URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
04 Octombrie 2017, 14:21

Reparaţiile pot începe. Judecătorii au stabilit că lucrările de întreţinere şi reparaţii a drumurilor judeţene s-au atribuit corect

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Reprezentanţii Consiliului Judeţean au anunţat, miercuri, că judecătorii Curţii de Apel Oradea au respins contestaţiile făcute de SC Drumuri Bihor SA şi SC Extract COM SRL asupra modalităţii în care au fost atribuite contractele de întreţinere şi reparaţii a drumurilor judeţene în perioada 2017-2020.

"Firmele au fost descalificate chiar din startul licitaţiei din pricina ofertei financiare incomplete. Ele au contestat decizia la CNSC, dar au pierdut şi au ales să se adreseze Curţii de Apel Oradea. Dosarul a fost înregistrat la Curtea de Apel pe 21.08.2017, iar soluţia a fost dată pe 27.09.2017", se precizează în comunicatul semnat de Hizó  Zoltán, de la Biroul de Presă al Consiliul Judeţean Bihor.

Potrivit soluţiei, instanţa "respinge ca nefondate plângerile declarate de petentele SC Drumuri Bihor SA şi SC Extract Com SRL".

"Prin această decizie, Curtea de Apel deblochează, practic, lucrările de reparaţii, întreţinerea platformei, asigurarea esteticii rutiere, dar şi alte intervenţii pe drumurile judeţene. Lipsa acestui contract a condus la nenumărate incidente ce au avut loc pe reţeaua de drumuri judeţene, majoritatea produse din cauza lipsei vizibilităţii, a marcajelor sau deteriorarea podurilor şi podeţelor", se arată în aceeaşi informare.

Lucrările de reparaţii şi întreţinere sunt împărţite în cinci loturi: lotul 1 - Zona Aleşd, lotul 2- Zona Beiuş, lotul 3 - Zona Marghita, lotul 4 - Zona Oradea, lotul 5 - Zona Tinca. Cele cinci loturi însumează aproximativ 800 de kilometri de drumuri judeţene.

La licitaţiile de pe SEAP s-au înscris 10 firme, din care opt din Bihor, una din Sălaj şi una din Arad.

Contractele au fost adjudecate astfel: LOTUL 1. Aleşd – SC DUMEXIM SRL – 3.547.863,35 lei; LOTUL 2. Beiuş – SC IMPERIAL PROCONSTRUCT SRL -2.465.750,05 lei; LOTUL 3. Marghita – CARIER SRL – 2.654.524,6 LEI; LOTUL 4. Oradea – Drumuri Orăşeneşti SA – 3.992.384,5 LEI şi LOTUL 5.Tinca – IMPERIAL PROCONSTRUCT SRL – 3.356.944,41 lei.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON