URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 20 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
28 Aprilie 2011, 18:55

Primăria vrea să construiască un drum rapid între străzile Făcliei şi Ecaterina Teodoroiu

Primăria vrea să construiască un drum rapid între străzile Făcliei şi Ecaterina Teodoroiu Primarul Ilie Bolojan le-a prezentat joi ziariştilor traseul viitorului drum rapid, care va lega străzile Făcliei de Ecaterina Teodoroiu
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primarul Ilie Bolojan vrea să atragă fonduri transfrontaliere pentru fluidizarea traficului în Oradea. La propunerea municipalităţii, Consiliul Local a aprobat în cadrul şedinţei de joi un proiect de hotărâre pe baza căruia Direcţia de Management Programe cu Finanţare Internaţională (DMPFI) va putea comanda studiul de fezabilitate pentru construirea unui drum rapid care va lega străzile Ecaterina Teodoroiu şi Făcliei.

Noua arteră de circulaţie va lega astfel zona de case de pe dealurile Oradiei cu cartierele Nufărul şi Velenţa, ocolind arterele intens circulate din centrul oraşului. Pentru realizarea lucrărilor, municipalitatea intenţionează să atragă din fonduri pentru proiecte transfrontaliere nu mai puţin de şase milioane de euro.

Deasupra liniei ferate

Primarul Ilie Bolojan spune că investiţia este mai mult decât necesară oraşului. "Ne aşteptăm ca în anii următori construcţia de case în zonele de deal ale oraşului să fie reluată, fapt care va duce la o intensificare considerabilă a traficului pe străzi ca Adevărului, Făcliei şi Sofiei, trafic care în situaţia în care noua arteră de transport nu se va realiza, va duce la congestionarea circulaţiei pe bulevardul Magheru", a declarat primarul Ilie Bolojan, în cadrul unei conferinţe de presă care a precedat şedinţa de Consiliu Local.

Primarul a mai spus că noua cale de acces are o lungime aproximativă de 3,7 kilometri şi va fi construită deasupra liniei ferate prin întărirea buzei dealului. Pentru a putea construi drumul, municipalitatea va trebui să exproprieze patru locuinţe şi câteva construcţii anexe situate în zona intersecţiilor arterei cu străzile Gheorghe Doja şi Louis Pasteur. "Procedura de expopriere va demara anul viitor. Atunci vor fi notificaţi proprietarii imobilelor care trebuie demolate, urmând ca proiectul efectiv să demareze la sfârşitul anului 2012", a spus Bolojan.

Primăria vrea "undă verde"

Tot la propunerea Primăriei, consilierii locali au adoptat cu unanimitate de voturi proiectul de hotărâre privind înfiinţarea unui centru de management având ca scop optimizarea traficului rutier în municipiu.

Municipalitatea va aloca 50.000 lei pentru întocmirea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic de execuţie. În baza acestor documente municipalitatea speră să atragă 2 milioane de euro din finanţările pentru proiecte transfrontaliere.

Banii vor fi folosiţi pentru introducerea semaforizării "inteligente" în municipiu şi achiziţionarea de la semafoare şi panouri de circulaţie până la softuri, echipamente IT, GPS-uri, camere video şi altele. Primarul Ilie Bolojan a declarat că introducerea sistemului de semaforizare de tip "undă verde" va fluidiza traficul în municipiu. "Centrul de management al traficului prevede introducerea sefamorizării inteligente astfel încât să se circule fluent în municipiu. Nu avea rost să introducem "unda verde" câtă vreme centura oraşului nu era încă gata, pentru că oricum tot traficul era deviat pe străzile oraşului", a spus Bolojan.

Conform raportului de specialitate anexat proiectului de hotărâre, municipiul Oradea are un număr de 795 străzi, însă din cauza unei trame stradale specifice oraşelor istorice, în special în zona centrală, a uzurii infrastructurii interne şi creşterii exponenţiale a numărului de autovehicule, se confruntă cu mari probleme de accesibilitate şi mobilitate internă.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
10 Comentarii
Drum rapid ......combinat cu POLUAREA paraului Paris
In zona A fara canalizare,zona D cu canalizare directa in paraul Paris - important ?...sau...... Garda de Mediu a intreprins o actiune ,de verificarea unor sesizari primite de la diversi cetateni care au imobilele situate pe albia paraului Paris,deranjati de atitudinea primarului Bolojan si a celor de la ABA Crisuri ,care i-au acuzat ca ar fi principalii factori poluatori ai acestui parau. Astfel, Comisarul Sef Tepelea , ne-a adeverit faptul ca sunt agenti economici care deverseaza direct in apele paraului Paris.Acestia sunt :Hotel Silver,Ferma 4 Worenn,Perind,Spitalul Stationar 2 Oradea ,trei blocuri de locuinte de pe str. Gh. Doja ( de la nr.96 la 100) care au fost proiectate cu deversare directa in paraul Paris.Avand in vedere cele relatate de Garda de Mediu ,asteptam SCUZELE DE RIGOARE din partea tuturor celor care din 2011 incoace au intoxicat presa cu date false (voit sau nevoit eronate ), si anume de la : primarul Bolojan,vice Ovidiu Muresan (care locuieste in zona ),Dir Pasztor ( ABA Crisuri),dir. teh.Popa(Compania Apa Canal. )Ma intreb ce interese i-au animat pe toti cei amintiti mai sus,sa declanseze simultan acea campanie de acuze impotriva \\\\\\" cotetelor poluante \\\\\\" de pe albia paraului Paris,stiuta fiind activitatea POLUANTA agentilor economici depistati .
Postat 04 Ianuarie 2014, 11:46 de Adrian Platona
Clientela bolovanoasa.
Dar, drumul, canalizarea, apa si gazul de la casa lui Cornel Popa in sus pe Doja , cand vor fi terminate,domnule primar?
Postat 30 Aprilie 2011, 10:26 de safe
vise
are vise nevrotice bolojan. pe Facliei, casele sunt pana la sosea, pe portiunea de la Silvas la strandul Dinamo. unde naiba sa faca drum rapid? mai bine ar merge inapoi la Vadu Crisului sa-si vada de ABC-ul lui. ca la condus un oras nu se pricepe. panarama
Postat 29 Aprilie 2011, 17:15 de dilu
drum rapid???
Atentie la exprimare: drum rapid inseamna un drum asemanator cu autostrada(cu profil de autostrada) singura diferenta fiind intrarile si iesirile care pot fi semaforizate sau cu sensuri giratorii(cum e centura intre real si dacardi). Daca asa ceva face Bolo, gandind probabil inchiderea inelului de centura, este super ok, insa mai degraba cred ca e o confuzie.
Postat 29 Aprilie 2011, 09:51 de broscoi
pazea
Ma uit la poza din articol si ma sperii de consilierii cu care gandeste Ungurul Bolojan- Coada de Ciocan traseul !!!! PAZEA !!
Postat 29 Aprilie 2011, 08:55 de scortosul
e buna ideea
IDEEA E BUNA ... MATEM DE FELUL IN CARE VA FI REALIZATA ..... daca se va gandi ca si la marea giratie va fi o tragedie care se va modifica in fiecare sezon !!! pe banii nostri bine inteles !!!! Spor la gandit !!! Consolidarea dealului in amonte de calea ferata inseamna un porcoi de bani cu care poti face o semicentura mai lunga si mai profitabila . Aici e nevoie de un proiectant cu experienta care stie cat e "ceasu" in aceste probleme .... ca asa cu creionul pe harta si eu si pruncii mei stiu !!
Postat 29 Aprilie 2011, 08:52 de scortosul
Sa faca!
E o idee buna. Fondurile sunt accesibile. Da de lucru oamenilor. Se mai face ceva la noi pe langa frecatul p... Sa construiasca omul daca poate!
Postat 29 Aprilie 2011, 00:14 de Observer
xxx
Wall: ti-ai pierdut timpul. Nu e vorba ca se face peste calea ferata. E doar o exprimare nefericita a ziaristului. Se face la baza dealului care insoteste calea ferata, adica \"desupra\" in sensul urcarii unui deal. ma tem pentru zona Ciuperca in cazul asta, dar parca sunt sanse mici pentru asa ceva. Ca sa vin si eu cu idei, parca ar fi mult mai utila o semi-centura (stiu ca centurile sunt treaba CNADRului si tocmai de asta zic semi) undeva dinspre podgoria roata inspre episcopia sau ceva de genul asta ca sa fie complet cercul in jurul orasului. pe urma din centura asta se pot trage ramificatii inspre interiorul orasului in zona adevarului, sofiei, izvorului etc
Postat 28 Aprilie 2011, 22:19 de Dan Diaconoiu
Din categoria: am fost un dobitoc
Banii din programele transfrontaliere sunt pentru obiective comune alte tarilor implicate si nu pentru frustrarile vreunui edil din romania.
Postat 28 Aprilie 2011, 20:41 de Frog
Ne-am timpit de tot oradeni
S-a prostit rau primarul daca se ia dupa toate tembelismele lui Bolos. Un drum suspendat peste o cale ferata ajunge la peste 20-25 milioane euro pe km, in timp ce unul care sa traverseze prin zona strazii Sofia, deci traseu accesibil si public fara nevoie de exproprieri, ajunge la 4-5 milioane pe km. Asadar in loc de 4 km ajungi sa faci 20 km, adica o mai mare arie de influenta si racorduri posibile cu alte artere. Plus normele pe care calea ferata din RO pe care aceasta nu le va accepta decit peste multi-multi ani. Penibil, penibil, penibil Boloj-san.
Postat 28 Aprilie 2011, 20:33 de Wall
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6625 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON