URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
28 Aprilie 2011, 13:44

OTL visează să transporte 300.000 de pasageri zilnic

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Societatea de transport OTL îşi extinde relaţiile la nivel internaţional, prin participarea, în calitate de membru al Uniunii Internaţionale a Transportatorilor Publici (UITP), la o serie de seminarii şi dezbateri.

"Anul trecut am fost aleşi în Comitetul de Tramvaie al Asociaţiei Transportatorilor Publici la nivel internaţional. Asta înseamnă că avem acces la informaţii din cadrul UITP privind fondurile accesibile ale UE, acces la informaţii privind dezvoltarea transportului public, dar şi posibilitatea de colaborare directă cu operatori din toată lumea", a declarat directorul OTL, Csuzi Istvan, joi, într-o conferinţă de presă.

Acesta a mai declarat "nu cu puţină mândrie" că a participat, în calitate de membru în delegaţia României, în perioada 14-16 aprilie, la cel de-al 59-lea Congres al Transportatorilor Publici, care a avut loc în Dubai. "Am fost singurul din delegaţie care a fost invitat la o masă rotundă pe tema problematicii transportului în comun din Europa de Est. A fost o mândrie să reprezint acest orăşel faţă de metropole precum Moscova", a mai afirmat Csuzi.

Totodată, şeful societăţii de transport local a anunţat că OTL se alătură dezideratului expus la Congres, şi anume acela de a dubla numărul pasagerilor până în 2025. Mai exact, OTL vrea să ajungă să transporte 300.000 de călători pe zi.

Printre măsurile prin care acest lucru ar fi posibil, Csuzi a enumerat integrarea operatorilor privaţi de transport din Zona Metropolitană, dar şi restricţionarea posibilităţii parcării în zona centrală. "Prima măsură pe care administraţia locală trebuie să o ia este să descongestioneze traficul din zona centrală şi să introducă parcări adiacente, apropiate de o staţie de tramvai sau autobuz", a precizat directorul OTL.

Csuzi susţine că implicarea OTL în foruri internaţionale are efecte benefice, atrăgând fonduri pentru investiţii în infrastructura din Oradea. "Spre exemplu, prin participarea la un seminar ni s-a propus să intrăm în calitate de parteneri la proiectul ATTAC, pentru testarea programului pilot de e-ticketing, unde lider este oraşul Miskolc, din Ungaria. Proiectul a fost aprobat, iar OTL a câştigat 238.000 de euro", a declarat directorul societăţii de transport.

