URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 19 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când au venit liberalii la conducerea Oradiei, numai de dezbinare avem parte. Se face un pod nou peste Criș: de ce se face? Și dacă se face, de ce are doar o bandă pe sens? La ce ne trebuie drum expres când pe terenurile alea vegetația creștea liniștită încă de pe vremea lui Ladislau Întemeietorul? Iar se fac pasaje supra și subterane? E scandalos cum se intervine la renovarea parcurilor, nu era mai bine înainte?!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Ca în fiecare an electoral, o grămadă de aleși își schimbă partidul care i-a ajutat să-și câștige mandatele, perioada pre-electorală fiind comparată cu sezonul de Mercato din fotbal. Atât doar că, deși numitorul comun cu fotbalul sunt banii, în politică ar trebui să conteze și factorul moral. Cum aleșilor nu le pasă, însă, de așa ceva (de doctrine și ideologii nici vorbă, iar de fair-play nici atât), alegătorii n-au decât să spună că politica e prostituție, dar să meargă totuși să-i voteze.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum am mai arătat anul trecut, în octombrie 2023 Înalta Curte de Casație și Justiție a pronunțat o decizie obligatorie, extrem de importantă, prin care a stabilit că asiguratorul RCA care nu își respectă obligațiile legale trebuie să fie obligat să plătească penalități de întârziere de 0,2% pe zi de întârziere, adică peste 70% pe an, din suma stabilită de instanță cu titlu de despăgubiri.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
29 Iunie 2016, 17:33

Şeful CNADNR despre Autostrada între Borş şi Suplac: În iarnă, proiectul era "în moarte clinică"

Şeful CNADNR despre Autostrada între Borş şi Suplac: În iarnă, proiectul era 'în moarte clinică' foto: arhivă
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

După ce fostul ministru al Marilor Proiecte din Guvernul Ponta, Dan Şova, a reziliat în 2013 contractul încheiat de Guvernul Năstase cu compania americană Bechtel pentru construirea Autostrăzii Transilvania, iar în 2014 a fost încheiat un alt contract, de către şeful de atunci al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Narcis Neaga, cu grupul de firme spaniole Corsan - Corviam Construccion - Consinit - Road Consulting & Design Solutions şi Via Design, până în acest an nu s-a mai întâmplat nimic.

Dezvăluirea a fost făcută miercuri de către actualul şef al CNADNR, Cătălin Homor, cu ocazia vizitei făcute împreună cu ministrul Transporturilor Dan Costescu pe şantierul DN 76 Oradea – Deva.

Abia la proiectul tehnic

 "Acesta a fost încă unul din proiectele blocate care păreau să nu aibă nicio şansă la începutul anului. La puţine săptămâni după învestirea mea, când am fost audiat în comisia de buget-finanţe, parlamentarii din zona dumneavoastră au ridicat această problemă a autostrăzii şi nu aveau nici ei o mare speranţă în privinţa lui", a declarat ministrul Dan Costescu.

"Stadiul proiectului era oarecum în moarte clinică", a confirmat şi şeful CNADNR, Cătălin Homor, adăugând: "Noi aveam cea mai la îndemână, cea mai uşoară variantă, să reluăm licitaţia, dar singurul care avea de pierdut era proiectul în sine, pentru că mai conservam situaţia încă doi ani, ceea ce pentru mine a fost de neacceptat. În consecinţă, ne-am mobilizat şi putem spune că proiectul a început să mişte".

Concret, şeful CNADNR a dezvăluit că asocierea firmelor spaniole abia a refăcut proiectul tehnic pentru reluarea lucrărilor la autostradă pe tronsonul din Bihor, iar acesta a trebuit revizuit, după observaţiile dirigintelui de şantier – societatea franceză Aegis - şi ale Companiei, proiectul tehnic revizuit fiind predat de firmele spaniole către CNADNR pe 10 iunie, urmând să fie analizat în Comisia Tehnico-Economică a Companiei miercurea viitoare, iar apoi să înceapă lucrările propriu-zise, însă numai după actualizarea acordului de mediu şi a autorizaţiei de construcţie.

Probleme

"Au existat probleme de vechime, s-a schimbat şi configuraţia terenului, au apărut şi contaminări (n.r. – degradări ale lucrărilor făcute de Bechtel în trecut), dar s-au schimbat şi normele de proiectare, au apărut euro-codurile de proiectare", a explicat şeful CNADNR motivul pentru care a fost necesară refacerea proiectului iniţial, după rezilierea contractului cu Bechtel.

"Proiectul a fost trimis acum la Companie, se află în Comisia Tehnico-Economică, săptămâna viitoare, miercuri, este programată analizarea lui. Dacă specialiştii noştri îl aprobă, va fi predat spre execuţie, după ce va fi revizuit acordul de mediu la Agenţia Naţională de Mediu, cu consecinţa că şi autorizaţia de construcţie va trebui completată".

Potrivit lui Homor, lucrările la tronsonul 3C, pentru care licitaţia a fost câştigată în 2013 de grupul de firme spaniole Corsan - Corviam Construccion - Consinit - Road Consulting & Design Solutions şi Via Design în schimbul sumei de 710 milioane lei fără TVA, vor putea fi reluate în cursul acestui an, termenul de finalizare fiind de 24 luni.

Citiţi pe această temă şi articolul "CNADNR, veşti proaste despre Autostrada Borş - Suplacu de Barcău: constructorii spanioli se ceartă între ei şi întârzie cu hârtiile"

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
gurist
Astia de la CNADNR isi bat joc de noi pe toate drumurile.Nufac nici ce depinde de ei.Sa mai repare si alte DN din judet.Si nu cu praf de asfalt.
Postat 01 Iulie 2016, 08:25 de GORON
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5614 RON
  • 1 EUR = 4.9715 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON