URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 19 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
13 Decembrie 2016, 09:26

Drumurile noastre toate

Drumurile noastre toate Foto: YouTube Asociatia ProInfrastructura
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

În sfârșit o veste bună din partea Guvernului! Sectorul de autostradă din Bihor se va împărți în două tronsoane, ca să poată participa și companiile românești la licitaţii.

Chiar eram de râsul lumii. Veneau firme de doi bani din Vest, ba unele și în insolvență, cum au fost spaniolii care au renunțat la contract. Aceștia oricum lucrau în subantrepriză cu români, dar își luau partea leului, iar noi rămâneam cu un drum prost și cu firmele autohtone neplătite.

Pe vremea când conduceau țara, marii patrioți care acum se tem de Soros dădeau de lucru exclusiv firmelor străine, ca să fie mângâiați părintește pe creștet pe la Bruxelles. Mi-a povestit un important drumar cum la Ministerul Transporturilor nu mai încăpeai de ambasadorii care făceau lobby pentru firmele din țările lor.

Acum, când presiunea pentru autostrăzi este uriașă și timpul nu mai are răbdare cu noi, nu înțeleg de ce un tronson de 100 de kilometri trebuie făcut de o firmă în 5 ani când ar putea fi realizat de 10 firme într-unul singur.

Construcţia unei autostrăzi generează dezvoltare, iar modelul acesta trebuie să-l aplice și Primăria Oradea. Până la finele mandatului lui Ilie Bolojan vor rămâne nepermis de multe drumuri neasfaltate dacă edilul nu schimbă strategia. Decât să facă un drum nou, prin câmp, din strada Bihorului până la Realul din Episcopia, mai bine ar direcționa banii spre străzile din oraș.

Am fi și noi un exemplu de bune practici, ca oraș cu toate drumurile asfaltate.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Fiţi puţin mai clar!
Să înţelegem că de această dată lucrările vor fi atribuite (legal) unor firme româneşti? Nu m-ar mira! Firmele "de doi bani" (afirmaţie adevărată) au avut ÎNTOTDEAUNA subatreprenori fimre româneşti. Păstrând proporţiile, ele au fost de "un ban găurit" (vezi Selina). În privinţa lobby-ului, Roman Călin, i-l "făcea"lui Şova, în avionul spre China.
Postat 13 Decembrie 2016, 14:28 de eutanasiu
Ai zis-o! Iti multumesc, demult n-am ras asa de bine!
Te citez : ,,...de ce un tronson de 100 de kilometri trebuie făcut de o firmă în 5 ani când ar putea fi realizat de 10 firme într-unul singur.[?]" As putea sa-ti raspund cu argumente din domeniul constructiilor de drumuri, dar o voi face tot printr-o intrebare. Daca un frizer te tunde in zece minute, zece frizeri in cat timp te vor tunde?
Postat 13 Decembrie 2016, 09:38 de pinonel
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6625 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON