URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 18 IUNIE 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
S-au făcut multe investiții în Oradea, dar cred că de departe cea mai importantă este centura care ne va lega de mult dorita Autostradă Transilvania - A3. Guvernul a dat o hotărâre în acest sens, CNAIR are acum toate actele, așa că se poate ocupa de lansarea licitației, iar banii de la UE sunt asigurați. Oare ce ar trebui să mai intervină ca această centură să nu se facă?
Zic şi eu
Adrian Cris
Veste bună: Pásztor Sándor, Mang Ioan şi Traian Bodea, triada care conduce Consiliul Judeţean fără să se ţină de puţinele promisiuni făcute în 2016 şi fără să lase nimic în urma ei, cu excepţia căpuşării instituţiilor din subordine cu clientelă pe cât de incompetentă pe tot atât de lacomă, vor deveni din vara anului viitor o amintire urâtă.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Cu mai puține spectacole decât în anii trecuți, mă așteptam să văd mai mulți spectatori la FITO 2019. Dar, la unele, mai ales la cele înscrise în concurs, au fost multe locuri libere în sală. Am bifat 5 zile din cele 8 ale festivalului și voi face o scurtă trecere în revistă a ceea ce am văzut.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre condamnarea la închisoare a preşedintelui PSD, LIviu Dragnea?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Codul de procedură civilă prevede reguli cu privire la persoana care suportă cheltuielile ocazionate de derularea unui proces, stabilind ca regulă de principiu că acestea vor fi suportate de către partea care pierde procesul. În ce condiţii, însă?
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Diabetul zaharat este cea mai frecventă boală endocrină, frecvenţa reală fiind mai greu de apreciat din cauza standardelor diferite de diagnostic. Considerând hiperglicemia matinală ca un criteriu de diagnostic, circa 1-2% din populaţie este afectată. Boala se caracterizează prin anomalii metabolice şi prin complicaţii tardive ce afectează ochii, rinichii, nervii şi vasele de sânge.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
20 Ianuarie 2016, 13:40

Surpriză: la doar o lună după reciclare, DN 76 Oradea-Beiuş este din nou "marcat” de gropi

Surpriză: la doar o lună după reciclare, DN 76 Oradea-Beiuş este din nou 'marcat” de gropi foto: Cristian Puşcaş (Facebook)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Criticii CNADNR au motive de satisfacţie. La doar o lună după "reinaugurarea" tronsonului Oradea-Beiuş al DN 76 în urma încheierii lucrărilor de reciclare, şoseaua este din nou brăzdată de gropi, alimentând supoziţia că a fost mai degrabă o cârpeală decât o lucrare temeinică.

Potrivit locuitorilor din comunele de-a lungul şoselei, primele gropi au apărut pe raza comunei Ceica înainte de Crăciun, dar şoferii le simt deja şi pe porţiunea dintre Sânmartin şi Oradea.

Cei 50,3 km ai tronsonului Oradea-Beiuş au fost "rupţi" de CNADNR din proiectul iniţial, ce viza reabilitarea întregii şosele dintre Oradea şi Deva, lucrare finanţată cu fonduri europene, Compania reziliind anul trecut contractul pentru lucrare încheiat cu firma CCCF Timişoara şi renunţând, implicit, la fonduri UE în valoare de 37 milioane euro.

În locul reabilitării, CNADNR a comandat "punerea în siguranţă" a tronsonului din fonduri proprii de 9,1 milioane euro, prin realizarea unor "lucrări de reparaţii şi întreţinere periodică" ce constau în reciclarea asfaltului existent pe carosabil din 1961, anul construirii şoselei.

În ciuda declaraţiilor făcute la jumătatea lunii trecute de directorul Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri Cluj, Eugen Cecan, conform cărora garanţia de 2 ani pentru reciclare este suficientă, Inspectoratul de Stat în Construcţii consideră că, dimpotrivă, nu există, nicio garanţie reală în ce priveşte calitatea lucrărilor. De altfel, acesta este şi motivul pentru care ISC a făcut la Parchetul Oradea o plângere penală împotriva CNADNR.

În ciuda acestei situaţii, şeful Secţiei Drumuri Naţionale din Bihor, Octavian Balog, afirmă că apariţia gropilor nu trebuie să-i îngrijoreze pe şoferi. "Am identificat şapte eroziuni care se vor repara în aceste zile", spune Balog, adăugând că fenomenul era previzibil în condiţiile în care, pe de o parte, tronsonul nu a fost încă acoperit cu un strat de uzură, carosabilul având de suferit din cauza deszăpezirii cu sare şi nisip, iar pe de altă parte "ajustările" se vor face pe banii celor trei firme care au executat reciclarea.

Citiţi pe această temă şi articolele:

Drum la Parchet: Repararea DN 76 Oradea-Beiuş a ajuns subiect de anchetă a procurorilor

Reacţie CNADNR după denunţul Inspecţiei în Construcţii: DN 76 Oradea-Beiuş este doar "întreţinut", urmează să fie şi "reabilitat"

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
rovineta ba nu radar
surpriza pentru cine poate pentru voi nu cred ca mai poate sa ma surprinda ceva in romania sincer asfalt nou ati vrut iata il aveti sigur bucurativa pentru putin timp apoi aducetiva aminte ce ceera in urma cu 23456 ani in urma apoi incepe-tisa injurati din nou poate va ere dor de gropi desigur va-ti defatat desul o luna sau nici atat bravo constructorilor poate veni c.pop sa- si faca pozepentru campanie la fel si popa sa planteze panselute si le poate incercu-i cu vopsea galbena de data aceasta portocaliul sa spalat intretimp .
Postat 20 Ianuarie 2016, 17:48 de sss
@ CNADNR
Nu are nimic, vi se pare... (ironie)
Postat 20 Ianuarie 2016, 13:56 de OradeaCivitas
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1899 RON
  • 1 EUR = 4.7228 RON
  • 1 HUF = 0.0147 RON