URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 23 MARTIE 2019

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Atunci când se fac investiţii din fonduri guvernamentale, reţeta e simplă. De obicei câştigă o firmă tare din Bucureşti, care are intrare pe la CNAIR, la Ministerul Dezvoltării sau la Compania Naţională de Investiţii. Imediat după adjudecarea licitaţiei, care de regulă are la bază descalificarea concurenţei, fericitul câştigător sună la fraierii care au firme din Oradea şi le propun să le subcontracteze lucrarea.
Zic şi eu
Adrian Cris
Se zice că doar cine nu munceşte nu greşeşte (deşi eu, personal, cred că greşeşte şi cel ce nu munceşte). În orice caz, bărbaţi sunt cei care îşi asumă greşelile, iar eu îmi declar apartenenţa la această categorie. Ca atare, recunosc că după ce am primit reacţia lui Pásztor, i-am verificat argumentele, cum că deplasarea în interes de serviciu în Austria a făcut-o separat de cea în interes privat în Elveţia. 
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Protestul de vineri a avut eficiența unei petale de trandafir în fața șenilei unui tanc de 50 de tone. Conducătorii s-au spart de râs în timpul protestului de un sfert de ceas al celor buni, după care s-au întors în întuneric și fum, la masa de poker pe care joacă soarta acestei nații nefericite. Pe ei nu îi interesează dacă străzile se blochează pentru 15 minute, câtă vreme lucrul acesta oricum se întâmplă zilnic, ore în șir...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Care credeţi că ar fi soluţia cea mai bună pentru reintroducerea zborurilor internaţionale e Aeroportul din Oradea?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Instanţa Supremă s-a pronunţat recent, printr-o decizie de speţă, în sensul în care Ghidul pentru acordarea daunelor morale emis de Fondul de Protecţie a Victimelor Străzii nu este obligatoriu pentru instanţe.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Scleroza multiplă este o boală caracterizată prin inflamaţia şi distrucţia selectivă a mielinei sistemului nervos central, cu apariţia unor zone de cicatrizare. Mielina este o substanţă care înveleşte fibrele nervoase, având un rol important în conducerera influxului nervos şi care apare în luna a 5-a vieţii intrauterine cu definitivare după naştere. Boala mai este denumită şi scleroza "în plăci" datorită aspectului zonelor cicatrizate ale creierului, leziunile fiind denumite "plăci".
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
29 Decembrie 2015, 20:50

Terminalul intermodal din Episcopia Bihor s-a "scumpit" cu 9,4 milioane euro încă din faza de proiect

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Viitorul terminal intermodal din Episcopia Borş s-a scumpit cu 9,4 milioane euro încă înainte să depăşească faza de proiect. Consiliul Local a aprobat marţi, cu unanimitate de voturi, majorarea valorii investiţiei de la 24 milioane euro la 33,4 milioane euro.

Propunerea executivului a stârnit mirarea reprezentanţilor opoziţiei locale. "La începutul lunii decembrie am citit în presă că valoarea proiectului este de 24 milioane euro, pentru ca astăzi să constatăm că noii indicatori tehnico-economici ai lucrării prevăd o creştere a costurilor cu 40%. Cum se explică acest lucru?", a întrebat consilierul local Adrian Stângă.

Primarul Ilie Bolojan a explicat că, prin majorarea costurilor investiţiei, municipalitatea a încercat să atragă o sumă cât mai mare din fonduri europene pentru a construi un terminal intermodal fără concurenţă în zonă.

"În perioada de pregătire a documentaţiei am constat două lucruri. Pe de o parte am observat că există un spaţiu de acces la fonduri europene destul de mare, pentru că Oradea este singurul oraş din ţară care şi-a întocmit proiectul, fapt pentru care am încercat să rezolvăm cu această ocazie toate problemele legate de conectivitate şi acces la terminal. Pe de altă parte, în urma vizitei făcute la terminalul intermodal de la Curtici, colegii mei au constatat că pentru a fi mai competitivi va trebui să lungim linia ferată, să asigurăm facilităţi de încărcare şi descărcare şi altele", a declarat edilul.

Bolojan a spus că municipalitatea nu a încercat câtuşi de puţin să "umfle" proiectul. "Verificaţi şi veţi constata că nu au crescut preţurile, ci a crescut numărul de obiective de finanţat", a spus primarul. Printre obiectivele adăgurate suplimentar sau deja existente dar suplimentate din punct de vedere al amplorii lucrărilor se numără: construirea de drumuri de acces în incinta terminalului, construirea unui pod rutier peste E 69 pentru a nu încurca circulaţia în zonă, prelungirea liniei ferate, asigurarea de facilităţi de încărcare şi descărcare şi chiar de cazare pentru şoferii de TIR.

Fără concurenţă

De altfel, în conferinţa de presă care a precedat Consiliul Local de marţi, în cadrul căreia Eurobusiness Parc a anunţat închiderea proiectului european prin care au fost finanţate costurile cu studiile aferente acestei investiţiei, managerul Delia Ungur a subliniat ideea că terminalul orădean se doreşte a fi unul fără concurenţă în această zonă. "Cel mai apropiat terminal intermodal este la Curtici. Acesta are însă probleme legate de zona insuficientă de locuri de parcare, absenţa facilităţilor de cazare pentru şoferi, în condiţiile în care timpul de aşteptare variază între 8 şi 48 de ore şi altele. Noi am vrut să evităm o astfel de situaţie", a spus Ungur.

Potrivit proiectului, terminalul va fi construit în zona gării CFR Episcopia Bihor, pe o suprafaţă de 17,76 hectare, în vecinătatea parcurilor industriale ale oraşului. Investiţia presupune, printre altele, construcţia unui acces rutier din E 60, a unui acces feroviar din linia 17 a staţiei Episcopia Bihor, a trei linii de cale ferată cu o lungime totală de 1,8 kilometri, a două porţi de acces şi ieşire pentru evitarea ambuteiajelor, amenajarea de drumuri interioare cu două benzi pe sens şi a unei platforme pentru realizarea transferului de mărfuri dotată cu facilităţi de încărcare-descărcare performante.

Terminalul va mai cuprinde o hală de depozitare a mărfurilor pe termen scurt şi mediu, infrastructură de utilităţi publice (apă, canalizare, iluminat), clădiri administrative şi o zonă de servicii pentru angajaţi şi şoferi (hotel, toalete şi duşuri), dar şi spaţii verzi.

Căutăm operator privat!

Aflat încă în stadiul de proiect, terminalul intermodal ar putea prinde contur anul viitor, urmând să fie dat în folosinţă în 2018. "Autorizaţia de construire o vom obţine până la sfârşitul anului 2015. Aşteptăm să apară ghidul de finanţare ca atragem fonduri europene. Intenţia noastră este ca în primăvară să facem licitaţia, în vară să înceapă construcţia, pentru ca în anul 2018 terminalul să poată fi dat în folosinţă", a spus Ungur.

Potrivit managerului de proiect, în paralel cu derularea lucrărilor, Eurobusiness Parc va demara procedura de selecţie a unui partener privat care să gestioneze terminalul. "Vom face licitaţia pentru a selecta un operator privat care să gestioneze terminalul. Există firme de transport care ar putea să îl opereze, la fel cum există companii specializate în gestionarea unor astfel de terminale intermodale", a declarat managerul.

Potrivit reprezentanţilor Eurobusiness Parc, amenajarea terminalului intermodal ar oferi oraşului un avantaj competitiv în atragerea de investitori inclusiv faţă de oraşe din Ungaria.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

FOTO BIHOREANUL

  • Magazinul de plante Kaluna vă aşteaptă în parcarea Era Park Oradea (FOTO)
  • Bustul generalului Moşoiu a fost coborât de pe soclu pentru reabilitare (FOTO/VIDEO)
  • Echilibru şi spectacol la Cupa Tengo de la Salonta (FOTO)
  • Percheziții ale polițiștilor orădeni într-un dosar cu droguri de mare risc. Captură impresionantă (FOTO / VIDEO)
  • Incendiu de proporţii în Oradea, la o firmă din Parcul Industrial (FOTO / VIDEO)
  • La mulți ani, ERA Park! Carla’s Dreams i-a cucerit, sâmbătă seară, pe orădeni (FOTO / VIDEO)
  • Înaripatele Oradiei: Malurile verzi ale Crişului Repede şi stufărişul au atras în oraş numeroase specii noi de păsări (FOTO)
  • Puzderie de lume în centrul Oradiei, de Ziua Maghiarilor. Îmbrăcat în huszár, Szabó Ödön a acuzat că maghiarii sunt discriminaţi (FOTO/VIDEO)
  • #șîeu... NU: Angajaţii lui Ştefan Mandachi de la Oradea, împiedicaţi să protesteze în faţa propriului restaurant printr-un ordin al... „doamnei de la Lotus” (FOTO/VIDEO)
  • #Șîeu: Bihorenii au protestat pentru autostrăzi. Vezi cine și cum a manifestat! (FOTO / VIDEO)
Ultimele Comentarii

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1758 RON
  • 1 EUR = 4.7558 RON
  • 1 HUF = 0.0151 RON