URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
02 Decembrie 2010, 18:25

OTL vrea să devină operator regional

OTL nu mai încape în Oradea! Conducerea societăţii ia în calcul varianta extinderii liniilor de transport ale societăţii în Zona Metropolitană pentru a veni în întâmpinarea celor circa 20.000 de călători care fac zilnic naveta spre municipiul reşedinţă de judeţ. "OTL va încerca să integreze şi acest grup de călători în sistemul public de transport metropolitan", a afirmat directorul OTL, Csuzi Istvan, joi, în cadrul unei conferinţe de presă.

Csuzi a mai spus că strategia de dezvoltare a societăţii va avea în centrul ei interesul călătorilor. "În prezent este discriminatoriu pentru această categorie de călători care aparţine oraşului, pentru că îşi petrece foarte mare parte din timp în oraş, la şcoală, la facultate sau la locul de muncă, să călătorească în condiţii improprii şi să aştepte pe ploaie şi vânt în staţii clandestine, neamenajate", a spus Csuzi.

Directorul OTL a ţinut să sublinize că extinderea societăţii în Zona Metropolitană Oradea se va face prin integrarea celorlalţi operatori de transport şi nu prin eliminarea lor. "Am fost acuzaţi că am viza o poziţie de monopol. Nu e adevărat! Dorim un parteneriat public-privat eficient, care să rezolve problema navetiştilor", a afirmat directorul.

În prezent, conducerea OTL poartă discuţii cu reprezentanţii primăriilor din vecinătatea reşedinţei de judeţ, prin intermediul Zonei Metropolitane Oradea, pentru a identifica potenţiale modalităţi de colaborare. În principiu, transformarea societăţii în operator metropolitan se va face prin înfiinţarea de către primăriile partenere a unei Autorităţi de Dezvoltarea Intercomunitară şi delegarea serviciului de transport public către OTL.

"Am fost deja invitaţi de mai multe primării să preluăm traseele respective", a mai spus Csuzi. Conform informaţiilor pe care le deţin reprezentanţii OTL, doar patru administraţii locale din cele 12 care compun ZMO se opun înfiinţării unui sistem de transport integrat la nivel metropolitan.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
cineva
As dori sa invit odata pe d-l Csuszi Istvan la o calatorie cu "autobuzul" (daca se poate numi asa) linia 18 in Oncea pe la ora 14.30 , calatorim in microbus ca si pestii in conserva, usile sunt stricate, miroase a motorina, dezastru, cand coboram , nu avem cum , mai ales daca ai avut norocul ca stai pe la mijloc, numai daca toti din fata ta coboara, da!!! suntem in UE. Va rog D-l Csuszi Istvan sa faceti o calatorie cu linia 18, o sa fie interesant si pentru dumneavoastra!!! Nu inteleg de ce la orele de varf nu poate da un autobus normal!!!!
Postat 03 Decembrie 2010, 08:10 de cineva
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON