URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 14 OCTOMBRIE 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La aflarea veştii că a fost demis Consiliul de Administraţie al Aeroportului Oradea, membrii acestuia s-au legat de scaune. Păi, cum să rămână Bimbo, prietenul gibonilor, maestrul în colectarea gunoaielor şi superspecialistul în avioane, fără indemnizaţia lunară? După cum se vede, domnul Bimbo Szuhai Tibor este pentru UDMR ca salamul Victoria (Gyoztes Szalami), adică 50 de specialişti într-unul singur.
Zic şi eu
Adrian Cris
Că politrucii din Consiliul de Administraţie al Aeroportului sunt incompetenţi nu mai încape nicio îndoială, incompetenţa lor e flagrantă. Nu trebuie să fii mare specialist în management ca să te prinzi câtă pricepere au cele 7 persoane a căror performanţă este golirea Aeroportului de orice cursă externă după investiţii uriaşe, de zeci de milioane de euro.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Societatea asta bazată pe consum, care ne face nefericiţi cu propriul automobil imediat ce apare un model mai nou, riscă să ne afecteze şi percepţia politică. De cum se instalează un guvern proaspăt, acesta devine demodat, prost şi neperformant, şi începem să ne dorim altul. Amuzant este că noi chiar credem că asta ne va schimba viaţa în bine. Însă...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre dorinţa Primăriei Oradea de a demola circa 20 de case pentru a muta parcările de pe bulevardul Nufărul în spatele blocurilor?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum am arătat în urmă cu aproximativ două luni, în data de 13 august 2019 a fost publicată în Monitorul Oficial Ordonanţa nr. 11/2019. Potrivit acestui act normativ, "în timpul conducerii pe drumurile publice a unui vehicul aflat în mişcare, conducătorului acestuia îi este interzisă ţinerea în mână sau folosirea cu mâinile în orice mod a telefonului mobil sau a oricărui dispozitiv mobil prevăzut cu funcţia de înregistrare ori redare text, foto sau video".
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Există 8 specii de filarii care infectează omul, dar dintre acestea doar 4 sunt responsabile de infecţii grave. Se estimează că filariile, care infectează circa 140 de milioane de persoane în toată lumea, sunt transmise prin anumite specii de ţânţari sau alte artropode...
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
16 Septembrie 2019, 10:55

Vânzătorul care m-a citit

Vânzătorul care m-a citit foto: corpurideiluminatinterior
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Am intrat în magazin uşor ezitant. Era prima dată când trebuia să cumpăr un candelabru şi mă simţeam nesigur. Nu e genul de obiect pe care să îl cumperi prea des. De obicei stau 2 ore să mă hotărăsc asupra unei perechi de pantaloni şi nici atunci nu sunt sigur că am făcut alegerea corectă. În cazul unui candelabru, cu care poţi înfrumuseţa sau distruge o cameră, alegerea părea mult mai dificilă.

Totul s-a complicat după ce am păşit în interior şi m-am trezit înconjurat de zeci, dacă nu sute de modele, o varietate care mi-a întrecut aşteptările - candelabre din metal, din plastic, din lemn, din sticlă, cu un bec, cu 3 becuri, cu 15 becuri, cu leduri, cu proiectoare, cu cristale, moderne, tradiţionale, avangardiste, minimaliste, spectaculoase, ridicole, opere de artă, kitsch-uri... M-am uitat la ceas şi am marcat mintal ora. "O să stau mult timp aici"...

Vânzătorul era ocupat cu un client, aşa că am început să mă plimb cu privirea în tavan ca prin Peştera Urşilor. Nu venisem cu o idee clară, nu căutam un anumit model, intenţia mea principală era să nu stric camera, cel puţin, dacă nu sunt în stare să o înfrumuseţez. Când vânzătorul s-a apropiat de mine eram mai confuz decât la intrare. "Cam ce stil aţi dori?". Am zâmbit încurcat şi am recunoscut deschis că habar n-am.

"V-ar plăcea modelul ăsta?". "Nu, e prea pompos şi complicat". Am mai făcut vreo 2 metri prin magazin: "Dar acesta?". "Nu se potriveşte, am gândit camera în stil minimalist". Mi-a mai sugerat unul care pierdea prea mult din lumină din cauza abajururilor. "Cred că ştiu ce v-ar plăcea şi vi s-ar potrivi", a exclamat vânzătorul după primele 3 variante refuzate. A răsfoit rapid un catalog şi a pus degetul pe o fotografie.

În clipa aceea, căutările mele s-au încheiat. Peste 5 minute ieşeam din magazin cu cutia în braţe. Eram entuziasmat de felul în care mă citise vânzătorul şi ştiuse să îmi recomande ceva ce să-mi placă. Clientul care caută ceva anume e mai greu de convertit, dar nehotărâtul este perfect pentru un pic de psihologie la raft. Asistasem la o demonstraţie de excelenţă în vânzări, cu mine pe post de subiect.

Într-un hipermagazin, probabil că nu m-ar fi consiliat nimeni atât de eficient şi i-ar fi durut în cot că plec cu mâna goală. Principala diferenţă dintre magazinele mici şi cele uriaşe este că primele au suflet. Ţi se vorbeşte altfel, eşti ascultat, te simţi om, nu doar o cifră dintr-un target. Hypermarket-urile au stârpit multe afaceri mici şi e bine să mai dăm câte o mână de ajutor magazinaşelor de lângă noi.

Cât despre bucuria de a da peste un vânzător profesionist, în condiţiile în care toţi angajatorii se plâng de criza de oameni bine pregătiţi, mi-a fost de scurtă durată. Cel care mă făcuse cu candelabrul potrivit era chiar proprietarul magazinului. Iar faptul că tocmai el era la tejghea, într-o după-amiază de vară, când normal ar fi fost să fie la o bere şi un barbecue, a fost încă o confirmare a crizei de care ziceam.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
camp inutil
Nu mi se pare un semn de criză faptul că proprietarul e la tejghea. În orice țară civilizată asta e definiția afacerilor mici. Dacă mergeți în italia la restaurantele clasice, aveți șanse mari să fiți servit de proprietar sau de soția sa, sau copiii lui. Nu e nici o rușine, iar ajutoarele sunt de obicei străini. Nu văd nici o reușită neaparat în a angaja oameni și apoi a sta la plajă pe mentalitatea de eu sunt patron, nu lucrez.
Postat 16 Septembrie 2019, 18:11 de manu144x
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.3186 RON
  • 1 EUR = 4.7582 RON
  • 1 HUF = 0.0143 RON