URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
19 Mai 2010, 15:51

Oradea vrea aeroport deschis traficului internaţional

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Consfătuirea Asociaţiei Aeroporturilor pentru pregătirea în vederea îndeplinirii standardelor Schengen, aflată în desfăşurare miercuri şi joi în Băile Felix, arată că deşi până la intrarea României în Spaţiul Schengen a rămas mai puţin de un an, majoritatea aeroporturilor româneşti nu sunt pregătite să mai opereze zboruri internaţionale după luna martie 2010.

5 din 17

"În toamna acestui an vor fi finalizate lucrările necesare pentru îndeplinirea criteriilor Schengen la cele patru aeroporturi ale Ministerului Transporturilor, Băneasa, Otopeni, Timişoara şi Constanţa. Dintre aeroporturile administrate de Consiliile Judeţene, doar cel din Cluj-Napoca a fost certificat ca aeroport internaţional conform standardelor Schengen, iar până în prezent la comisia de audit din Ministerul Transporturilor au mai depus solicitări de evaluare a pregătirilor făcute în acest sens aeroporturile din Sibiu, unde se doreşte statutul de aeroport internaţional, respectiv din Baia Mare, care se doreşte a funcţiona ca aeroport deschis traficului internaţional", a declarat Florina Protopopescu, expert principal în cadrul Direcţiei Generale de Infrastructură şi Transporturi Aeriene din Ministerul Transporturilor.

Protopopescu a mai precizat că "în acest moment, Ministerul Transporturilor nu are informaţii cu privire la intenţiile conducerilor celorlalte aeroporturi din România privind certificarea lor ca aeroporturi internaţionale sau ca aeroporturi deschise traficului internaţionale deoarece, conform procedurilor, aeroporturile anunţă Ministerul Transporturilor şi solicită audituri doar atunci când consideră că au efectuat toate lucrările care să le permită acordarea acestui statut".

Oradea, deschisă traficului internaţional

Gheorghe Pasc.jpgÎn ce priveşte Aeroportul din Oradea, care în prezent are statut de aeroport internaţional, conducerea acestuia va solicita certificarea ca aeroport deschis traficului internaţional. Diferenţa, a spus pentru BIHOREANUL Gheorghe Pasc (foto), comandantul Aeroportului, este că "în timp ce la un aeroport internaţional există, separate fizic, spaţii distincte pentru pasagerii curselor interne de cele pentru pasagerii curselor externe, la un aeroport deschis traficului internaţional fluxurile sunt departajate în timp, în sensul că zborurile interne trebuie decalate orar de cele externe, astfel încât pasagerii unora să nu se intersecteze, în aceleaşi spaţii, cu pasagerii celorlalte".

Gheorghe Pasc afirmă că, deşi la prima vedere ar fi inferior, şi statutul de aeroport deschis traficului internaţional este la fel de util ca şi cel de aeroport internaţional. "Doar dacă nu vom fi nici aeroport internaţional şi nici deschis traficului internaţional, la Oradea nu vor mai ateriza şi decola, din martie 2011, curse externe".

Comandantul a spus că pentru a evita această situaţie, Aeroportul Oradea a finalizat proiectul de lucrări care vor fi efectuate pentru conformarea la normele Schengen, şi care a fost vizat deja de Ministerul Transporturilor, Autoritatea Aeronautică Civilă, Poliţia de Frontieră, SRI şi celelalte instituţii implicate în auditarea aeroportului.

Încep lucrările

"Săptămâna viitoare vom anunţa licitaţia pentru efectuarea lucrărilor necesare, care costă circa 500.000 de euro, bani asiguraţi de Consiliul Judeţean Bihor şi din veniturile proprii ale Aeroportului Oradea. Estimăm că ele vor fi gata prin 15 noiembrie, pentru ca apoi să depunem la Ministerul Transporturilor solicitarea de certificare şi să o primim înainte de luna martie 2011", a mai declarat Pasc.

Lucrările obligatorii pentru ca Aeroportul Oradea să funcţioneze cu zboruri externe după aderarea la Convenţia Schengen vizează extinderea clădirii aerogării spre pistă şi spre parcare, amenajarea unei săli de tranzit a pasagerilor în zona fostului bufet de la etaj, spre care trebuie asigurat accesul de la pistă pe un trotuar rulant, montarea unor benzi de manevrare a bagajelor, asigurarea unui spaţiu tip "Mama şi copilul", precum şi realizarea de fluxuri separate de cele ale pasagerilor pentru echipajele aeronavelor şi pasagerii VIP.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
Zboruri
Am fi interesati de zboruri internationale Oradea - Bruxel / Bruxel - Oradea. Va multumim anticipat
Postat 20 Ianuarie 2012, 19:33 de Corina
zboruri recomandare
Ce bine ar fi sa fie zboruri internationale de la Oradea - eu propun spre Manchester, Hamburg si Lyon, ca facand curse de 8 ani de Budapesta, aici merg majoritatea bihorennilor. Curaj si reusite cat mai multe!
Postat 22 Mai 2010, 22:29 de Cornel
da Doamne!!!
ar fi bine cat de repede , pt ca atunci vom avea si mai multe curse internationale si sa nu mai fim oblgati sa navetam la budapesta sau debrecen.
Postat 19 Mai 2010, 17:38 de corina
www.obiectia.blogspot.com
o initiativa frumoasa..
Postat 19 Mai 2010, 16:18 de polo
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON