URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 24 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
05 Decembrie 2018, 18:05

Transportul judeţean va deveni "serviciu de utilitate publică". Ce impact va avea schimbarea asupra navetiştilor

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Din 2019, serviciul de transport judeţean va deveni serviciu de utilitate publică şi va fi atribuit printr-o procedură deschisă tuturor operatorilor din Uniunea Europeană.

Sub noile reglementări, firmele de transport vor trebui să opereze şi pe trasee pe care în mod normal nu şi le-ar fi asumat, căci ar fi nerentabile, existând şi posibilitatea alocării unor subvenţii de către Consiliul Judeţean.  

Întâlnire la Braşov

Felul în care reglementările europene (Regulamentul (CE) 1370/2007 privind serviciile publice de transport feroviar şi rutier de călători) vor fi puse în practică în România nu a fost stabilit încă.

Tocmai de aceea, pe 27 şi 28 noiembrie, la iniţiativa Consiliului Judeţean Bihor, la Braşov a avut loc "Întâlnirea Consiliilor Judeţene privind strategia pentru asigurarea continuităţii serviciului de transport persoane la nivel judeţean".

La discuţiile iniţiate de CJ Bihor au participat specialiştii Autorităţilor de Transport din cadrul a 35 de Consilii Judeţene, reprezentanţii Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP), Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice (ANRSC), Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice (ANAP), Ministerului Transporturilor (MT), Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT) şi Confederaţiei Operatorilor Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).

Încă în pregătiri…

La întâlnire au fost discutate mai multe probleme cu care se confruntă autorităţile judeţene în pregătirea noilor sisteme de transport.

Potrivit unui comunicat transmis de CJ Bihor, "modalitatea de atribuire în baza legislaţiei aplicabilă achiziţiilor publice ridică o serie de probleme, în multe cazuri punând în conflict specialiştii compartimentelor de achiziţii publice cu cei ai Autorităţilor judeţene de transport".

Programele aflate acum în vigoare sunt valabile doar până pe 30 iunie 2019, însă în teritoriu nu au fost demarate procedurile administrative necesare pentru noile licitaţii, concret pentru atribuirea de trasee ca "servicii de utilitate publică" şi nu comerciale.

De ce? Nu a fost stabilit încă la nivel naţional felul în care se vor face atribuirile. "Trebuie stabilită o procedură clară prin care să se facă atribuirea corectă, iar Contractul-cadrul pentru acest tip de serviciu public trebuie ajustat la cerinţele pieţei", a precizat Vlad Gaje, şef-serviciu la Autoritatea Judeţeană de Transport.

Pentru luna ianuarie 2019 a fost stabilită o nouă întâlnire cu specialiştii din cadrul Autorităţilor Judeţene de Transport, de această data sub egida MDRAP, pentru a fi definitivat modelul de Contract-Cadru, aprobat prin ordinul preşedintelui ANRSC şi preluat de Consiliile Judeţene, urmând a fi elaborat şi un ghid orientativ astfel încât tranziţia spre noul sistem să se realizeze într-o manieră unitară şi coordonată.

Curse mai sigure

După intrarea în vigoare a reglementărilor europene, operatorii de transport cărora le vor fi atribuite contracte de serviciu public vor avea de îndeplinit o serie de obligaţii de serviciu public pe care în alte condiţii nu şi le-ar fi asumat.

Întrebat de BIHOREANUL care vor fi principalele schimbări din punct de vedere al pasagerilor, Vlad Gaje a precizat că operatorii vor renunţa mai greu la traseele obţinute, frecvenţa de circulaţie va fi mai stabilă şi ar putea fi păstrate curse considerate nerentabile, dar necesare pentru a acoperi anumite zone ale judeţului. "Se poate acorda în schimb exclusivitate pe anumite zone sau compensaţie din partea autorităţii publice, adică din partea Consiliului Judeţean, pentru operarea acelui traseu", a spus Gaje.

CJ Bihor are în plan construirea unor mini autogări în mai multe "noduri" principale ale judeţului pentru a putea coordona mai eficient sistemul de transport judeţean.

În Bihor sunt licenţiaţi 42 de operatori economici pentru asigurarea serviciului de transport persoane.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6699 RON
  • 1 EUR = 4.9762 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON