URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
20 Februarie 2018, 09:52

Licitație pentru construirea autostrăzii în Bihor: Preţuri mari şi 19 ofertanți, între care Trameco și Drumuri Bihor

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), fosta Companie Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), a anunţat că luni, 19 februarie, s-a încheiat perioada de depunere în SEAP (Sistemul Electronic de Achiziţii Publice) a ofertelor de către firmele interesate să proiecteze şi să execute cele trei loturi în care a fost împărţită secţiunea din Bihor a Autostrăzii Transilvania, între Borş şi Suplacu de Barcău, pe o lungime de aproximativ 60 kilometri.

Suplac - Chiribiş

Potrivit unui comunicat al CNAIR, pentru lotul 1 (subsecţiunea 3C1), cuprins între Suplacu de Barcău şi Chiribiş, pe o lungime de 26,35 kilometri, unde valoarea estimată a lucrărilor de proiectare şi construire este de 377,650 milioane lei (plus TVA), au fost depuse cinci oferte din partea a două companii şi trei asocieri de firme, din care fac parte și firmele orădene Trameco și Drumuri Bihor, patronate de Beniamin Rus. 

Este vorba de asocierea Construcţii SA – Hidroelektra Niskogradnja DD, compania Nurol Insaat Ve Ticaret SA, asocierea Olivieri Costruttori SRL – Impresa di Costruzioni Ing E Mantovani SPA – De Sanctis Costruzioni SPA, asocierea Trameco SA – Vahostav SK a.s. – Drumuri Bihor SA – Drum Asfalt SRL – East Water Drillings SRL, plus Viaroad SRL.

Pentru acest lot, durata contractului ce urmează să fie semnat între CNAIR şi câştigătorul licitaţiei va fi de 84 luni, din care 6 luni perioada de proiectare, 18 luni cea de execuţie a lucrărilor şi 60 de luni perioada de garanţie.

Chiribiş - Biharea

Pentru cel de-al doilea lot al tronsonului bihorean, în lungime de 28,55 kilometri, cuprins între Chiribiş şi Biharea, valoarea estimată a lucrărilor este de 454,414 milioane lei (plus TVA), la licitaţia CNAIR fiind depuse şapte oferte din partea a cinci asocieri şi două companii: asocierea Construcţii SA – Hidroelektra Niskogradnja DD, asocierea IC Ictas Insaat Sanayi Ve Ticaret SA - Tancrad SRL, Nurol Insaat Ve Ticaret SA, SBI International Holdings AG, asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, asocierea Strabag SRL - Straco Grup SRL şi asocierea Trameco SA - Vahostav -SK a.s. – Drumuri Bihor SA – Drum Asfalt SRL - East Water Drillings SRL.

Şi pentru acest lot, durata contractului va fi de 84 luni, din care 6 luni perioada de proiectare, 18 luni cea de execuţie a lucrărilor şi 60 luni perioada de garanţie.

Biharea – Borş

Pentru lotul 3 (subsecţiunea 3C3), cuprins între Biharea şi Borş pe o lungime de numai 5,35 kilometri, pentru care valoarea estimată este de 159,223 milioane lei (plus TVA), au fost depuse tot şapte oferte, din partea a patru asocieri şi trei companii: Antrepriza de Reparaţii şi Lucrări ARL Cluj SA, asocierea Construcţii SA - Hidroelektra Niskogradnja DD, asocierea IC Ictas Insaat Sanayi Ve Ticaret SA - Tancrad SRL, SBI International Holdings AG, asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL,  Tirrena Scavi S.p.A., asocierea Trameco SA – Vahostav SK, a.s. - Drumuri Bihor SA - Drum Asfalt SRL - East Water Drillings SRL.

Pentru acest lot, durata contractului este de 79 luni și include 4 luni perioada de proiectare, 15 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție.

Licitaţie în reluare, preţuri mărite

CNAIR precizează că „durata contractelor de lucrări poate varia în funcție de perioada de garanție ofertată de operatorul economic desemnat câștigător” şi că „în perioada următoare va avea loc evaluarea ofertelor, respectându-se termenele și etapele procedurale, conform legislației în vigoare”.

Noua licitaţie la care CNAIR a înregistrat cele 19 oferte este a doua din ultimul an, o primă tentativă eşuând la finele lui 2017 – începutul lui 2018, când – potrivit prefectului Ioan Mihaiu – procedurile au fost contestate de unele dintre firmele care şi-au manifestat interesul, iar Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a dispus refacerea lor.

Precedenta încercare de a găsi constructori pentru finalizarea tronsonului bihorean al Autostrăzii s-a consumat în anul 2015, când şeful de atunci al CNADNR, Narcis Neaga, semna chiar la Oradea un contract de proiectare şi execuţie cu asocierea spaniolă Isolux-Corsan-Corvian, văzuţi ca înlocuitori ai americanilor de la Bechtel, prima companie care a primit contractul, pentru toată lungimea de la Borş la Braşov, în anul 2004.

La acea vreme, contractul cu firmele spaniole a fost semnat pentru un preţ de 2,6 milioane euro per kilometru. La noua licitaţie, valorile estimate per kilometru sunt de 3,08 milioane euro pe lotul Suplac - Chiribiş, de 3,442 milioane euro pe lotul Chiribiş - Biharea şi respectiv de 6,4 milioane euro pe lotul Biharea - Borş, la toate acestea adăugându-se şi TVA.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
bingo
Ce mai conteaza pretul.../..sa o termine odata..pana termina restul se darama viaductul...ungurii ajung la anul pana in Bors cu ea...si lucreaza cu balast din Romania...
Postat 21 Februarie 2018, 20:56 de zorro
Firme?
Din aceste firme asociate se va da castigator unul sa zicem la inceputul verii, restul vor depune contestatii, se vor judeca ani de zile, iar pana cand va trebui sa inceapa lucarile, ori vor fi deja in insolventa ori o sa isi dea seama ca nu au capacitate si forta de lucru. Dupa doi trei ani se reziliaza contractul, evident cu penalizari colosale pt. firma si iar se reia procedura de la inceput, incepand cu studiul de fezabilitate, ca intre timp si-a mai facut cuib o familie de coiri pe boschetul care sta in calea autostrazii. Din cate tin minte aceasta autostrada a inceput in 2008 cu termen de finalizare completa in 2012. Suntem in 2018. De rasul lumii.
Postat 21 Februarie 2018, 11:47 de Hoppmester
Intrebare!
Stie cineva cat iese km. de autostrada? Sumele sunt naucitoare si pretul unitar nu'l spune nimeni. Sa il intrebam pe Nastase7case sau pr matusa Tamara?
Postat 20 Februarie 2018, 12:58 de scortosul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON