URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 12 DECEMBRIE 2018

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Decât să tipărim broșuri și să ne batem cu pumnii-n piept, mai bine ne aplecam pe probleme importante. Să lichidăm toaletele din fundul curții, să racordăm gospodăriile țărănești la gaz metan, să oprim migrația care duce la depopularea țării, acestea erau proiecte ce meritau închinate mărețului Centenar. De autostrăzi nici n-are rost să mai vorbim.
Zic şi eu
Adrian Cris
În urmă cu peste un deceniu, un clujean teribilist zicea că s-a săturat de România. Cum n-a explicat că, de fapt, se săturase de balcanism, de corupţie, de minciună, de demagogie, naţionalism primitiv, murdărie şi dezordine, a fost pus la index ca vândut ungurilor. De câteva luni, patru primari din Transilvania pregătesc o iniţiativă mult pragmatică, deci şi mai "periculoasă" decât manifestul lui Sabin Gherman...
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
În primul rând, îmi doresc să nu fie doar o mişcare politică, iar declaraţiile de intenţie ale celor 4 primari (fonduri, dezvoltare, infrastructură etc) să fie doar de faţadă, aşa cum se face în orice campanie electorală. Mi-ar plăcea să nu devină un pol politic şi să nu fie exploatată în consecinţă, deşi, dacă va începe să facă performanţă şi să dea rezultate palpabile, e foarte posibil să se ajungă şi acolo. Primul semnal ar fi atunci când vor cere şi alte oraşe să intre în horă.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre cerinţele organismelor europene adresate României privind consolidarea statului de drept şi stoparea modificării legilor justiţiei?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
După cum se ştie, în 7 noiembrie Curtea Constituţională a admis sesizarea Guvernului şi a constatat existenţa unui conflict juridic de natură constituţională între Parlament şi Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. Constatând acest conflict, CCR a obligat ÎCCJ de îndată la desemnarea prin tragere la sorţi a tuturor membrilor completurilor de 5 judecători, cu respectarea art. 32 din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciară, cum a fost modificat şi completat prin Legea nr. 207/2018.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Sistemul colector urinar, format din bazinetele renale (formaţiunile care "captează" urina din cei doi rinichi), cele două uretere ("tuburile" prin care urina ajunge la vezică), vezica urinară şi uretra ("tubul" prin care urina se elimină) este "căptuşit" cu nişte celule epiteliale denumite în ansamblu "uroteliu". Toată această zonă este expusă influenţelor carcinogene, dar cea mai frecventă tumoră este cea a vezicii urinare, urmată de cea de la nivelul bazinetelor.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Vorbim de o "explozie" de depresie în rândul fetelor începând cu anul 2012 şi până în prezent şi toate aceste adolescente au un singur lucru în comun: petrec mult timp pe telefoanele mobile ori în faţa canalelor social media.
16 Octombrie 2018, 10:47

Şcoala după şcoală

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Neisprăviţii de la Ministerul Educaţiei au mai fătat o mărgică. Au elaborat un Cod de etică prin care se interzice profesorului care predă la clasă să îşi mediteze propriii elevi. Hai să zicem că acest aspect e corect, chit că poate fi uşor de eludat dacă profesorii fac schimb de elevi între ei. Mă aşteptam să interzică total meditaţiile, dar probabil că nu i-a dus capul până acolo.

Un alt efect al modificărilor este că, practic, se desfiinţează After School-ul. În acest sistem, care era o iniţiativă privată, învăţătoarea îşi făcea un PFA, plătea chirie la şcoală, lucra cu copiii, iar aceştia ajungeau acasă cu temele făcute. Totul era la vedere şi banii fiscalizaţi. Acum s-a decis ca aceeaşi chestiune să continue, dar fără ca învăţătorul să primească bani în plus.

Mă şi miram că politrucii din Educaţie pot lăsa un lucru să funcţioneze bine după ce au bulversat naţiunea cu schimbările lor inepte. Noul Cod de etică trebuia să înceapă cu alte domenii.

Cred că nu este etic să avem în Minister imbecili agramaţi, incapabili să lege două fraze. Este etic ca elevii să meargă la toalete fără apă curentă? Sau ca şcolile să nu aibă autorizaţie de funcţionare? Despre ce etică vorbim când există profesori de slabă calitate care într-un sistem normal de învăţământ n-ar fi putut absolvi mai mult de 8 clase?

De 30 de ani învăţământul românesc se dovedeşte un eşec, iar excepţiile nu se datorează "reformei" permanente şi schimbării legilor, ci devotamentului unor dascăli şi încăpăţânării unor părinţi care încă mai cred că şcoala te face om.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
Mă strduiesc să înțelegem cât mai mult
Susțin că nu e sănătos să ții un copil 8 ore pe 1 metru pătrat în clasă, dar e alegerea părinților (pot enumera câteva motive, dar nu le comentez: programul de lucru, lene, incompetență, dezinteres, lipsă de viziune). Dar nu e normal nici să transferăm responsabilitatea părintelui, în spinarea dascălului. Nu pentru asta e plătit, așa cum e plătit. Dascălul are alt rol, nu acela de a-i scuti pe părinți de grija copilului. Dacă se vrea să-l transformat în bonă, asta va face, cel care nu renunță, dar nu va mai putea fi implicat, cu aceleași rezultate, în procesul de învățare. Referitor la tarifele pe care le pomeniți și obligativitatea de a rămâne toată clasa, se practică la acele 3-4 instituții din Oradea (POMUL LĂUDAT), la care se înghesuie părinții să-și înscrie copiii. La solicitarea părinților se înființează clase suplimentare. Un nepot al meu, în urmă cu vreo 6-7 ani, ne ruga să intervenim să-i fie acceptată fetița la una din aceste MECCA ale învățământului Oradean și oferea ciubuc 200 euro, la care i-am spus să se descurce. Nu se poate impune o limitare a tarifelor, pentru că e o profesie liberă, e economie de piață. Din nefericire, nu toți părinții pot susține aceste pretenții ale cadrelor la care tot părinții s-au înghesuit să-și înscrie copiii. Dar acești părinți trebuiau să fie conștienți că acolo se lucrează la alt standard FINANCIAR nu PROFESIONAL. Acolo, copilul d-voastră stă lângă un coleg care „sparge într-un sfârșit de săptămână câteva salarii medii. Fiica mea, când era la facultate lucra, la un magazin de haine dintr-un lanț mondial. Apăreau răzgâiate de fete care cheltuiau, într-o singură vizită, salariul fiicei mele pe o lună și mămicile lor, încă pe atât, doar într-un magazin.și o și tratau din elicopter, de parcă fiiica mea ar fi fost o Cenușăreasă nu un expert contabil în devenire. Asta e! Ați contestat aceste tarife la consiliile de administrație, unde părinții și consiliul local au reprezentanți, la ședințele cu părinții? Câți părinți vi s-au alăturat? Nu există pădure fără uscături. E cert, sunt destui cărora nu le e locul la catedră și totuși îl ocupă. Și dacă ar fi unul singur, ar fi prea mult. E cineva care crede că aceștia sunt priviți cu ochi buni de colegii lor care își fac datoria cu profesionalism, conștiinciozitate și dăruire? Dar dacă incompetenții își adună la dosar cele necesare pentru a-și justifica activitatea (conform grilelor stabilite cu atâta pricepere de persoane care nu dovedesc nicio legătură cu realitatea din învățământ), aceasta fiind prima lor grijă, devin intangibili și imuni la demersurile colegilor și conducerii instituției, desconsiderând oprobriul colectivului. Și nu știu ce mă face să cred că acele persoane nici nu declară sumele reale, spre impozitare. Revin și vă spun, se poate rezolva aceeași problemă, poate chiar mai bine, cu 10 lei/zi. Dar veți avea insatisfacția de a nu mai opri mașina în fața POMULUI LĂUDAT, în fața uneia dintre aceste „MECCA” locale. Dacă părinții și-ar face timp și ar verifica rezultatele obținute procentual la nivel național, ar descoperi că, raportat la numărul de școlarizați, sunt multe instituții care umbresc POMII LĂUDAȚI. Copilul d-voastră ar fi coleg și cu copil de muncitor, și de avocat și de medic și de polițist și de taximetrist și de inginer, chiar și de inventator, dar nu din acei care pozează în snobi. În cei 33 de ani de când o cunosc pe soția mea, am colindat atâtea înstituții de învățământ încât mi-ar lua ceva timp să mi le amintesc și să le enumăr. În timpul liber, am pregătit pentru tipărire vreo 20 de titluri pentru ciclul primar, în colaborare cu șase edituri din Oradea, Deva, Petroșani, Ploiești, pentru 9-10 autori, după ce au fost experimentate în clase. Vă garantez că vă pot prezenta o instituție de învățământ care are corpul didatic și baza materială în top 3, în Bihor. Doamnă, mie nu-mi trebuie Google să văd că oamenilor le e lene să gândească și să învețe. Știți că mai mult de jumătate din locuitorii Marii Britanii nu știu că locuiesc pe o insulă? Câte cărți ați văzut în bibliotecile colegilor copilul d-voastră? Când aveam 10 ani, copil de muncitori necalificați, aveam în biblioteca personală 105 cărți. Mama avea salariu 1330 lei, tatăl meu – 1750 lei, cea mai ieftină carte era sub 2 lei, carte de buzunar (din colecția „Punguța cu doi bani”, editura „Ion Creangă”), poveștile nemuritoare erau 5,50 lei/volum, cărțile cu coperte cartonate (scrierile lui Jules Vernes) ajungeau la 30 de lei. Dar asta primeam cadou: cărți. Copil fiind, am primit 3 mașinuțe de plastic, care au valorat în total sub 50 lei. Fiicei mele, înainte de a fi elevă, i-am comandat toată colecția Mini Egmond, care era la modă atunci, peste 100 de cărticele frumos colorate și cu texte ușoare. Are colecții de enciclopedii LAROUSSE, pentru că internetul a ajuns la noi, doar când avea 8 ani, și era într-o stare embrionară. Zilnic, fiica mea avea sarcină să învețe un cuvânt din DEX (noi îl avem și în varianta tipărită, pentru că ne obligă conștiința profesională) Nu vă contrazic când vorbiți de educația primară, dar sper că nu-i excludeți pe părinți din acest proces. Cunosc suficiente cazuri în care părinții spun: - învățați-l, că de-aia l-am adus la școală; - mai bine să nu vină cu temele acasă, că nu avem timp de ele; - a învățat de pe stradă (Exemplu: un băiat de clasă pregătitoare a întrebat o fetiță „Vrei să faci sex cu mine?”, iar tatăl băiatului, dezinvolt, a spus că de pe stradă știe așa ceva. Întreb, eu: când e un copil de 6 ani singur pe stradă și de ce?); Să știți că în anumite instituții se fac activități de instruire a părinților, în care sunt învățați să-și ajute copiii la teme. Câți părinți știu metoda grafică? Și aș putea înșira la nesfârșit metode și reguli de aplicat la ciclul primar. Nici eu nu o știam, rezolvam prin sistem de ecuații. Dar trebuie să ne referim la nivelul lor de cunoștințe, dacă vrem să-i ajutăm. Dar multora le e mai simplu să zică: „SĂ REZOLVE ÎNVĂȚĂTOAREA, CĂ DE-AIA PLĂTESC!” Dascălul are zeci, în clasă (soția mea are 38). Dacă se ocupă câte un minut de fiecare elev (fără a face referire la timpul pentru a crea liniște, a stârni atenția etc.) îi rămân 10 minute să predea lecția nouă. La ce vă așteptați? Dascălul nu-l poate învăța pe elev, împotriva voinței lui. Dascălul arată sursa, și metode de învățare. Întreba cineva, zilnic, la televizor: Părinți, știți ce a făcut copilul vostru, azi? Câți părinți verifică ce site-uri accesează copilul lor? Eu nu am spionat-o pe fiica mea, dar, accidental, am observat că avea mesaje în timpul orelor de curs, în clasa a VII-a, și i-am interzis telefonul câteva săptămâni, explicându-i că mama ei nu se simte bine când predă unora care butonează telefonul sub bancă și ea trebuie să dea exemplu. Probabil „after school” se numește (în termenii de azi) faptul că, în gimnaziu, proful de mate mă oprea după ore și-mi trântea câte 20 de probleme din gazeta matematică. Plecam acasă doar după ce-i duceam rezolvările în sala profesorală. Liceul l-am făcut în regim militar. Exista, pentru fiecare specialitate, un profesor pe zi, la consultații, între orele 17.00-19.00, pentru 900 de elevi. Trebuia să dovedești în timp că meriți să fii primit. Dar, trăind în internat, cei de 10 discutam cu profesorii și veneam și îi ajutam pe cei de 6-7. Doamnă, am plecat de la o școală din marginea orașului, una din puținele școli care avea elevi rromi (foștii colegi de etnie rromă mă salută și acum „SĂ TRĂIȚI! și opresc toată gașca să-i informeze că le-am fost coleg) am absolvit unul din cele patru licee militare din țară, atunci. Am reușit al șaselea, deși am concurat cu candiați din 13 județe. Am fost doar 3 care am luat bacul cu 10: (unul din Ștei, care a și fost șef de promoție, unul dintr-un sătuc din Mureș și eu). Am urmat studiile actualei academii „Henri Coandă!” din Brașov. Eram primul la note, dar eram un nonconformist, ceva inacceptabil nici atunci și, din ce observ, nici acum (mai ales în regim militar), așa că am fost aruncat mai jos în promoție la examenele de diplomă. Dar șef de promoție a ieșit un fiu de țărani colectiviști dintr-un sat buzoian (Poșta Cîlnău). Ah, că nu ne garantează nimic titlul de șef promoție, asta iar e altă treabă, dar nu e vina dascălilor. Un băiat, șef de promoție în 2008 la Facultatea Energetică, specializarea inginerie economică (orfan de tată și cu mamă muncitoare) a găsit o slujbă de studii medii (800 lei, în trei schimburi) la un investitor străin, iar unul care a înotat ca gâsca prin apă și care niciodată nu înțelegea nimic (cu tatăl plasat unde trebuie), a prins post la o regie autonomă de stat, care deține monopol la nivel național, cu salariu de 3 ori mai mare decât șeful de promoție. Am părăsit sistemul militar și bugetar de 15 ani, pentru că mi-a fost rușine să mai fiu coleg cu cei de acolo, nu vream să fiu considerat ca ei. Nu putem da cu piatra că se aruncă banii pe arme. Credința în suprareal, războiul, comerțul și sexul ne-au însoțit de-al lungul evoluției antropologice. Trăiți cu impresia că acei bani ar fi ajuns în învățământ? Învățământul a fost transformat într-o afacere, de către politicieni și acum, întărâtă 4-5 milioane de alegători (părinții și bunicii elevilor de ciclu primar) împotriva singurelor persoane care îi ajută (în condițiile le-am discutat până acum). Dar există viață și educație și la școlile de cartier. Nu vreau să nominalizez instituția unde profesează soția, pentru că nu e singura care e onestă față de copii și părinți și nici nu vreau să se interpreteze că o promovez. De fapt soția nici nu e la curent cu aceste intervenții ale mele. Eu nu fac lobby pentru meditații plătite dar încerc să informez părinții că, în baza legislației actuale, dascălii nu pot fi obligați să fie bone.
Postat 17 Octombrie 2018, 19:50 de cetatean_european
@ Cetatean european, Renata, Pinonel
Vă mulţumim pentru comentariile pertinente!
Postat 17 Octombrie 2018, 22:47 de Moderator
@renata, @cetatean
Interesant e altceva: cu sau fără after school aproape jumătate din absolvenții de la noi sunt analfabeţi funcţional şi social. Google mi-e martor. ATENȚIE! Din cauza lipsei de educaţie primară, că acolo, în I-IV, înveți să scrii și să citești, să te exprimi făcând acordurile corect! Această situație înseamnă și va însemna o catastrofă pentru piaţa muncii, pentru business şi economie în viitor. Vom ajunge o ţară în care vom importă tot, plătit pe datorie. Guvernanții investesc în in pensii si salarii nesimtite, in forțele de represiune, nu în învățământ. Nu confundați creșterile salariilor dascălilor de la toate nivelurile, cu investiția în/pt. elevi! P.S. În schimb, ne înarmăm ca pentru război...
Postat 17 Octombrie 2018, 13:22 de pinonel
Regret ca nu ati inteles
Eu vorbeam despre decenta, 10 lei pe zi mi se pare un tarif decent poate chiar putin fata de cat se platesc la altii si va spun sigur ca se practica si alte tarife (acuma nu stiu cum vom face cu pariul dvs. :) ). Este greu pentru parintii care lucreaza dar problema trebuie cumva reglementata, gasita o solutie, scoala nu trebuie sa devina o afacere, daca vrei sa fii dascal o faci in primul rand ca iti place si mai apoi ca sursa de venit dar si aici in limita decentei. Vreau sa ma intelegeti ca nu sunt neaparat impotriva after-ului dar facut in limita bunului simt ( fara discriminari si tarife exorbitante)
Postat 17 Octombrie 2018, 13:15 de Renata21
Dezinformat?
Am citit cu interes ce ati scris dvs. (cetatean european) si da intr-adevar nu este o munca usoara cu elevii, intr-adevar nu trebuie toti dascalii bagati in aceeasi oala dar daca nu stiti sunt scoli unde unde tariful depaseste 24 de lei pe zi (asta fara mancare - doar after) si stau 30 de copii ( va rog sa calculati cat este castigul) si asta nu e o problema atata timp cat parintele considera ca este multumit ( desi consider ca ar trebui impuse aici niste limite). Imi dau seama ca ati facut un nivel de scoala superior, va intreb ati facut after? Nu cred...Discriminarea sa stiti ca este si o spune si copilul nu doar parintele ( dar nici aici nu trebuie sa-i bagam toti dascalii la un loc). Credeti ca e sanatos pentru un copil sa stea in banca 8 ore pe zi? Eu una ma indoiesc (sa vad un psiholog, ortoped care ar recomanda asa ceva).
Postat 17 Octombrie 2018, 11:50 de Renata21
OBIECTIV vs. SUBIECTIV și ARGUMENTAT vs. SUPERFICIAL + DEZINFORMAT
Stimată Renata21 nu e elegant să aruncați niște cifre, fără a avea argumentare: 15.000 lei în 22 de zile lucrătoare pe lună, înseamnă 682 lei zilnic. Am curaj să fac pariu cu dumneavoastră pe toate proprietățile pe care le deținem (eu și d-voastră) că un cadru didactic la învățământ primar nu câștigă 15.000 lei și nici 10.000 lunar. Și nu se cotitează, că nu e sindicat, ci se plătesc niște servicii, așa cum plătiți și dumneavoastră la coafor, la epilat, la masaj, la manichiură, la pensat, la saloane de bronzat, la fitness, la saună, la piscină, la TAXI. Concret, la instituția unde predă soția mea, una de cartier, sunt 5 cazuri de program plătit de părinți, implicând o medie zilnică între 6 și 14 elevi, la cele 5 clase. PROGRAMUL NU E OBLIGATORIU, a fost înființat pentru a ajuta părinții și elevii! Se emite bon fiscal pentru 10 lei/zi, atâta se plătește (puteți verifica și, poate, vă veți muta copilul din proprie inițiativă). Veți constata că un dascăl, face pe mentorul și dădaca cu 6 copii și pentru 1.320 lei brut lunar, din care plătește chiria pe sală, ca să aibă unde se manifesta elevii, tarife de service pentru casa de marcat, pentru softul casei de marcat, pentru înregistrarea casei și actualizarea cu toate programele A.N.A.F. și taxele: impozit pe venit și cota din locuință pe care e înregistrat P.F.A.- ul, C.A.S., C.A.S.S. etc, rămânând cu max. 1.000 lei (cu 1.000/lună nu se găsește bonă nici măcar la UN copil, nu la 6). Dacă face meditații cu 14 elevi din 38 (câți sunt în clasă), poate câștiga brut 3.000 lei (din care rămâne cu ceva peste 2.000 lei), în lunile complete (când sunt 22 de zile lucrătoare). CE VORBIȚI DE 15.000 LEI? Dacă e atât de rentabil, în concepția d-voastră, de ce n-o faceți și d-voastră? Pentru că e stresant și cu 1-2 copii de acasă, darămite cu 38? Nu s-au închis instituțiile care formează dascăli. Niciodată nu e prea târziu. Și eu am condus 2.000 de oameni, dar în locul soției nu m-aș duce nici măcar o zi. Știți cât i se oferă unui necalificat pe șantier? 4.000 LEI plus transport/cazare și masă. Și nici la acești bani nu se ocupă posturile. Sunt părinți care, deși stau acasă (nu sunt angajați, din motive pe care nu le analizez eu), preferă să-și țină (cu 10 lei/zi, deși nu are slujbă) copilul la școală până la ora 16.00, pe acel metru pătrat care-i revine în sala de clasă. Fără preocuparea de a-și educa și îndruma copilul de la ora 12.00, transformă, profesorul de la ciclul primar, în dădacă pentru zeci de copii, ca să nu pomenim câți dintre părinți nu se frământă nici la ora 16.00 să-și ia copiii. Zilele trecute un copil de clasa a III-a, cu mamă casnică și tată taximetrist a fost păzit la școală de soția mea pâna la ora 17.15, când și-a făcut timp, tatăl, să-l ia. E clar că, dacă românul merge la POMUL LĂUDAT (cele 3-4 instituții din Oradea unde părinții dau ciubuc ca să le fie înscriși copiii) atunci, li se stabilesc alte reguli interne, pe care în prima fază, toți le acceptă, doar pentru a se făli că și odrasla lor e „acolo”. Un părinte mi-a cerut recomandare pentru a-și înscrie copilul , dar mi-a spus că fost hipnotizat de decolteul soției unui politician și a uitat de recomandarea mea, ca apoi să-mi spună că e dezamăgit de stilul de lucru al posesoarei decolteului (nu știu, dacă îndreptățit). Ca să vedeți cum suntem mințiți, aruncându-se pisica de la nivel național la nivelul instituțiilor, cărora nu li se alocă bani, vă semnalez prevederea de pe site-ul oficial al Ministerului Educației Naționale: „Programul SDS (Școală după Școală) se poate desfăşura înainte sau după programul şcolar obligatoriu (în funcţie de orarul fiecărui nivel de studiu), la școlii, în situația în care deține resursele materiale și umane necesare organizării acestui program.” Da, sunt normate anumite activități, dar nu acoperă programul de la 12.00 la 16.00, iar cadrul didactic de la clasă nu este obligat și nu poate, în baza legii educației naționale să-l acopere, întrucât în acele ore are și alte obligații, precum chiar inspector școlar județea îl declară pe un post de televiziune. Activitatea personalului didactic de predare se realizează într-un interval zilnic de 8 ore, respectiv 40 ore pe săptămână și cuprinde: - activități didactice de predare-învățare-evaluare și de instruire practică și examene de final de ciclu de studii, conform planurilor-cadru de învățământ; - activități de pregătire metodico-științifică; - activități de educație, complementare procesului de învățământ: mentorat, școală după școală, învățare pe tot parcursul vieții; - activități de dirigenție. Deci, între orele 08.00 – 16.00 personalului didactic trebuie să i se asigure timp și pentru: - pregătirea activităților de predare-evaluare, complementare și a examenelor; - pregătirea metodico – științifică; - activitățile de dirigenție, acestea neputându-se realiza cu zeci de copii în jurul lor. Nu mai aduc în discuție telefoanele primite zilnic de profesorul de ciclu primar, între orele 07.00 și 22.00, de la părinți, pentru probleme referitoare la copiii lor. Mulți elevi și părinți ai acestora se vaită de discriminarea pe care o suferă cei ce nu fac meditații. Aveți convingerea că e chiar așa? Grila de evaluare la ciclul primar e atât de permisivă încât e greu să nu iei FB, nu spun imposibil. Majoritatea tindem să găsim alți vinovați pentru insuccesele noastre. Nu mă miră să aud cum copiii își manipulează părinții cu informații pe care le transmit în varianta cea mai avantajoasă lor. Sunt și eu părinte și cred că de mai mult timp decât d-voastră. Și eu, când mă pregăteam pentru prima facultate, mă consultam cu cel mai bun profesor de fizică, de matematică. Așteptam să-și facă timp pentru mine și întrebam ce nu am înțeles, nu ceream rezolvarea. Părinții mei erau oameni cu 4 clase. Sora mea absolvise chimia, dar nu însemna că se pricepe la fizică. Am ajuns, prin muncă și cu ajutorul dascălilor, în top, la nivel național în domeniu militar. Am mai urmat cursurile a două facultăți, unde am fost șef de promoție, chiar dacă munceam și creșteam un copil. Mi-am ajutat 3 nepoți la fizică și, în două luni, de la note de 3 i-am adus la minim 8. Am îndrumat-o la teme pe fiica mea. O întreba profesoara de matematică, cu cine face meditații și primea răspunsul simplu: „Cu tati.”. Deci, o învățam să rezolve, nu îi dictam rezolvarea, chiar dacă dura mai mult. Eu mă ocupam de matematică, fizică, franceză, engleză, istorie, iar soția de celelalte. Ne perindam la meditații. Acum fiica mea, la 26 de ani, are o atitudine de profesionist, e conștientă că, prin muncă, va evolua. Studiază, departe de noi, să devină expert contabil, anul viitor. Nu a aderat la un partid, vrea să dovedească profesionalism. Chiar și acum ne mai consultăm pe probleme de contabilitate și studiem amândoi, pentru a găsi răspunsul corect.
Postat 17 Octombrie 2018, 09:47 de cetatean_european
Moral/Imoral
Dar ma intreb cat este de moral discriminarea pe care o face o invatatoare la clasa intre copiii care sunt la after (si ai caror parintii cotizeaza) si cei care nu fac deoarece nu toti parintii isi pot permite acest scump after si credeti-ma ca se fac aceste discriminari. Va mai intreb cat este de normal o invatatoare sa castige peste 10.000-15.000 lei poate si mai mult deoarece tarifele urca de la an la an si nu prea mai ai ce sa faci, dai cat se cere ca doar nu vei muta copilul. Au posibilitatea sa se stea in continuare cu copiii dar nu la aceiasi bani si aici apare problema. Va rog tineti cont si de aceste aspecte care trebuiau cumva reglementate.
Postat 16 Octombrie 2018, 18:49 de Renata21
count display

FOTO BIHOREANUL

  • Gala Comunității Orădene. Vezi care au fost proiectele premiate! (FOTO)
  • Victorie acasă: CSM CSU Oradea a câștigat derby-ul cu Steaua (FOTO)
  • Primul tren Cluj - Oradea – Viena a plecat 'full'. Biletul cel mai ieftin costă 133 lei (FOTO/VIDEO)
  • 'Asta-i datina străveche': 350 de copii, în straie tradiționale, au colindat pe străzile Oradiei (FOTO/VIDEO)
  • Nervi în Aeroportul din Oradea: Pasagerii cursei Tarom spre Bucureşti, revoltați că... nu au locuri în avion! (FOTO)
  • Inna a strălucit ca o stea: Peste 3.000 de orădeni şi o mână de turcoaice s-au bucurat de concertul talentatei artiste (FOTO / VIDEO)
  • Iluminatul de sărbători a fost pornit, a început Târgul de Crăciun în Oradea. Vezi cum arată! (FOTO / VIDEO)
  • Capsula timpului: Gânduri despre Oradea secolului viitor, dar şi obiecte din oraşul zilelor noastre, vor fi îngropate în curtea Muzeului Ţării Crişurilor (FOTO)
  • Merită vizitat! Muzeul istoriei evreilor din Oradea şi Bihor a fost inaugurat (FOTO/VIDEO)
  • O oră de linişte, din respect pentru autişti, în toate magazinele Kaufland, la iniţiativa Centrului de Educaţie Incluzivă Cristal (FOTO)

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 3.8697 RON
  • 1 EUR = 4.5959 RON
  • 1 HUF = 0.015 RON