei.

Iată programul şi modul de desfăşurare a competiţiei:

Concursul de dresaj - Vineri, 14 iulie, ora 11:

Pe un teren de 40x100 m atelajele trebuie sa evolueze dupã un program obligatoriu dinainte stabilt. În dreptul literelor aşezate în puncte fixe lângã careul de dresaj caii trebuie sã execute întoarceri, schimbãri de aluri de mers, cercuri mai mici, mai mari conduşi, cu o mânã sau douã mâini, semicercuri, diagonale, opriri în care câteva secunde atelajul trebuie sã stea nemişcat sau dat înapoi 3 m obligatoriu în linie dreaptã. Caii trebuie sã meargã în aceeaşi cadenţã, cu aceaşi ţinutã, deci cu o armonie perfectã în patru aluri de mers, şi anume pas – obligatoriu bine sprijinit pe zãbalã, cu ritmicitate şi cu aceaşi forţã de tracţiune din partea cailor, trap mãrunt, trap de lucru şi trap alungit. Aceastã ultimã alură de mers este poate cel mai greu de realizat. Cere atât o conformaţie anatomicã aproape perfectã din partea cailor cât şi multã, multã muncã şi antrenamente.Se puncteazã atât driverul cât şi prezentarea atelajului. Punctajul obţinut fiind scãzut din punctajul maxim şi devine punct de penalizare cu care concurentul continuã concursul în urmãtoarele probe. Eroarea de parcurs dupã trei reluãri înseamnã descalificare.

Concursul de maraton -  Sâmbătă, 15 iulie, ora 11:

Proba de maraton pune la încercare rezistenţa fizică şi pregătirea tehnică a cailor şi a driverilor. Traseul de maraton, cu o lungime de peste 15 kilometri are mai multe etape şi presupune pacurgerea traseului în cel mai scurt timp. Pe traseu sunt instalate şapte obstacole naturale şi artificiale construite din lemn şi alte materiale, aplicându-se câte puncte de penalizare la fiecare 5 secunde petrecute într-un obstacol, cu riscul eliminării din probă pentru concurenţii care depăşesc limita de 5 minute. Trãsurile folosite la proba de maraton sunt vehicule cu construcţie specialã, realizate cu soluţii tehnice sofisticate. Ele trebuie sã aibã greutãţi si ecartamente obligatorii stabilite în regulament iar ţinuta şi costumaţia concurenţilor este la libera alegere, doar casca de protecţie sau toca fiind obligatorii. Secundul (secunzii) au o sarcinã foarte precisã şi deosebit de dificilã, ei ţin echilibrul atelajului, de multe ori executând exerciţii fizice aproape acrobatice. Condiţia fizicã şi cea psihicã sunt extrem de importante atât la driveri cât şi la cai.

Concursul de obstacole -  Duminică, 16 iulie; ora 11:

Concurenţii se prezintã la start în funcţie de rezultatele obţinute în primele zile, astfel cã primii la start sunt cei cu cele mai multe puncte de penalizare iar ultimii sunt echipajele cu cele mai bune rezultate. Din nou se cere trăsura de stil şi costumaţia elegantã. Obstacolele constau din jaloane portocalii de formã conicã aşezate la 10 cm de ecartamentul roţilor, fiecare jalon având câte o minge deasupra. Mingea doborâtã de concurent se penalizeazã. Porţile sunt marcate, pe o parte si alta cu culori, culoarea roşie obligatoriu la mâna dreaptã şi culoarea albã la mâna stângã. Parcul de obstacole este decorat cu plante şi flori ornamentale, ridicând astfel nivelul estetic al probei. Pe lângã doborârea mingilor sau depãşirea timpului de bazã, atelajele sunt penalizate cu puncte pentru derobãri sau nesupuneri din partea cailor, lipsa elementelor obligatorii din ţinuta concurenţilor sau dotarea incompletã a trãsurilor, iar ajutorul din exterior sau din partea secundului, eroarea de parcurs sau a treia împotrivire a cailor, depãşirea unui minut de la semnalul sonor şi pânã la trecerea liniei de start şi ocolirea porţii de sosire sau rãsturnarea trãsurii se pedepsesc cu descalificare.

Punctajul final

Punctajul final al concursului de atelaje se realizeazã prin adunarea punctelor de penalizare din toate cele trei zile de concurs. Dupã terminarea celor trei probe, va avea loc premierea si parada  atelajelor în ritmurile muzicii şi aplauzele spectatorilor.

Participanţii

Vor lua startul un număr de aproximativ 15-17 atelaje, din mai multe ţări, printre participanţi numărându-se componenţii echipei naţionale de atelaje a României precum şi driveri din TOP 10 mondial, inclusiv vicecampionul mondial en-titre.

Locaţia

La circa 700 de metri de ieşirea din Oşorhei înspre Cluj, pe partea dreaptă, imediat după Moara Albastră se găseşte drmul care duce spectatorii exact la pista de concurs, denumită de localnici Păşunea Berkeş.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
POATE AȘA RĂMÂNE
Reformulez: Dintre cânăreți participăa cineva la....călărie ?
Postat 13 Iulie 2017, 12:13 de TDS
count display

FOTO BIHOREANUL

  • Magazinul de plante Kaluna vă aşteaptă în parcarea Era Park Oradea (FOTO)
  • Bustul generalului Moşoiu a fost coborât de pe soclu pentru reabilitare (FOTO/VIDEO)
  • Echilibru şi spectacol la Cupa Tengo de la Salonta (FOTO)
  • Percheziții ale polițiștilor orădeni într-un dosar cu droguri de mare risc. Captură impresionantă (FOTO / VIDEO)
  • Incendiu de proporţii în Oradea, la o firmă din Parcul Industrial (FOTO / VIDEO)
  • La mulți ani, ERA Park! Carla’s Dreams i-a cucerit, sâmbătă seară, pe orădeni (FOTO / VIDEO)
  • Înaripatele Oradiei: Malurile verzi ale Crişului Repede şi stufărişul au atras în oraş numeroase specii noi de păsări (FOTO)
  • Puzderie de lume în centrul Oradiei, de Ziua Maghiarilor. Îmbrăcat în huszár, Szabó Ödön a acuzat că maghiarii sunt discriminaţi (FOTO/VIDEO)
  • #șîeu... NU: Angajaţii lui Ştefan Mandachi de la Oradea, împiedicaţi să protesteze în faţa propriului restaurant printr-un ordin al... „doamnei de la Lotus” (FOTO/VIDEO)
  • #Șîeu: Bihorenii au protestat pentru autostrăzi. Vezi cine și cum a manifestat! (FOTO / VIDEO)
Ultimele Comentarii

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1758 RON
  • 1 EUR = 4.7558 RON
  • 1 HUF = 0.0151 RON