URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când au venit liberalii la conducerea Oradiei, numai de dezbinare avem parte. Se face un pod nou peste Criș: de ce se face? Și dacă se face, de ce are doar o bandă pe sens? La ce ne trebuie drum expres când pe terenurile alea vegetația creștea liniștită încă de pe vremea lui Ladislau Întemeietorul? Iar se fac pasaje supra și subterane? E scandalos cum se intervine la renovarea parcurilor, nu era mai bine înainte?!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
15 Aprilie 2019, 18:29

Vin alegerile! Au început lucrările pentru construirea lotului de 5,35 km al Autostrăzii Transilvania între Borş şi Biharia

Vin alegerile! Au început lucrările pentru construirea lotului de 5,35 km al Autostrăzii Transilvania între Borş şi Biharia (foto: arhivă)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Apropierea alegerilor europarlamentare din 26 mai şi perspectiva alegerilor prezidenţiale din toamnă intensifică reluarea lucrărilor pe tronsonul bihoreanal Autostrăzii Transilvania, abandonate în 2009.

"Azi am primit ordinul de începere a lucrărilor, azi le-am început", a declarat luni, pentru BIHOREANUL, proprietarul grupului de firme Selina din Oradea, Beniamin Rus, care anul trecut a câştigat în asociere cu compania Vahostav SK din Slovacia licitaţia pentru proiectarea şi construirea a 5,35 kilometri de şosea din totalul de 51 kilometri. E vorba de mica porţiune dintre comunele Borş şi Biharia.

Organizarea de şantier pe lotul 3C3 a început din partea societăţii Trameco în luna februarie, iar de atunci asocierea a finalizat şi înregistrat la Compania Naţională de Administrare a Infrasructurii Rutiere proiectul tehnic al lucrării.

Contractul pentru proiectarea şi executarea celor 5,35 kilometri de şosea, în valoare de 28,5 milioane euro (fără TVA), a fost semnat în decembrie 2018 şi, conform acestuia, termenul de execuţie este de 19 luni.

Aceeaşi asociere dintre Trameco şi Vahostav a câştigat în octombrie 2018 şi licitaţia pentru lotul 3 C 2 în lungime de 28,55 km între Biharia şi Chiribiş (pentru suma de 29 milioane euro plus TVA), însă lucrarea nu a fost atribuită de CNAIR, rezultatul licitaţiei fiind contestat.

Lotul 3C1, cel mai mare, cel dintre Chiribiş şi Suplacu de Barcău (26,35 km, valoare 69 milioane euro), este încă "în evaluare", atribuirea lui urmând să fie decisă de CNAIR anul acesta.

Pe de altă parte, proprietarul Selina a declarat BIHOREANULUI că săptămâna aceasta la Oradea urmează să aibă loc şi o întâlnire între oficiali români din CNAIR şi din Ministerul Transporturilor cu omologi din Ungaria, pentru stabilirea unor detalii tehnice privind modul de "unire" al viitoarei Autostrăzi Transilvania, în Borş, cu autostrada M4 dinspre Budapesta.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON