URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 17 NOIEMBRIE 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Este evident că, după marele război al tranșeelor cu pasaje subterane și girații îngropate, urmează  bătălia pentru parcări. Însă ideea de a lăsa pe mâna unui investitor specializat această afacere trebuie analizată cu foarte mare atenție, în niciun caz după sistemul „da, șefu’, am înțeles, să trăiți!”.
Zic şi eu
Adrian Cris
Duminică, prima oară în ultimii 30 de ani, am avut cu adevărat din ce alege la Preşedinţie, nu doar „răul mai mic”, ci şi binele, să zic aşa. Electoratul de dreapta (spre deosebire de simpatizanţii unor Dăncilă, Diaconu, Cumpănaşu etc, ale căror exigenţe sunt modeste) a acuzat, însă, o altă premieră, ruşinoasă: lipsa dezbaterii, a confruntării între pretendenţi...
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Când vorbim despre rasism avem tendinţa de a vorbi la persoana a II-a sau a III-a. Privindu-ne în oglindă, rasismul nu se vede ca un rid şi nici nu ustură ca o zgârietură. La fel şi xenofobia. Iar discriminarea nu se vindecă cu alifii sau pastile. Rasism, xenofobie, discriminare - păcate pe care le punem în cârcă altora fiindcă oglinda în care ne reflectăm este fermecată şi ne arată doar ce vrem să vedem noi...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cu cine veți vota în turul doi al alegerilor prezidențiale din 24 noiembrie?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam anterior, poprirea este operaţiunea prin care, prin intermediul unui executor judecătoresc şi în temeiul unui titlu executoriu, un creditor încearcă să obţină banii datoraţi de o altă persoană (a treia persoană) debitorului său. Procedura popririi presupune o adresă se înfiinţare a popririi emisă de executorul judecătoresc şi comunicată terţului poprit (care, de regulă este fie angajatorul debitorului, fie o bancă).
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Infarctul miocardic acut (IMA) reprezintă necroza ireversibilă a unei părţi din miocard, aproape întotdeauna datorită aterosclerozei coronariene. Mecanismul de producere este scăderea bruscă a fluxului sanguin coronarian în urma fisurării şi ruperii unei plăci ateromatoase de la nivelul unei artere coronare afectate în prealabil de ateroscleroză, fapt ce determină formarea unui tromb care obturează artera şi necroza ulterioară a teritoriului deservit de această arteră.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
28 Aprilie 2011, 18:55

Primăria vrea să construiască un drum rapid între străzile Făcliei şi Ecaterina Teodoroiu

Primăria vrea să construiască un drum rapid între străzile Făcliei şi Ecaterina Teodoroiu Primarul Ilie Bolojan le-a prezentat joi ziariştilor traseul viitorului drum rapid, care va lega străzile Făcliei de Ecaterina Teodoroiu
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primarul Ilie Bolojan vrea să atragă fonduri transfrontaliere pentru fluidizarea traficului în Oradea. La propunerea municipalităţii, Consiliul Local a aprobat în cadrul şedinţei de joi un proiect de hotărâre pe baza căruia Direcţia de Management Programe cu Finanţare Internaţională (DMPFI) va putea comanda studiul de fezabilitate pentru construirea unui drum rapid care va lega străzile Ecaterina Teodoroiu şi Făcliei.

Noua arteră de circulaţie va lega astfel zona de case de pe dealurile Oradiei cu cartierele Nufărul şi Velenţa, ocolind arterele intens circulate din centrul oraşului. Pentru realizarea lucrărilor, municipalitatea intenţionează să atragă din fonduri pentru proiecte transfrontaliere nu mai puţin de şase milioane de euro.

Deasupra liniei ferate

Primarul Ilie Bolojan spune că investiţia este mai mult decât necesară oraşului. "Ne aşteptăm ca în anii următori construcţia de case în zonele de deal ale oraşului să fie reluată, fapt care va duce la o intensificare considerabilă a traficului pe străzi ca Adevărului, Făcliei şi Sofiei, trafic care în situaţia în care noua arteră de transport nu se va realiza, va duce la congestionarea circulaţiei pe bulevardul Magheru", a declarat primarul Ilie Bolojan, în cadrul unei conferinţe de presă care a precedat şedinţa de Consiliu Local.

Primarul a mai spus că noua cale de acces are o lungime aproximativă de 3,7 kilometri şi va fi construită deasupra liniei ferate prin întărirea buzei dealului. Pentru a putea construi drumul, municipalitatea va trebui să exproprieze patru locuinţe şi câteva construcţii anexe situate în zona intersecţiilor arterei cu străzile Gheorghe Doja şi Louis Pasteur. "Procedura de expopriere va demara anul viitor. Atunci vor fi notificaţi proprietarii imobilelor care trebuie demolate, urmând ca proiectul efectiv să demareze la sfârşitul anului 2012", a spus Bolojan.

Primăria vrea "undă verde"

Tot la propunerea Primăriei, consilierii locali au adoptat cu unanimitate de voturi proiectul de hotărâre privind înfiinţarea unui centru de management având ca scop optimizarea traficului rutier în municipiu.

Municipalitatea va aloca 50.000 lei pentru întocmirea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic de execuţie. În baza acestor documente municipalitatea speră să atragă 2 milioane de euro din finanţările pentru proiecte transfrontaliere.

Banii vor fi folosiţi pentru introducerea semaforizării "inteligente" în municipiu şi achiziţionarea de la semafoare şi panouri de circulaţie până la softuri, echipamente IT, GPS-uri, camere video şi altele. Primarul Ilie Bolojan a declarat că introducerea sistemului de semaforizare de tip "undă verde" va fluidiza traficul în municipiu. "Centrul de management al traficului prevede introducerea sefamorizării inteligente astfel încât să se circule fluent în municipiu. Nu avea rost să introducem "unda verde" câtă vreme centura oraşului nu era încă gata, pentru că oricum tot traficul era deviat pe străzile oraşului", a spus Bolojan.

