URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
08 Februarie 2013, 08:01

Primăria vrea să lege de oraş zona Coriolan Hora printr-o linie de autobuz

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Locuitorii străzii Coriolan Hora, situată dincolo de linia ferată din cartierul Ioşia vor avea la dispoziţie o linie de autobuz. Oamenii au ajuns să fie efectiv izolaţi de oraş odată cu montarea stabilopozilor ce delimitează sensurile de mers de pe şoseaua de centură, dar problema lor şi-a găsit rezolvare.

"Am cerut conducerii OTL să analizeze posibilitatea introducerii unei linii de autobuz pentru orădenii care locuiesc în această zonă. Problema este că trebuie văzut ce linie se poate prelungi şi modalitatea în care autobuzele pot traversa linia de tren în dreptul străzii Herik Ibsen unde este o pantă destul de abruptă", a declarat joi viceprimarul Mircea Mălan.

Semafoare cu buton

Edilul a mai spus că, pentru a veni în ajutorul locuitorilor din zonă, municipalitatea a obţinut de la CNADNR aprobare pentru montarea unui semafor cu buton la zebra din dreptul străzii Ibsen şi a făcut demersuri pentru înfiinţarea unei treceri de pietoni similare în dreptul străzii Lipovei.

"Cea de-a doua trecere de pietoni cu semafor la buton va fi înfiinţată în zona staţiei de tramvai pentru a le oferi locuitorilor din Coriolan Hora posibilitate de acces la mijloacele de transport în comun şi magazinul de tip ABC de aici", a spus vicele.

Mălan a afirmat că demersul municipalităţii are la bază o realitate deja existentă. "Ştiu că scopul şoselei de centură a fost de a fluidiza traficul auto, iar cele două treceri de pietoni încurcă circulaţia, dar oamenii şi acum traversează pe acolo punându-şi viaţa în pericol. Mai bine să facem o zebră decât să moară cineva într-un accident", a declarat Mălan.

Cu maşina pe linia ferată

În ceea ce priveşte traficul auto, viceprimarul a exclus din start varianta înfiinţării unui sens giratoriu la intersecţia străzilor Coriolan Hora, Ovidiu Densuşianu, Henrik Ibsen.

"În primul rând, circulaţia pe centură trebuie să fie cât mai fluentă, iar sensul giratoriu ar încurca traficul, în al doilea rând, maşinile care ar veni dinspre Coriolan Hora ca să intre în giraţie, în cazul unui trafic aglomerat, s-ar aduna la intrarea în sens şi ar ajunge în situaţia de a staţiona pe linia de tren, ceea ce este inacceptabil", a zis viceprimarul.

Prin curtea Aconalex...

La fel, pentru a evita apariţia unei astfel de situaţii, la sensul giratoriu din intersecţia străzii Cazaban cu şoseaua de centură, Primăria va face demersuri pentru înfiinţarea unei bretele de stocare.

Noua cale de acces va ieşi din giraţie paralel cu şoseaua de centură, va înainta spre Calea Sântandreiului prin vecinătatea actualului magazin Aconalex dar va traversa linia ferată abia 150 de metri mai jos, oferind astfel autovehiculelor care vin dinspre Coriolan Hora posibilitate de a staţiona la intrarea în sens fără să oprească pe linia ferată.

"Proiectul şoselei de centură prevede construirea acestei bucle. Ea nu a fost amenajată până acum pentru că ar trebui să treacă pe lângă actualul magazin Aconalex, iar cei de aici nu vor să elibereze amplasamentul deşi le-a expirat de doi ani contractul de concesiune", a spus viceprimarul.

În plus, pentru a veni în ajutorul locuitorilor din zona Coriolan Hora, municipalitatea va încerca să aloce parte din sumele care îi vor reveni în plus prin proiectul Aparegio după retragerea din asociere a comunei Biharia pentru introducerea reţelelor de apă şi canalizare pe această stradă.

Ulterior, strada şi drumul industrial care o continuă peste câmp, paralel cu linia ferată, vor fi asfaltate.

Protestul orădenilor

Locuitorii din zona Coriolan Hora s-au adunat miercuri la bariera din dreptul străzii Herik Ibsen pentru a protesta împotriva montării stabilopozilor de pe şoseaua de centură. Zidul de beton împiedică traversarea centurii de către autovehicule şi obligă şoferii să ocolească circa doi kilometri până în primul sens giratoriu.

Orădenii şi-au propus să se adune din nou sâmbătă de la ora 10 pentru a pune presiune pe administraţia locală să ia măsuri de îmbunătăţire a condiţiilor de viaţă din zonă şi de înfiinţare a noi căi de acces şi treceri de pietoni care să lege strada de restul oraşului.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
Izolati dar cu impozite marite
Daca s-a constatat ca locuitorii strazii Coriolan Hora sunt izolati de oras si fara canalizare menajera DE CE sunt incadrati in zona de fiscalitate C ??? Oare e corect d-lor primar, viceprimar si consilieri locali ???
Postat 08 Februarie 2013, 22:08 de Popovici
Pasarela ...
Pasarela e mai greu de strabatut cu un scaun cu rotile sau carucior, de aceea zebra e mai buna la nivelul soselei. O traversare subterana cu rampa de acces e mai buna, de o mie de ori mai buna, decat zebra care incetineste circulatia pe centura. Sa vrea si sa poata sa faca ... SuperBolo ... acum ca are parteneri in Guvernul Romaniei.
Postat 08 Februarie 2013, 18:03 de Danielescu
Mai
,,tovarasu,, Malan, mult te-ai scremut pina ti-a venit idea cu semafoarele pe centura sau ai ceva probleme serioase la,,mansarda,,? Pai pe centura se circula cu viteza pt. ca scoate traficul de tranzit din oras si ajungi mai rapid la destinatie si in oras daca te deplasezi pe centura.Multi folosim centura si astfel nu aglomeram strazile din orasDaca restrictionati traficul pe centura cu semafoare aceasta isi pierde avantajul de rapiditate si atunci traversarea se va face prin interiorul orasului ca e mai scurta distanta la viteze egale de deplasare.Tocmai factorul viteza/timp face pe multi oradeni sa aleaga centura si voi anulati acest avantaj cu semafoarele cu buton.Construiti pasarele supraterane pt. pietoni nu umblati cu fusereli.Unde , in lumea civilizata mai opreste cineva cu butonul circulati a sute de autovehicule.Doamne in ce tara africana am ajuns sa traim.Doamne fati mila de noi!
Postat 08 Februarie 2013, 09:53 de Cetatean
pasarele
De ce dracu nu suntem instare sa facem si noi o pasarela peste sosea... toate soselele sunt taiate de un milion de zebre... si asa nu avem drumuri in kktul asta de tara .. le mai inceetinim si pe astea care le avem ca nu suntem intare sa gandim ...
Postat 08 Februarie 2013, 08:42 de kkt
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON