URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 22 FEBRUARIE 2019

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Umblă pe la casele oamenilor o doamnă cu o sacoșă plină cu bani. Bate la ușă și întreabă: „Câți locuiți aici? Cinci persoane? Poftim 15.000 de euro”. Merge din casă în casă și dă fiecărui orădean câte 3.000 de euro. Doamna de care vorbim este Coana Europa. Ea ne dă bani, dar are și pretenții...
Zic şi eu
Adrian Cris
Miercurea trecută, eurodeputatul Emilian Pavel, de la PSD Bihor, a strălucit în efortul de a merita un nou mandat, la concurenţă cu mulţi alţi colegi, de la multilateral dezvoltata Rovana Plumb (atoate-ministră, la Mediu, Fonduri Europene, Educaţie, Transporturi) până la Gabriela Zoană (o antieuropeană aproape declarată). Miluţ a încercat, în sincron cu tot Partidul, cu Guvernul, cu ministrul (in)Justiţiei şi cu trompeţii din presa arondată, să blocheze candidatura fostei şefe DNA Laura Codruţa Kovesi la conducerea viitorului Parchet European.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
E frustrant, enervant și, în final, chiar amuzant să vezi cum omul obișnuit se implică trup și suflet în orice de pe lumea asta (fotbal, tenis, religie, medicină, finanțe și bănci, cinematografie, rețete de zacuscă, vaccinuri naturiste și adevărul despre daci etc.), dar întoarce capul cu dezgust de la singurul domeniu care îi influențează viața de zi cu zi și viitorul pe termen lung, cel mai blamat, dar și cel mai important dintre toate - politica.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre cerinţele organismelor europene adresate României privind consolidarea statului de drept şi stoparea modificării legilor justiţiei?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Printr-o decizie din 29 ianuarie 2019, Curtea Constituţională a stabilit că procesele verbale încheiate de ANAF la solicitarea procurorilor, care erau utilizate pe scară largă în dosarele de evaziune fiscală, nu mai pot constitui probe în procesele penale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Pleureziile sunt acumulări de lichid în spaţiul pleural (pleurele reprezintă 2 membrane care învelesc fiecare plămân şi care se află una în prelungirea celeilalte formând un "sac" închis). După natura lichidului pleureziile pot fi exudative (lichidul conţine o cantitate mai mare de proteine) sau transudative (lichid cu conţinut proteic mai mic). 
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Statistic vorbind, milenialii stau mai puţin într-un loc decât generaţiile precedente. Nu petrec mai mult de doi ani într-o companie şi nu ezită să sară la oportunităţi mai bune de muncă atunci când acestea se ivesc. Pun mare preţ pe libertate şi mobilitate aşa că mulţi dintre ei sunt fie freelanceri, fie nomazi digitali.
28 Aprilie 2011, 13:44

OTL visează să transporte 300.000 de pasageri zilnic

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Societatea de transport OTL îşi extinde relaţiile la nivel internaţional, prin participarea, în calitate de membru al Uniunii Internaţionale a Transportatorilor Publici (UITP), la o serie de seminarii şi dezbateri.

"Anul trecut am fost aleşi în Comitetul de Tramvaie al Asociaţiei Transportatorilor Publici la nivel internaţional. Asta înseamnă că avem acces la informaţii din cadrul UITP privind fondurile accesibile ale UE, acces la informaţii privind dezvoltarea transportului public, dar şi posibilitatea de colaborare directă cu operatori din toată lumea", a declarat directorul OTL, Csuzi Istvan, joi, într-o conferinţă de presă.

Acesta a mai declarat "nu cu puţină mândrie" că a participat, în calitate de membru în delegaţia României, în perioada 14-16 aprilie, la cel de-al 59-lea Congres al Transportatorilor Publici, care a avut loc în Dubai. "Am fost singurul din delegaţie care a fost invitat la o masă rotundă pe tema problematicii transportului în comun din Europa de Est. A fost o mândrie să reprezint acest orăşel faţă de metropole precum Moscova", a mai afirmat Csuzi.

Totodată, şeful societăţii de transport local a anunţat că OTL se alătură dezideratului expus la Congres, şi anume acela de a dubla numărul pasagerilor până în 2025. Mai exact, OTL vrea să ajungă să transporte 300.000 de călători pe zi.

Printre măsurile prin care acest lucru ar fi posibil, Csuzi a enumerat integrarea operatorilor privaţi de transport din Zona Metropolitană, dar şi restricţionarea posibilităţii parcării în zona centrală. "Prima măsură pe care administraţia locală trebuie să o ia este să descongestioneze traficul din zona centrală şi să introducă parcări adiacente, apropiate de o staţie de tramvai sau autobuz", a precizat directorul OTL.

Csuzi susţine că implicarea OTL în foruri internaţionale are efecte benefice, atrăgând fonduri pentru investiţii în infrastructura din Oradea. "Spre exemplu, prin participarea la un seminar ni s-a propus să intrăm în calitate de parteneri la proiectul ATTAC, pentru testarea programului pilot de e-ticketing, unde lider este oraşul Miskolc, din Ungaria. Proiectul a fost aprobat, iar OTL a câştigat 238.000 de euro", a declarat directorul societăţii de transport.

Acesta a mai precizat că, potrivit proiectului de introducere a sistemului e-ticketing în transportul public din Oradea, costurile au fost estimate la 638.000 de euro, iar licitaţia este în faza de analizare a proiectelor depuse. "Sunt două firme finaliste, iar peste câteva săptămâni vom decide câştigătorul licitaţiei", a afirmat Csuzi Istvan, adăugând că e posibil ca în luna iunie să şi înceapă implementarea sistemului de e-ticketing în Oradea.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
9 Comentarii
curatenie!
Mijloacele de transport in comun ar trebui spalate zilnic, unele sunt atata de jegoase ca preferi sa mergi pe jos. Maaacar atat inainte de vise umede cu sute de mii de calatori. I urma cu cativa ani OTL asigura transportul in zona, azi denumita, metropolitana, dar au venit bajetii destepti si au luat ei traseele alea desi aduceau cel mai bun profit. E bataie de joc sa locuiesti in Osorhei de exemplu si sa nu existe un mijloc de transport in comun in w-end decat de 2 -3 ori pe zi si alea la niste ore aproximative... Calitatea zic eu ca ar trebui sa primeze in fata cantitatii, doar de aia am scapat de comunism nu ?
Postat 29 Aprilie 2011, 09:56 de enzo
18
autobusul care circula pe linia 18 este mizerabila!!!!
Postat 29 Aprilie 2011, 08:45 de 18
move it
mda, e o chestie mai putin folositoare, in toate proiectele publice, cand e si o conferinta, asta pare o deturnare de fonduri: dubai, hotel, 5 stele, mese, bauturi, etc. dar nu-s banii oradiei, ci attac, e un proiect pe fonduri europene. anyway, ne-am ales cu 240 mii eur. se merita. sistemul de eticketing putea fi implementat mai demult, e foarte buna initiativa. poate se gandesc si la un program de fidelizare..dupa cateva luni, sa ai parte de reduceri etc :)
Postat 29 Aprilie 2011, 05:48 de unu
@csuzi buzi
are csuzi idei, problema e finantarea si punerea in aplicare. dece credeti ca scumpeste biletele si abonamentele, cand oricum merge pe profit compania? pt ca sa fie bani de investitii. e adevarat ca ar trebui maturate si spalate mai des mijloacele de transport otl, poate ar fi interesant sa se introduca si in limbajul casierelor replici precum "multumim ca ati ales sa va reinnoiti abonamentul" "multumim ca ati ales transportul in comun". si da, a zis-o chiar el, avem nevoie si de benzi speciale doar pt transportul in comun...dar ziceti-mi voi, oradenilor unde avem un drum cu 3 benzi pe sens in oras, ca sa putem rezerva o banda pt OTL? iar de graficele de circulatie mai scapam dc se continua montarea de panouri informative electronice in statii. sunt bune.
Postat 29 Aprilie 2011, 05:37 de unu
Din categoria: am fost un dobitoc
Ideea am mai auzit-o in urma cu 5-6 ani, la conferinta transportatorilor care s-a tinut la Oradea. De atunci, pauza. Pina s-a trezit un fraier care viseaza 300.000 de calatori zilnic, in timp ce Oradea scade dramatic ca populatie. Oras de mina a doua, cu azi cu cel mult 200.000 de locuitori, adus de Bolojan la virful de bocanc al Clujului.
Postat 28 Aprilie 2011, 20:52 de Frog
pt. mmm - nu-i rea ideea
da, trolebuzele nu sunt o idee rea de loc pt. trasee unde tramvaiul se implementeaza greu sau cu costuri foarte mari. De ex. gara - Real 2 ar acoperi perfect zona episcopia sau de ce nu Nufarul felix si Nufarul - Era. Altul poate fi Sala sporturilor - zona era. Drumuri duble si relativ drepte, nu se stanjeneste transportul agabaritic.
Postat 28 Aprilie 2011, 19:54 de ady
lauda de sine nu miroase-a bine
Domnu' Cszuzi cand ai urcat ultima oara intr-un tramvai sau autobuz de la firma matale? Ai stat cate 10 - 20 de minute in statie, sa astepti vilamosu intr-o zi lucratoare, sa zicem pe la ora 17 cand ai iesit de la birou? Te-ai asezat cu scumpul tau costum pe scaunele cu tapiseria neagra de jeg? Nu ti-e greata de murdaria de pe geamuri, de pe usi, de pe jos, de usile care nu se inchid, de rugina care-a facut gauri in caroserie? Nu-ti crapa obrazul de rusine cand te uiti peste graficele de circulatie si vezi ca nici unul din angajatii matale nu le respecta? Una scrie in statie si alta-i in realitate! Sau poate nici nu bagi de seama, ca nu te duce capul. Nu faci cu nervii cand vezi ca tramvaiul merge atat de incet incat e depasit de biciclete? Sau cand stationeaza in statii pana se schimba verdele la semafor si de 3 - 4 ori? Ca doar ei sunt in timpul serviciului, nu se grabesc nicaieri! Ti-a multumit vreodata tafnoasa de la chioscul de bilete cand ti-ai reinoit abonamentul? Ah... stai ca tu ai masina, nu circuli ca plebea, cu OTL-ul.
Postat 28 Aprilie 2011, 19:29 de Csuzi Buzi
Visele lui csuzi si visele calatorilor
si noi calatorii visam abonamente si bilete ieftine, visam sa ajungem repede la serviciu fara sa ocolim tot orasul, visam ca tramvaiele si autobuzele sa nu puta de murdare ce sunt, visam niste controlori civilizati, visam la calitatea serviciilor cel putin la nivelul costurilor iar congresele de la Dubai nu ne impresioneaza deoarece realitatea de la noi e tragica si asta e si vina Primariei !
Postat 28 Aprilie 2011, 18:32 de Stefan Scuzi
trolee
Si troleibuzele pe cand?
Postat 28 Aprilie 2011, 14:54 de mmm
count display

FOTO BIHOREANUL

  • Accident pe DN 79, la ieşire din Leş: O maşină s-a răsturnat în şanţ, iar o tânără de 27 de ani a fost încarcerată (FOTO)
  • Aproape 200 de turişti au fost recuperaţi de salvamontiştii bihoreni în anul 2018 (FOTO)
  • „Eu cu cine votez?” – Lansarea celei mai recente cărţi a conferenţiarului Cristina Matiuţa, despre dinamica partidelor, prilej de dialog cu publicul (FOTO)
  • Mii de turişti la Sărbătorile Zăpezii de la Vârtop. IMAGINI SPECTACULOASE
  • Lăzăriștii au avut o zi dulce: Carnavalul prăjiturilor, scenete și spectacole cu ocazia zilei școlii (FOTO)
  • Musicalul Mamma Mia în Oradea: Aproximativ 1000 de persoane au cântat împreună, cucerite de povestea de dragoste dintre Loredana și Cornel Ilie (FOTO / VIDEO)
  • Protest inedit la sediul PSD Bihor: Învăţământul este subfinanţat, dar partidele devin milionare pe banii noştri! (FOTO / VIDEO)
  • Primare, vrem parcare! Un loc la trei mașini: Criza locurilor de parcare din centrul Oradiei, fără soluţii până anul viitor (FOTO)
  • Incendiu la Baroul Bihor! Mai multe documente au luat foc în biroul unor avocați (FOTO / VIDEO)
  • La mulţi ani cu delicii! Janette Cakes, business-ul pornit de o tânără orădeancă de 23 de ani, aniversează un an de la înfiinţare (FOTO)

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 3.8697 RON
  • 1 EUR = 4.5959 RON
  • 1 HUF = 0.015 RON