URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 25 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
04 Martie 2019, 14:14

Dezastrul de la Aeroportul Oradea: Bolojan cere înlocuirea politrucilor cu specialişti şi implicarea Primăriei în management (VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primarul Ilie Bolojan a avut, luni, o ieşire publică dură la adresa conducerii Consiliului Judeţean şi a Aeroportului Oradea, făcându-le responsabile de dispariţia zborurilor externe şi acuzându-le de nepricepere în domeniu, ba chiar de "prostie".

Edilul Oradiei a cerut, din nou, cooptarea unor specialişti, precum şi implicarea municipalităţii în gestionarea aeroportului orădean.

Fără zboruri externe în 2019

Primarul Ilie Bolojan a spus că, prin anularea zborurilor externe Tarom, bihorenii au fost, practic, anunţaţi că "în acest an nu vom mai avea curse externe de pe Aeroport pentru că e nevoie de cel puţin şase luni ca să pregăteşti şi să deschis o cursă nouă". De asemenea, el a amintit şi de reducerea numărului de zboruri Blue Air spre şi dinspre Bucureşti.

Bolojan a precizat că, în 2018, chiar şi în condiţiile în care Ryanair a renunţat la unele rute chiar şi din vară, pe Aeroportul Oradea s-au înregistrat 220.000 de pasageri, semn că potenţialul aeroportului ar fi – cu mai multe zboruri – de 350.000 de pasageri.

Doar că, în ianuarie 2019, numărul pasagerilor a scăzut la 5.000, de la peste 20.000 în aceeaşi lună a anului 2018. "Dacă am face o simulare pentru anul 2019 am ajunge undeva la 60-70.000 pasageri, o scădere cu două treimi".

Rămaşi în urmă

Bolojan a arătat că lipsa zborurilor afectează atât bihorenii cât şi dezvoltarea Oradiei şi a judeţului. "Dacă nu eşti conectat, rămâi în urmă", a spus Ilie Bolojan, subliniind că lipsa unui aeroport cu deschidere afectează inclusiv salariile din Bihor.

"Efectul e cel din 2004 când în municipiul Oradea nu se dezvoltau parcuri industriale. Dacă Oradea ar fi avut parcul de pe Şoseaua Borşului cu cinci ani înainte, altfel ar fi fost astăzi nivelul de salarizare şi nivelul de complexitate tehnologică", a adăugat edilul.

El a precizat că, automat, interesul investitorilor scade faţă de un oraş care nu este conectat aerian, la fel şi cel al studenţilor străini. Edilul a atras atenţia că, potrivit unor studii, acest lucru afectează industriile conexe, cum ar fi hotelurile, restaurantele, cafenelele chiar şi serviciile de taximetrie. De asemenea, asta înseamnă că bihorenii sunt puşi din nou pe drumuri spre Cluj, Debreţin, Timişoara.

Habarnişti la conducere

Primarul Oradiei a criticat conducerea Consiliului Judeţean Bihor, instituţie în subordinea căreia funcţionează Aeroportul Internaţional Oradea. Bolojan a spus că şefii CJ se înghesuie să anunţe curse, dar când e vorba de închiderea lor "îl lasă pe Acarul Păun de la Aeroport să facă acest lucru".

Apoi, edilul a trecut la a enumera câteva "probleme majore", pentru care a propus şi posibile rezolvări.

"O problemă este că Aeroportul este condus de oameni care nu au nicio abilitate în acest domeniu. Cred că dacă de la şedinţele Consiliului de Administraţie pleacă directorul (n.r. – Gheorghe Paşc) şi cu adjunctul (n.r. – Dan Traian Bălăcel), care, datorită faptului că lucrează de ani de zile, cam ştiu despre ce este vorba cât de cât, gândiţi-vă că oamenii aceştia ar lua nişte decizii care nu au nicio legătură cu realitatea", a spus Bolojan.

Acesta a enumerat calificările membrilor Consiliului de Administraţie: "zone de jurnalism, contabili Palatul Copiilor, topograf, consilier juridic la o firmă de la Aleşd, agent de asigurări, angajat la Îmbunătăţiri funciare şi un reprezentant al Ministerului de Finanţe, un economist".

"E bătaie de joc"

"Dacă la ADI Ecolect, unde este o zonă monopolitstă, te poţi duce cu oameni care n-au mai lucrat în domeniu, într-o zonă cu concurenţă foarte dură, căci Aeroportul e ca o companie concurentă pe pieţe globale, nu poţi să pui nişte oameni care nu au habar de domeniul acela".

Bolojan a arătat că 3 oameni din CA-ul Aeroportului sunt oamenii UDMR, unul al PSD şi doi ai ALDE, aşadar a conchis că UDMR a "înfiat" aeroportul. "În unele locuri merge şi cu lipitorii de afişe, dar într-un domeniu din acesta a pune oamenii politic acolo e moarte sigură", a spus primarul.

El a mai subliniat că, pentru "performanţele" lor din 2018, membrii CA-ului şi-au aprobat bonusuri în valoare totală de 132.000 lei. "Nu ştiu care au fost indicatorii de peformanţă, dar să dai indemnizaţii de câte 4.000 de euro e o bătaie de joc vizavi de ceea ce e întâmplă în realitate", a comentat Bolojan.

Stilul "gură spartă"

În schimb, edilul a propus ca în CA-ul Aeroportului să fie un reprezentant al marilor investitori din Oradea, ai celor mai importanţi hotelieri, precum şi un reprezentant al Primăriei Oradea. Întrebat despre cine ar fi vorba, Bolojan n-a dat nume, ci a spus doar "un specialist".

O altă problemă semnalată de edil este "lipsa de preocupare serioasă a conducerii Consiliului Judeţean pentru operarea şi dezvoltarea Aeroportului", care s-a concentrat, a acuzat Bolojan, doar pe acţiuni de imagine.

Totodată, primarul Oradiei spune că sunt companii aeriene care nu mai discută cu reprezentanţii CJ Bihor din cauza "stilului de gură spartă" a şefilor instituţiei, care au divulgat discuţii cu operatori înainte ca acestea să fie finale, astfel de informaţii putând să dăuneze pe o piaţă competitivă. "E o chestiune de profesionalism şi de discreţie".

Bani pentru zboruri

În conferinţa de presă, Ilie Bolojan a subliniat din nou că este nevoie de susţinerea financiară a unor curse "strategice" până acestea devin profitabile, dat fiind că Aeroportul Oradea "nu are istoric".

"Cum industria aeronautivă nu are o piaţă generoasă, atunci într-o formă sau alta autorităţile locale trebuie să susţină financiar o parte din aceste pierderi, o formă de susţinere care este legală şi care trebuie făcută", a spus Bolojan.

Întrebat ulterior cum ar fi posibilă această susţinere, dat fiind că normele Comisiei Europene interzic concurenţa neloială, primarul a răspuns lapidar: "Comisia Europeană nu interzice o formă de colaborare acceptată legal conform legilor în vigoare".

De asemenea, a declarat edilul, serviciile tarifare pe Aeroportul Oradea ar putea fi îmbunătăţite, prin scăderea lor. "Pentru aterizare se plăteşte 3,5 euro pe tonă la un avion. O aeronavă cu care zboară spre exemplu Ryanair are 86 de tone. Poate că preţurile ar putea, fi totuşi, mai mici", a spus Bolojan, care a adăugat că ele ar putea fi scăzute prin mărirea subvenţiei acordate de CJ Bihor şi, în cazul unui acord, de Primăria Oradea.

Apel către Pásztor

Ilie Bolojan a condamnat şi "respingerea colaborării cu Primăria Oradea" pentru dezvoltarea Aeroportului, deoarece n-ar vrea ca liderii Primăriei să-şi facă imagine de pe urma acestuia.

"Fac un apel public conducerii Consiliului Judeţean, în special domnului Pásztor, căci în negocieri aeroportul a fost înfiat şi e în curtea UDMR, (…) să ne punem la masă să vedem ce putem face. Să ia măsuri pentru a schimba Consiliul de Administraţie", a declarat Ilie Bolojan.

Acesta a spus referitor la Pásztor că dacă nu-l interesează toată populaţia judeţului, ar trebui să ştie că şi etnicii maghiari "sunt interesaţi ce salariu primesc la firmele din Parcul Industrial", salarii care ar putea creşte în cazul în care Oradea e conectată aerian.

"Ar fi păcat că numai din prostie să ratăm nişte lucruri pe care le putem face", a mai precizat edilul.

Citeşte şi:

Anunț ȘOC: Aeroportul Oradea nu mai are nicio cursă externă. TAROM a anulat zborurile spre Barcelona şi Milano!

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
9 Comentarii
Bătaie de joc
E bătaie de joc aeroportul din Oradea. Pt un bilet de adulți și unul de copii cu ruta Oradea - București, dus si intors au un tarif de 450 euro , tot același zbor din Cluj e 167 euro....mizerie, bătaie de joc.....
Postat 14 Aprilie 2019, 22:32 de FlorinaSzabo
Hotul striga hotii!
Nea primarule, ai ceva dreptate in ceea ce zici. Dar si daca ai avea 100%, ai fi ultimul care sa ridice piatra! Si copiii stiu ca nu exista slujbas angajat intr-o functie care sub o forma sau alta sa depinda de primarie, adica de tine si sa nu fie simpatizant de-al tau! N-am zis de-al pnl-ului, am zis de-al tau. Zece supusi de isprava (adica verificati temeinic) au garantat pt. el, despre ce vorbim?! Si daca in sultanatul tau asta e regula si nu o incalca nimeni, de ce ar fi altfel la ailalti?! Raspuns: pt. ca legea in Romania a ajuns o zdreanta!
Postat 05 Martie 2019, 12:07 de pinonel
CrisDumi
Cum spune Alcor " CIFRELE VORBESC " , pasageri și sunt. Am zburat de pe aeroportul Oradea de 12 ori , în același timp, am fost și pe Debrecen , și avionul era 50% . Vorbești doar că sa te bagi și tu în seamă.
Postat 04 Martie 2019, 21:39 de Sandu1206
Crisdumi
Ba baiatule, cum poti sa scoti asemenea ineptii? Pai cum iti explici atunci numarul de pasageri cu Ryanair? Trebuie fidelizata si clientela asta. Bolojan nu e prost. E un domeniu foarte concurential, un management prost e moarte sigura. Aici vorbim si de o campanie puternica de marketing, de gasire de noi destinatii. Chiar ada de attactiv ti se pare Debretinul fata fe Oradea? Ai o mentalitate jalnica, de looser
Postat 04 Martie 2019, 21:21 de cetateanbihorean
Cifrele vorbesc
Faptul ca aeroportul este (ar fi) eficient, este aratat de numarul record de pasageri.
Postat 04 Martie 2019, 19:39 de Alcor
Nu managementul e problema ...
... ci lipsa de interes a operatorilor de zbor, urmare lipsei călătorilor potențiali. Ar fi bine să fie dat cadou aeroportul către Oradea ... ca să-și dea Bolojan examenul de capacitate !?!
Postat 04 Martie 2019, 19:14 de CrisDumi
Aeroportul
Macar acum, in al treisprezecelea ceas, Primaria Oradea trebuie lasata sa se implice in acest proiect. Este de interes general.
Postat 04 Martie 2019, 17:25 de Alcor
Incompetenta sau rea intentie ?
Nu spuneau udemeristii, in urma cu ceva timp, ca nu este nevoie de aeroport la Oradea ?
Postat 04 Martie 2019, 16:33 de Alcor
comparatie!
cam care e diferenta intre dezastrul de la aeroport si dezastrul de la CET?(marirea tarifelor unde suntem campioni pe tara)...cam nimic...asa ca d-l Bolojan,intai rezolvati problema Cetului!
Postat 04 Martie 2019, 16:24 de Fradi
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6567 RON
  • 1 EUR = 4.9761 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON