URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 15 NOIEMBRIE 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Este evident că, după marele război al tranșeelor cu pasaje subterane și girații îngropate, urmează  bătălia pentru parcări. Însă ideea de a lăsa pe mâna unui investitor specializat această afacere trebuie analizată cu foarte mare atenție, în niciun caz după sistemul „da, șefu’, am înțeles, să trăiți!”.
Zic şi eu
Adrian Cris
Duminică, prima oară în ultimii 30 de ani, am avut cu adevărat din ce alege la Preşedinţie, nu doar „răul mai mic”, ci şi binele, să zic aşa. Electoratul de dreapta (spre deosebire de simpatizanţii unor Dăncilă, Diaconu, Cumpănaşu etc, ale căror exigenţe sunt modeste) a acuzat, însă, o altă premieră, ruşinoasă: lipsa dezbaterii, a confruntării între pretendenţi...
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Când vorbim despre rasism avem tendinţa de a vorbi la persoana a II-a sau a III-a. Privindu-ne în oglindă, rasismul nu se vede ca un rid şi nici nu ustură ca o zgârietură. La fel şi xenofobia. Iar discriminarea nu se vindecă cu alifii sau pastile. Rasism, xenofobie, discriminare - păcate pe care le punem în cârcă altora fiindcă oglinda în care ne reflectăm este fermecată şi ne arată doar ce vrem să vedem noi...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cu cine veți vota în turul doi al alegerilor prezidențiale din 24 noiembrie?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam anterior, poprirea este operaţiunea prin care, prin intermediul unui executor judecătoresc şi în temeiul unui titlu executoriu, un creditor încearcă să obţină banii datoraţi de o altă persoană (a treia persoană) debitorului său. Procedura popririi presupune o adresă se înfiinţare a popririi emisă de executorul judecătoresc şi comunicată terţului poprit (care, de regulă este fie angajatorul debitorului, fie o bancă).
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Infarctul miocardic acut (IMA) reprezintă necroza ireversibilă a unei părţi din miocard, aproape întotdeauna datorită aterosclerozei coronariene. Mecanismul de producere este scăderea bruscă a fluxului sanguin coronarian în urma fisurării şi ruperii unei plăci ateromatoase de la nivelul unei artere coronare afectate în prealabil de ateroscleroză, fapt ce determină formarea unui tromb care obturează artera şi necroza ulterioară a teritoriului deservit de această arteră.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
02 Iulie 2019, 16:35

Ne enervează: De ce merg și nu merg semafoarele din intersecţia Calea Aradului-Decebal

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

La șase luni după ce sensul giratoriu de la intersecția Bulevardului Decebal cu strada Primăriei şi cu Calea Aradului a fost semaforizat, participanții la trafic folosesc aceeași metodă ca înainte, asigurându-se la fiecare trecere de pietoni.

Dacă în urmă cu câteva săptămâni pietonii își lungeau gâtul ca să urmărească semaforul pentru mașini pentru că cel destinat lor nu mergea, acum lumea s-a mai obișnuit, observând că orice s-ar întâmpla semaforul mașinilor ori e galben ori e oprit.

Contactat de BIHOREANUL, viceprimarul Mircea Mălan a confirmat că există o problemă cu semafoarele care ar trebui să detecteze intrarea tramvaielor în intersecție, dar detectează și mașinile, pentru că acestea circulă pe șinele de tramvai.

„Acele semafoare sunt dotate cu un sistem care se numește buclă de inducție și care presupune ca atunci când se apropie un obstacol pe linie (n.r. tramvaiul) culoarea semaforului se face verde. Zona de trecere a tramvaielor este trasată cu dungi albe, pentru ca șoferii să nu treacă pe acolo, dar ei în continuare folosesc banda tramvaiului”, a declarat viceprimarul. Potrivit acestuia, când mașinile trec peste șine, sistemul le confundă cu tramvaiul astfel că semaforul rămâne tot pe culoarea verde, dându-le prioritate și automobilelor. 

Pentru a se rezolva această problemă, Poliția Locală a decis ca sistemul cu buclă de inducție să fie dezactivat, iar semafoarele să treacă pe intermitent.

„Între timp OTL achiziționează un sistem GPS care va fi montat pe toate tramvaiele și care va fi corelat cu sistemul semafoarelor”, a mai spus edilul. Astfel când tramvaiul va ajunge în intersecție, GPS-ul va anunța venirea lui, iar semaforul se va face verde, la plecarea lui sistemul se va închide şi culoarea va deveni roșie.

Viceprimarul nu a dat, însă o dată exactă cu privire la momentul în care GPS-ul va fi achiziționat și pus în funcțiune, ceea ce înseamnă că semafoarele vor crea în continuare confuzie.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Mașinile circulă pe liniile de tramvai ... zise imberbul !?!
Păi, dacă nu vreți să se intersecteze unele cu altele ... mai săpați odată locul și băgați tramvaiul pe la subsol, dacă tot suntem în "Mica Vienă" și tot vreți să vă afirmați la primărie că aveți idei !?!
Postat 02 Iulie 2019, 18:10 de CrisDumi
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.3343 RON
  • 1 EUR = 4.7669 RON
  • 1 HUF = 0.0143 RON