URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 27 IANUARIE 2020

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Zilele trecute, Oradea a intrat în colimatorul primarilor celor mai importante orașe din țară, Bucureștiul și Clujul. Și, ca de fiecare dată, fără ca noi să avem vreo vină. Asta nu înseamnă că nu suntem măguliți că ditamai primarii de capitale, de provincie și de țară nu mai pot dormi de grija noastră!
Zic şi eu
Adrian Cris
Partid-balama, care s-a obişnuit să-şi ofere „serviciile” când PNŢCD şi PNL, când PD-PDL, când PSD, UDMR nu trăieşte decât din parazitarea partidelor întemeiate sau măcar justificate ideologic, oferindu-le în Parlament, în Consiliile Judeţene şi în Consiliile Locale voturile pentru încropirea unor majorităţi, în schimbul atât al discriminărilor pozitive oferite minorităţii, cât mai ales al privilegiilor pentru liderii acesteia.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Dacă nu mă înşel, era perioada în care preşedintele Iohannis se contra cu PSD pe marginea numirii unui premier, când Moise Guran a făcut o ediţie a emisiunii "România în direct" pornind de la întrebarea "Care ar fi cea mai potrivită persoană pentru a fi desemnată premier?". Ascultătorii au pomenit multe nume, inclusiv din zona non-politică, printre care, deloc surprinzător, şi al lui... Moise Guran. Ca de obicei, în situaţii critice, oamenii au nevoie de un om, un singur om, care să îi salveze. E posibil ca atunci să-i fi apărut jurnalistului gândul de mărire.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre dorința Guvernului Orban de a elimina pensiile speciale ale magistraților și despre grevele anunțate de aceștia ca reacție?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum am arătat săptămânile trecute, legislaţia noastră prevede posibilitatatea ca statul să acorde facilităţi persoanelor care nu pot să îşi permită cheltuielile pricinuite de desfăşurarea unui proces civil. Dacă în episoadele anterioare am prezentat condiţiile de acordare a acestui ajutor, în continuare vom vedea procedura prin care ajutorul public judiciar poate fi obţinut.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Guta cuprinde o serie de boli care apar singure sau în combinaţie şi includ hiperuricemia, atacurile de artrite inflamatorii (la o singură articulaţie), depozitele de cristale de uraţi la nivelul articulaţiilor şi la nivelul rinichilor, precum şi litiaza renală cu săruri de uraţi. Hiperuricemia (creşterea acidului uric plasmatic la valori de peste 7 mg%) este cea care determină apariţia gutei. Acidul uric, alături de creatinină, uree şi pigmenţii biliari, este un produs final al metabolismului proteic.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
31 Mai 2017, 18:05

Un avion din Ungaria a căzut "în cap" pe un câmp din Bihor. Ce spun rezultatele anchetei?

Un avion din Ungaria a căzut 'în cap' pe un câmp din Bihor. Ce spun rezultatele anchetei? foto: CIAS
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Centrul de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (CIAS) a dat publicităţii, miercuri, rezultatele investigaţiei unui eveniment aviatic mai puţin obişnuit, petrecut în Bihor şi având ca subiect un avion Cessna 150M, de mici dimensiuni, înmatriculat în Ungaria.

Zbor de agrement

Pe data de 4 septembrie 2016, în jurul orei 19:20, aeronava, cu indicativul HA-SKF, a decolat de pe terenul de zbor al centrului de agrement Kingsland Ineu din judeţul Bihor, având la bord două persoane (pilotul şi un pasager), pentru efectuarea unui zbor particular în zona Oradea la altitudinea de 600 metri.

locul prăbușirii avionului Cessna 150MPotrivit raportului, după 30 de minute de zbor, ajuns deasupra localităţii Cheriu (foto), pilotul de 31 de ani a auzit zgomote anormale produse de motor şi a constatat scăderea turaţiei acestuia. A verificat ceilalţi parametri ai motorului, fără a observa anomalii.

"Pentru că motorul nu mai furniza putere, pilotul a început o coborâre lentă în căutarea unui teren pentru o aterizare rapidă întrucât, în condiţiile date, zborul către terenul de zbor Ineu sau Aeroportul Internaţional Oradea nu mai era posibil, arată documentul.

Aterizare de urgenţă

Mai mult, în scurt timp a apărut fum în cabină, moment în care pilotul a decis să efectueze aterizarea de urgenţă. Luând în considerare configuraţia terenului, precum şi obstacolele prezente în zonă, acesta a ales pentru aterizare un teren agricol aflat în partea de est a localităţii Cheriu.

Aterizarea nu a fost, însă, foarte reuşită. "Aeronava a luat contact lin cu solul pe roţile principale ale triciclului de aterizare, dar odată cu reducerea vitezei şi coborârea roţii de bot, în momentul contactului cu solul, aceasta s-a afundat în pământ, iar aeronava a capotat". Practic, avionul s-a înfipt în sol, întorcându-se cu roţile în sus.

Din fericire, niciunul din cei doi ocupanţi ai aeronavei nu a păţit nimic. "Pilotul a decuplat toate contactele şi împreună cu pasagerul au părăsit de urgenţă aeronava. În urma evenimentului, pilotul şi pasagerul nu au suferit vătămări corporale", arată CIAS.

Şi ungurii au Doreii lor...

Potrivit investigaţiei specialiştilor români, care a avut la bază şi expertizarea motorului, cauza producerii accidentului este de ordin tehnic, constând în fisurarea cilindrului nr. 4, iar cauza favorizantă este nerespectarea cerinţelor programului de întreţinere al motorului aeronavei.

În ce-l priveşte pe pilotul aeronavei, acesta deţinea licenţă SEP (land) şi certificat medical, ambele valide, avea un total de 125 de ore de zbor, din care 6 ore pe Cessna 150M, iar în cazul situaţiei apărute a acţionat conform procedurilor de urgenţă precăzute în manualul de operare al avionului.

În schimb, expertizarea motorului şi verificarea documentelor legate de reviziile tehnice, au arătat că aparatul nu a fost întreţinut corespunzător, astfel că cilindrul nr. 4 a fost găsit fisurat aproximativ 90% din circumferinţă, pe fisura lui fiind vizibile urme de oxidare/rugină, iar segmenţii pistonului nr. 4 au fost găsiţi rupţi.

Drept urmare, CIAS a şi recomandat Autorităţii Aeronautice din Ungaria efectuarea unui audit suplimentar organizaţiei care a efectuat inspecţiile, pentru a verifica modul în care aceasta le realizează.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.3101 RON
  • 1 EUR = 4.779 RON
  • 1 HUF = 0.0142 RON