URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 19 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
22 Decembrie 2009, 12:32

Un an cu Csuzi la OTL, economii de câteva zeci de miliarde

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Instalat ca manager al OTL pe 22 decembrie 2008, chiar după o grevă generală, Csuzi Istvan a declarat, marţi, că este mulţumit de ceea ce a făcut până acum. "Am creat condiţii de lucru mai bune, am sporit dotările şi reabilitările, am menţinut structura de personal, deşi a fost un an de criză, şi chiar am reuşit ca, de Sărbătorile de Paşte şi de Crăciun, să asigurăm o răsplată pentru salariaţi", a spus Csuzi.

Managerul a explicat că "nimic nu ar fi fost posibil dacă nu stopam risipa şi nu urmăream permanent rentabilitatea" şi că "la jumătate de preţuri, am făcut dublu faţă de cât ne-am propus", dând în acest sens mai multe exemple.

"S-a demonstrat că din forţe proprii reuşim să facem lucrări de infrastructură pentru care în trecut regia exeternaliza activităţi sau angaja firme private, ca de exemplu reparaţiile la curbele Avântul, Făt-Frumos şi capul de linie din Ioşia, precum şi pe Calea Aradului, unde am economisit în acest fel câteva zeci de miliarde de lei", a spus Csuzi.

În ce priveşte parcul de vehicule, managerul OTL a arătat că în acest an s-a finalizat conform legii licitaţia începută în 16 martie 2007 (!) pentru achiziţia de autobuze. "La acea vreme, licitaţia a pornit de la 210.000 euro pentru un autobuz, iar noi am făcut achiziţia la 160.000 de euro", realizându-se în acest fel o economie de 40% faţă de nivelul stabilit de fosta conducere a regiei.

De asemenea, referitor la parcul de vehicule auto, Csuzi a precizat că, în urma studiilor şi statisticilor făcute, OTL renunţă la achiziţia unor autobuze mari, preferând să cumpere aşa-numitele autobuze "midi" (de clasă mijlocie), care vor fi utilizate în afara orelor de vârf, deoarece consumă mai puţin combustibil şi, totodată, acest lucru va permite scăderea timpilor de aşteptare în staţii, noile maşini urmând să circule cu o frecvenţă mai mare decât autobuzele lungi de 12 metri.

Referitor la parcul de tramvaie, managerul OTL a declarat că specialiştii regiei au făcut un studiu care demonstrează eficienţa unei investiţii pentru schimbarea sistemelor de tracţiune ale tramvaielor Tatra, vechi de 30 de ani. "Dacă vom pune sisteme de tracţiune cu recuperare de energie pe tramvaiele vechi, investiţia va fi amortizată în 7 ani, iar acestea nu vor trebui înlocuite. Sigur, am vrea să avem doar tramvaie noi, însă costurile unui tramvai nou de tip Siemens sunt atât de mari încât nici regia şi nici oraşul nu şi le permite în viitorul apropiat", a precizat Csuzi.

Directorul a vorbit şi despre instaurarea unor "relaţii corecte" cu furnizorii de combustibili şi de piese auto, care a dus la alte economii pentru OTL. "În condiţile în care anul acesta euro a fost mai scump, deci şi accizele şi preţul la petrol, noi am reuşit să achiziţionăm combustibil pentru autobuze cu peste 5% mai ieftin decât anul trecut", a spus Csuzi, adăugând că şi piesele cumpărate în acest an au fost luate mai ieftin cu circa 10% faţă de nivelul prevăzut în contractele încheiate anii trecuţi.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6625 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON