URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 19 IULIE 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Încă de acum doi ani am intuit potenţialul uriaş pe care îl are Festivalul Medieval ce se desfăşoară în Cetatea Oradea. Dacă era vorba de Festivalul Ştiucii sau de Caravana Melcilor, aş fi avut unele îndoieli. Dar cu ditamai fortăreaţa splendid renovată şi cu măreţul şanţ de apărare ai toate premisele ca sărbătoarea să-ţi iasă.
Zic şi eu
Adrian Cris
Ultima ispravă este un Cod administrativ care imprimă un ritm şi mai nebun. Nu doar primăriile, ci şi consiliile judeţene, prefecturile şi serviciile guvernamentale vor fi obligate să comunice în limbile minorităţilor, adică vor face noi angajări în sistem. Foştii primari, viceprimari, preşedinţi şi vicepreşedinţi de CJ-uri vor avea pensii speciale, tot din, chipurile, bugetele locale, iar cei actuali vor putea valorifica terenuri şi clădiri cu voturile a doar jumătate plus unu din consilieri, fapt ce va reduce şi mai drastic patrimoniile...
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
În spatele fiecărui om politic pe care îl vedeţi la tv sau prin ziare se află o mulţime de oameni care muncesc pe brânci. Sub funcţii de şef de cancelarie, şefi de cabinet, experţi, consilieri sau asistenţi, oamenii aceia pe care nu îi vedem niciodată fac munca efectivă despre care şeful lor bate din gură. Ei sunt marii anonimi ai lucrurilor ce se întâmplă, totuşi, în aparatul de stat, pe care, din pricina supărării noastre generalizate, le ignorăm.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteţi de acord cu ideea primarului Ilie Bolojan de a înfiinţa o televiziune a Primăriei, finanţată din bani publici?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
În data de 5 iulie a fost publicată în Monitorul Oficial Ordonanța de Urgență a Guvernului României nr. 57/2019 privind Codul Administrativ. Codul Administrativ a fost inițial adoptat sub forma unei legi care însă a fost declarată neconstituțională în ansamblul său de către Curtea Constituțională, iar proiectul de lege s-a întors în Parlament pentru a fi pus în acord cu decizia Curții Constituționale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Ridicarea temperaturii mediului ambiant la peste 32 gr. C şi o umiditate relativă ridicată (peste 60%) determină modificări ale organismului, care se pot grupa în 4 sindroame importante: mialgia termică, insolaţia, accidentele datorate efortului fizic pe caniculă şi şocul hipertermic. Sunt afectate în special persoanele vârstnice cu afecţiuni cardio-respiratorii şi copiii mici.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
11 Martie 2019, 13:21

Înainte să ne mutăm la avioane...

Înainte să ne mutăm la avioane... (sursa foto: Instagram, bogdanpop.ro)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Înţeleg miza politică a scandalului cu Aeroportul fost internaţional Oradea şi cum bâjbâielile celor de la Consiliul Judeţean le dau apă la moară celor care conduc Primăria. Oamenii politici îşi vânează paşii greşiţi şi erorile profesionale pentru a-şi da la gioale în public, pentru a faulta cât mai grav prestigiul celuilalt. Cel mai adesea, vorbele lor rămân doar vorbe, simple declaraţii politice vitriolante, fără urmări practice.

Însă ieşirile publice ale primarului de Oradea, Ilie Bolojan, dau de înţeles că s-ar dori trecerea la nivelul următor, de la "Nu faci bine ceea ce faci!" la "Dă-te, mă, la o parte şi lasă-mă pe mine să rezolv problema!". Aşa cum un tâmplar cu experienţă îi smulge enervat ciocanul din mână ucenicului care îndoaie prea multe cuie, Bolojan vrea să se ocupe de aeroport în locul preşedintelui CJ, Pásztor Sándor, care a lăsat aeroportul fără zboruri internaţionale.

Probabil că primarul are aşii săi în mânecă, dacă îşi permite să se înhame (declarativ, deocamdată) la o astfel de responsabilitate. Dar înainte de a se urca în văzduh, ar mai avea multe de rezolvat pe pământ. În aviaţie există o regulă nescrisă care spune că o problemă nerezolvată la sol poate provoca catastrofe în aer, unde lucrurile se complică exponenţial. În lumea politică şi administrativă s-ar putea să fie la fel.

Mi s-ar părea normal ca înainte să se ocupe de avioane, primarul să facă nişte drumuri decente în Oradea. Adică să aloce bugetul necesar, iar apoi să îi biciuiască zilnic pe constructori şi pe cârpaci ca să respecte liniile drepte, planurile orizontale şi celelalte legi ale fizicii care nu pot fi păcălite. Să nu-şi bată joc de munca lor. Căci în afară de câteva artere principale şi drumuri nou construite, străzile Oradiei sunt mană cerească pentru service-urile auto.

"Aveţi drumuri tare proaste!", îmi zicea o amică din Cluj vara trecută. Venise să viziteze noua faţă a oraşului despre care vorbea deja toată România. I-au plăcut clădirile renovate, şi Cetatea şi alte câteva locuri, dar drumurile au exasperat-o. Aş fi contrazis-o, dar nu aveam probe. Ascultând-o, mi-am dat seama că mă obişnuisem cu hârtoapele oraşului european şi că nu mă mai enervam la fiecare denivelare, cum era normal să se întâmple.

Frumuseţea unui oraş nu stă doar în clădiri, ci şi în drumurile sale, în confortul pe care îl ai ca şofer sau pasager. Dar atunci când îţi tremură tot harnaşamentul rulând pe un bulevard din oraş, iar maşina te înjură de mamă, frumuseţea clădirilor renovate păleşte şi cade în uitare. Aş vrea să avem şosele mai bune în Oradea nu pentru că sunt un mofturos, ci pentru că o viaţă bună depinde şi de cum circulăm. Pe lângă asta, ne-ar da tuturor senzaţia că oraşul nu se face doar pentru turişti ci, în primul rând, pentru locuitorii săi. Iar apoi ne putem muta la avioane.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
@ sandu
Hai ma du-te la manelele tale.
Postat 13 Martie 2019, 07:51 de oradeanbihor
Oradeanbihor
O tii minte pe aia cu "țara te vrea prost", asta ești tu PROSTEA lui Dragnea.
Postat 12 Martie 2019, 21:37 de Sandu1206
@ Lucian
O tii minte pe aia cu "țara te vrea prost" (sarmalele reci pentru visatorii de mai jos care inteleg gresit apropo-ul)? Ei bine, in Oradea nu doar ca te vrea prost ci si abonat la serviciile monopoliste, scumpe si de proasta calitate ale primariei si nu in ultimul rand, pieton daca discutam de trafic, declaratia primarului, probabil i se trage de cand a ramas "pieton" la propriu si a redescopetit mersul pe jos..
Postat 11 Martie 2019, 20:44 de oradeanbihor
Opinii
Domnul C. nu rateaza ,de ceva vreme ,nici un articol in care sa nu se indoiasca de megarealizarile orasului,trendul pozitiv si viitorul fabulos care ne asteapta.Lanseaza idei defetiste,centrifuge,oras turistic,cladiri frumoase,drumuri mai putin,dezvoltare pentru locuitori,avioane.Putina rabdare, incep santierele la coridoarele de mobilitate, mai vorbim peste 7 ani...pina atunci,un city-break prelungit la barcelona,par avion.
Postat 11 Martie 2019, 19:02 de excalibur
cluj?
infrastructura,parcari 0
Postat 11 Martie 2019, 17:16 de tepes
Din Cluj. Judetul Cluj...
Sigur ca suntem alaturi de dorinta oricui de "mai bine" si confirmam faptul ca drumurile orasului nostru pot fi mai bine facute, iar multe dintre ele necesita reparatii mai ales acum la sfarsitul iernii! Cand incepem sa facem comparatii, daca vrem sa "iasa prost" pentru orasul nostru, atunci e greu sa gasim orase vecine care stau mai bine la prea multe criterii sau categorii: Cluj-Napoca nu este exemplul cel mai fericit la comparatia cu Oradea in privinta drumurilor. Singura explicatie pentru "marturia" prietenei din articol ar fi aceea ca persoana era din Cluj, judetul Cluj si poate ca pe undeva pe la tara or fi drumurile alea grozave care se ridica la exigentele momentului actual, dar parca nici asa nu ne vine a crede deoarece mai circulam si noi prin judetul vecin... Cand faci doua ore din Oradea pana in Gilau si inca o ora din Gilau pana in Aeroportul Someseni-Cluj nu te mai lauzi ca are Clujul drumuri, mai bine vorbesti despre frumusetea Gradinii Botanice, despre Cetatuie, despre Parcul Babes, despre Padurea Hoia, despre multe altele, dar lasi infrastructura la o parte a discutiei si iei trenul inapoi, pentru ca sa admiri statiile CFR ramase in paragina si abandon pe ruta care inca mai este una dintre cele mai frumoase din tara (defileul Crisului). In rest confirmam ca s-au reparat relativ rapid craterele de pe Podul Dacia din Oradea (o saptamana la noi e "fulger"). Iar zicala cu "barna" din ochiul tau si cu "paiul" vecinului ramane valabila...
Postat 11 Martie 2019, 16:11 de decalog
Iar o dai cu bata-n balta Luciane!
Esti, in acest articol, fix ca si colegii de bransa de la Antena3. Daca acolo zice unu ca x a furat i se raspunde ca si y a facut la fel; astfel x este automat disculpat. Asa ca, ce are incompetenta CJ in legatura cu aeroportul, cu denivelarile din Oradea? Care intre noi fie vorba, sunt putine fata de Cluj sau Timisoara. Bag seama ca nu ai umblat in Cluj decat pe artere; si acolo cu maxim viteza a doua. Ca atat permite traficul. Daca ai putea merge, precum in Oradea, cu 60-70 la ora chiar si la ore de trafic intens, pe drumurile din Cluj, cu cateva exceptii, ti-ar zornai creierii. Iti propun sa faci un test: mergi vreo 10 minute in Oradea cu viteza de trafic de Cluj, sa vezi ce lin ti se va parea drumul. Dar o sa-ti fie plin frigiderul cu carne oferita de colegii de trafic.
Postat 11 Martie 2019, 14:40 de Neutryno
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2139 RON
  • 1 EUR = 4.7326 RON
  • 1 HUF = 0.0145 RON