URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
27 Iunie 2018, 14:00

Licitaţia pentru tronsonul bihorean al Autostrăzii Transilvania: grupul orădean Selina a câştigat executarea a două din cele trei loturi

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Un pas mic, dar totuşi înainte, în saga fără sfârşit a Autostrăzii Transilvania. Ultima licitaţie pentru reluarea lucrărilor pe cei aproximativ 60 de kilometri ai tronsonului 3 C, ce traversează judeţul de la Borş la Suplacu de Barcău, lansată în luna februarie a acestui an, a ajuns la faza clasificării câştigătorilor pe fiecare dintre cele trei loturi în care a fost împărţit tronsonul – între Borş şi Biharia (circa 4 kilometri), între Biharia şi Chiribiş (33 kilometri) şi între Chiribiş şi Suplacu de Barcău (24 kilometri).

Contestaţii sau semnarea contractelor?

"CNAIR (n.r. – Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) ne-a comunicat că asocierea dintre firmele Trameco, Drumuri Bihor şi firme din Slovacia s-a clasat la licitaţie pe primul loc pentru loturile 1 şi 2", a declarat miercuri, pentru BIHOREANUL, directorul general al grupului Selina, Călin Roman.

"În aproximativ o lună, după încheierea contestaţiilor, licitaţiile pot fi adjudecate dacă celelalte firme care au depus oferte nu formulează contestaţii", a mai precizat acesta. "Apoi se pot semna contractele de execuţie", a încheiat Roman.

Din partea CNAIR, oficialii refuză să facă declaraţii pe această temă.

Autostrada uitată

Licitaţia desfăşurată din februarie de CNAIR este a doua organizată în ultimii doi ani, după ce în 2015 directorul general de atunci al Companiei, Narcis Neaga, repus anul acesta în funcţie, a reziliat contractul încheiat în 2013 cu o asociere de firme spaniole condusă de Corsan-Corviam.

Anterior, lucrările fuseseră încredinţate – încă în 2004, în timpul guvernării Năstase – companiei americane Bechtel, dar contractul cu aceasta a fost reziliat în 2012 de ministrul Transporturilor Dan Şova, contra unei despăgubiri în sumă de 37,2 milioane euro.

Din Autostrada Transilvania, care trebuia să se întindă pe 415 kilometri, între Borş şi s Braşov, s-au construit în ultimii 14 ani doar cei 50 de kilometri între Gilău şi Turda, aşa-numita centură a Clujului, cheltuielile statului român depăşind în urmă cu trei ani plafonul record de un miliard de euro.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
De ce nu?
Au fost americanii..apoi spaniolii..pote o fac ei...centura si drumul expres sant ok...sa o faca odata...
Postat 28 Iunie 2018, 22:26 de zorro
@CrisDumi: s-a făcut lumina în sat
Conduce prin împuterniciți, așa cum Dragnea conduce guvernul prin Dăncilă.
Postat 27 Iunie 2018, 23:58 de FaBULA
Cum poate conduce unul aflat în pușcărie, o firmă ce lucrează cu bani de la buget?
E noaptea minții la Ministerul Transporturilor. Contract de execuție de lucrări unde semnatarul de drept, patronul companiei, nu are ștampila la el, din moment ce nu are voie cu așa ceva în celulă.
Postat 27 Iunie 2018, 21:17 de CrisDumi
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON