URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 19 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când au venit liberalii la conducerea Oradiei, numai de dezbinare avem parte. Se face un pod nou peste Criș: de ce se face? Și dacă se face, de ce are doar o bandă pe sens? La ce ne trebuie drum expres când pe terenurile alea vegetația creștea liniștită încă de pe vremea lui Ladislau Întemeietorul? Iar se fac pasaje supra și subterane? E scandalos cum se intervine la renovarea parcurilor, nu era mai bine înainte?!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Ca în fiecare an electoral, o grămadă de aleși își schimbă partidul care i-a ajutat să-și câștige mandatele, perioada pre-electorală fiind comparată cu sezonul de Mercato din fotbal. Atât doar că, deși numitorul comun cu fotbalul sunt banii, în politică ar trebui să conteze și factorul moral. Cum aleșilor nu le pasă, însă, de așa ceva (de doctrine și ideologii nici vorbă, iar de fair-play nici atât), alegătorii n-au decât să spună că politica e prostituție, dar să meargă totuși să-i voteze.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum am mai arătat anul trecut, în octombrie 2023 Înalta Curte de Casație și Justiție a pronunțat o decizie obligatorie, extrem de importantă, prin care a stabilit că asiguratorul RCA care nu își respectă obligațiile legale trebuie să fie obligat să plătească penalități de întârziere de 0,2% pe zi de întârziere, adică peste 70% pe an, din suma stabilită de instanță cu titlu de despăgubiri.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
24 Februarie 2020, 13:18

Paralizie la Aeroport

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Aeroportul Oradea agonizează din 2018, de când, prin plecarea Ryanair, a rămas Internaţional doar cu numele. În 2019, Consiliul Judeţean nu i-a mai prelungit mandatul directorului Gheorghe Pasc, care s-a răzbunat dezvăluind o scrisoare prin care oficialii companiei anunţau că nu mai acceptă nicio discuţie cu preşedintele Pasztor Sandor, din motive pe care cine ştie dacă le vom afla vreodată. În locul lui, interimar a fost pus adjunctul Dan Bălăcel, venit de la Arad, aeroport fără nicio cursă regulată, nici măcar de Tarom, doar cu chartere estivale spre Antalya şi Tunisia.

După câteva luni de simbioză între acesta şi un Consiliu de Administraţie UDMR-PSD-ALDE, în toamnă locul politrucilor a fost luat, la propunerea grupului PNL din CJ, de 7 specialişti în management, din care 3 veterani în conducerea unor aeroporturi şi companii aeriene. Sarcina noului CA, învestit pe numai 4 luni, era să găsescă un nou manager, care să readucă zborurile internaţionale la Oradea.

În curând, mandatul celor 7 se încheie, fără să fi găsit un director, ceea ce, logic, va întoarce criticile asupra reprezentanţilor PNL. În primul rând, a primarului Ilie Bolojan, care pe bună dreptate şi-a exprimat consecvent nemulţumirea cauzată de dispariţia curselor externe. Şi asta nu pentru că Aeroportul ar fi un obiectiv în sine (a fost doar pe vremea când CJ era condus de Cornel Popa, când pista a fost modernizată şi Ryanair convinsă să vină aici), ci pentru că Aeroportul leagă oraşul şi judeţul de lumea din care vin investitorii.

Actualul CA a comis la începutul lunii o eroare de zile mari, înlocuindu-l pe interimar cu o altă adjunctă, fără să anunţe public nici decizia, nici motivul ei, altminteri banal (lui Bălăcel îi încetase interimatul şi n-a mai vrut o prelungire).

Orădenii şi bihorenii, însă, nu asta vor ţine minte, ci doar faptul că după 4 luni de administrare a Aeroportului sub gir PNL tot nu avem curse externe. Vestea şi mai proastă e că, în pofida declaraţiilor primarului Bolojan, nici n-o să avem curând. Ceea ce iar nu spun nici CA, nici edilul, nici şefii CJ. Iar motivul e dezarmant de simplu: chiar dacă CA ar fi adus un manager briliant, de la Frankfurt, Londra ori Paris, acesta tot nu ar fi reuşit să aducă zboruri internaţionale, atâta vreme cât noul terminal, planificat să asigure fluxurile de pasageri în cuplu cu cel vechi, nu este gata, deşi trebuia să fie în august 2018. Nicio companie serioasă, fie ea low cost, nu va accepta, precum Tarom, să-i fie procesaţi pasagerii prin corturi ori printre schele.

Stricăciunea la Aeroportul Oradea e atât de profundă încât orice reparaţie trebuie începută, aşadar, de la infrastructura de bază. Abia apoi vor exista condiţii pentru căutarea unor noi curse externe. E ca la o casă: nu te poţi muta în ea fără să-i fi făcut pardoseala ori acoperişul. Între timp, Aeroportul din Debreţin prosperă, iar timpul curge ireversibil în defavoarea Oradiei.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
9 Comentarii
Optimism de la calea ferata
Exista un proiect al Ministerului Transporturilor de electrificare a liniei Cluj - Bihor, un proiect de peste un miliard de euro, care va permite viteze de deplasare mult mai mari, daca acum facem pana la Cluj 3 ore, poate si mai mult, au trecut destui ani de cand nu am mai mers cu trenul la Cluj, vom face o ora si patruzeci si cinci de minute la finalul acestui proiect, in luna octombrie 2024.
Postat 12 Mai 2020, 11:45 de Oradea2020
Paralizie la aeroport
Luna trecuta, 23 aprilie 2020, s-a semnat la Cluj contractul pentru studiile de prefezabilitate si fezabilitate in vederea realizarea proiectului "Metrou si Tren Metroploitan Cluj. Iata asadar, ca metroul clujean, ceea ce multi credeau ca e doar o "gargara" electorala, devine realitate. Intamplarea face sa cunosc bine situatia din Cluj. Am locuit acolo sase ani, iar in prezent, merg odata sau de doua ori pe luna. Discutia privind metroul in Cluj nu e noua. In trecut< primarul Emil Boc s-a opus pe motiv ca e prea scump. Acum a inteles ca un trafic rutier infernal pe E60, intre Gilau-Floresti-Cluj Napoca, incurca palnurile de dezvoltare ale orasului. In prima etapa, metroul va face legatura intre: comuna Floresti, cartierul Manastur, centrul orasului Cluj-Napoca si zona de est a orasului. In a doua etapa se va face legatura comunei Floresti cu Gilau. Trenul metropolitan rapid, se va realiza pe infrastructura existenta. pe o lungime de 43 km. Se vor pastra actualele puncte de oprire plus adaugarea unora noi. In prezent pretul apartamentelor in comuna Floresti sunt la nivelul celor din Oradea. Dupa construirea metroului, distanta de 12 km dintre Floresti si Cluj va fi o bagatela pt elevi, studenti si cei care muncesc iar preturle caselor/apartamentelor din Floresti vor creste exponential. La fel si in cazul comunei Gilau, aflata la 20 de km de Cluj. Si toate astea in timp ce la Oradea, pana si Aeroportul, un elementul esential al dezvoltarii, a fost tras "pe linie moarta", de catre niste "binevoitori".
Postat 12 Mai 2020, 11:33 de Oradea2020
Dar vai!
Mica Barcelonă nu reușește să convingă turiștii? Cum e posibil? Lăsând gluma la o parte, micro-Barcelona ar trebui să se reinventeze, iar soluția, că ne place sau nu, este în turismul balnear și în dezvoltarea cercetării (se aude la Universitate?) de toate felurile, pentru a aduce investitori care să ofere mai mult decât salariul minim pe economie. Dacă tot ne comparăm cu Barcelona ar trebui să avem puțin în vedere să oprim defrișările (oare își mai aduce aminte cineva că Oradea a fost pentru o perioadă capitala verde a României?).
Postat 28 Februarie 2020, 13:19 de TomaAlimos
Oradeanbihor
Ryanair a plecat pt că a zburat spre faliment. Dar e posibil sa vina înapoi , dar nici la preț de autobuz ( asta ia dus spre faliment ). Dezinteresul lui Pasztor fata de aeroport a îndepărtat operatorii.
Postat 25 Februarie 2020, 14:51 de Sandu2100
@ sandu
Au fost pline la zboruri Low Cost atata timp cat biletul la avion era mai ieftin decat cel de microbuz. Naiba stie ca peste tot functioneaza sistemul cerere/oferta, mai putin cand e voba de marile realizari/nerealiari/esecuri din Oradea. Daca exista cerere, unde sunt operatorii?
Postat 25 Februarie 2020, 10:16 de oradeanbihor
Pinonel RCA
Strada purundului sa asfaltat la timp.
Postat 25 Februarie 2020, 07:26 de Sandu2100
S-a mintit si se minte!
Chestiunea cu aeroportul Oradea a fost si a ramas una politica! Presa, independenta, cum altfel, improasca cu laturi in stanga si mai putin in dreapta. Daca jurnalistii si-ar fi facut temele, ar fi stiut care sunt motivele REALE care ii aduc sau ii indeparteaza pe operatori. Da, dar atunci cum ii mai injura pe cei din psd+udmr+alde? Acum vor, nu vor, onor presa trebuie sa recunoasca esecul pnl-ului, pardon, birtinezului. Intrebarea mea, repetata si rasrepetata: poate cineva sa-mi de un exemplu de lucru facut la termen si de o calitate ireprosabila (cerinte firesti, nu ceva absurd!) in mandatele birtinezului?
Postat 25 Februarie 2020, 06:09 de pinonel
CrisDumi
Eu am zburat de pe Oradea, și pot să-ții confirm, că avioanele erau pline. Între timp de pe Debrecen se vând mai multe bilete decât locuri, unde 70% sunt Români.
Postat 24 Februarie 2020, 18:22 de Sandu2100
Nicio legătură nu există între frecvența curselor aeriene și ce partide ori persoane au fost implicate în administrarea aeroportului de la Oradea !?!
Zborurile se fac, ca destinație, către locuri de interes turistic, cultural sau economic !?! Oradea nu este un astfel de loc, care să fie prinsă în "harta de interese internaționale" !?! Așa că, nu mai bateți câmpii pe tot felul de motivații politice, administrative ori teritoriale !?!
Postat 24 Februarie 2020, 18:07 de CrisDumi
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5614 RON
  • 1 EUR = 4.9715 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON