URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când au venit liberalii la conducerea Oradiei, numai de dezbinare avem parte. Se face un pod nou peste Criș: de ce se face? Și dacă se face, de ce are doar o bandă pe sens? La ce ne trebuie drum expres când pe terenurile alea vegetația creștea liniștită încă de pe vremea lui Ladislau Întemeietorul? Iar se fac pasaje supra și subterane? E scandalos cum se intervine la renovarea parcurilor, nu era mai bine înainte?!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
18 Decembrie 2018, 16:11

Scumpe şi în toiul nopţii: Consilierii PNL critică preţurile mari şi orele de operare ale zborurilor Tarom spre Milano şi Barcelona

Scumpe şi în toiul nopţii: Consilierii PNL critică preţurile mari şi orele de operare ale zborurilor Tarom spre Milano şi Barcelona (foto: arhivă)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Liderul grupului PNL, Ionel Avrigeanu, a vorbit, marţi, în plenul Consiliului Judeţean Bihor despre diferenţele de preţuri între cursele care urmează să fie operate de Tarom de la Oradea spre Milano şi Barcelona şi spre aceleaşi destinaţii operate de Wizz Air la Debreţin, dând de înţeles că pasagerii vor alege să călătorească din Ungaria.

Mai scumpe…

Pentru zborurile din Oradea, preţurile pornesc de la 86 euro dus-întors pe destinaţia Milano -Bergamo şi 130 euro dus-întors pentru destinaţia Barcelona, pe aeroportul principal El Prat.

"Am văzut că avem curse la Barcelona şi Milano. Am verificat la aeroportul din Debreţin, unde sunt curse spre Milano de la 18,5 euro şi 37 euro, respectiv spre Barcelona între 35 şi 55 euro. Vă întreb unde vor merge călătorii. Dacă cineva merge pe banii firmei sau pe banii Consiliului Judeţean bănuiesc că nu e foarte important preţul, dar când cineva scoate bani din propriul buzunar contează", a spus Ionel Avrigeanu.

Drept răspuns, preşedintele CJ Pásztor Sándor i-a spus lui Avrigeanu că face reclamă pentru Debreţin, deşi multă lume l-a acuzat pe el, adică pe Pásztor, de acest lucru. Totodată, şeful CJ a subliniat că preţurile enumerate de Avrigeanu sunt preţuri de pornire. "Încercaţi să vă cumpăraţi un bilet să vedeţi preţurile reale. Dacă se mai adaugă şi bagaj veţi ajunge tot acolo", a spus Pásztor. După cum se ştie, în preţul biletului Tarom este inclus un bagaj de cală de 23 kilograme.

Tot el a spus că, "în ultimele luni de operare" de la Oradea, Ryanair a avut preţuri similare celor propuse de Tarom şi încărcătura aeronavelor a fost una bună.

În toiul nopţii

Tot pe această temă, consilierul PNL Sebastian Lascu a ridicat problema orelor de operare pentru zborurile spre Barcelona (El Prat) şi înapoi. "Am descoperit că din Oradea se pleacă la ora 23 şi se ajunge în Barcelona la ora 1, iar la întoarcere se porneşte la ora 1.55 din Barcelona şi se aterizează în Oradea la ora 5", a spus Lascu, criticând astfel programul de zbor total neplăcut pentru pasageri.

Concret, avioanele de Barcelona vor pleca de la Oradea la ora 23.35 şi vor ajunge la Barcelona la ora 1.20, în timp la întoarcere aeronavele vor decola la ora 1.55 şi vor ateriza la Oradea la 5.35.

Pásztor a confirmat că zborurile vor fi operate la acele ore incomode, însă a spus că acest lucru este cauzat de aglomeraţia de pe Aeroportul El Prat din Barcelona. "Nu erau sloturi de zbor. Cei din Barcelona nu mai vor zboruri noi, de câteva luni încercăm să găsim aceste variante. Momentan aşa pornesc şi vom vedea ce se întâmplă mai departe", a spus şeful CJ, adăugând că zborurile de Milano se efectuează înainte de prânz.

Venituri mai mici

Discuţiile au apărut când pe ordinea de zi a venit rândul aprobării unei rectificări de buget la Aeroportul Internaţional Oradea, regie autonomă aflată în subordinea CJ Bihor.

Aleşii PNL Bihor au refuzat să-l voteze, acesta fiind aprobat cu ajutorul consilierilor PSD, UDMR şi ALDE. Ionel Avrigeanu a explicat că liberalii nu aprobă această rectificare deoarece, deşi veniturile la Aeroport scad, bonusurile pentru conducerea regiei nu au fost atinse.

"Există o rectificare negativă, se realizează doar 94% din veniturile prevăzute în condiţiile în care cursele au scăzut la jumătate. M-a frapat că la capitolul bonusuri sumele alocate au rămas în proporţile de 100%. Nu cred că este moral, în condiţiile în care veniturile nu se realizează. Să le tăiem bonusurile şi sumele aferente contractelor de mandat şi să fie cu 6% mai puţin! Ar fi o abordare normală", a spus Avrigeanu. Propunerea lui nu s-a pus în practică.

Citește și:

Tarom a pus în vânzare biletele de la Oradea spre Milano și Barcelona. Află prețurile!

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
E de neînțeles cum poate PNL ...
... cu atâția oameni superdeștepți, precum Avrigeanu, să coboare în fiecare lună calendaristică cu câte 1% în orice sondaj real, de când Blaga&Popa au "scăpat" din mașină cota de 700.000 Euro destinați cumpărării creșterii de imagine !?!
Postat 18 Decembrie 2018, 17:30 de CrisDumi
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON