URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 18 IUNIE 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
S-au făcut multe investiții în Oradea, dar cred că de departe cea mai importantă este centura care ne va lega de mult dorita Autostradă Transilvania - A3. Guvernul a dat o hotărâre în acest sens, CNAIR are acum toate actele, așa că se poate ocupa de lansarea licitației, iar banii de la UE sunt asigurați. Oare ce ar trebui să mai intervină ca această centură să nu se facă?
Zic şi eu
Adrian Cris
Veste bună: Pásztor Sándor, Mang Ioan şi Traian Bodea, triada care conduce Consiliul Judeţean fără să se ţină de puţinele promisiuni făcute în 2016 şi fără să lase nimic în urma ei, cu excepţia căpuşării instituţiilor din subordine cu clientelă pe cât de incompetentă pe tot atât de lacomă, vor deveni din vara anului viitor o amintire urâtă.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Cu mai puține spectacole decât în anii trecuți, mă așteptam să văd mai mulți spectatori la FITO 2019. Dar, la unele, mai ales la cele înscrise în concurs, au fost multe locuri libere în sală. Am bifat 5 zile din cele 8 ale festivalului și voi face o scurtă trecere în revistă a ceea ce am văzut.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre condamnarea la închisoare a preşedintelui PSD, LIviu Dragnea?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Codul de procedură civilă prevede reguli cu privire la persoana care suportă cheltuielile ocazionate de derularea unui proces, stabilind ca regulă de principiu că acestea vor fi suportate de către partea care pierde procesul. În ce condiţii, însă?
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Diabetul zaharat este cea mai frecventă boală endocrină, frecvenţa reală fiind mai greu de apreciat din cauza standardelor diferite de diagnostic. Considerând hiperglicemia matinală ca un criteriu de diagnostic, circa 1-2% din populaţie este afectată. Boala se caracterizează prin anomalii metabolice şi prin complicaţii tardive ce afectează ochii, rinichii, nervii şi vasele de sânge.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
07 Februarie 2018, 17:55

O nouă grevă la OTL? Negocierile pentru salarii şi concilierea sindicaliştilor cu conducerea societăţii au eşuat

O nouă grevă la OTL? Negocierile pentru salarii şi concilierea sindicaliştilor cu conducerea societăţii au eşuat (foto: arhivă)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Membrii sindicatului Transloc din cadrul societăţii Oradea Transport Local se întâlnesc, joi, pentru a decide dacă intră în grevă de avertisment şi apoi în grevă generală după ce negocierile pentru noul contract colectiv de muncă au eşuat. După ce, în octombrie anul trecut, au blocat oraşul cu o grevă ilegală, de data aceasta angajaţii OTL vor să protesteze legal.

Vor măriri de 12%

Reprezentanţii conducerii OTL şi cei ai angajaţilor nu s-au putut înţelege în primul rând pe creşterea salarială care ar trebui aplicată. "Noi am cerut măriri salariale de 12%. Nu cerem ceva imposibil. Ni s-au oferit doar creşteri de circa 4-5%", a declarat Virgil Mînz, miercuri, pentru BIHOREANUL.

În consecinţă, reprezentanţii conducerii OTL şi cei ai angajaţilor s-au dus la Inspectoratul Teritorial de Muncă pentru procedura de conciliere, dar. potrivit liderului sindicatului Transloc, şi aceasta a eşuat.

Mânz spune că, după trecerea contribuţiilor de asigurări sociale de la angajator la angajat, salariul mediu brut în OTL este de circa 2.400 lei. 

Concediu mai puţin

Conducerea OTL nu doar că nu este de acord cu măririle pretinse de angajaţi, dar ar dori şi să le scadă din zilele de concediu. "Concediile de odihnă sunt între 24 şi 30 de zile lucrătoare. De asemenea, şoferii şi vatmanii cu vechime maximă au 33 de zile. S-a propus scăderea cu, în medie, 5 zile la toţi angajaţii, plus scăderea şi celor 3 zile suplimentare oferite în funcţie de vechime", a afirmat Mînz.

Drept urmare, liderul sindical a convocat pentru joi o şedinţă de sindicat în care s-ar putea decide intrarea în grevă. "Dacă va fi cvorum, adică vor fi peste 50% dintre membrii de sindicat prezenţi, vom putea lua o decizie cu privire la intrarea în grevă. Dacă se va ajunge acolo, o vom face aşa cum spune legea, adică prin asigurarea a minim 30% din curse", a precizat Virgil Mînz.

Oradea "paralizată"

Amintim că, la jumătatea lunii octombrie a anului trecut, timp de două zile oraşul a fost "paralizat" de o grevă ilegală a angajaţilor OTL, care erau nemulţumiţi de salarii. După ce negocierile cu conducerea societăţii au eşuat, primarul Ilie Bolojan s-a dus să discute cu angajaţii şi le-a spus acestora că orice ofertă pe care au primit-o din partea OTL nu mai era valabilă.  

Ulterior, într-o conferinţă de presă ţinută la Primărie, Ilie Bolojan a caracterizat greva drept "un şantaj pe care nu îl putem accepta". În schimb, primarul Oradiei a vorbit despre o eficientizare a OTL prin concedierea unor angajaţi, precum şi despre modificarea frecvenţelor cu care circulă mijloacele de transport în comun.

Tot atunci, Bolojan spunea că măsurile vor fi luate astfel încât societatea să poată mări salariile "în cursul lunilor următoare şi anului următor".

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
Atentie..!
Vine tzaranul atotstiutor si va face spume,va ameninta,va desena pe tabla...Atentie oameni buni...tzaranul asteapta..!
Postat 09 Februarie 2018, 15:33 de grigore
33 de zile de concediu???
Pai cadrul legal zice 21, nu? Deci restul sunt 12 zile de concediu plătite. 2400 salarul brut nu e din cauza trecerii contributiilor. Da acuma nici salarii de inginer incepator, in sensul in care or sa sara altii ca au responsabilitati. Pai un inginer incepator la Dacia Pitesti care intretine robotu ce iti face tie instalatia de franare la Logan, ala are responsabilități, nu? Sau ala de iti proiecteaza/monteaza airbagurile. 12% din 2400 nu e mult la unul, dar inmultit cu cati sunt e destul. Si repet, altii au mai mari responsabilitati si nu au 2400 brut la 12 clase. A, am uitat, operatorii care asambleaza senzori de fum, ecografe medicale nu au atata...acolo nu e responsabilitate? Cand nu le mai convine isi cauta de lucru altundeva. Dar devine deja strigator la cer. Problema e ca unii cauta locul de munca sa le fie comod, efort minim si daca se poate 1000 de euro e ok. Sa fim sinceri acuna, de cati vatmani sau soferi de autobuz poate fi nevoie într-un municipiu. Era o femeie vatman pe care o durea in .... Si fuma in tramvai. I-am atras atentia si m-a injurat (eu in trafic fiind si ea imi arunca restu de tigara pe masina). Si ca ea multi altii. In studentie circulam doar cu OTL si mi-a ajuns lipsa de respect intr-o asemenea masura incat in ultimii 9 ani le-am cumparat exact 2 bilete.
Postat 08 Februarie 2018, 05:34 de poiu
daca.....
daca nu veti fi uniti si veti ceda P...A veti lua iar daca veti fi uniti pana la capat BANI in plus veti lua pentru ca bani sunt numai ca ajung doar la cei care-i "impart"..iar la lucratori de rand (pulime) ajunge doar promisiunea care o mana vantul
Postat 07 Februarie 2018, 20:29 de Dan1977
Ahaha
Tocmai 30 de angajați au fost dați afara. La munca nu la ÎNTINS MÂNA.
Postat 07 Februarie 2018, 19:16 de Sandu1201
NU VA FIE FRICĂ ! DICTATORUL ARE NEVOIE DE VOI !
PUNEȚI-L CU BOTUL PE LABE PE DICTATOR ! URMAȚI PAS CU PAS ( TENERIFEEE...) LEGEA DIALOGULUI SOCIAL PENTRU A NU MAI PUTEA FI ACUZAȚI ! NU CEDATI !
Postat 07 Februarie 2018, 18:10 de TDS
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1899 RON
  • 1 EUR = 4.7228 RON
  • 1 HUF = 0.0147 RON