URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
22 Octombrie 2010, 12:17

Pe 1 noiembrie încep lucrările la podul Sovata

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primăria Oradea a anunţat că de la 1 noiembrie vor începe lucrările la Podul Sovata, zilele acestea efectuându-se lucrări pentru pregătirea amplasamentului, necesară pentru începerea racordurilor la pod şi pentru începerea forajelor la culei şi la piloni.

"S-a decapat stratul vegetal şi s-a executat accesul pentru platforma de forare a pilonilor podului. Totodată, se încearcă, în funcţie de condiţiile meteo din aceste zile, să se transporte balastul pe platformă", se arată într-un comunicat al Primăriei.

Podul Sovata se va construi în imediata apropiere a Podului de pontoane, în Ioşia, pe relaţia străzilor Oneştilor - Sovata - Fagului - Carpaţi - bdul. Dacia.

Termenul de realizare a lucrărilor e de 12 luni calendaristice de la data începerii lucrărilor, care sunt executate de firma CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara SRL, în asociere cu firma orădeană Ecotera SRL.

Preţul la care au fost adjudecate lucrările este de 11.850.530,21 lei, fără TVA, reprezintă echivalentul a aproximativ 2,8 milioane euro, fără TVA, şi spre deosebire de licitaţiile precedente organizate de municipalitate, nu a cunoscut o scădere foarte mare, raportat la preţul de 3,9 milioane euro din studiul de fezabilitate aprobat de Consiliul Local.

Investiţia în podul efectiv se ridică la 9,6 milioane de lei, sumă la care se adaugă alte 2,6 milioane de lei - cheltuiala cu construcţia rampelor de urcare pe pod.

Pasajele pietonate care vor subtraversa construcţia, la fel ca la podul Decebal, vor costa 400.000 lei, cele două giraţii de la capetele podului au fost estimate la 800.000 lei, iar lucrările cu amenajarea terenului, inclusiv cu plantări de copaci, vor avea o valoare de 700.000 lei.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
un vax de un milion de euro
Asadar scaderea cu peste un milion de euro a pretului de adjudecare fata de pretul estimat nu vi se pare foarte mare? Ciudata optica...
Postat 24 Octombrie 2010, 06:07 de ALex
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON