URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
28 Martie 2019, 15:44

Mult zgomot pentru nimic în Consiliul Judeţean Bihor: PSD, UDMR şi ALDE au votat împotriva comisiei speciale „Aeroportul” cerută de PNL

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Consilierii judeţeni ai PNL au fost eleganţi degeaba săptămâna trecută, când la cererea PSD-UDMR au acceptat să nu mai aibă loc şedinţa extraordinară a Consiliului Judeţean Bihor pe care tot ei o ceruseră, pentru înfiinţarea unei comisii speciale care să analizeze şi verifice activitatea Consiliului de Administraţie şi a conducerii executive a Aeroportului.

Joi, când şefii CJ au pus pe ordinea de zi a şedinţei ordinare solicitarea lor, aceasta a fost respinsă fără drept de apel. Înainte de vot, însă, ambele tabere şi-au susţinut poziţiile cu privire la motivele pentru care să fie înfiinţată comisia şi, respectiv, pentru care Aeroportul a rămas fără curse externe.

„Vrem să ştim”

„Solicitarea noastră pentru înfiinţarea comisiei a venit după oprirea curselor, este o problemă majoră pentru bihorenii cu care am vorbit, dar şi pentru mediul de afaceri”, a argumentat liberalul Călin Gal, adăugând că „noi nu dorim neapărat să criticăm pe cineva, dar am dori să vedem modul în care şi-a desfăşurat activitatea Consiliul de Administraţie, pentru a putea să facem şi propuneri pentru a îmbunătăţi activitatea”.

Prezent la reuniune, preşedintele CA al Aeroportului, Bimbo-Szuhai Tibor, a replicat că „permanent ne-am consultat şi cu mediul de afaceri”, iar el şi colegii săi au adunat „bibliorafturi întregi de corespondenţă cu companii de specialitate, începând de la cele low-cost la cele de linie”.

Directorul Aeroportului, Gheorghe Pasc, a afirmat că nu este împotriva înfiinţării comisiei, care va concluziona că au avut loc numeroase întâlniri cu companii. Chiar şi recent au fost iniţiate discuţii, iar o delegaţie a Aeroportului va participa în Germania la un „târg” unde reprezentanţii aeroporturilor din Europa vor putea avea contacte cu companii interesate să se extindă.

Pasc a subliniat şi câteva nuanţe, spunând că Ryanair doar şi-a suspendat, nu anulat zborurile de la Oradea, Blue Air a renunţat la cursele de Bucureşti pentru că este în proces de fuziune cu o altă companie, iar cursele charter estivale către Constanţa nu vor fi continuate deoarece nu există cerere din partea operatorilor de turism. „S-au făcut toate eforturile pentru a atrage operatori aerieni la Oradea”, a concluzionat Pasc, menţionând, însă, că discuţiile în curs nu pot fi făcute publice.

Mang: Vinovaţii, la Primărie, Universitate, patronate

Pe de altă parte, după ce vicepreşedintele Traian Bodea a anunţat că el şi celălalt reprezentant ALDE, Julien Mateaş, se vor abţine la vot (astfel contribuind, practic, la refuzul de înfiinţare a comisiei), omologul său PSD-ist, Ioan Mang, a criticat opoziţia care a catalogat drept o catastrofă încetarea zborurilor externe, când - de fapt - acestea s-au dovedit nerentabile.

„Era o catastrofă a conducerii CJ dacă ar fi fost curse externe şi ar fi venit aceşti trei domni (n.r. – adică el, Bodea şi preşedintele Pasztor Sandor) şi apoi n-ar mai fi fost cursele. Dar au venit aceştia trei, pe care i-aţi jignit, şi au făcut zboruri (...) Dacă ar fi fost un accident pe Aeroportul Oradea, Doamne fereşte, aş vota cu amândouă mâinile pentru o comisie de anchetă”, a spus Mang pentru a motiva de ce nu e de acord cu înfiinţarea comisiei.

PSD-istul a susţinut că, de fapt, Oradea nu are pasageri destui pentru Aeroport, deoarece salariile în Parcul Industrial sunt mici. „În Parcul Industrial e plin de showroom-uri auto, depozite de haine şi de pantofi”, a zis Mang, lăudând în schimb Parcul Industrial din Debreţin, specializat în industria farma şi, deci, cu valoare adăugată mare.

De asemenea, vicepreşedintele a spus că „vom apela la Federaţia Patronilor, la Camera de Comerţ, la Primărie, să găsim cât mai mulţi oameni care să cumpere bilete". "Şi presa să cumpere!”, a indicat vicele.

În fine, Mang a povestit că vinerea trecută, un grup de oameni de afaceri interesaţi de Aeroportul Oradea „a pus mai multe întrebări” la care toţi factorii de decizie ar trebui să găsească răspunsuri: „Care sunt regiunile din Europa cu care Bihorul are colaborări economice, schimburi de studenţi, culturale şi de sport din Oradea? Cât e de pregătită Universitatea din Oradea să aducă studenţi străini, câte locuri are pentru studii în limba engelză? La toate aceste întrebările răspunsurile nu le are Consiliul Judeţean”, a absolvit el de responsabilitate instituţia din a cărei conducere face parte.

Pasztor: Ne trebuie 400.000 călători pe an

După ce consilierul PNL Gheorghe Neag a reproşat puterii că dacă nu va vota înfiinţarea comisiei „înseamnă că aveţi ceva de ascuns” şi a imputat conducerii CJ şi Aeroportului că nu a discutat cu firme din Parcul Industrial Oradea care trimit săptămânal angajaţi la cursuri în străinătate, concluziile le-a tras preşedintele Pasztor Sandor.

Acesta a afirmat că, deşi criticat de presă şi de opoziţie că a tăcut după dispariţia zborurilor, tăcerea sa a fost motivată doar de dorinţa de a nu periclita discuţiile în derulare pentru noi curse. Pasztor a sugerat că înfiinţarea comisiei ar fi inutilă în condiţiile în care hotărârile Consiliului de Administraţie al Aeroportului „sunt transparente, afişate pe site”, dar mai ales că operatorii care au sistat zborurile internaţionale au făcut-o pentru că în Bihor nu există numărul minim de pasageri anual - 400.000 - începând de la care zborurile sunt rentabile.

„Ce putem face noi în continuare, autorităţile judeţene şi autorităţile locale, este să vedem ce putem face noi pentru a compensa diferenţa (n.r. – de la 220.000 pasageri anul trecut) la 400.000 călători”, a spus Pasztor.

În final, propunerea PNL-iştilor de înfiinţare a comisiei a fost votată doar de ei, insuficient în faţa celor 16 voturi împotrivă date de consilierii PSD şi UDMR, plus cele două abţineri ale reprezentanţilor ALDE.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
vinovat?
toate lumea e vinovat in afara de voi saracutelor? sa va ia dracu pe toti
Postat 28 Martie 2019, 17:20 de tepes
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON