URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 19 MAI 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Cred că încorporarea Sânmartinului trebuia făcută în primul rând organic, natural, urmând ca oficial să aibă loc numai după ce toate condițiile ar fi fost îndeplinite. Bunăoară, acum Bolojan propune un sistem de transport în comun pentru întreaga Zonă Metropolitană. Iată un mod discret și eficient de a îngloba comunele limitrofe în corpul municipiului.
Zic şi eu
Adrian Cris
Anul trecut, tot la jumătatea lunii mai, vă împărtăşeam o "Poveste din Sicilia", cu un tânăr plecat din Găeşti, dar în continuare legat de ţară, inclusiv prin site-urile de ştiri, care zicea că nu s-ar întoarce. "Banii pe care voi îi primiţi acum sunt bani mincinoşi, n-o să vă ţină mult", zicea Ionuţ, mai lucid decât mulţi dintre cei de acasă, care începeau să guste majorările de salarii oferite bugetarilor.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
La o primă analiză, bazată pe obida generală şi frustrările acumulate, motivele de a sta acasă par mai multe. Supărarea pe politicieni nu e o boală românească, funcţionează oriunde în lume. La noi pare mai aprigă din cauză că şi noi suntem mai aprigi la mânie. Pe lângă asta, mai ajută şi randamentul scăzut al clasei politice.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Pe 26 mai, veţi merge şi veţi vota şi la referendumul convocat de preşedintele României, pe tema interdicţiei graţierii şi amnistierii faptelor de corupţie şi a ordonanţelor de urgenţă pe tema justiţiei?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Iniţiativa de revizuire a Constituţiei în sensul interzicerii ocupării funcţilor publice de către persoane condamnate este constituţională. Recent, a fost publicată pe site-ul Curţii Constituţionale Decizia nr. 222 din 9 aprilie 2019 prin care Curtea Constituţională a stabilit că iniţiativa de revizuire a Constituţiei, iniţiată de un număr foarte mare de cetăţeni, este constituţională şi poate să îşi continue parcursul legislativ.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Deşi numărul cazurilor de cancer al stomacului sunt în continuă scădere, totuşi această boală rămâne încă o problemă, studiile epidemiologice sugerând că riscul de a face boala este mai mare la clasele sociale cu nivel socio-economic scăzut. Consumul îndelungat de alimente cu un conţinut mare de nitriţi (cum sunt cele uscate, sărate şi afumate) poate determina apariţia bolii, alături de acţiunea unor bacterii. 
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
09 Mai 2019, 09:12

Cu podul la plimbare: Cum a fost Primăria Oradea „faultată” din nou de CFR

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Oradea nu are noroc la înţelegerile cu CFR. Prelungirea drumului rapid din strada Ecaterina Teodoroiu a întârziat cu anii, montarea instalaţiilor pentru semnalizarea acustică şi luminoasă la trecerea la nivel cu calea ferată din strada Uzinelor - plătită de oraş încă de anul trecut - nu a început nici acum, iar lărgirea la două benzi pe sens a trecerii pe sub podul CFR de la intrarea în oraş dinspre Episcopia Bihor s-a împotmolit în faza de proiect.

Mai sensibili la iniţiativele private, funcţionarii au autorizat anul trecut construirea în zona de siguranţă feroviară a unei spălătorii auto exact pe direcţia viitorului drum! 

Citiți mai mult pe Blogul lui Bihorel!

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
@pinonel
Sa stii ca nu m-am bucurat deloc cand am citit articolul si am scris comentariul. Poate unii s-au bucurat. Esecurile administratiei vor fi resimtite de toti oradenii, nu numai de cei ce voteaza pnl-ul. Daca ungurii vin cu autostrada la granita si Selina face jonctiunea cu ei, se muta traficul de pe Bors pe noua frontiera. Atunci sa vezi jale! Trafic pe o banda pe sens spre si dinspre autostrada? Invit administratia sa gaseasca urgent solutii desi cred ca s-au resemnat si au scos din palarie varianta cu drumul rapid prelungit de la blocul ANL pana la Real in Episcopia. Din punctul meu de vedere drumul nou nu va fi suficient. Inca ceva: obligatorie centura de ocolire la Biharia, unde traficul este deja sufocat. Altfel tot drumul rapid este egal cu zero.
Postat 10 Mai 2019, 06:57 de Kid
@scortosul, @kid
Corecte si pertinente observatiile voastre! Si-au exprimat si altii nedumerirea in sensul in care nu poti (sau poti? ce zice distinsa dna inginer/arhitect?) sa obtii autorizatie de construire fara a face dovada unui drept asupra terenului pe care se va construi. Asa ca minciunile cu cfr-ul care-i pune bete-n roate bunului primar, sunt fake news-uri. Ce ,,drept" avea birtinezul asupra amprizei caii ferate cand a inceput lucrarile la drumul fara sfarsit?! Niste promisiuni pe care i le-a susurat la ureche Sorin Bușe pe la vreun chiolhan?! Va amintiti ca voia sa-l puna nea Ilie pe lista la parlamentare si batea judetul cu el prezentandu-l primarilor pnl... ?!
Postat 10 Mai 2019, 05:29 de pinonel
Lungul nasului
Asa se intimpla cind iei viteza si faci falusul mare prin fata unor dinozauri ca cfr,cnair,psd,udmr etc.Pestele mai mare inghite pestele mai mic...nu de foame,din motive de cartea junglei,sau pur si simplu ca n-ai buletin de oras.
Postat 09 Mai 2019, 18:29 de excalibur
Redactia
Faceti voit, talmes-balmes o chestiune serioasa si nu e bine. Incercati sa transferati vina la cfr si lucrurile nu stau deloc asa. Da, CFR -ul nu a emis aviz favorabil pt ce voia Primaria Oradea. Polite politice! Dar chiar daca cei de la cfr si-au dat acordul pt constructia spalatoriei, ei nu au emis nici certificatul de urbanism nici autorizatia de construire. Alea au fost emise de Primaria Oradea. Daca functionarii din PMO stiau ca pe amplasamentul respectiv se vrea construirea unui drum nu trebuiau sa emita autorizatia de constructie. Punct! Restul sunt povesti si caterinca.
Postat 09 Mai 2019, 14:29 de Kid
Avem atâția avocați deștepți
Și nu se gândește niciunul că acesta este un atac la siguranța națională?
Postat 09 Mai 2019, 12:15 de Sandu1206
Lucratura nu e de ieri de azi...
Lucratura nu e de ieri de azi ... are vechime caci lucrarile sun finantate pe fonduri UE care fonduri se obtin in ceva timp, asa ca treaba e imputita rau! Nici macar atunci cand am sesizat acest aspect)tot pe aici) nu s-a intreprins nimic pentru stoparea lucrarilor la stadiul de atunci si eventual mutarea lor mai spre sud in asa fel incat sa se poata face largirea acesului sub CF. E o manareala acolo, o manareala bine planificata la care angajati ai pmo au pus botul.
Postat 09 Mai 2019, 11:51 de scortosul
Asa cum...
Asa cum am sesizat acest aspect acum cateva saptamani(tot pe aici) revin cu o intrebare: nu PMO a aprobat construirea acolo a acelei spalatorii?? Nu stie stanga ce face dreapta in pmo? acum cativa ani am intrebat(tot pe aici) de ce nu se face parallel cu CF un drum care sa scoata traficul de sb calea ferata si sa se ajunga in drumul uzinal. Se poate construe pe raza municipiului fara acordul pmo? Cineva a dat acordul fara sa stie sefimea? Cautai cine si ce relatii il leaga de primarie pe patronal spalatoriei si urmand firul ajungeti la om.
Postat 09 Mai 2019, 11:44 de scortosul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2452 RON
  • 1 EUR = 4.7616 RON
  • 1 HUF = 0.0147 RON