URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
02 Februarie 2011, 13:41

Reprezentantul Guvernului în judeţ critică starea drumurilor naţionale ce străbat Bihorul

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Prefectul Gavrilă Ghilea a anunţat miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă, că săptămâna trecută s-a deplasat la Bucureşti, unde s-a întâlnit cu şeful Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din cadrul Ministerului Transporturilor, Liviu Costache, aducând la cunoştinţa acestuia că este foarte "nemulţumit de modul cum arată drumurile naţionale din judeţul Bihor".

Ghilea a mers şi mai departe, exprimându-şi constatarea că în judeţul Bihor drumurile naţionale sunt complet neglijate, în timp ce în alte judeţe vecine pentru repararea şi întreţinerea acestora se fac lucrări în permanenţă. "Nu ştiu cum se explică că în alte judeţe drumurile naţionale sunt bune, cred că poate este o problemă la Direcţia Regională Cluj a CNADNR, iar acest lucru ne nemulţumeşte în totalitate. Este de neacceptat ca, de exemplu, DN 1 de la Oradea la Piatra Craiului să arate într-un fel, iar de la Piatra Craiului la Cluj în alt fel", a spus prefectul.

Ghilea a precizat că îşi exprimă criticile faţă de prestaţia CNADNR deoarece şi în trecut, când deţinea alte funcţii publice, a procedat la fel, iar starea drumurilor naţionale din Bihor nu s-a schimbat. "Am făcut asemenea critici şi în trecut, când ocupam alte funcţii publice, iar faptul că acum sunt prefect nu mă face să ezit să critic şi acum situaţia", a spus Gavrilă Ghilea.

Referindu-se tot la starea drumurilor şi la prestaţiile CNADNR, prefectul a precizat că în cadrul întâlnirii pe care a avut-o la Bucureşti cu şeful Companiei a discutat şi problema şoselei de centură a Oradiei, mai exact a lărgirii de la două la patru benzi a Podului Densuşianu din Oradea. "Podul este enorm de necesar şi cred că Direcţia Regională a Companiei putea face mai mult în acest sens", a spus prefectul, pe marginea faptului că deşi lărgirea podului care gâtuieşte circulaţia pe centura Oradiei a fost decisă în primăvara anului 2008, lucrarea nu a început nici în prezent, deşi au trecut aproape trei ani.

De asemenea, Ghilea a anunţat că a avut şi o discuţie telefonică cu ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, de la care a aflat că "în februarie vor începe lucrările de reabilitare a DN 76 Oradea-Deva pe tronsonul dintre Dealul Bitii (n.r. - aflată în apropierea comunei Pocola) şi Deva", deoarece lucrările pentru care tot în 2008 Guvernul de atunci a obţinut fonduri europene au fost, în sfârşit, licitate. "Doamna ministru mi-a promis că până în luna mai vor fi licitate şi lucrările între Oradea şi Dealul Bitii", a mai spus prefectul.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON