URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 24 FEBRUARIE 2020

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Deși anual se asfaltează câteva zeci de străzi, numărul celor care rămân la stadiul de ulițe cu hârtoape este în continuă creștere. Acesta e paradoxul orădean, că nu prididesc edilii să asfalteze pe cât se dezvoltă noile cartiere. Dar principalul vinovat de toată această problemă e tot Primăria.
Zic şi eu
Adrian Cris
Orădenii şi bihorenii vor ţine minte doar faptul că după 4 luni de administrare a Aeroportului sub gir PNL tot nu avem curse externe. Vestea şi mai proastă e că, în pofida declaraţiilor primarului Bolojan, nici n-o să avem curând. Ceea ce iar nu spun nici CA, nici edilul, nici şefii CJ. Iar motivul e dezarmant de simplu...
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Mai exact 2.125.000 de dolari. Nu pentru o investiție publică, nu pentru o clădire nouă, nu pentru un festival dance sau rock, nu pentru asfaltarea unui drum, ci pentru viața unui copil. Un copil de doar câteva luni! Când tocmai ce ai învățat, ca proaspăt părinte, că viața puiului tău este inestimabilă, îți cade în cap o cifră rece și tăioasă, ca o cerere de răscumpărare: Vrei să trăiască? Scoate două milioane de dolari!
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre dorința Guvernului Orban de a elimina pensiile speciale ale magistraților și despre grevele anunțate de aceștia ca reacție?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Recent a fost publicată în Monitorul Oficial al României Decizia nr. 581/1 octombrie 2019 a Curţii Constituţionale, prin care s-a stabilit că soluţia legislativă ce permitea menţinerea măsurilor asigurătorii ca urmare a sesizării penale făcute de Fisc este neconstituţională.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Hematuria reprezintă prezenţa sângelui în urină. Cauzele sunt variate şi se pot grupa în 2 categorii: renale şi extrarenale.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
08 Februarie 2016, 18:57

Zona Metropolitană comandă documentaţia pentru extinderea centurii Oradiei până la Autostradă

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Proiectul viitoarei centuri extinse a Oradiei începe să prindă contur. Zona Metropolitană va scoate la licitaţie realizarea studiului de fezabilitate pentru centura extinsă delimitată de sensul giratoriu din Calea Sântandreiului şi intrarea pe autostrada A3, din Biharia.

În pregătirea licitaţiei, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a predat către ZMO documentele necesare pentru elaborarea studiului de fezabilitate.

"După finalizarea documentaţiei, ZMO va preda SF-ul şi aplicaţia de finanţare a noului obiectiv de investiţie către CNADNR pentru promovare spre finanţare de către aceasta prin Planul Operaţional de Infrastructură Mare 2014 – 2020. Municipalitatea orădeană estimează că, dacă toate lucrurile decurg bine, lucrările de execuţie ar putea începe cel mai devreme în anul 2017", se menţionează într-un comunicat al Primăriei.

Iniţial, Zona Metropolitană Oradea a depus în vara lui 2015, la sediul CNADNR din Bucureşti, documentaţia aferentă Studiului de Fezabilitate pentru construcţia unui tronson din inelul de centură metropolitan care face legătura între sensul giratoriu din Calea Sântandreiului, Drumul European 60 (DN1) şi Drumul Judeţean 190. Acesta va traversa teritoriul administrativ al localităţilor Oradea, Sântandrei şi Borş.

Conform studiului realizat de firma Search Corporation SRL, lung de 9,6 kilometri, tronsonul de drum de centură va avea câte două benzi de circulaţie pe sens, un separator de circulaţie, 2 poduri şi 5 pasaje, 2 intersecţii la nivel şi o intersecţie denivelată.

Noua documentaţie va cuprinde studiul de fezabilitate elaborat de ZMO pentru acest tronson, cât şi documentaţia tehnică deja recepţionată de CNADNR pentru segmentul de drum expres Oradea - Arad (DN1 – intrarea în autostrada A3 la Biharia), care nu se mai regăseşte printre priorităţile companiei în viitoarea perioadă.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
Drum util
E un lucru util si facut cu cap astfel incat sa lege mai bine ZMO de Oradea . Drumurile vechi nu sunt readaptate nevoilor actuale ale oamenilor mutati in ZMO din Oradea si cu servicii in oras
Postat 09 Februarie 2016, 19:51 de utilizator1
@zorro
ai dreptate insa cu autostrada e mai dificil. Daca ar fi dupa Bolojan, era deja facuta dar sunt o gramada de hoti pe la bucuresti care au alte prioritati decat dezvoltarea tarii
Postat 08 Februarie 2016, 23:46 de David
URA
Toate bune si frumoase..dar unde dracu e autostrada?....iar facem drumuri care nu duc nicaieri,iar puneti "boii" inaintea carului...
Postat 08 Februarie 2016, 19:20 de zorro
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4462 RON
  • 1 EUR = 4.8026 RON
  • 1 HUF = 0.0142 RON