Conform raportului de specialitate anexat proiectului de hotărâre, municipiul Oradea are un număr de 795 străzi, însă din cauza unei trame stradale specifice oraşelor istorice, în special în zona centrală, a uzurii infrastructurii interne şi creşterii exponenţiale a numărului de autovehicule, se confruntă cu mari probleme de accesibilitate şi mobilitate internă.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
10 Comentarii
Drum rapid ......combinat cu POLUAREA paraului Paris
In zona A fara canalizare,zona D cu canalizare directa in paraul Paris - important ?...sau...... Garda de Mediu a intreprins o actiune ,de verificarea unor sesizari primite de la diversi cetateni care au imobilele situate pe albia paraului Paris,deranjati de atitudinea primarului Bolojan si a celor de la ABA Crisuri ,care i-au acuzat ca ar fi principalii factori poluatori ai acestui parau. Astfel, Comisarul Sef Tepelea , ne-a adeverit faptul ca sunt agenti economici care deverseaza direct in apele paraului Paris.Acestia sunt :Hotel Silver,Ferma 4 Worenn,Perind,Spitalul Stationar 2 Oradea ,trei blocuri de locuinte de pe str. Gh. Doja ( de la nr.96 la 100) care au fost proiectate cu deversare directa in paraul Paris.Avand in vedere cele relatate de Garda de Mediu ,asteptam SCUZELE DE RIGOARE din partea tuturor celor care din 2011 incoace au intoxicat presa cu date false (voit sau nevoit eronate ), si anume de la : primarul Bolojan,vice Ovidiu Muresan (care locuieste in zona ),Dir Pasztor ( ABA Crisuri),dir. teh.Popa(Compania Apa Canal. )Ma intreb ce interese i-au animat pe toti cei amintiti mai sus,sa declanseze simultan acea campanie de acuze impotriva \\\\\\" cotetelor poluante \\\\\\" de pe albia paraului Paris,stiuta fiind activitatea POLUANTA agentilor economici depistati .
Postat 04 Ianuarie 2014, 11:46 de Adrian Platona
Clientela bolovanoasa.
Dar, drumul, canalizarea, apa si gazul de la casa lui Cornel Popa in sus pe Doja , cand vor fi terminate,domnule primar?
Postat 30 Aprilie 2011, 10:26 de safe
vise
are vise nevrotice bolojan. pe Facliei, casele sunt pana la sosea, pe portiunea de la Silvas la strandul Dinamo. unde naiba sa faca drum rapid? mai bine ar merge inapoi la Vadu Crisului sa-si vada de ABC-ul lui. ca la condus un oras nu se pricepe. panarama
Postat 29 Aprilie 2011, 17:15 de dilu
drum rapid???
Atentie la exprimare: drum rapid inseamna un drum asemanator cu autostrada(cu profil de autostrada) singura diferenta fiind intrarile si iesirile care pot fi semaforizate sau cu sensuri giratorii(cum e centura intre real si dacardi). Daca asa ceva face Bolo, gandind probabil inchiderea inelului de centura, este super ok, insa mai degraba cred ca e o confuzie.
Postat 29 Aprilie 2011, 09:51 de broscoi
pazea
Ma uit la poza din articol si ma sperii de consilierii cu care gandeste Ungurul Bolojan- Coada de Ciocan traseul !!!! PAZEA !!
Postat 29 Aprilie 2011, 08:55 de scortosul
e buna ideea
IDEEA E BUNA ... MATEM DE FELUL IN CARE VA FI REALIZATA ..... daca se va gandi ca si la marea giratie va fi o tragedie care se va modifica in fiecare sezon !!! pe banii nostri bine inteles !!!! Spor la gandit !!! Consolidarea dealului in amonte de calea ferata inseamna un porcoi de bani cu care poti face o semicentura mai lunga si mai profitabila . Aici e nevoie de un proiectant cu experienta care stie cat e "ceasu" in aceste probleme .... ca asa cu creionul pe harta si eu si pruncii mei stiu !!
Postat 29 Aprilie 2011, 08:52 de scortosul
Sa faca!
E o idee buna. Fondurile sunt accesibile. Da de lucru oamenilor. Se mai face ceva la noi pe langa frecatul p... Sa construiasca omul daca poate!
Postat 29 Aprilie 2011, 00:14 de Observer
xxx
Wall: ti-ai pierdut timpul. Nu e vorba ca se face peste calea ferata. E doar o exprimare nefericita a ziaristului. Se face la baza dealului care insoteste calea ferata, adica \"desupra\" in sensul urcarii unui deal. ma tem pentru zona Ciuperca in cazul asta, dar parca sunt sanse mici pentru asa ceva. Ca sa vin si eu cu idei, parca ar fi mult mai utila o semi-centura (stiu ca centurile sunt treaba CNADRului si tocmai de asta zic semi) undeva dinspre podgoria roata inspre episcopia sau ceva de genul asta ca sa fie complet cercul in jurul orasului. pe urma din centura asta se pot trage ramificatii inspre interiorul orasului in zona adevarului, sofiei, izvorului etc
Postat 28 Aprilie 2011, 22:19 de Dan Diaconoiu
Din categoria: am fost un dobitoc
Banii din programele transfrontaliere sunt pentru obiective comune alte tarilor implicate si nu pentru frustrarile vreunui edil din romania.
Postat 28 Aprilie 2011, 20:41 de Frog
Ne-am timpit de tot oradeni
S-a prostit rau primarul daca se ia dupa toate tembelismele lui Bolos. Un drum suspendat peste o cale ferata ajunge la peste 20-25 milioane euro pe km, in timp ce unul care sa traverseze prin zona strazii Sofia, deci traseu accesibil si public fara nevoie de exproprieri, ajunge la 4-5 milioane pe km. Asadar in loc de 4 km ajungi sa faci 20 km, adica o mai mare arie de influenta si racorduri posibile cu alte artere. Plus normele pe care calea ferata din RO pe care aceasta nu le va accepta decit peste multi-multi ani. Penibil, penibil, penibil Boloj-san.
Postat 28 Aprilie 2011, 20:33 de Wall
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.3343 RON
  • 1 EUR = 4.7669 RON
  • 1 HUF = 0.0143 RON