Acesta a mai precizat că, potrivit proiectului de introducere a sistemului e-ticketing în transportul public din Oradea, costurile au fost estimate la 638.000 de euro, iar licitaţia este în faza de analizare a proiectelor depuse. "Sunt două firme finaliste, iar peste câteva săptămâni vom decide câştigătorul licitaţiei", a afirmat Csuzi Istvan, adăugând că e posibil ca în luna iunie să şi înceapă implementarea sistemului de e-ticketing în Oradea.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
9 Comentarii
curatenie!
Mijloacele de transport in comun ar trebui spalate zilnic, unele sunt atata de jegoase ca preferi sa mergi pe jos. Maaacar atat inainte de vise umede cu sute de mii de calatori. I urma cu cativa ani OTL asigura transportul in zona, azi denumita, metropolitana, dar au venit bajetii destepti si au luat ei traseele alea desi aduceau cel mai bun profit. E bataie de joc sa locuiesti in Osorhei de exemplu si sa nu existe un mijloc de transport in comun in w-end decat de 2 -3 ori pe zi si alea la niste ore aproximative... Calitatea zic eu ca ar trebui sa primeze in fata cantitatii, doar de aia am scapat de comunism nu ?
Postat 29 Aprilie 2011, 09:56 de enzo
18
autobusul care circula pe linia 18 este mizerabila!!!!
Postat 29 Aprilie 2011, 08:45 de 18
move it
mda, e o chestie mai putin folositoare, in toate proiectele publice, cand e si o conferinta, asta pare o deturnare de fonduri: dubai, hotel, 5 stele, mese, bauturi, etc. dar nu-s banii oradiei, ci attac, e un proiect pe fonduri europene. anyway, ne-am ales cu 240 mii eur. se merita. sistemul de eticketing putea fi implementat mai demult, e foarte buna initiativa. poate se gandesc si la un program de fidelizare..dupa cateva luni, sa ai parte de reduceri etc :)
Postat 29 Aprilie 2011, 05:48 de unu
@csuzi buzi
are csuzi idei, problema e finantarea si punerea in aplicare. dece credeti ca scumpeste biletele si abonamentele, cand oricum merge pe profit compania? pt ca sa fie bani de investitii. e adevarat ca ar trebui maturate si spalate mai des mijloacele de transport otl, poate ar fi interesant sa se introduca si in limbajul casierelor replici precum "multumim ca ati ales sa va reinnoiti abonamentul" "multumim ca ati ales transportul in comun". si da, a zis-o chiar el, avem nevoie si de benzi speciale doar pt transportul in comun...dar ziceti-mi voi, oradenilor unde avem un drum cu 3 benzi pe sens in oras, ca sa putem rezerva o banda pt OTL? iar de graficele de circulatie mai scapam dc se continua montarea de panouri informative electronice in statii. sunt bune.
Postat 29 Aprilie 2011, 05:37 de unu
Din categoria: am fost un dobitoc
Ideea am mai auzit-o in urma cu 5-6 ani, la conferinta transportatorilor care s-a tinut la Oradea. De atunci, pauza. Pina s-a trezit un fraier care viseaza 300.000 de calatori zilnic, in timp ce Oradea scade dramatic ca populatie. Oras de mina a doua, cu azi cu cel mult 200.000 de locuitori, adus de Bolojan la virful de bocanc al Clujului.
Postat 28 Aprilie 2011, 20:52 de Frog
pt. mmm - nu-i rea ideea
da, trolebuzele nu sunt o idee rea de loc pt. trasee unde tramvaiul se implementeaza greu sau cu costuri foarte mari. De ex. gara - Real 2 ar acoperi perfect zona episcopia sau de ce nu Nufarul felix si Nufarul - Era. Altul poate fi Sala sporturilor - zona era. Drumuri duble si relativ drepte, nu se stanjeneste transportul agabaritic.
Postat 28 Aprilie 2011, 19:54 de ady
lauda de sine nu miroase-a bine
Domnu' Cszuzi cand ai urcat ultima oara intr-un tramvai sau autobuz de la firma matale? Ai stat cate 10 - 20 de minute in statie, sa astepti vilamosu intr-o zi lucratoare, sa zicem pe la ora 17 cand ai iesit de la birou? Te-ai asezat cu scumpul tau costum pe scaunele cu tapiseria neagra de jeg? Nu ti-e greata de murdaria de pe geamuri, de pe usi, de pe jos, de usile care nu se inchid, de rugina care-a facut gauri in caroserie? Nu-ti crapa obrazul de rusine cand te uiti peste graficele de circulatie si vezi ca nici unul din angajatii matale nu le respecta? Una scrie in statie si alta-i in realitate! Sau poate nici nu bagi de seama, ca nu te duce capul. Nu faci cu nervii cand vezi ca tramvaiul merge atat de incet incat e depasit de biciclete? Sau cand stationeaza in statii pana se schimba verdele la semafor si de 3 - 4 ori? Ca doar ei sunt in timpul serviciului, nu se grabesc nicaieri! Ti-a multumit vreodata tafnoasa de la chioscul de bilete cand ti-ai reinoit abonamentul? Ah... stai ca tu ai masina, nu circuli ca plebea, cu OTL-ul.
Postat 28 Aprilie 2011, 19:29 de Csuzi Buzi
Visele lui csuzi si visele calatorilor
si noi calatorii visam abonamente si bilete ieftine, visam sa ajungem repede la serviciu fara sa ocolim tot orasul, visam ca tramvaiele si autobuzele sa nu puta de murdare ce sunt, visam niste controlori civilizati, visam la calitatea serviciilor cel putin la nivelul costurilor iar congresele de la Dubai nu ne impresioneaza deoarece realitatea de la noi e tragica si asta e si vina Primariei !
Postat 28 Aprilie 2011, 18:32 de Stefan Scuzi
trolee
Si troleibuzele pe cand?
Postat 28 Aprilie 2011, 14:54 de mmm
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON