URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 21 IANUARIE 2019

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La cum arată bugetul Oradiei, e clar că cele peste o sută de investiţii se vor întinde pe mai mulţi ani. Asta pentru că în România este imposibil să-ţi planifici ceva şi să iasă la timp. Cauzele sunt multiple, de la suprasolicitarea personalului, la greşeli elementare, la lipsa proiectanţilor şi a constructorilor, toate pe fondul unei birocraţii ucigătoare, bine întreţinute de funcţionarii puşi politic în posturi. Totuşi, Primăria are două restanţe pe care nu mai are voie să le rostogolească pe anii viitori.
Zic şi eu
Adrian Cris
Dumnezeu îţi dă, dar nu-ţi bagă în traistă. Nici peisajele, nici simpla existenţă a pârtiei nu asigură, de la sine, dezvoltarea aşezării. A dovedit-o episodul de la finele anului trecut, întins pe încă două săptămâni anul acesta, când autorităţile locale s-au dovedit incapabile să menţină în funcţiune telescaunul. Ratând vârful sezonului de schi, oraşul a pierdut încasări serioase
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Când mergi în ţări exotice e bine să ştii limba băştinaşilor. Astfel scade considerabil riscul de a fi tratat drept duşman şi s-o sfârşeşti la proţap ori să admiri pe vecie frumuseţile locului dintr-o ţeapă arborată pe meterezele unei cetăţi. Dacă le mai duci localnicilor şi nişte mărgele de sticlă frumos colorate, ai şanse mari să ajungi om respectat şi chiar să urci în ierarhia locală până la statutul de semi-zeu.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre cerinţele organismelor europene adresate României privind consolidarea statului de drept şi stoparea modificării legilor justiţiei?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam anterior, legislaţia României permite oricărui cetăţean să aibă acces la informaţiile de interes public, arătând expres ce categorii de informaţii nu sunt considerate de interes public. În ceea ce priveşte procedura prin care cetăţeanul poate avea acces la informaţiile de interes public, Legea nr. 544/2001 prevede că autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia de a organiza compartimente specializate de informare şi relaţii publice sau de a desemna persoane cu atribuţii în acest domeniu.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Trichineloza este o boală parazitară acută produsă de Trichinella spiralis (un vierme cilindric lung de 1-4 mm şi cu diametrul de 0,04 mm), care parazitează animalele carnivore, porci mistreţi, urşi, vulpi, câini, pisici, şobolani etc. Sursa de infecţie pentru om este carnea infestată şi insuficient preparată termic...
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Inteligenţa este râvnită în ziua de azi ca un atribut fără de care persoana nu se poate descurca eficient în viaţă. Adevărul este însă că inteligenţa corelează extrem de bine cu probleme de ordin mental, afectiv şi social. Oamenii cu IQ ridicat întâmpină mai multe dificultăţi în a se integra în societate, mulţi suferă de depresie, anxietate sau alte tulburări, iar o mică parte au chiar şi boli mintale.
25 Februarie 2016, 12:25

Întâlnirea şefilor aeroporturilor din România, la Felix: Oradea va avea încă un terminal de pasageri

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

La Hotelul Lotus Therm din Băile Felix a început prima întâlnire din acest an a Asociaţiei Aeroporturilor din România, organism de breaslă ce reuneşte directorii aeroporturilor româneşti şi se întruneşte de două ori pe an pentru a dezbate problemele comune ale acestora, împreună cu reprezentanţii altor organizaţii din domeniul aviaţiei, precum Autoritatea Aeronautică Civilă ori Romatsa.

"O realizare excepţională"

Într-o conferinţă de presă susţinută joi, preşedintele Asociaţiei, David Ciceo, directorul Aeroportului din Cluj, a explicat că între temele aflate pe ordinea de zi se numără competiţia dintre aeroporturi, riscurile de securitate ale zborurilor şi aeroporturilor şi perspectiva accesării fondurilor europene în exerciţiul financiar 2014-2020 al Uniunii Europene, obiectiv pentru care, a adăugat secretarul de stat Nicolae Buică, de la Ministerul Fondurilor Europene, "sunt prevăzute mai multe instrumente financiare".

Fără excepţie, participanţii au ţinut să evidenţieze calitatea lucrărilor de modernizare a Aeroportului orădean, finalizate anul trecut de către un consorţiu de companii austriece condus de Porr Construct. "Nu am crezut că o lucrare de asemenea amploare se poate finaliza într-un timp aşa scurt, este o realizare excepţională, care va genera o dezvoltare economică pe orizontală", a spus directorul de dezvoltare al Romatsa, Aliodor Frâncu, în timp ce oficialul Ministerului Fondurilor Europene a afirmat că "Aeroportul din Oradea este la un standard foarte ridicat, una din cele mai frumoase investiţii între aeroporturile din România", care "va pune Oradea pe harta aeroporturilor importante din această zonă".

Încă o aerogară

În conferinţa de presă, directorul Aeroportului din Oradea, Gheorghe Pasc, a anunţat că după modernizarea infrastructurii aeroportuare realizată anul trecut, dar şi a aerogării în urmă cu patru ani, Aeroportul pregăteşte o nouă investiţie, şi anume construirea a încă unui terminal pentru pasageri.

"Suntem în stadiul elaborării studiului de fezabilitate, la care lucrează IPTANA (n.r. – firmă de proiectare specializată în domeniul aeronautic), proiectanţii au făcut deja măsurătorile topografice, iar în martie sau aprilie pe masa Consiliului Judeţean va fi proiectul de aprobare a indicatorilor tehnico-economici", a spus Pasc.

La solicitarea BIHOREANULUI, directorul Aeroportului a precizat că noua aerogară a fost cerută atât de companiile interesate să deschidă linii internaţionale, dar şi necesară în perspectiva aderării României la Tratatul de la Schengen. "Noul terminal a fost solicitat de managerii companiilor aeriene pentru a despărţi fluxul curse interne – curse externe, dar şi odată cu aderarea la Spaţiul Schengen, pentru a despărţi cursele din Spaţiul Schengen de cele din spaţiul non-Schengen", a spus Pasc.

Directorul a precizat, de asemenea, că noul terminal de pasageri "nu va fi foarte mare, va avea un singur nivel, pe o suprafaţă de circa 2.500 – 3.000 metri pătraţi, şi va avea o valoare estimată de cel mult 5 milioane euro", sumă ce va fi acoperită în cea mai mare parte din fonduri europene.

Secretoşi, dar optimişti

În ce priveşte perspectiva construirii unui terminal cargo, care să facă posibilă inclusiv operarea transporturilor aeriene de mărfuri, atât directorul Aeroportului, cât şi preşedintele Consiliului Judeţean, Cornel Popa, a explicat că acesta este "dorit", dar "nu urgent".

"Este o dorinţă a noastră, nu de primă urgenţă în acest moment. În acest scop am şi primit un teren de 14 hectare de la Ministerul Apărării, pe care Consiliul Judeţean îl poate scoate la concesionare, să vină o firmă specializată în cargo, care să plătească apoi redevenţe Consiliului", a spus Pasc. "Nu este o chestiune presantă", a confirmat şi Cornel Popa, adăugând că ar fi fost de dorit să existe o cerere în acest sens din partea companiilor producătoare din judeţ, însă deocamdată nu este cazul.

În fine, cu privire la cursele externe, Pasc a reiterat că "în luna mai urmează semnarea contractelor pentru primele patru curse externe, dar nu putem divulga destinaţiile, pentru că am mai făcut asta şi s-a deschis o cursă la Debreţin".

Nemulţumiţi de Tarom

Cu toate că la întrunirea Asociaţiei Aeroporturilor din România au participat şi reprezentanţi ai Tarom, aceştia nu au vrut să participe la conferinţa de presă, pentru a nu fi luaţi la întrebări de jurnalişti în legătură cu desele întârzieri ale curselor interne, consemnate – de altfel – nu doar la Oradea, ci pe toate aeroporturile din ţară.

Însă, întrucât în luna ianuarie oficiali ai Tarom au insinuat că de vină ar fi echipamentele de navigaţie ale Romatsa, care ar fi îngreunat pregătirile pentru aterizări ori decolări, directorul de dezvoltare al acestei companii, Aliodor Frâncu, a ţinut să precizeze că la Oradea, cel puţin, aşa numitele instalaţii ISL sunt atât de performante încât permit operarea aeronavelor până la o limită de vizibilitate de 30 de metri.

De altfel, şi preşedintele CJ Cornel Popa a spus textual că este "nemulţumit" de serviciile Tarom, adăugând că această companie are o problemă în ce priveşte "flota", adică nu are suficinte aeronave pentru a asigura la timp toate cursele.

Tot reprezentantul Romatsa a spus, pe de altă parte, că interesul crescând manifestat de alte companii, precum Blue Air, Wizz Air ori Ryan Air, pentru cursele interne operate în prezent mai ales de Tarom, creează premisele unei competiţii care, în final, se va reflecta în creşterea calităţii serviciilor şi în scăderea preţurilor biletelor.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Ei pun carul in fruntea boilor ....
De la Iasi se va putea zbura la London-Luton cu 3 companii diferite: Blue Air, Wizz Air si Tarom. De la Oradea se putea zbura in aer momentan caci nu este nici un contract parafat deci nu intra nici un venit in visteria aeroportului dar ei vor terminal nou. E beton, adica au terminal functional suficient dimensionat pentru capacitatile actuale dar ei vor unul nou pentru ca l-a solicitat companiile care inca nu zboara de la Oradea. E noaptea mintii, adica mai intai aduci curse, exploatezi la maxim utilitatile care le ai in prezent si apoi dupa ce ajungi la capacitate maxima te extinzi. Dar la capacitatile economice ale unor experti din CJ Bihor precum d-l Cartis este un articol beton pentru a fi postat pe pagina Aeroportului Oradea.
Postat 05 Martie 2016, 16:33 de Klaus_Sebastian
GIGI SE....
Cine naiba il mai tine in brate pe acest individ ? Nici acum nu i s-a gasit inlocuitor ?
Postat 25 Februarie 2016, 22:31 de TDS
count display

FOTO BIHOREANUL

  • 'Infractor chestor şi infractor avocat': Afişe cu avocatul Răzvan Doseanu şi fostul şef al Poliţiei, Liviu Popa, lipite pe instituţii din Oradea (FOTO / VIDEO)
  • Accident în Ungaria: Cinci români au fost răniţi în apropiere de Borş, după ce maşina lor a fost lovită de TIR şi aruncată-n şanţ (FOTO)
  • 'Sunt sechestrată!' O tânără a ameninţat că se aruncă de la etajul trei al unui bloc din Oradea (FOTO / VIDEO)
  • 'Cum să vinzi o pereche de bocanci în toiul verii'. O tânără orădeancă a lansat o carte cu ponturi de vânzări (FOTO)
  • Vernisajul fotojurnaliştilor: Fotograful BIHOREANULUI, Szilágyi Loránd, a primit Cupa Fotoreporterilor Bihoreni (FOTO)
  • Incendiu de proporții la Centrul de plasament pentru copii cu dizabilități din Oradea (FOTO/VIDEO)
  • La polul frigului: În debutul geros al anului, BIHOREANUL a făcut o incursiune în cea mai rece așezare locuită din județ (FOTO / VIDEO)
  • An nou, aceleaşi bătălii... PNL-iştii au boicotat prima şedinţă din 2019 a Consiliului Judeţean, iar un proiect de 7 milioane euro a fost din nou amânat! (FOTO/VIDEO)
  • Un bebeluş de 7 luni, bolnav de rujeolă, este în stare gravă la Spitalul Municipal din Oradea. Părinţii acuză doctorii că ar fi ascuns riscul de îmbolnăvire (FOTO)
  • Accident pe Calea Borşului: Un BMW a ieşit în decor, două persoane au fost rănite (FOTO)

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 3.8697 RON
  • 1 EUR = 4.5959 RON
  • 1 HUF = 0.015 RON