URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 22 AUGUST 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Numai o minune ar face ca aeroportul din Oradea să fie urnit și să poată face o concurență credibilă celui din Debrețin. Dacă ar exista respect pe lumea asta, primarul din Debrețin ar trebui să dea aeroportului din urbea sa numele Kiss-Pásztor.
Zic şi eu
Adrian Cris
Primarul Oradiei a stârnit noi reacţii vehemente săptămâna trecută, cu propunerea ca municipalitatea să ofere, la preţuri sub cele ale pieţei, 10-12 locuri de casă unor români dornici să se repatrieze. Cei mai vocali au fost, previzibil, orădenii pur-sânge, cei pentru care locul de baştină e argumentul beton şi pedigriul mai valoros decât sinapsele neuronale.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
La Untold trebuie să te obişnuieşti rapid cu marea frustrare că nu poţi fi în toate locurile în acelaşi timp. Dacă ai venit doar pentru anumiţi artişti, e simplu, mergi să-i vezi şi gata. Dacă dimpotrivă, vrei să vezi cât mai multe, ai o mare provocare. Nu numai suprapunerea orelor este o problemă, ci şi timpii de deplasare de la o scenă la alta. Când în festival sunt 90.000 de oameni pe seară, mişcarea e anevoioasă.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre necesitatea construirii şi modul în care se va realiza viitorul pasaj subteran Magheru, care va lega pe sub bulevard Aleea Ştrandului de Pacul Traian?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam săptămâna trecută, în data de 26 iulie a fost publicată în Monitorul Oficial Legea nr. 152/2019 pentru modificarea Codului rutier. Pe lângă modificările aduse procedurii de suspendare a dreptului de a conduce în cazul săvârşirii unei contravenţii, noua lege aduce şi modificări cu privire la sancţiunile aplicabile în cazul cercetării pentru comiterea unor infracţiuni la regimul rutier.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Tratamentul cardiopatiei ischemice este individualizat pentru fiecare pacient, ţinându-se cont de felul de viaţă, factorii de risc, gradul de incapacitate al bolnavului, stresurile specifice fizice şi emoţionale care precipită disconfortul toracic cu apariţia anginei, medicul fiind singurul care poate recomanda planul terapeutic. Acesta trebuie să cuprindă mai multe etape.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
31 Mai 2017, 18:05

Un avion din Ungaria a căzut "în cap" pe un câmp din Bihor. Ce spun rezultatele anchetei?

Un avion din Ungaria a căzut 'în cap' pe un câmp din Bihor. Ce spun rezultatele anchetei? foto: CIAS
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Centrul de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (CIAS) a dat publicităţii, miercuri, rezultatele investigaţiei unui eveniment aviatic mai puţin obişnuit, petrecut în Bihor şi având ca subiect un avion Cessna 150M, de mici dimensiuni, înmatriculat în Ungaria.

Zbor de agrement

Pe data de 4 septembrie 2016, în jurul orei 19:20, aeronava, cu indicativul HA-SKF, a decolat de pe terenul de zbor al centrului de agrement Kingsland Ineu din judeţul Bihor, având la bord două persoane (pilotul şi un pasager), pentru efectuarea unui zbor particular în zona Oradea la altitudinea de 600 metri.

locul prăbușirii avionului Cessna 150MPotrivit raportului, după 30 de minute de zbor, ajuns deasupra localităţii Cheriu (foto), pilotul de 31 de ani a auzit zgomote anormale produse de motor şi a constatat scăderea turaţiei acestuia. A verificat ceilalţi parametri ai motorului, fără a observa anomalii.

"Pentru că motorul nu mai furniza putere, pilotul a început o coborâre lentă în căutarea unui teren pentru o aterizare rapidă întrucât, în condiţiile date, zborul către terenul de zbor Ineu sau Aeroportul Internaţional Oradea nu mai era posibil, arată documentul.

Aterizare de urgenţă

Mai mult, în scurt timp a apărut fum în cabină, moment în care pilotul a decis să efectueze aterizarea de urgenţă. Luând în considerare configuraţia terenului, precum şi obstacolele prezente în zonă, acesta a ales pentru aterizare un teren agricol aflat în partea de est a localităţii Cheriu.

Aterizarea nu a fost, însă, foarte reuşită. "Aeronava a luat contact lin cu solul pe roţile principale ale triciclului de aterizare, dar odată cu reducerea vitezei şi coborârea roţii de bot, în momentul contactului cu solul, aceasta s-a afundat în pământ, iar aeronava a capotat". Practic, avionul s-a înfipt în sol, întorcându-se cu roţile în sus.

Din fericire, niciunul din cei doi ocupanţi ai aeronavei nu a păţit nimic. "Pilotul a decuplat toate contactele şi împreună cu pasagerul au părăsit de urgenţă aeronava. În urma evenimentului, pilotul şi pasagerul nu au suferit vătămări corporale", arată CIAS.

Şi ungurii au Doreii lor...

Potrivit investigaţiei specialiştilor români, care a avut la bază şi expertizarea motorului, cauza producerii accidentului este de ordin tehnic, constând în fisurarea cilindrului nr. 4, iar cauza favorizantă este nerespectarea cerinţelor programului de întreţinere al motorului aeronavei.

În ce-l priveşte pe pilotul aeronavei, acesta deţinea licenţă SEP (land) şi certificat medical, ambele valide, avea un total de 125 de ore de zbor, din care 6 ore pe Cessna 150M, iar în cazul situaţiei apărute a acţionat conform procedurilor de urgenţă precăzute în manualul de operare al avionului.

În schimb, expertizarea motorului şi verificarea documentelor legate de reviziile tehnice, au arătat că aparatul nu a fost întreţinut corespunzător, astfel că cilindrul nr. 4 a fost găsit fisurat aproximativ 90% din circumferinţă, pe fisura lui fiind vizibile urme de oxidare/rugină, iar segmenţii pistonului nr. 4 au fost găsiţi rupţi.

Drept urmare, CIAS a şi recomandat Autorităţii Aeronautice din Ungaria efectuarea unui audit suplimentar organizaţiei care a efectuat inspecţiile, pentru a verifica modul în care aceasta le realizează.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2601 RON
  • 1 EUR = 4.7274 RON
  • 1 HUF = 0.0144 RON