URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 02 APRILIE 2020

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Una din principalele griji ale Guvernului a fost să înființeze un Grup de Comunicare Strategică. La cum funcționează, însă, această sculă nefericită din mâinile Guvernului se poate numi, fără a greși, Grupul de Cenzură Scandaloasă. După cum pică, pe rând, medicii și spitalele din țară, în plină epidemie de coronavirus, ne dăm seama că un asemenea instrument de propagandă este nu doar binevenit în mâinile autorităților, ci chiar esențial pentru a acoperi catastrofa organizatorică din România.
Zic şi eu
Adrian Cris
În spitalele din Italia şi Spania sunt mii de medici şi asistente care s-au adaptat condiţiilor vitrege şi folosesc pentru protecţie ce au la îndemână, inclusiv saci menajeri. În Italia au şi decedat peste 50 de cadre medicale la datorie. Nici unul n-a dat bir cu fugiţii. Nici acolo, nici în restul Europei. La noi, veştile sunt de Balcani...
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Să strigi în gura mare că n-ai ce-ţi trebuie pentru munca de zi cu zi e interzis în sistem. În orice sistem. E revoltă, e disidenţă, e sabotaj! Dăunează la funcţie, la avansări, la sporuri sau măriri de salarii, la relaţiile cu colegii şi cu şefii. Frica de realitate şi băgatul capului în nisip prevalează în faţa sincerităţii...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părerea aveți despre măsurile adoptate de autoritățile din România în ce privește răspândirea noului tip de coronavirus?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Așa cum am arătat săptămâna trecută, Codul administrativ a trecut testul de neconstituționalitate și rămâne în vigoare, astfel încât voi prezenta, începând de azi, aspectele cele mai importante aduse de acest act normativ. Întrucât subiectul ultimelor săptămâni în mass-media îl reprezintă Guvernul, mă voi referi la principalele reglementări care vizează această instituţie...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
În data de 16 martie, Preşedintele Franţei a decis adoptarea unor măsuri pentru reducerea propagării virusului COVID-19 pe teritoriul Franţei. Astfel, începând cu 17 martie, de la ora 12, timp de 15 zile, cetăţenii se pot deplasa doar cu un atestat justificativ şi doar în anumite condiţii: de la domiciliu la locul de muncă (în caz că nu sunt condiţii pentru telemuncă), pentru cumpărăturile de primă necesitate (doar în zonele comerciale de proximitate) şi vizitarea medicului de familie în cazurile mai urgente.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Poate v-aţi întrebat zilele acestea ce e cu isteria hârtiei de toaletă şi unii v-aţi mirat privind online clipuri cu oameni cărând baxuri întregi în braţe ori luptându-se pentru o rolă de hârtie de WC. Am fost curios să văd care e explicaţia psihologică a acestui comportament bizar şi de ce fix hârtia de toaletă e cea care preocupă mai mult masele. La urma urmei există lucruri mult mai importante decât ea în situaţii de criză...
31 Mai 2017, 18:05

Un avion din Ungaria a căzut "în cap" pe un câmp din Bihor. Ce spun rezultatele anchetei?

Un avion din Ungaria a căzut 'în cap' pe un câmp din Bihor. Ce spun rezultatele anchetei? foto: CIAS
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Centrul de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (CIAS) a dat publicităţii, miercuri, rezultatele investigaţiei unui eveniment aviatic mai puţin obişnuit, petrecut în Bihor şi având ca subiect un avion Cessna 150M, de mici dimensiuni, înmatriculat în Ungaria.

Zbor de agrement

Pe data de 4 septembrie 2016, în jurul orei 19:20, aeronava, cu indicativul HA-SKF, a decolat de pe terenul de zbor al centrului de agrement Kingsland Ineu din judeţul Bihor, având la bord două persoane (pilotul şi un pasager), pentru efectuarea unui zbor particular în zona Oradea la altitudinea de 600 metri.

locul prăbușirii avionului Cessna 150MPotrivit raportului, după 30 de minute de zbor, ajuns deasupra localităţii Cheriu (foto), pilotul de 31 de ani a auzit zgomote anormale produse de motor şi a constatat scăderea turaţiei acestuia. A verificat ceilalţi parametri ai motorului, fără a observa anomalii.

"Pentru că motorul nu mai furniza putere, pilotul a început o coborâre lentă în căutarea unui teren pentru o aterizare rapidă întrucât, în condiţiile date, zborul către terenul de zbor Ineu sau Aeroportul Internaţional Oradea nu mai era posibil, arată documentul.

Aterizare de urgenţă

Mai mult, în scurt timp a apărut fum în cabină, moment în care pilotul a decis să efectueze aterizarea de urgenţă. Luând în considerare configuraţia terenului, precum şi obstacolele prezente în zonă, acesta a ales pentru aterizare un teren agricol aflat în partea de est a localităţii Cheriu.

Aterizarea nu a fost, însă, foarte reuşită. "Aeronava a luat contact lin cu solul pe roţile principale ale triciclului de aterizare, dar odată cu reducerea vitezei şi coborârea roţii de bot, în momentul contactului cu solul, aceasta s-a afundat în pământ, iar aeronava a capotat". Practic, avionul s-a înfipt în sol, întorcându-se cu roţile în sus.

Din fericire, niciunul din cei doi ocupanţi ai aeronavei nu a păţit nimic. "Pilotul a decuplat toate contactele şi împreună cu pasagerul au părăsit de urgenţă aeronava. În urma evenimentului, pilotul şi pasagerul nu au suferit vătămări corporale", arată CIAS.

Şi ungurii au Doreii lor...

Potrivit investigaţiei specialiştilor români, care a avut la bază şi expertizarea motorului, cauza producerii accidentului este de ordin tehnic, constând în fisurarea cilindrului nr. 4, iar cauza favorizantă este nerespectarea cerinţelor programului de întreţinere al motorului aeronavei.

În ce-l priveşte pe pilotul aeronavei, acesta deţinea licenţă SEP (land) şi certificat medical, ambele valide, avea un total de 125 de ore de zbor, din care 6 ore pe Cessna 150M, iar în cazul situaţiei apărute a acţionat conform procedurilor de urgenţă precăzute în manualul de operare al avionului.

În schimb, expertizarea motorului şi verificarea documentelor legate de reviziile tehnice, au arătat că aparatul nu a fost întreţinut corespunzător, astfel că cilindrul nr. 4 a fost găsit fisurat aproximativ 90% din circumferinţă, pe fisura lui fiind vizibile urme de oxidare/rugină, iar segmenţii pistonului nr. 4 au fost găsiţi rupţi.

Drept urmare, CIAS a şi recomandat Autorităţii Aeronautice din Ungaria efectuarea unui audit suplimentar organizaţiei care a efectuat inspecţiile, pentru a verifica modul în care aceasta le realizează.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4133 RON
  • 1 EUR = 4.8246 RON
  • 1 HUF = 0.0132 RON