URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 13 DECEMBRIE 2018

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Constat cu bucurie că există o concurență serioasă între cele două centre de putere din Bihor: Primăria Oradea și Consiliul Județean, în ce priveşte muzeele. Iar concurența asta nu poate fi decât benefică pentru turismul din Oradea.
Zic şi eu
Adrian Cris
În urmă cu peste un deceniu, un clujean teribilist zicea că s-a săturat de România. Cum n-a explicat că, de fapt, se săturase de balcanism, de corupţie, de minciună, de demagogie, naţionalism primitiv, murdărie şi dezordine, a fost pus la index ca vândut ungurilor. De câteva luni, patru primari din Transilvania pregătesc o iniţiativă mult pragmatică, deci şi mai "periculoasă" decât manifestul lui Sabin Gherman...
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
În primul rând, îmi doresc să nu fie doar o mişcare politică, iar declaraţiile de intenţie ale celor 4 primari (fonduri, dezvoltare, infrastructură etc) să fie doar de faţadă, aşa cum se face în orice campanie electorală. Mi-ar plăcea să nu devină un pol politic şi să nu fie exploatată în consecinţă, deşi, dacă va începe să facă performanţă şi să dea rezultate palpabile, e foarte posibil să se ajungă şi acolo. Primul semnal ar fi atunci când vor cere şi alte oraşe să intre în horă.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre cerinţele organismelor europene adresate României privind consolidarea statului de drept şi stoparea modificării legilor justiţiei?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Competenţa de soluţionare a recursurilor declarate împotriva hotărârilor pronunţate în apel de tribunal, în cauzele având ca obiect cereri evaluabile în bani în valoare de până la 200.000 lei inclusiv, ca urmare a pronunţării Deciziei nr. 369/30 mai 2017 a Curţii Constituţionale a României, revine curţilor de apel.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Sistemul colector urinar, format din bazinetele renale (formaţiunile care "captează" urina din cei doi rinichi), cele două uretere ("tuburile" prin care urina ajunge la vezică), vezica urinară şi uretra ("tubul" prin care urina se elimină) este "căptuşit" cu nişte celule epiteliale denumite în ansamblu "uroteliu". Toată această zonă este expusă influenţelor carcinogene, dar cea mai frecventă tumoră este cea a vezicii urinare, urmată de cea de la nivelul bazinetelor.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Vorbim de o "explozie" de depresie în rândul fetelor începând cu anul 2012 şi până în prezent şi toate aceste adolescente au un singur lucru în comun: petrec mult timp pe telefoanele mobile ori în faţa canalelor social media.
05 Decembrie 2018, 18:05

Transportul judeţean va deveni "serviciu de utilitate publică". Ce impact va avea schimbarea asupra navetiştilor

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Din 2019, serviciul de transport judeţean va deveni serviciu de utilitate publică şi va fi atribuit printr-o procedură deschisă tuturor operatorilor din Uniunea Europeană.

Sub noile reglementări, firmele de transport vor trebui să opereze şi pe trasee pe care în mod normal nu şi le-ar fi asumat, căci ar fi nerentabile, existând şi posibilitatea alocării unor subvenţii de către Consiliul Judeţean.  

Întâlnire la Braşov

Felul în care reglementările europene (Regulamentul (CE) 1370/2007 privind serviciile publice de transport feroviar şi rutier de călători) vor fi puse în practică în România nu a fost stabilit încă.

Tocmai de aceea, pe 27 şi 28 noiembrie, la iniţiativa Consiliului Judeţean Bihor, la Braşov a avut loc "Întâlnirea Consiliilor Judeţene privind strategia pentru asigurarea continuităţii serviciului de transport persoane la nivel judeţean".

La discuţiile iniţiate de CJ Bihor au participat specialiştii Autorităţilor de Transport din cadrul a 35 de Consilii Judeţene, reprezentanţii Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP), Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice (ANRSC), Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice (ANAP), Ministerului Transporturilor (MT), Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT) şi Confederaţiei Operatorilor Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).

Încă în pregătiri…

La întâlnire au fost discutate mai multe probleme cu care se confruntă autorităţile judeţene în pregătirea noilor sisteme de transport.

Potrivit unui comunicat transmis de CJ Bihor, "modalitatea de atribuire în baza legislaţiei aplicabilă achiziţiilor publice ridică o serie de probleme, în multe cazuri punând în conflict specialiştii compartimentelor de achiziţii publice cu cei ai Autorităţilor judeţene de transport".

Programele aflate acum în vigoare sunt valabile doar până pe 30 iunie 2019, însă în teritoriu nu au fost demarate procedurile administrative necesare pentru noile licitaţii, concret pentru atribuirea de trasee ca "servicii de utilitate publică" şi nu comerciale.

De ce? Nu a fost stabilit încă la nivel naţional felul în care se vor face atribuirile. "Trebuie stabilită o procedură clară prin care să se facă atribuirea corectă, iar Contractul-cadrul pentru acest tip de serviciu public trebuie ajustat la cerinţele pieţei", a precizat Vlad Gaje, şef-serviciu la Autoritatea Judeţeană de Transport.

Pentru luna ianuarie 2019 a fost stabilită o nouă întâlnire cu specialiştii din cadrul Autorităţilor Judeţene de Transport, de această data sub egida MDRAP, pentru a fi definitivat modelul de Contract-Cadru, aprobat prin ordinul preşedintelui ANRSC şi preluat de Consiliile Judeţene, urmând a fi elaborat şi un ghid orientativ astfel încât tranziţia spre noul sistem să se realizeze într-o manieră unitară şi coordonată.

Curse mai sigure

După intrarea în vigoare a reglementărilor europene, operatorii de transport cărora le vor fi atribuite contracte de serviciu public vor avea de îndeplinit o serie de obligaţii de serviciu public pe care în alte condiţii nu şi le-ar fi asumat.

Întrebat de BIHOREANUL care vor fi principalele schimbări din punct de vedere al pasagerilor, Vlad Gaje a precizat că operatorii vor renunţa mai greu la traseele obţinute, frecvenţa de circulaţie va fi mai stabilă şi ar putea fi păstrate curse considerate nerentabile, dar necesare pentru a acoperi anumite zone ale judeţului. "Se poate acorda în schimb exclusivitate pe anumite zone sau compensaţie din partea autorităţii publice, adică din partea Consiliului Judeţean, pentru operarea acelui traseu", a spus Gaje.

CJ Bihor are în plan construirea unor mini autogări în mai multe "noduri" principale ale judeţului pentru a putea coordona mai eficient sistemul de transport judeţean.

În Bihor sunt licenţiaţi 42 de operatori economici pentru asigurarea serviciului de transport persoane.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

FOTO BIHOREANUL

  • Patriotul Ervin: Cine este orădeanul care a inaugurat Podul Centenarului cu o Dacie tricoloră (FOTO)
  • Două zile de reduceri: S-a deschis KiK, la ERA Park Oradea! (FOTO)
  • Gala Comunității Orădene. Vezi care au fost proiectele premiate! (FOTO)
  • Victorie acasă: CSM CSU Oradea a câștigat derby-ul cu Steaua (FOTO)
  • Primul tren Cluj - Oradea – Viena a plecat 'full'. Biletul cel mai ieftin costă 133 lei (FOTO/VIDEO)
  • 'Asta-i datina străveche': 350 de copii, în straie tradiționale, au colindat pe străzile Oradiei (FOTO/VIDEO)
  • Nervi în Aeroportul din Oradea: Pasagerii cursei Tarom spre Bucureşti, revoltați că... nu au locuri în avion! (FOTO)
  • Inna a strălucit ca o stea: Peste 3.000 de orădeni şi o mână de turcoaice s-au bucurat de concertul talentatei artiste (FOTO / VIDEO)
  • Iluminatul de sărbători a fost pornit, a început Târgul de Crăciun în Oradea. Vezi cum arată! (FOTO / VIDEO)
  • Capsula timpului: Gânduri despre Oradea secolului viitor, dar şi obiecte din oraşul zilelor noastre, vor fi îngropate în curtea Muzeului Ţării Crişurilor (FOTO)

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 3.8697 RON
  • 1 EUR = 4.5959 RON
  • 1 HUF = 0.015 RON